Forfatter |
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Den skal helt klart nok få gang i musikken, det plejer Densen jo at gøre 
Men jeg undre mig over det store pris gab mellem 250 og 275. Der er en prisforskel på lige knapt 37.000,- det er mange penge 
Kunne være sjovt at lave en A-B test mellem de 2 pre forstærkere og se hvor meget mere Sillesen har kunne presse ud af den nye pre 
Hvad sige selveste mr. Sillesen, er du klar til en A-B lytning af de 2 produkter?
|
|
|
Ja og derudover kan B-250 jo opgraderes med den nye eksterne strømforsyning DNRG til "kun" 5.000.
|
Til top |
|
|
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lander den nok snart i dk også. Den b-275 har jo også været på markedet i udlandet i et stykke tid nu.
Hififreaks kan sikkert godt få den til dig, hvis du spørger pænt ! __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
morellen Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, B-275 har vist været til salg i udlandet et stykke tid.
Samme side har også B-275 til lige under 7000 euro, det er lige under 53.000, altså noget billigere end prisen her i DK.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indse det nu............... Alt er billigere i andre lande end Danmark.
Tjekker i også benzin priserne i andre lande  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
nielsen200 Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har lyttet til den og er der nogen der har lyttet til Densen B 440 cd afspiller
|
Til top |
|
|
PeterFRH Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Densen og andre bruger nok samme filosofi som Coca Cola... De vurderer, hvad markedet kan bære, og hvad folk har råd til at betale, og sætter prisen efter det. Trækker man den "onde" moms og andre afgifter ud, er de fleste produkter alligevel dyrere i Danmark. Det har noget med manglende konkurrence at gøre, og det faktum, at det danske marked, kun svarer til halvdelen af indbyggertallet i f.eks Paris med forstæder
Er den pengene værd, er det næsten ligegyldigt Selvom man kan fristes til, at handle "vidunderet" over nettet.
Peter
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeterFRH skrev:
Densen og andre bruger nok samme filosofi som Coca Cola... De vurderer, hvad markedet kan bære, og hvad folk har råd til at betale, og sætter prisen efter det. Trækker man den "onde" moms og andre afgifter ud, er de fleste produkter alligevel dyrere i Danmark. Det har noget med manglende konkurrence at gøre, og det faktum, at det danske marked, kun svarer til halvdelen af indbyggertallet i f.eks Paris med forstæder
Er den pengene værd, er det næsten ligegyldigt Selvom man kan fristes til, at handle "vidunderet" over nettet.
Peter
|
|
|
Nu er der også andre faktoere der spiller ind. Så som høje lønninger i Danmark, dyr husleje osv.
Det er en af grundene til at tingene er dyere i Danmark end andre steder i Europa og laver man en lille samligning mellem løn i danmark og andre steder i europa så tror jeg faktist at regnestykket passer meget ens.
Men kan ikke forstå hvorfor at når noget koster lidt penge, så kommer altid dette op Tag nu jeres tøj som i går i. Det er ganget med 400-700% i butikken og det brokker i jer jo ikke over. det fåes også MEGET billigere i andre lande  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
PeterFRH Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er indkøbsprisen i Danmark også højere på de fleste importerede varer, så den med lønnen holder vist ikke.
Jeg brokker mig ikke. Jeg giver bare en forklaring på noget jeg har lidt forstand på, kva min profession. Det er vel ikke forbudt?
Udsalgsprisen er en helt anden ting. Og ja, jeg ved godt at Densen er produceret i Danmark
Peter
|
Til top |
|
|
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Så lander den nok snart i dk også. Den b-275 har jo også været på markedet i udlandet i et stykke tid nu.
Hififreaks kan sikkert godt få den til dig, hvis du spørger pænt !
|
|
|
Hehe, ja, men selvom det "kun" skulle komme til at koste DKK 50.000 pr. stk. så ligger det liiiiige lidt over budgettet for nu. Gad satme godt høre dem... Spændende om Densen kan fastholde den hurtige og spænstige lyd helt op i den tunge klasse, hvor risikoen er, at det bliver for perfekt og analytisk til stadig at være musik...
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeterFRH skrev:
Peter
|
|
|
Den sammenligning er ret skidt, når du køber 1,5 liter coca cola, så betaler du 4 kroner for cola, og 12 kroner i afgift og moms. Jeg tvivler på at der er 75% afgift og moms på noget audioprodukt. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monkeyboy skrev:
thuekay skrev:
Hififreaks kan sikkert godt få den til dig, hvis du spørger pænt !
|
|
|
Hehe, ja, men selvom det "kun" skulle komme til at koste DKK 50.000 pr. stk. så ligger det liiiiige lidt over budgettet for nu. Gad satme godt høre dem... Spændende om Densen kan fastholde den hurtige og spænstige lyd helt op i den tunge klasse, hvor risikoen er, at det bliver for perfekt og analytisk til stadig at være musik...
|
|
|
Har hørt det "gamle" top-sæt fra Densen et par gange. Altså en B-250 med 2 stk. B-350 på.
Det kan dælme spille musik !! Ingen tvivl om det ! Har hørt det med Sonus Faber og Vienna på! Rigtig godt begge gange __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
PeterFRH Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
PeterFRH skrev:
Peter
|
|
|
Den sammenligning er ret skidt, når du køber 1,5 liter coca cola, så betaler du 4 kroner for cola, og 12 kroner i afgift og moms. Jeg tvivler på at der er 75% afgift og moms på noget audioprodukt.
|
|
|
Jeg tror ikke helt du har forstået, hvad jeg skriver.
Peter
|
Til top |
|
|
morellen Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
nielsen200 skrev:
Er der nogen der har lyttet til den og er der nogen der har lyttet til Densen B 440 cd afspiller |
|
|
For lige at komme tilbage til andet end snak om penge  Har ikke hørt den nye B-275, og vil meget gerne høre fra folk der har, evt. A / B sammenligning med en B-250. Har derimod hørt en B-440, og selvom jeg var lidt skepsis - da jeg syntes B-400XS spillede utroligt godt, så må jeg bukke mig og sige at der er virkelig sket noget der. Den nye B-440 er virkelig lækker. Endnu flere detajler og mere behagelig at lytte til - en super CD-afspiller i mine øre... er lidt spændt på B-450 og B-475 der også snart skulle være på vej... hvor langt kan de komme op?
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeterFRH skrev:
Peter |
|
|
jeg svarede på følgende:
PeterFRH skrev:
Densen og andre bruger nok samme filosofi som Coca Cola... De vurderer, hvad markedet kan bære, og hvad folk har råd til at betale, og sætter prisen efter det. |
|
|
Og min kommentar var så at det var en dårlig sammenligning idet at 75% af prisen på cola er afgifter og moms, så jeg har lidt svært ved at se hvad jeg ikke har forstået, din påstand er ret enkel og ligetil.
Havde du sammenlignet med en Ferrari, der netop koster hvad markedet kan bære (plus danske afgifter, der dog er relativt ens for alle biler), så ville vi være helt enige. Eller en god vin, der koster 20 kroner flasken at lave, men hvor kunden gerne betaler 2000 kroner.
vi er ikke uenige i at prisen er hvad markdet kan bære, sådan er det vist med 95% af alle audio produkter, og selvom cola ikke koster mange basøre at lave, så er det selve sammenligningen jeg angriber idet den endelige udslagspris dikteres kraftigt af afgifter. her ville vin nok være en langt bedre sammenligning __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
PeterFRH skrev:
Peter |
|
|
jeg svarede på følgende:
[QUOTE=PeterFRH]
Havde du sammenlignet med en Ferrari, der netop koster hvad markedet kan bære (plus danske afgifter, der dog er relativt ens for alle biler), så ville vi være helt enige. Eller en god vin, der koster 20 kroner flasken at lave, men hvor kunden gerne betaler 2000 kroner.
|
|
|
Det kan faktisk ikke betale sig at købe vin til under 50 kr. For der er så meget afgift på at man faktisk kun betaler omk 5 kr for selve vinen. resten er moms og afgifter 
Men enig i at mange vine bliver prissat efter efterspørgelse, men jeg køber dem alligevel nam nam 
Fik lige en flaske Bourgogne Richebourg fra Meo Camuzet hjem i sidste uge. Prisen for sådan en flaske ligger omk 6000-7000 kr i butikkerne (vist man altså kan få fat i en )
Men her kan vi snakke om en pris som er sat efter den store efterspørgelse på lige netop denne vin. Skulle en pris sættes ud fra hans udgifter osv ville den nok nærmere koste omk de 1000,-. Men når det er nam nam betaler jeg gerne  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit eksempel er måske lidt vingeskudt. for selv med 75% afgift på audio, så ville prisen stadig være markedsbaseret. intet andet giver mening. jeg trækker mit udsagn tilbage og giver Peter FRH ret.
Pierre: jeg kender intet til afgifter på vin osv, jeg drikker det ikke, men hvis dit eksempel er korrekt er det mildest talt skræmmende. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
Pierre: jeg kender intet til afgifter på vin osv, jeg drikker det ikke, men hvis dit eksempel er korrekt er det mildest talt skræmmende.
|
|
|
Jeg ved ikke om det er skræmmende, de tvinger jo inget til at købe 
Men når der kun bliver produceret omk 600 til 1000 flasker om året af fx denne vin og efterspørgelsen er stor i de gode årgange. Ja så må man betale 
Nu arbejder jeg heldigvis lidt med vin til dagligt, så jeg betaler kun omk det halve  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
PeterFRH Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
mit eksempel er måske lidt vingeskudt. for selv med 75% afgift på audio, så ville prisen stadig være markedsbaseret. intet andet giver mening. jeg trækker mit udsagn tilbage og giver Peter FRH ret. |
|
|
Det var godt, jeg blev sgu helt nervøs Det eksempel du kom med, ville jeg selv have argumenteret for
Peter
|
Til top |
|
|