Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 50" - hvad skal jeg vælge (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Calle73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 September 2009 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Kære alle.

Jeg har indtil for nylig sværget til et Beovision 9 - men er endt med at synes, at det simpelthen er for dyrt.

Jeg har nu to spørgsmål:

1) Hvad er det bedste jeg kan købe af 50" - maks pris omkring kr. 30.000 (men gerne omkring kr. 20.000). Jeg vil gerne have plasma, og det er vigtigt, at det er et flot fjernsyn at se på også.

Jeg bruger næsten alene fjernsynet til at se sport (fodbold) samt film (via tv) eller dvd-film på. Dvs. jeg bruger det ikke til internet, billeder, musik mm.

2) Jeg vil gerne bruge mine to Beolab 8000 højtalere, som skal stå ved siden af fjernsynet. Vil det give god lyd, hvis jeg bruger dem via mit beosound 9000

Og hvis I ellers har nogle gode råd omkring 50" så hører jeg gerne - også gerne i forhold til integration med B&O.

På forhånd tusind tak fordi I gider hjælpe en som kun har ringe forstand på det.

Calle

Til top Vis Calle73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Calle73

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 September 2009 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Standard svaret er Pioneer, men du skal til at skynde dig hvis du vil have fat i et. I pris ligger de på omkring 16-18K.

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 September 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ikke blinke en eneste gang før jeg havde købt et pioneer, hvis jeg stod i din situation.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

BrAvO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 September 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl: Pioneer LX5090H eller KRP 500...!

Eller evt. den nye V-serie fra panasonic, men det kommer ikke op på det samme niveau som Pioneer.

Til top Vis BrAvO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrAvO

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 02 September 2009 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Med fare for gentagelse  Et pioneer kuro (som dog kræver en ekstern tuner hvis du har kabel-tv der er kun satilit dekoder i nogle af modellerne), hvis du da kan opstøve et.

Ellers Panasonic V10 som i THX mode måske enda står pænere end pioneeren i standard instillingerne. Efter kalibrering af pioneeren er der dog ikke nogen tvivl.

De har stadig et par Pioneer stående i tapeconnection i århus, så hvis du er heldig har de også ude på vesterbrogade, der burde du også kunne sammenligne med V10 serien fra panasonic.

MadsC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Sendt: 02 September 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Det er vel muligt at få et 60'' pio til omkring de 30 tkr. Mener jeg har set det til den pris, så er du ihvertfald dækket ind Tongue
Til top Vis MadsC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadsC

Calle73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2009
Sendt: 02 September 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Er der andre alternativer end Pioneer - f.eks. som Panasonic V10.

Jeg vil ikke kunne finde ud af kalibrering og ved faktisk ikke hvad en ekstern tuner er?

Jeg har meget lidt forstand på det - og har brug for at det er så "køreklart" som muligt fra starten.

Fedt med de hurtige svar - I er nogle stjerner! Tak.

KH

Calle

Til top Vis Calle73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Calle73

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 02 September 2009 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Jeg købte denne til knap 8000 i sidste måned.

http://cinemagic.dk/shop/panasonic-tx-p50x10y-4692p.html

Den forhandler er meget billigere, tilbudsprisen hos Expert var 11000 kr og jeg fik den for knap 8k.

Jeg købte denne fordi det ikke er praktisk muligt at se forskel på HD ready og Full HD på mere end 3 meters afstand, og jeg sidder 4½ meter væk. Prisforskellen til Full HD er alt alt for stor til at jeg købte Full HD. Som udgangspunkt havde jeg regnet med full hd, men efter megen søgning købte jeg panasonic og det har jeg ikke fortrudt.

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 03 September 2009 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Calle73 skrev:

Er der andre alternativer end Pioneer - f.eks. som Panasonic V10.

Jeg vil ikke kunne finde ud af kalibrering og ved faktisk ikke hvad en ekstern tuner er?

Jeg har meget lidt forstand på det - og har brug for at det er så "køreklart" som muligt fra starten.

Fedt med de hurtige svar - I er nogle stjerner! Tak.

KH

Calle

Kalibrering kan man betale sig fra hvis det endelig er (koster normalt en 2-3k for at få kalibreret tv'et i eget hjem til tv/dvd/mediecenter/mv) 

Mhs. til tunere afhænger det af hvilken slags tv du har (og med et tv i den klasse du har er det næsten et krav med digitale kanaler for du ikke bliver skuffet):

1a) kabel-tv fra yousee, der bliver de digitale kanaler kodefri per 1/11(?) så der skal du have entent et tv med ind-bygget dvb-c tuner eller en extern boks med indbygget dvb-c tuner (pioneeren har ikke dvb-c)

1b) kabel-tv fra stofa eller lign antenneforening. Kræver dvb-c tuner i boks eller tv samt et dekoder kort (fra udbyderen) for at få digitale kanaler. Stofa har f.eks deres egen externe box Zaptor hvis tv'et ikke kan klare kravene.

2) Parabol, kræver dvb-s tuner i tv eller boks, samt et dekoder kort fra udbyderen. (nogle af pioneer modellerne har dvb-s tuner, mener dog ikke panasonic v10 har dette)

3) boxer eller alm stueantenne kræver dvb-t tuner (og i boksers tilfælde også dekoder kort), mener bestemt de fleste pioneer og panasonic har dette indbygget.

norvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 03 September 2009 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Jeg vil henlede opmærksomheden på Samsungs 50" Plasma, som kun er 3 cm tyk. Den er i hvert fald pæn at se på.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/plasma_tv/samsun g_ps50b855y1w_plasma-skaerm_sort_.htm

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003
Sendt: 03 September 2009 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Hvis du har overvejet det, og du har B&O i forvejen, ville jeg uden tvivl købe et Beovision 9.. Ja det er dyrt, men det er så lækkert et tv.. Du kommer ikke til at fortryde.. Lyden finder du ikke bedre i noget andet tv, og billedkvaliteten er fuld på højde med panasonic/pioneer

Jeg har selv nævnte model, og er mere end tilfreds..

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2009 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

B&O har et nyt tv på vej, så du kan evt. vente og se hvad det er for noget.. Beovision 10, og prisen skulle vist være for normale mennesker:-)

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 03 September 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

MHT rå billedkvalitet er der desværre INGEN alternativer til Pioneer, - og højst sandsynlig heller ingen lige om hjørnet. Udviklingen går mere på "flad,fladere - trådløs", - end på at hente Pioneer. Så hvis billedkvalitet vægter tungest, så er det altså med at komme afsted . . ! :

http://www.sparshop.dk/lcd_plasma_tv/pioneer/pioneer_pdplx50 90h_905_da.html 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Sendt: 03 September 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

butkus skrev:

billedkvaliteten er fuld på højde med panasonic/pioneer

Det er jo ikke rigtigt. Det korrekte billede kan man måle sig til, og der vinder Pioneer.

Det er muligt, at din subjektive vurdering er, at billedet er godt. Men det er forkert at vurdere den, som værende på højde med Pioneer.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 03 September 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

norvig skrev:

Jeg vil henlede opmærksomheden på Samsungs 50" Plasma, som kun er 3 cm tyk. Den er i hvert fald pæn at se på.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/plasma_tv/samsun g_ps50b855y1w_plasma-skaerm_sort_.htm

Det skal man måske lige overveje en ekstra gang:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63918& PN=1&TPN=4

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

tobywan skrev:
butkus skrev:

Det er jo ikke rigtigt. Det korrekte billede kan man måle sig til, og der vinder Pioneer.

Det er muligt, at din subjektive vurdering er, at billedet er godt. Men det er forkert at vurdere den, som værende på højde med Pioneer.

ja, men det er da rigtigt.. Det er selvfølgelig kun Pioneer der kan lave fjernsyn. Alle andre stinker i forhold til.. Det er kun Pioneer der har opskriften på det perfekte billed.. Sikke en gang bullsh*t!!!

En af mine rigtig gode venner købte forrige år Pioneers topmodel til 50.000 mener jeg det var.  Jeg indrømmer gerne at billedet er i top, men bedre end Beovision 9 var det langt fra. Især ved hurtige bevægelser var jeg ikke imponeret. Og det problem har jeg ikke på mit. Dog er hans ikke kalibreret, så der er der sikkert noget at hente..

Jeg taler af erfaring, da jeg har set fjernsyn på begge tv mange gange. Jeg vil godt vædde en million på at du aldrig har givet et beovision 9 en chance.. eller???

Ja, man kan så diskuterer om de 100.000 kr der er i forskel på de 2 fjensyn, er det værd. Men det er en helt anden diskussion

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 04 September 2009 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

butkus skrev:
tobywan skrev:
butkus skrev:

ja, men det er da rigtigt.. Det er selvfølgelig kun Pioneer der kan lave fjernsyn. Alle andre stinker i forhold til.. Det er kun Pioneer der har opskriften på det perfekte billed.. Sikke en gang bullsh*t!!!

En af mine rigtig gode venner købte forrige år Pioneers topmodel til 50.000 mener jeg det var.  Jeg indrømmer gerne at billedet er i top, men bedre end Beovision 9 var det langt fra. Især ved hurtige bevægelser var jeg ikke imponeret. Og det problem har jeg ikke på mit. Dog er hans ikke kalibreret, så der er der sikkert noget at hente..

Jeg taler af erfaring, da jeg har set fjernsyn på begge tv mange gange. Jeg vil godt vædde en million på at du aldrig har givet et beovision 9 en chance.. eller???

Ja, man kan så diskuterer om de 100.000 kr der er i forskel på de 2 fjensyn, er det værd. Men det er en helt anden diskussion

Pioneers 500/5090 serie er et af de ganske få produkter i elektronikverdenen, som dybest set alle seriøse test-crews ensidigt klassificerer, som referece/outstand ing .

Mht at gengive kildematerialet mest korrekt ligger Pioneer (-desværre !) minimum et niveau over B&O´s hidtidige produkter.

B&O´s TV har mange andre kompetencer , - som Pioneer ikke kommer i nærheden af, - men på rå billedkvalitet er Pioneer altså klart overlegen.

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 04 September 2009 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
norvig skrev:

Det skal man måske lige overveje en ekstra gang:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63918& PN=1&TPN=4

Omtalte fejl er kun registreret på 58" og her i denne tråd spørges der efter 50". Desuden er der ingen der kan argumentere for en egentlig modelfejl. Fordi en køber har haft issues på 3 modeller er ikke ensbetydende at alle har probs.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 September 2009 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

jeg har selv haft kørt med et pioneer 50 " og beolab 5 ht'er - det matchede hinanden fint designmæssigt, og pioneeren billede er bare topklasse.

Stod jeg i din situation havde jeg valgt et pioneer 50/60" og ofret 2-3k på kalibrering, så alt er køreklart uden du skal bøvle med det - kvaliteten af billedet bliver ikke bedre pt.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 September 2009 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Hej Calle73

Ud over et BeoVision 10-40" som er nævnt, kommer inden længe også en nye versioner
af BeoVision 7, nemlig BeoVision 7-55" i 100 Hz med LED lyspanel . Der findes endnu
ingen dato for hvornår det kommer, men så kan du jo nå at lægge lidt flere penge til side.

Den B&O patentbeskyttede 100 Hz variant.

B&Os 100 Hz er mere end hvad der møder øjet. Det er et proprietært 100 Hz system,
der tilpasser graden af udglattende og slør-reducerende teknikker i forhold til indholdet
på skærmen. Den B&O patentbeskyttede 100 Hz variant er derfor mere end hvad andre
producenter praler med. Tryk og læs her.

Ja det er jo dit eget valg. Man kan købe en Loewe's masse titte tv og Bose'sisk lyd snurre rundt,
men jeg er ikke i tvivl, jeg vælger B&O. Men vil du heller have kaffelade end øl, så versgo.

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes