Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 23:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: tidsrøveren (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 42
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 25 April 2010 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Nu vi er ved kablerne, så har jeg fortiet lidt at et nyt signalkabel er blevet flækket sammen, grunden til at jeg ikke har nævnt noget er at pass'en jo ikke helt har været sig selv og derfor vanskelig gøre at vudere om man har fat i noget spicialt, men nu er den fikset og kablet er testet har i hjemmet samt hos Music4life her i eftermiddags. Snørren ser sådan ud.

Det er et triaksialkabel som heder triax 8 superflex, det er et 75 ohms kabel med efter min mening, spændende design, uden stik ser det sådan ud.

Inderleder (+) og første skærm (-) er forsølvet copper, den hvide isolering er PE matriale, yderskærmen er i copper (stel) og yder kappen er i TPE, det er købt hos ELFA, vate nr. 55-924-08 og koster 41.50 kr. pr. m. + moms, så alle kan vist være med.

Er det så et spicialt kabel ? JA, er det det perfekte Kabel ? Nej, det har en meget betagene måde at spille på, det har et virkeligt stort lydbillede hvor det er let at skelle de enkelte instrumenter, jeg har faktisk aldrig hørt bedere 3d en med dette kabel, musikken flyder bare og ingen skarpe kanter/toner, faktisk så er der kun registreret to minuser, mellemtonen kunne ha en snært mere sprødhed, men der er ikke meget der mangler, bunden kunne også ha noget mere tyngde og slam, men på den anden side, står man med en bas der har tendens til at buldre i rummet, så er den lige i øjet.

Da prisen for dette kabel er så lav, så opforder jeg de diy bruger som følger denne tråd til at lave et kabel selv, for det er en oplevelse at lytte musik i gennem dette kabel

okay dan ser spændende ud må jeg sige.... men tror ikke lige det er signal kabel jeg mangler lige i første omgang...... er dælme glad for det du lavede til mig også har jeg jo stadig mit nordost som nu også gør det dejligt her... utrolig nok når man tænker på BE diskanten....

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
john pedersen skrev:

hehe forsætter lige her..... nej det kunne være ret at udvide sin horisont lidt ikk.... men er bare lidt i tvivl om jeg skal gå efter det sikre eller ????..

hva er det for kabel jensen sælger... kører jo over til ham lørdag... og er det godt og til menneske penge

Det er Yter, næppe billigt. PS Audio laver også signal og ht kabel men ved ikke vad det koster eller hvordan det lyder. Som nævnt, så fik jeg jo hørt noget cardas kabel for nylig, de bruger kun copper, hvis du kan få hånden på et af deres større modeller, så tag chancen, de lyder himmelsk

yter kabel er jo ikke til at komme i nærheden af puha... kender godt nok heller ikke lyden ret godt cardas har jeg hørt for en del års siden på noget mirage højtaler... mener det lød godt...

håber da der er en der skriver om et byt ang højtaler kabel har jo sat mit eget i så måske er man heldig for en gang skyld... ....men hvis det skal være xindak skal det være fs2 eller fs3... og hvis lykkensgudinde smiler til mig må det godt blive xindak gold .... men må jo prøve at snakke med jensen på lørdag når jeg skal hente det netkabel til min cd... kan jo være han kan give mig et tip.... tror jeg næsten han kan...

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 April 2010 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
dan a. skrev:
john pedersen skrev:

hehe forsætter lige her..... nej det kunne være ret at udvide sin horisont lidt ikk.... men er bare lidt i tvivl om jeg skal gå efter det sikre eller ????..

hva er det for kabel jensen sælger... kører jo over til ham lørdag... og er det godt og til menneske penge

Det er Yter, næppe billigt. PS Audio laver også signal og ht kabel men ved ikke vad det koster eller hvordan det lyder. Som nævnt, så fik jeg jo hørt noget cardas kabel for nylig, de bruger kun copper, hvis du kan få hånden på et af deres større modeller, så tag chancen, de lyder himmelsk

yter kabel er jo ikke til at komme i nærheden af puha... kender godt nok heller ikke lyden ret godt cardas har jeg hørt for en del års siden på noget mirage højtaler... mener det lød godt...

håber da der er en der skriver om et byt ang højtaler kabel har jo sat mit eget i så måske er man heldig for en gang skyld... ....men hvis det skal være xindak skal det være fs2 eller fs3... og hvis lykkensgudinde smiler til mig må det godt blive xindak gold .... men må jo prøve at snakke med jensen på lørdag når jeg skal hente det netkabel til min cd... kan jo være han kan give mig et tip.... tror jeg næsten han kan...

han siger Blue Jeans Cable-Ten White, dog ikke en af mine ynglinge.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

ahhhh tror heller ikke lige jeg hopper på den vogn... tror jeg er lidt mere kræsen.... har hørt det blue jean kabel... det var ikke mig slet ikke klart nok i lyden i mine øre...

kender du NLE ht.kabler

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

ahhhh tror heller ikke lige jeg hopper på den vogn... tror jeg er lidt mere kræsen.... har hørt det blue jean kabel... det var ikke mig slet ikke klart nok i lyden i mine øre...

kender du NLE ht.kabler

har kun hørt det en gang, kan ikke sige om det var kablerne eller højtaleren jeg ikke kunne lide.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

nej okay dan det var også bare lige et mærke jeg faldt over i min evig søgen

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2010 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

hej dan jeg tænkte på du laver det singelwire ikk hvis det er muligt... for mine højtaler har kun terminaler til singel.... men hvis det ikke kan lade sig gi sig er det også ok.... kan ikke lige huske om talte om det...

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2010 kl. 06:43 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
hej dan jeg tænkte på du laver det singelwire ikk hvis det er muligt... for mine højtaler har kun terminaler til singel.... men hvis det ikke kan lade sig gi sig er det også ok.... kan ikke lige huske om talte om det...
både mit oh M4L's kabel er termineret som singelwire, så det var også det prisen er regnet ud fra.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2010 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

...

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

For satan Dan. Du får da godt nok kørt nogel kabel-ræs lige for tiden

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2010 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
For satan Dan. Du får da godt nok kørt nogel kabel-ræs lige for tiden
tjaa lidt bliver det jo til, det er ikke sådan når nysgeriheden løber af med en

jjsilverstone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig skal man prøve noget nyt, fra tid til anden. Man kan også gå retro og prøve noget "gammelt nyt".

Prøv at finde et gammelt Tara Labs The Temporal Continuum............smæk potmetret til nul........og nyd det !!!!!!!

Jeg har nu tre dage i strge hørt fra A til B i musik.....og måtte forlade det, fordi det sagde for godt.......!!!!

Med Venlig Hilsen
Jan Jepsen
Til top Vis jjsilverstone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jjsilverstone

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Maj 2010 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Ja så er der gang i lidt kabel afprøvning igen , har i et stykke til godt kunne tænke mig at høre et ht kabel af occ copper, der findes flere typer up-occ, pc-occ og sikker også nogle betegnelser jeg ikke har hørt om. Fandt så for nogle måneder siden en annonce på ebay, et occ baseret ht kabel fra kina, fabrikanten er faktisk en større firma i kina som laver et hav af forskellige kabler til yderst rimelige priser, syntes entlig det var lidt noget pjat at teste, men på den anden side så kostede det ikke alverden, dog er oplysningerne om matriale valget i kablet meget sparsom, så det kunne for den sags skyld være occ copper i pvc isolering og uden nogen form for mekanisk dæmpning. Nysgeriheden blev dog for stor og jeg købte et sæt Choseal LB5108B, 3-4 uger sener dukkede kablet op (onsdag i sidste uge), Told og skat havde kigget lidt på kablet, men de lodt det gå vider i systemet uden tilførsel af told , kablet ser sådan ud.

Stikkene ser billige ud men er faktisk solide nok, havde entlig regnet med at disse skulle afmonteres og andre påmonteres, men efter at ha stået med dem i hånden, så finder jeg ingen grund til det.

Hvordan lyder de så, tjaaa på en måde fantastisk og så aligevel ikke helt, bunden har en lidt volsom volume som mangler lidt fasthed, ved meget bas fikseret musik kan det godt blive lidt for meget, volumen fra bunden fortsætter op i mellemtonen hvor der er masser af luft, diskanten er ikke volsom udstrækt, men algeveld lidt luftig, lyden ligger meget op den varme side. Det er på mange måder et sært kabel, det har nemlig den egenskab at man på den ene side sider og tænker at det er lidt ukontroleret og på den anden side så får det en til at glemme alt om hifi og fokusere sanserne på musikken, det skaber nemlig et enormt nærværd som er med til at buste følserne i musikken, prøvede så her søndag at skifte tilbage til både voodoo kablet og mit chord odyssey4, straks virkede bunden mere veldifineret og alt var mere pænslet ud i en noget mere fast spille stil, men de var på en eller anden måde noget mere kedelig at høre på, så efter en kort afprøvning så blev choseal kablet koblet ind igen og det sider der stadig, om det bliver sidene eller om det bliver træls i længden med de svagheder som kablet trods alt har, det må tiden vise

hej Dan, det ser da ret spændende ud, hvad må man "bløde" for sådan et kabel?

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2010 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

hej dan

du bliver da også ved med at lege ... ser da meget godt ud det nye kabel... hvis det er fra kina koster det jo nok ikke mange basse øre vel...... må sige du prøver at leve op til dit nye " kalde navn " som kabel guru dan ...

mvh

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

jjsilverstone skrev:
Selvfølgelig skal man prøve noget nyt, fra tid til anden. Man kan også gå retro og prøve noget "gammelt nyt".

Prøv at finde et gammelt Tara Labs The Temporal Continuum............smæk potmetret til nul........og nyd det !!!!!!!

Jeg har nu tre dage i strge hørt fra A til B i musik.....og måtte forlade det, fordi det sagde for godt.......!!!!

Med Venlig Hilsen
Jan Jepsen
Kender ikke kablet, men der er jo intet i vejen med at købe et ældere kabel, problemet er bare at vide hvilkne man skal satse på og hvad de burde koste.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
dan a. skrev:

Ja så er der gang i lidt kabel afprøvning igen , har i et stykke til godt kunne tænke mig at høre et ht kabel af occ copper, der findes flere typer up-occ, pc-occ og sikker også nogle betegnelser jeg ikke har hørt om. Fandt så for nogle måneder siden en annonce på ebay, et occ baseret ht kabel fra kina, fabrikanten er faktisk en større firma i kina som laver et hav af forskellige kabler til yderst rimelige priser, syntes entlig det var lidt noget pjat at teste, men på den anden side så kostede det ikke alverden, dog er oplysningerne om matriale valget i kablet meget sparsom, så det kunne for den sags skyld være occ copper i pvc isolering og uden nogen form for mekanisk dæmpning. Nysgeriheden blev dog for stor og jeg købte et sæt Choseal LB5108B, 3-4 uger sener dukkede kablet op (onsdag i sidste uge), Told og skat havde kigget lidt på kablet, men de lodt det gå vider i systemet uden tilførsel af told , kablet ser sådan ud.

Stikkene ser billige ud men er faktisk solide nok, havde entlig regnet med at disse skulle afmonteres og andre påmonteres, men efter at ha stået med dem i hånden, så finder jeg ingen grund til det.

Hvordan lyder de så, tjaaa på en måde fantastisk og så aligevel ikke helt, bunden har en lidt volsom volume som mangler lidt fasthed, ved meget bas fikseret musik kan det godt blive lidt for meget, volumen fra bunden fortsætter op i mellemtonen hvor der er masser af luft, diskanten er ikke volsom udstrækt, men algeveld lidt luftig, lyden ligger meget op den varme side. Det er på mange måder et sært kabel, det har nemlig den egenskab at man på den ene side sider og tænker at det er lidt ukontroleret og på den anden side så får det en til at glemme alt om hifi og fokusere sanserne på musikken, det skaber nemlig et enormt nærværd som er med til at buste følserne i musikken, prøvede så her søndag at skifte tilbage til både voodoo kablet og mit chord odyssey4, straks virkede bunden mere veldifineret og alt var mere pænslet ud i en noget mere fast spille stil, men de var på en eller anden måde noget mere kedelig at høre på, så efter en kort afprøvning så blev choseal kablet koblet ind igen og det sider der stadig, om det bliver sidene eller om det bliver træls i længden med de svagheder som kablet trods alt har, det må tiden vise

hej Dan, det ser da ret spændende ud, hvad må man "bløde" for sådan et kabel?
611 dkr. for et 2 x 2,5m sæt, termineret med spyd, fragt er også inc. i prisen, der kom ingen told på selv om toldvæsnet havde åbenet pakken for kontrol, de havde nok svært ved at vudere hvad de stod med

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2010 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej dan

du bliver da også ved med at lege ... ser da meget godt ud det nye kabel... hvis det er fra kina koster det jo nok ikke mange basse øre vel...... må sige du prøver at leve op til dit nye " kalde navn " som kabel guru dan ...

mvh

Man bliver aldrig for stor til at leje  

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2010 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
john pedersen skrev:

hej dan

mvh

nej det håber jeg sgu ikke man gør dan ... har ellers bestemt mig at prøve et VDH signal kabel så det er ens over der.... men ved ikke hva jeg skal prøve... har tænkt på orcide men ved ikke om andre er bedre i den prisklasse... det skal også bare ved hybrid.... du har jo prøvet en del VDH så hva vil du forslå dan... vores kabel guru  

mvh

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
dan a. skrev:
john pedersen skrev:

hej dan

mvh

nej det håber jeg sgu ikke man gør dan ... har ellers bestemt mig at prøve et VDH signal kabel så det er ens over der.... men ved ikke hva jeg skal prøve... har tænkt på orcide men ved ikke om andre er bedre i den prisklasse... det skal også bare ved hybrid.... du har jo prøvet en del VDH så hva vil du forslå dan... vores kabel guru  

mvh

Du har forslået det rigtige selv, mc gold er nu også et fedt kabel, toppen er dog lidt for afrundet til min smag, men vil du dæmpe BE-diskanten yderlig, så er det måske ikke et helt tosset valg, kul kablerne tror jeg bliver for afdæmpet med rørforstærker, så dem vil jeg nok ikke anbefale, hvis du kan finde et 2nd-hand the integration hybrid så er det heller ikke helt tosset, men fauriten er the orchid.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2010 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

okay det er også den jeg har tænkt mest på.... håber bare man kan låne et sæt enten i kolding eller vejle.... men på den anden side så er der jo retur ret... så kan jo altid få mine penge tilbage ....

køre du med det nye kabel istedet for dit woodoo kabel... er det ny virkelig mere musikalsk... det er godt klaret til den pris... woodoo kablet er jo ikke specielt billigt..

mvh

<< Forrige Side af 42 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes