| Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
| alletiders dan... kan man også kan få det ned til 1m... det er nok med et stk på 1m sådan som det står efter jeg har fået nyt møbel.... men det skal måske være 1.5m for det er bedst.... læste noget om nordost netkabler og de skrev det skulle være et bestemt længde... mener det var 2,44m før det var bedst... har du leget med det eller mener du det er ligemeget.... gider ikke have et langt kabel liggende hvis det er ligemeget og sagtens kan nøjes med 1m.... |
|
|
Jeg har ikke lejet med det, dog tror jeg ikke at 1m kablet er lager vare, så der måske er lang leverings tid, men det kan både artsound og jensen svare bedere på en jeg. |
|
|
okay så overlever jeg nok den halv meter mere hehe... dem jeg bruger nu er også halvanden så det går nok ... hva så er det mega stift...
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
| alletiders dan... kan man også kan få det ned til 1m... det er nok med et stk på 1m sådan som det står efter jeg har fået nyt møbel.... men det skal måske være 1.5m for det er bedst.... læste noget om nordost netkabler og de skrev det skulle være et bestemt længde... mener det var 2,44m før det var bedst... har du leget med det eller mener du det er ligemeget.... gider ikke have et langt kabel liggende hvis det er ligemeget og sagtens kan nøjes med 1m.... |
|
|
Jeg har ikke lejet med det, dog tror jeg ikke at 1m kablet er lager vare, så der måske er lang leverings tid, men det kan både artsound og jensen svare bedere på en jeg. |
|
|
Mine 1meter kabler var på lager, det var de længere som skulle bestilles hjem.
Jeg har faktisk tænkt mig at prøve at høre om der er forskel på mit 1m og 3m AC-10 en af dagene 
|
|
|
tror du da der en forskel... men hvorfor skulle der ikke være det...det er der jo ved mange ting.. så det kunne være meget sjovt at høre lidt om hvis du vil prøve det pierre
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
|
|
|
|
okay så overlever jeg nok den halv meter mere hehe... dem jeg bruger nu er også halvanden så det går nok ... hva så er det mega stift...
mvh |
|
|
AC-3 er ikke volsom stiv, men AC-5 er en ordentlig haveslange, næsten lige så tyk og stiv som det blå furutech jeg havde med ned til dig. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
...
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 April 2010 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
okay så er det jo ikke større end mit xindak netkabel... så det kan vi jo godt leve med... der er nogle ordenlige stik var... de ser ihvertfald noget større mine egne stik... det er jo fedt....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2010 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej dan
okay så er det jo ikke større end mit xindak netkabel... så det kan vi jo godt leve med... der er nogle ordenlige stik var... de ser ihvertfald noget større mine egne stik... det er jo fedt.... |
|
|
ja det er nogle ordentlige klodser der bruges som hus omkring stikket. Kablet er nok omkring samme tykkelse som dine xindak, måske en my tykker, men de er lidt stiver en xindak kablet, AC-3 er tynder og mindst lige så bøjelige som dine xindak. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 April 2010 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
fino dan vil lige prøve om jeg kan få fat i artsound idag og bestille sådan et... ( har nemlig fået lov )... 1100 kr er ikke slemt når det ser så fint ud... har fået lyttet lidt mere... hva siger du til de ting du har fået hjem....
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 April 2010 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg leder også med lys og lygte efter et xindak fs3 eller gold højtaler kabel for er 100 % sikker på netop de kabler kan styre de BE diskanter... selvfølgelig til den rette pris.. så scanner lige marked pt.... kunne vildt godt tænke mig et xindak gold kabel... det er bare for fedt det kabel og lyder vildt vildt godt...
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2010 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det spiller lige nu  , Ro og troværdighed må være et par nogleord som lige springer frem i tankerne, Roen kommer jo fra net filteret og det er jo ikke nogen overraskelse, om det er bedere en mit tidliger xindak filter er svar at bedømme da der jo også er kommet nye kabler ind, men er i hver fald sikker på at det er mindst lige så godt. kablerne er lidt blandet årsager til at de blev skiftet, ac-3 kablet havde pierre jo haft med før og kunne godt høre at lyden fra min audio aero blev mere fri og nærværende i forhold til VDH, så der var ikke så megen tvivl på det punkt. Så er der jo tilgangen til filteret og forstærkeren, furutech spiller enormt bredt med nærmest en lidt cremet mellemtone men det spiller noget bredere en højt og dybten i lydbilledet er ikke volsom, det andet kabel jeg har brugt er jo oyaide tunnami som så spiller med magtfuld bund, forholdsvis smalt lydbillede men extrem god dybte, musiken spiller med dette kabel en 1-1,5 m foran højtaleren, men den manglende brede i lydbilledet bliver træls i længden. Ud fra de ting jeg havde opseveret da ac-3 kablet blev afprøvet, så valgt jeg at tage chancen med ac-5 til filter og forstærker i et forsøg på at opnå et kompromi mellem de stærke sider fra oyaide og furutech kablet, vil da sige at langt hend af vejen er det lykkes meget godt, det lyder i hvert fald mere rigtig i mine øre nu. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 April 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
fed nok når man føler det går op i en højere enhed og set i det lys er prisen på de knap 8000 kr ikke slemt...
nu har jeg som du vej sådan et xindak filter og der er INTET der slår den ...
ej betyder det virkelig meget om sådan en er " pasiv " fremfor en " aktiv "...
hvorfor er der den forskel... kan du forklar mig det... ved ikke noget om det så forstår det ikke rigtig....
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2010 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
fed nok når man føler det går op i en højere enhed og set i det lys er prisen på de knap 8000 kr ikke slemt...
nu har jeg som du vej sådan et xindak filter og der er INTET der slår den ...
ej betyder det virkelig meget om sådan en er " pasiv " fremfor en " aktiv "...
hvorfor er der den forskel... kan du forklar mig det... ved ikke noget om det så forstår det ikke rigtig....
mvh
|
|
|
Puha, det var lidt af et spørgsmål du kommer med der, men forsøger at svare dig.
Passiv filter: alle passive filter funger omkring filtrering via en spole, når strømmen skal trækkes i gennem en spole så øges modstanden til nettet, hvis en forstærker ikke er dimensioneret kraftig nok kan den ha svært ved at trække den strøm den skal bruge gennem spolen og der ved en ringer lyd selv om strømen den er støjfri, hvor stor modstand filteret laver til lysnettet er forskelligt alt efter hvor godt man har lavet filteret. Så er der en anden ting, dit xindak filter er opbygget med 3 iso zonert hvilket betyder at der er 3 filter i det produkt du har, det ene filter er koblet til de 4 "digitale" afgange, det andet til de 2 afgange til "analog udstyr" og det tredje til de 2 afgange til "power amp", de tre zoner er isoleret fra hinnanden hvilket betyder at hvis din cd-afspiller selv laver lidt støj, så vil denne støj ikke nå forstørkeren da denne er koblet på en anden zone, havde du tilsluttet både forstærker og cd-afspiller i afgangen mærket power amp, så ville de kunne påvirke hinnanden. Passive filter er opbygget forskelligt, nogle har kun en zone som så er koblet til alle afgangene, mit har feks. 5 afgange som har hvert sit filter, altså 5 zoner. En anden ting som PS filteret indeholder er beskyttelse mod overspænding, det lukker altså for strømmen hvis der kommer lynnedslag eller lignende, denne funktion har xindak dog ikke.
Aktiv Filter: det aktive filter hæver ikke modstanden til nettet, i nogle tilfælde vil det faktisk sænke modstanden. de fleste af dem levere en konstant spænding på afgangen, forsyningen står altid og køre lidt op og ned, det er ikke unormalt at se udsving på 5-6v fra de 230v, det aktive filter afgiver alså konstant 230V. Lige som de passive filter vil nogle produkter indeholde iso zoner og overspændingsbeskyttelse.
For en god ordens skyld skal jeg lige oplyse at det filter jeg har købt også er et passiv filter, håber det afklarede dit spørgsmål, ellers spørger du bare igen. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 April 2010 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay dan blev da lidt klogere selv jeg ikke lige er den hurtigste cykel på havnen.... nå så din lukker ned ved lyn nedslag.... den skal godt være hurtig hvis den skal nå det... men det er da skide smart... hvorfor har min ikk det 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2010 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
okay dan blev da lidt klogere selv jeg ikke lige er den hurtigste cykel på havnen.... nå så din lukker ned ved lyn nedslag.... den skal godt være hurtig hvis den skal nå det... men det er da skide smart... hvorfor har min ikk det   |
|
|
Det er i hver fald hvad fabrikanten reklamere med på Youtube i div. reklame/produkt videoer, ja det skal gå stærkt, men som producent har man altså et problem hvis man reklamere på den måde som gøres her og det så ikke holder vand, så vælger at tro på det ind til andet er bevist. Ved ikke hvorfor Xindak ikke har denne funktion. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan du godt finde lodekolben og sølvet frem. For har lige bestilt nye stik 
Men de kommer nok ikke før i næste uge 
Hvad med imorgen, kigger du forbi med din Quint strømdåse? __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Hvad med imorgen, kigger du forbi med din Quint strømdåse?
|
|
|
Ja, hvis det kan blive efter kl. 14:00
Lodekolben er klar, men har ungerne i næste uge og skal starte på nyt job på mandag, så får nok først tid fredag eftermiddag eller lørdag formiddag. Jeg skal også ha afleveret pass'en til jensens tekniker, men han afventer at få udlevert service manualen fra pass, så der er ingen grund til at indlever den før han har den, så hvis ikke den kommer i denne uge, så bliver det nok fredag eller lørdag jeg skal aflever den. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
Lodekolben er klar, men har ungerne i næste uge og skal starte på nyt job på mandag, så får nok først tid fredag eftermiddag eller lørdag formiddag. Jeg skal også ha afleveret pass'en til jensens tekniker, men han afventer at få udlevert service manualen fra pass, så der er ingen grund til at indlever den før han har den, så hvis ikke den kommer i denne uge, så bliver det nok fredag eller lørdag jeg skal aflever den.
|
|
|
Hvad er der dog galt med din Pass?
Og fedt anlæg du har iøvrigt. Har lige været hele din tråd igennem __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
dan a. skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
Lodekolben er klar, men har ungerne i næste uge og skal starte på nyt job på mandag, så får nok først tid fredag eftermiddag eller lørdag formiddag. Jeg skal også ha afleveret pass'en til jensens tekniker, men han afventer at få udlevert service manualen fra pass, så der er ingen grund til at indlever den før han har den, så hvis ikke den kommer i denne uge, så bliver det nok fredag eller lørdag jeg skal aflever den.
|
|
|
Og fedt anlæg du har iøvrigt. Har lige været hele din tråd igennem
|
|
|
Hej Brian
Tak for de pæne ord, Pass'en skal formentlig bare ha justeret bias, det er i hvert fald hvad jensen umidelbart vil gætte på, den har over de sidste par mdr. ikke lydt helt som den plejer, mellemtonen mangler en anelse energi og toppen virker lidt stresset og agrasiv samt at forstærkeren fysisk bliver en smule varmer en den har været hidtil, årsagen er formentlig at bias strømmen er røget ud af justering og nu ligger lidt for højt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Brian7500 skrev:
dan a. skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hej Brian
Tak for de pæne ord, Pass'en skal formentlig bare ha justeret bias, det er i hvert fald hvad jensen umidelbart vil gætte på, den har over de sidste par mdr. ikke lydt helt som den plejer, mellemtonen mangler en anelse energi og toppen virker lidt stresset og agrasiv samt at forstærkeren fysisk bliver en smule varmer en den har været hidtil, årsagen er formentlig at bias strømmen er røget ud af justering og nu ligger lidt for højt.
|
|
|
Nå. Ja det kunne da være værre så. Vi håber det bedste __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
dan a. skrev:
Brian7500 skrev:
dan a. skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hej Brian
Tak for de pæne ord, Pass'en skal formentlig bare ha justeret bias, det er i hvert fald hvad jensen umidelbart vil gætte på, den har over de sidste par mdr. ikke lydt helt som den plejer, mellemtonen mangler en anelse energi og toppen virker lidt stresset og agrasiv samt at forstærkeren fysisk bliver en smule varmer en den har været hidtil, årsagen er formentlig at bias strømmen er røget ud af justering og nu ligger lidt for højt.
|
|
|
Nå. Ja det kunne da være værre så. Vi håber det bedste |
|
|
jep __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa folkens.
Så har jeg været en tur på fyn for at få pass'en tjekket hos jensens tekniker (yderst venlig og hyggelig fyr med et par historie i ærmet), mistanken var jo at den var gal mid bias justeringen, efter som jeg mente at den var blevet lidt varmer fysisket røre på, men det må være noget jeg har forstillet mig, for det viste sig faktisk at bias stod for lavt, via et test signal kunne man se på et skob hvordan output ændrede sig efter som bias blev justeret op, det tog 2 timer at få kontrol spændingerne fra strømforsyningen, varmet dyret ordentlig op og så få den justeret, her efter var det hjem over og er næsten lige kommet ind af døren, har lige fået anlæget strikket op igen og spillet et par nummer, dommen er at jeg igen er en glad mand, for den manglende energi i mellemtonen er tilbage og den hissige top er væk , så nu er det bare at nyde musikken igen. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |