| Forfatter |
|
MGrene Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Forum..
Nu har jeg lige erhvervet mig en ny forstærker og der skulle også nye højtalerkabler til...Jeg faldt så over disse på HFK's hjemmeside:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/hoejttalerkabel/ar gon_5351sc_kabel.htm
Jeg har nu købt dem her, og sat dem til anlægget, men de er fandme så stive at man ikke kan få dem sat ordenlig i..Lyden skralder nogen gange fordi de er ved at hoppe ud ??? Hvad gør man...
Har både sat dem løst i. altså for enden samt prøvet at skrue dem fast hvor man normalt ville sætte et kabel fast som ikke har banan ender...
Hvad gør man, det gælder både i forstærkeren samt højtalerne?
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken forstærker skal de tilsluttes?
Hvor meget plads har du bag forstærkeren?
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har vel ikke glemt at fjerne blindpropperne i terminalerne på både højttaler og forstærker? __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
MGrene Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skal tlsluttes en NAD S300 som i forvejen har placeret udgangene utroligt dumt, da højtale ledningene går op og spære for de andre ingange på forstærkeren, hvis altså jeg bruger den metode hvor jeg skruer dem fast...De sidde alt for løst hvis jeg bare sætter dem i for enden..
Der er dog ikke ret meget plads bagved forstærkeren, og kablerne gør hvad der passer dem....
Tror det er nemmest at tage et billede af det, lidt svært at forklare...Billeder kommer i aften.
Blindpropper, hehe nej det sidder der ikke, for så vil jeg da overhovedet ikke kunne få ledningen ind eller ??
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gå i hifiklubben og byt dem til noget andet. Det tror jeg ikke er et problem.
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske passer bananernes størrelse ikke til forstærkerens terminaler?
|
| Til top |
|
| |
MGrene Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
| Måske passer bananernes størrelse ikke til forstærkerens terminaler? |
|
|
Jeg troede der var en std. størrelse på sådan noget...
Men det bliver meget nemmere at forklare når jeg får uploaded nogle billeder, skal bare lige lære hvordan først 
Men tror bare ikke at de kabler er beregn til at montere på en forstærker og højtaler som står tæt på en væg...
|
| Til top |
|
| |
6000JGA Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har kun dårlige erfaringer med kabler fra argon. har prøvet et minijack/rcr kabel. Jack indgangen var så dårlig lavet at det "lige meget hvilken bærbar/pc) vi prøvede på var der en løs forbindelse. og det er skam ikke kun mit stik der er noget i vejen med fordi mine kammerater på tilfædigvis også har købt det samme kabel. og den laver de samme unoder hver evig eneste gang.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
6000JGA skrev:
jeg har kun dårlige erfaringer med kabler fra argon. har prøvet et minijack/rcr kabel. Jack indgangen var så dårlig lavet at det "lige meget hvilken bærbar/pc) vi prøvede på var der en løs forbindelse. og det er skam ikke kun mit stik der er noget i vejen med fordi mine kammerater på tilfædigvis også har købt det samme kabel. og den laver de samme unoder hver evig eneste gang.
|
|
|
Det er nok den tre-dobbelte Kinesiske kvalitetskontrol der har svigtet..?!  Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
MGrene Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan kan jeg indsætte billeder ??? Har ledet efter lidt information men kan ikke finde noget ?
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte engang et sæt Argon rca signalkabler nede fra klubben. Det var nok det værste skammel jeg længe havde købt. Stikkende sad så hårdt fast på terminaler på forstærkeren, at jeg simpelhen måtte fjerne dem med en polygriptang. Det var helt umuligt at gøre det med fingerne. Så det er sidste gang jeg har købt Argon signalkabler..  Dog synes jeg deres hdmi kabler er fine nok.
|
| Til top |
|
| |
MGrene Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Jeg købte engang et sæt Argon rca signalkabler nede fra klubben. Det var nok det værste skammel jeg længe havde købt. Stikkende sad så hårdt fast på terminaler på forstærkeren, at jeg simpelhen måtte fjerne dem med en polygriptang. Det var helt umuligt at gøre det med fingerne. Så det er sidste gang jeg har købt Argon signalkabler.. Dog synes jeg deres hdmi kabler er fine nok.
|
|
|
Kablerne er hermed pillet fra og pakket sammen igen! De får dem lige tilbage i nakken...
Så må jeg på jagt igen efter nogle ordenlig kabler 
Er der noget i kan anbefale til en prisklass på ca. 1000,- skal bruge 2 x 3 meter..
Skal spille sammen med NAD S300 og Focal højtalere.
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skynd dig at kigge på VDH når du er nede med det... Det er super lækre sager...og de virker!
__________________ Pass Labs
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er lidt syndt at Argon laver sådanne "fine" kabler udsende mæssigt. Men ibrugtagelse/funktionalitet er de bare ikke gode nok, synes jeg.
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
chubbz skrev:
Så skynd dig at kigge på VDH når du er nede med det... Det er super lækre sager...og de virker!
|
|
|
jeg har også gode erfaringer med VDH.  dog kun med deres signal kabler og stik, har aldrig prøvet deres højttaler kabler..
|
| Til top |
|
| |
MGrene Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Ja det er lidt syndt at Argon laver sådanne "fine" kabler udsende mæssigt. Men ibrugtagelse/funktionalitet er de bare ikke gode nok, synes jeg.
|
|
|
Ja nu er det jo ikke udsende som tæller i sidste ende, men de ser helt klart godt ud og virker til at være af ordenlig kvalitet..Så er da lidt skuffet..
Hvad siger i til dem her???
http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=62& ;products_id=333
|
| Til top |
|
| |
MGrene Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Argon kablet er af solid core typen, og de er altid noget bøvl og kræver plads bagtil, da de ikke kan bukkes. Har man ikke pladsen, skal man ikke købe solid core. Jeg vil også påstå at man bør have pladsen bagved højttalerne, da det som oftest ikke er optimalt med højttalerne helt op ad bagvæggen.
|
| Til top |
|
| |
MGrene Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
| Argon kablet er af solid core typen, og de er altid noget bøvl og kræver plads bagtil, da de ikke kan bukkes. Har man ikke pladsen, skal man ikke købe solid core. Jeg vil også påstå at man bør have pladsen bagved højttalerne, da det som oftest ikke er optimalt med højttalerne helt op ad bagvæggen. |
|
|
Det er 100% korrekt det du siger...Er stadig lidt ny indenfor det seriøse hifi og man erfare jo hen ad vejen hvad der er godt og hvad der er mindre godt...Og nej de er slet ikke til at bøje, og på en forstærker som NAD S300 er de meget besværlige at montere så det holder, og samtidig stadig ave plads til sine signalkabler..
Men jeg vil ikke rode mere i de kabler, der er vist stor enighed om kablet fra Argon ikke er det mest foretrukne valg.
Tak for hjælpen 
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|