| Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 06:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silverwave skrev:
|
Tak for dit svar.
Tror jeg prøver at bestiller Orchid(XLR) og VDH Magnum Hybrid hjem.
Har også tænkt på et nyt strømkabel. Har set at der er mange der har VDH Mainsserver. Pt bruger jeg et QED Qunduit, som sidder i en Supra stikdåse(MD06).
Vil mainsserver og supra md06 kunne bruges sammen. Da der sidder filter i dem begge?
Har hørt at det vil kunne gå ud over dynamikken.
|
|
|
Supra MD06 og lorad har jeg selv haft, må sige at det ikke var noget lykkelig bekendtskab, filteret dræber noget af dynamiken. det gør alle passive filtere, men har afhænger det af hvor meget filteret hæver impedansen til lys-nettet samt forstærkerens dimensionering af strømforsyningen. Lorad er udemærket, men ud over st det skærmer det magnetiske felt omkring kablet, så er den lydmessige forbedring begrænset. VDH strømkablerne har jeg haft på forskellige produkter, men det er ikke alle de har været en god match til, så det er et kabel jeg vil anbefale dig at låne, men ikke købe inden det er testet hjemme. Alternetiv strøm: PS Audio har nogle gode strøm kabler og stikdåser til overkommelig pris, wassago hifi er forhandler.
Orchid og magnum vil virke fint sammen, de vil give en livlig magtfuld lyd, med en let afrundet top. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Silverwave Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2008 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke prøvet andre mærker end supra, så har ikke rigtig nogen erfaringer med det
Og er åben for at prøve andet end det HFK har på lager.
Hvad med Xindak kabler, kan se at du selv bruger en XF-1000es?
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silverwave skrev:
|
Har ikke prøvet andre mærker end supra, så har ikke rigtig nogen erfaringer med det
Og er åben for at prøve andet end det HFK har på lager.
Hvad med Xindak kabler, kan se at du selv bruger en XF-1000es? |
|
|
Jeg har prøvet deres pc-03, men syntes ikke de gav nogen forbedringer andet en de er pæne at se på. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
...
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
du får sgu leget lidt dan.... har du prøvet med ren kobber stænger ala bremse rør... godt pakket ind.... har selv leget lidt med tanken... holfi har jo lavet noget ligende... men det er godt nok lidt svært at ha med at gøre
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej dan
du får sgu leget lidt dan.... har du prøvet med ren kobber stænger ala bremse rør... godt pakket ind.... har selv leget lidt med tanken... holfi har jo lavet noget ligende... men det er godt nok lidt svært at ha med at gøre
mvh john |
|
|
Ja, ht kablet er en stiv satan, men det bliver i de former man bøjer det i, så det er jo bare at få lagt rigtig en gang. Hvorfor Audio Magic har valgt en så usmaglig farve til signalkablet er en gåde, det er lige før det er så selvlysende at det kan bruges som nat lampe __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige nøjagtig dan.... har selv noget kobber rør herhejemme så jeg kan lave et til den ene side på 2m... har tænkt på at pakke det ind i noget slange halløj også med en strømpe og noget krympeflex til at slutte af med... holfi's skulle jo lyde godt... har jeg læst ...men kunne være meget sjovt at prøve.....
ps selvfølgelig et sæt loddet bananstik til allersidst....
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
...
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan, måske du skulle vælge furutech, virker til den har noget bedre omtale rundt om af de to som du nævner.. har selv haft kigget på den synes den er lidt dyr
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
skulle det blive bedre når du får det andet filter... i forhold til xindaken... er det fordi det er uden filter... oder was
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dan
Så har jeg modtaget AC10 Det fungere perfekt på effekten 
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
hej dan, måske du skulle vælge furutech, virker til den har noget bedre omtale rundt om af de to som du nævner.. har selv haft kigget på den synes den er lidt dyr  |
|
|
Den kan fåes til rimelig pris her http://www.soundandmagic.dk/index.asp?page=product&provi der=2&group=32
EDIT: Hælder nu også mest mod furutech, den har godt nok tynder indtern fortrådning en PS Audio, men kontaktfladerne er forgyldte og alt strømførende er cryo behandlet, så er kassen foret med et matriale som virker vibra dæmpene og som minsker EMI. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej dan
skulle det blive bedre når du får det andet filter... i forhold til xindaken... er det fordi det er uden filter... oder was
|
|
|
Hej John, beslutningen om at prøve uden filter har lidt forskellige grunde, jeg har før sammenlignet med høj mm2 skinder uden filter men tilgangen har været fastmonteret på skinden, hvilket gør det svært at sige om det er de bedere net-kabler eller filteret der gør at jeg har bevaret løsningen med filteret.
Har så også bemærket at filteret napper lidt af friheden/luft fra toppen, som systemet genvinder uden filter, men så er der bare ikke helt den samme ro, men vil nu forsøge uden med de ellers vanlige kabler, dog skal jeg ikke udlukke at PS Audio net-kabler kommer på banen på et tidspunkt.
Så er der så også lidt om filteret er lidt overflødig, Audio Aero har jeg hørt at skulle bruge en rigtig god strømforsyning og derfor er jeg lidt spørgene over for hvor effektiv filteret er på afspilleren. Har så også læst lidt i manualen til min pass og fandt denne tekst
The increases in AC line noise worldwide have been addressed with heavier EMI filtering and dramatically quieter power transformers.
der er ingen grund til dobbelt filter. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Hej Dan
Så har jeg modtaget AC10 Det fungere perfekt på effekten 
|
|
|
Vi må finde en dag og få leget lidt med de PS Audio kabler, men skal lige ha købt ny strømskinde inden.  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
lyder spændende... men den koster vel også spidsen af en jetjager eller hva.... jeg synes jeg vandt relativt meget da jeg satte min xindak til... men kan godt følge dig lidt her..... bliver spændende hva du siger når du får testet dyret...
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej dan
lyder spændende... men den koster vel også spidsen af en jetjager eller hva.... jeg synes jeg vandt relativt meget da jeg satte min xindak til... men kan godt følge dig lidt her..... bliver spændende hva du siger når du får testet dyret...
mvh |
|
|
Nop, PS Audio Juicebar II koster 1350 kr. hos Wassago hifi. Furutech e-TP60-E koster 1795 kr. ved Sound & Magic __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
minime Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dan.
Jeg har faktisk gjort det omvendt. Jeg solgte min Furutech e-tp 80 og købte en xindak 2000es.
Den lyder meget bedre her hos mig. Mit anlæg består så også af ene af rør ting, så jeg ved ikke om det er derfor Xindak´en lyder bedre, da den er aktiv. __________________ Mvh. Minime
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
minime skrev:
|
Hej Dan.
Jeg har faktisk gjort det omvendt. Jeg solgte min Furutech e-tp 80 og købte en xindak 2000es.
Den lyder meget bedre her hos mig. Mit anlæg består så også af ene af rør ting, så jeg ved ikke om det er derfor Xindak´en lyder bedre, da den er aktiv. |
|
|
Furutech e-TP80 og Xindak xf-500/1000/2000-es er alle passive filtere som hæver impedansen til lys-nettet, jeg har nu besluttet at prøve helt uden filter, de to jeg har kig på er "bare" fordelere, dog har furutech e-TP60-E cryo behandlet matrialer og mekanisk dæmpene metriale i bunden som også skulle ha den egenskab at det kan dæmpe EMI __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan, du er elektriker, hvorfor ikke gøre det rigtige og bare montere alle de stik du skal bruge på væggen, det skulle være bedere end de aller bedste netskinner man kan få for penge.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
| dan, du er elektriker, hvorfor ikke gøre det rigtige og bare montere alle de stik du skal bruge på væggen, det skulle være bedere end de aller bedste netskinner man kan få for penge. |
|
|
Fordi jeg anser kontaktfladerne i disse skinder som at være bedere en dem man finder i stikk. fra LK, Så kan man jo købe stikk. i høj kvalitet, men det bliver også en bekostelig ting inden man har fået det strikket sammen. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |