| Forfatter |
|
Calle73 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære alle.
Jeg har indtil for nylig sværget til et Beovision 9 - men er endt med at synes, at det simpelthen er for dyrt.
Jeg har nu to spørgsmål:
1) Hvad er det bedste jeg kan købe af 50" - maks pris omkring kr. 30.000 (men gerne omkring kr. 20.000). Jeg vil gerne have plasma, og det er vigtigt, at det er et flot fjernsyn at se på også.
Jeg bruger næsten alene fjernsynet til at se sport (fodbold) samt film (via tv) eller dvd-film på. Dvs. jeg bruger det ikke til internet, billeder, musik mm.
2) Jeg vil gerne bruge mine to Beolab 8000 højtalere, som skal stå ved siden af fjernsynet. Vil det give god lyd, hvis jeg bruger dem via mit beosound 9000
Og hvis I ellers har nogle gode råd omkring 50" så hører jeg gerne - også gerne i forhold til integration med B&O.
På forhånd tusind tak fordi I gider hjælpe en som kun har ringe forstand på det.
Calle
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Standard svaret er Pioneer, men du skal til at skynde dig hvis du vil have fat i et. I pris ligger de på omkring 16-18K.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ikke blinke en eneste gang før jeg havde købt et pioneer, hvis jeg stod i din situation.
|
| Til top |
|
| |
BrAvO Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl: Pioneer LX5090H eller KRP 500...!
Eller evt. den nye V-serie fra panasonic, men det kommer ikke op på det samme niveau som Pioneer.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med fare for gentagelse Et pioneer kuro (som dog kræver en ekstern tuner hvis du har kabel-tv der er kun satilit dekoder i nogle af modellerne), hvis du da kan opstøve et.
Ellers Panasonic V10 som i THX mode måske enda står pænere end pioneeren i standard instillingerne. Efter kalibrering af pioneeren er der dog ikke nogen tvivl.
De har stadig et par Pioneer stående i tapeconnection i århus, så hvis du er heldig har de også ude på vesterbrogade, der burde du også kunne sammenligne med V10 serien fra panasonic. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
MadsC Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel muligt at få et 60'' pio til omkring de 30 tkr. Mener jeg har set det til den pris, så er du ihvertfald dækket ind
|
| Til top |
|
| |
Calle73 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der andre alternativer end Pioneer - f.eks. som Panasonic V10.
Jeg vil ikke kunne finde ud af kalibrering og ved faktisk ikke hvad en ekstern tuner er?
Jeg har meget lidt forstand på det - og har brug for at det er så "køreklart" som muligt fra starten.
Fedt med de hurtige svar - I er nogle stjerner! Tak.
KH
Calle
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte denne til knap 8000 i sidste måned.
http://cinemagic.dk/shop/panasonic-tx-p50x10y-4692p.html
Den forhandler er meget billigere, tilbudsprisen hos Expert var 11000 kr og jeg fik den for knap 8k.
Jeg købte denne fordi det ikke er praktisk muligt at se forskel på HD ready og Full HD på mere end 3 meters afstand, og jeg sidder 4½ meter væk. Prisforskellen til Full HD er alt alt for stor til at jeg købte Full HD. Som udgangspunkt havde jeg regnet med full hd, men efter megen søgning købte jeg panasonic og det har jeg ikke fortrudt. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Calle73 skrev:
|
Er der andre alternativer end Pioneer - f.eks. som Panasonic V10.
Jeg vil ikke kunne finde ud af kalibrering og ved faktisk ikke hvad en ekstern tuner er?
Jeg har meget lidt forstand på det - og har brug for at det er så "køreklart" som muligt fra starten.
Fedt med de hurtige svar - I er nogle stjerner! Tak.
KH
Calle
|
|
|
Kalibrering kan man betale sig fra hvis det endelig er (koster normalt en 2-3k for at få kalibreret tv'et i eget hjem til tv/dvd/mediecenter/mv) 
Mhs. til tunere afhænger det af hvilken slags tv du har (og med et tv i den klasse du har er det næsten et krav med digitale kanaler for du ikke bliver skuffet):
1a) kabel-tv fra yousee, der bliver de digitale kanaler kodefri per 1/11(?) så der skal du have entent et tv med ind-bygget dvb-c tuner eller en extern boks med indbygget dvb-c tuner (pioneeren har ikke dvb-c)
1b) kabel-tv fra stofa eller lign antenneforening. Kræver dvb-c tuner i boks eller tv samt et dekoder kort (fra udbyderen) for at få digitale kanaler. Stofa har f.eks deres egen externe box Zaptor hvis tv'et ikke kan klare kravene.
2) Parabol, kræver dvb-s tuner i tv eller boks, samt et dekoder kort fra udbyderen. (nogle af pioneer modellerne har dvb-s tuner, mener dog ikke panasonic v10 har dette)
3) boxer eller alm stueantenne kræver dvb-t tuner (og i boksers tilfælde også dekoder kort), mener bestemt de fleste pioneer og panasonic har dette indbygget. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
butkus Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har overvejet det, og du har B&O i forvejen, ville jeg uden tvivl købe et Beovision 9.. Ja det er dyrt, men det er så lækkert et tv.. Du kommer ikke til at fortryde.. Lyden finder du ikke bedre i noget andet tv, og billedkvaliteten er fuld på højde med panasonic/pioneer
Jeg har selv nævnte model, og er mere end tilfreds.. __________________ Mit udstyr: Beovision 9 | Beovision 5 | Beolab 5 | Beosound 9000
|
| Til top |
|
| |
butkus Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O har et nyt tv på vej, så du kan evt. vente og se hvad det er for noget.. Beovision 10, og prisen skulle vist være for normale mennesker:-) __________________ Mit udstyr: Beovision 9 | Beovision 5 | Beolab 5 | Beosound 9000
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tobywan Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
butkus skrev:
billedkvaliteten er fuld på højde med panasonic/pioneer
|
|
|
Det er jo ikke rigtigt. Det korrekte billede kan man måle sig til, og der vinder Pioneer. Det er muligt, at din subjektive vurdering er, at billedet er godt. Men det er forkert at vurdere den, som værende på højde med Pioneer. __________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal man måske lige overveje en ekstra gang: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63918& PN=1&TPN=4 __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
butkus Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
tobywan skrev:
butkus skrev:
|
|
|
|
Det er jo ikke rigtigt. Det korrekte billede kan man måle sig til, og der vinder Pioneer.
Det er muligt, at din subjektive vurdering er, at billedet er godt. Men det er forkert at vurdere den, som værende på højde med Pioneer.
|
|
|
ja, men det er da rigtigt.. Det er selvfølgelig kun Pioneer der kan lave fjernsyn. Alle andre stinker i forhold til.. Det er kun Pioneer der har opskriften på det perfekte billed.. Sikke en gang bullsh*t!!!
En af mine rigtig gode venner købte forrige år Pioneers topmodel til 50.000 mener jeg det var. Jeg indrømmer gerne at billedet er i top, men bedre end Beovision 9 var det langt fra. Især ved hurtige bevægelser var jeg ikke imponeret. Og det problem har jeg ikke på mit. Dog er hans ikke kalibreret, så der er der sikkert noget at hente..
Jeg taler af erfaring, da jeg har set fjernsyn på begge tv mange gange. Jeg vil godt vædde en million på at du aldrig har givet et beovision 9 en chance.. eller???
Ja, man kan så diskuterer om de 100.000 kr der er i forskel på de 2 fjensyn, er det værd. Men det er en helt anden diskussion __________________ Mit udstyr: Beovision 9 | Beovision 5 | Beolab 5 | Beosound 9000
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 04 September 2009 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
butkus skrev:
tobywan skrev:
butkus skrev:
|
|
|
|
Det er jo ikke rigtigt. Det korrekte billede kan man måle sig til, og der vinder Pioneer.
Det er muligt, at din subjektive vurdering er, at billedet er godt. Men det er forkert at vurdere den, som værende på højde med Pioneer.
|
|
|
ja, men det er da rigtigt.. Det er selvfølgelig kun Pioneer der kan lave fjernsyn. Alle andre stinker i forhold til.. Det er kun Pioneer der har opskriften på det perfekte billed.. Sikke en gang bullsh*t!!!
En af mine rigtig gode venner købte forrige år Pioneers topmodel til 50.000 mener jeg det var. Jeg indrømmer gerne at billedet er i top, men bedre end Beovision 9 var det langt fra. Især ved hurtige bevægelser var jeg ikke imponeret. Og det problem har jeg ikke på mit. Dog er hans ikke kalibreret, så der er der sikkert noget at hente..
Jeg taler af erfaring, da jeg har set fjernsyn på begge tv mange gange. Jeg vil godt vædde en million på at du aldrig har givet et beovision 9 en chance.. eller???
Ja, man kan så diskuterer om de 100.000 kr der er i forskel på de 2 fjensyn, er det værd. Men det er en helt anden diskussion
|
|
|
Pioneers 500/5090 serie er et af de ganske få produkter i elektronikverdenen, som dybest set alle seriøse test-crews ensidigt klassificerer, som referece/outstand ing .
Mht at gengive kildematerialet mest korrekt ligger Pioneer (-desværre !) minimum et niveau over B&O´s hidtidige produkter.
B&O´s TV har mange andre kompetencer , - som Pioneer ikke kommer i nærheden af, - men på rå billedkvalitet er Pioneer altså klart overlegen.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 04 September 2009 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Det skal man måske lige overveje en ekstra gang: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63918& PN=1&TPN=4
|
|
|
Omtalte fejl er kun registreret på 58" og her i denne tråd spørges der efter 50". Desuden er der ingen der kan argumentere for en egentlig modelfejl. Fordi en køber har haft issues på 3 modeller er ikke ensbetydende at alle har probs.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 04 September 2009 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har selv haft kørt med et pioneer 50 " og beolab 5 ht'er - det matchede hinanden fint designmæssigt, og pioneeren billede er bare topklasse.
Stod jeg i din situation havde jeg valgt et pioneer 50/60" og ofret 2-3k på kalibrering, så alt er køreklart uden du skal bøvle med det - kvaliteten af billedet bliver ikke bedre pt. __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 September 2009 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Calle73
Ud over et BeoVision 10-40" som er nævnt, kommer inden længe også en nye versioner af BeoVision 7, nemlig BeoVision 7-55" i 100 Hz med LED lyspanel . Der findes endnu ingen dato for hvornår det kommer, men så kan du jo nå at lægge lidt flere penge til side.
Den B&O patentbeskyttede 100 Hz variant.
B&Os 100 Hz er mere end hvad der møder øjet. Det er et proprietært 100 Hz system, der tilpasser graden af udglattende og slør-reducerende teknikker i forhold til indholdet på skærmen. Den B&O patentbeskyttede 100 Hz variant er derfor mere end hvad andre producenter praler med. Tryk og læs her.
Ja det er jo dit eget valg. Man kan købe en Loewe's masse titte tv og Bose'sisk lyd snurre rundt, men jeg er ikke i tvivl, jeg vælger B&O. Men vil du heller have kaffelade end øl, så versgo.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |