| Forfatter |
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
|
Jeg hopper lige ind med et spørgsmål, med al mulig risiko for at blive kaldt spasser. Dog tager jeg chancen alligevel! 
Jeg har købt mig en tv-tuner til mit mediecenter så det kan fungere som harddiskoptager. I samme omgang købte jeg en antenne.. ehm.. splitter? Well, resultatet er, at kvaliteten er blevet ret ringe. Tror I det er fordi kvaliteten af splitteren og/eller kablet er for ringe? Det var abre det billige. Og tror I det kan betale sig at smide et par hundredelapper efter noget fed kabel, selvom jeg ikke lige kan finde en splitter i federe kvalitet?
|
|
|
Hvis det bar er en splitter kandet sagtens være grunden da du taber signalstyrke herved. Derfor er det tit anbefalelsværdigt at splitte signalet med en forstærker. Problmet bliver selvfølgelig forværret hvis kablerne er af en sådan kvalitet at signalstyrken falder igennem dem. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
|
Jeg hopper lige ind med et spørgsmål, med al mulig risiko for at blive kaldt spasser. Dog tager jeg chancen alligevel! 
Jeg har købt mig en tv-tuner til mit mediecenter så det kan fungere som harddiskoptager. I samme omgang købte jeg en antenne.. ehm.. splitter? Well, resultatet er, at kvaliteten er blevet ret ringe. Tror I det er fordi kvaliteten af splitteren og/eller kablet er for ringe? Det var abre det billige. Og tror I det kan betale sig at smide et par hundredelapper efter noget fed kabel, selvom jeg ikke lige kan finde en splitter i federe kvalitet?
|
|
|
Hvis det bar er en splitter kandet sagtens være grunden da du taber signalstyrke herved. Derfor er det tit anbefalelsværdigt at splitte signalet med en forstærker. Problmet bliver selvfølgelig forværret hvis kablerne er af en sådan kvalitet at signalstyrken falder igennem dem.
|
|
|
Pokkers, men kan egentlig godt se problemet. Kablerne er ikke specielt fede, men omvendt er de heller ikke ret lange (1,5 m). Hvad koster en forstærker? For kunne evt. smide penge efter en sådan i stedet for godt kabel? Tv er mig en relativt lav prioritet, så har ikke tænkt mig at smide millioner efter projektet.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken type fordeler er det? Der er nogle billige typer med 2-3 modstande som "fordeler". De dæmper meget, og giver også noget mistilpasning. En god fordeler dæmper ca. 3,5dB, og det giver normalt ikke problemer. Men dårlige kabler med løse forbindelser i stikkene kan sagtens kvæle signalet på 1,5m.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem er der mange udgaver af. Nogle er glimrende, og andre er noget bras. Det er svært at se hvilken version det er uden at save den op (eller med måleudstyr)...
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Dem er der mange udgaver af. Nogle er glimrende, og andre er noget bras. Det er svært at se hvilken version det er uden at save den op (eller med måleudstyr)...
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Haha, well tror jeg lader nedstrygeren ligge. Jeg kan se, at man kan få en, ifølge sælger, bedre udgave her:
http://www.av-connection.dk/?PGr=887&ML=494
Tør du/I give et bud på, om den kunne klare problemet? Eller i det mindste forbedre det lidt. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, mange tak for det. :) __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Husk at bruge HF tætte stik af metal på jeres antenne kabel så støj ikke indstråles der.
Altså ikke de alm.med plastic kappe for de er ikke gode !! Jeg mener at metal stikkene koster 20-kr.stk.og de penge er givet rigtigt godt ud.Det er jo nok promiller af skærmens pris
carsten
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonk 
RF tætte skulle det være 
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 10 September 2009 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
Gonk 
RF tætte skulle det være 
|
|
|
ro på mulle ;) nogle kalder dem HF tætte, andre RF tætte - det er samme surdej .... __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 11 September 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brugt en rulle af Harald Nyborgs den billigste fra min parabol til min receiver. Det går glimrende - såvel på HD-kanaler som alle andre......
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 11 September 2009 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers koster en antenneforstærker med indbygget splitter 200-400kr hos av-cables.dk
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 September 2009 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, tak for det folkens. Prøver at kaste mig ud i en antenneforstærker. :)
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Carceri Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 04 November 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tillader mig at dele af mine erfaringer, der samtidig også er et spørgsmål, da jeg undrer mig ret meget.
Jeg har længe brugt et AV-Advance antennekabel
(fra AV-Connection) til at forbinde min Yousee HD Boks med stikket i væggen, og det har fungeret fint. Efter kanalomlægningen i søndags kunne jeg ikke længere tage visse kanaler (fx TV3+ og TV2 Zulu) korrekt. Billedet hakkede en del, og jeg kunne i boksen se at BER var omkring 1E-3, hvilket skulle være alt for højt (den plejer at være 0).
Jeg går ud fra at de efter omlægningen har placeret disse kanaler på en frekvens der ikke går godt igennem i mit setup. Jeg tænkte at jeg ville prøve med et andet antennekabel, men det eneste jeg havde var 4 stk. korte antennekabler fra supermarkederne (den allerbilligste slags), men når jeg satte dem i serie kunne de nå fra væggen til boksen (ca. 7 meter). Stor var min overraskelse da BER pludselig var 0 på alle kanaler, og dem jeg ikke kunne tage før gik nu fint igennem. Det måtte altså være kablet, så jeg fandt et andet AV-Advance kabel (som jeg bruger til analogt TV i et andet rum) og satte til. BER steg igen til 1E-3 og det var umuligt at få et brugbart billede på disse kanaler. På med de fire små skodkabler, og signalet var igen perfekt.
Jeg har også tidligere haft besøg af en Yousee teknikker (i en anden forbindelse) der sagde at antennekabel kunne blive for godt.
Nogen der kan forklare dette, for jeg undrer mig ret meget.
|
| Til top |
|
| |