Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 50" - hvad skal jeg vælge (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 04 September 2009 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Nogen som kan stave til M-U-L-T-I  R-E-M-O-T-E, og ved hvad det betyder ? ?
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 September 2009 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Ja lennon jeg har sådan et monstrum liggende hvis det har din interesse.

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 September 2009 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

butkus skrev:
tobywan skrev:
butkus skrev:

billedkvaliteten er fuld på højde med panasonic/pioneer

Det er jo ikke rigtigt. Det korrekte billede kan man måle sig til, og der vinder Pioneer.

Det er muligt, at din subjektive vurdering er, at billedet er godt. Men det er forkert at vurdere den, som værende på højde med Pioneer.

ja, men det er da rigtigt.. Det er selvfølgelig kun Pioneer der kan lave fjernsyn. Alle andre stinker i forhold til.. Det er kun Pioneer der har opskriften på det perfekte billed.. Sikke en gang bullsh*t!!!

En af mine rigtig gode venner købte forrige år Pioneers topmodel til 50.000 mener jeg det var.  Jeg indrømmer gerne at billedet er i top, men bedre end Beovision 9 var det langt fra. Især ved hurtige bevægelser var jeg ikke imponeret. Og det problem har jeg ikke på mit. Dog er hans ikke kalibreret, så der er der sikkert noget at hente..

Jeg taler af erfaring, da jeg har set fjernsyn på begge tv mange gange. Jeg vil godt vædde en million på at du aldrig har givet et beovision 9 en chance.. eller???

Ja, man kan så diskuterer om de 100.000 kr der er i forskel på de 2 fjensyn, er det værd. Men det er en helt anden diskussion

Jeg har aldrig skrevet at Beovision er et dårligt produkt, jeg skrev at Pioneer leverede et mere korrekt billede - du antager en helt masse som jeg aldrig har givet udtryk for... !

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 September 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

"Pioneer Kuro er det bedste", fortæller alle, der har forstand på det, så det skal nok passe, men har du lyst til at købe en fjernsynsmodel fra sidste år (f.eks. ingen DVB-C tuner) af en producent, der har erklæret, at den trækker sig ud af markedet? Jeg har ikke.

Samsung B850 ville jeg heller ikke købe, for jeg har læst om for meget ballade med den model. Det virker som om, at man har været mere optaget af smart design (den tynde profil) end af at færdigudvikle produktet. Billedet er godt, men gider du at risikere bøvlet? Jeg gør ikke. Samsung er først lige ved at lære, hvordan man laver gode plasmafjernsyn.

Panasonic V10 er mit bud. Det har ikke bedste billede, og det har ikke det smarteste design, men det virker som modent kvalitetsprodukt med udstyr, der er up-to-date, med et lige godt billede som Samsung B850 (eller bedre, om du vil), og du er som forbruger bedre stillet over for en producent, der stadig er i markedet, hvis der skulle opstå problemer.

Så hvilket fjernsyn bestilte jeg så hos Midtdata onsdags? Jeg bestilte det nye Sony Z5500 i 52", for jeg har det fint med LCD.  Det skulle gerne være her i næste uge!  Jeg kikkede selv på Panasonic V10 i 58", men den blev desværre så eksorbitant dyr, at jeg nøjedes med en Sony i stedet.

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 September 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Pioneer 5090H
Panasonic V10
Samsung PS50B855
Panasonic G15
Panasonic G10
Panasonic X10

så kan det vist ikke betale sig kigge på flere

jeg har selv Pana V10 ... den er fin

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Weissbier skrev:

"Pioneer Kuro er det bedste", fortæller alle, der har forstand på det, så det skal nok passe, men har du lyst til at købe en fjernsynsmodel fra sidste år (f.eks. ingen DVB-C tuner) af en producent, der har erklæret, at den trækker sig ud af markedet? Jeg har ikke.

Samsung B850 ville jeg heller ikke købe, for jeg har læst om for meget ballade med den model. Det virker som om, at man har været mere optaget af smart design (den tynde profil) end af at færdigudvikle produktet. Billedet er godt, men gider du at risikere bøvlet? Jeg gør ikke. Samsung er først lige ved at lære, hvordan man laver gode plasmafjernsyn.

Panasonic V10 er mit bud. Det har ikke bedste billede, og det har ikke det smarteste design, men det virker som modent kvalitetsprodukt med udstyr, der up-to-date, med et lige godt billede som Samsung B850 (eller bedre, om du vil), og du er som forbruger bedre stillet over for en producent, der stadig er i markedet, hvis der skulle opstå problemer.

Så hvilket fjernsyn bestilte jeg så hos Midtdata onsdags? Jeg bestilte det nye Sony Z5500 i 52", for jeg har det fint med LCD.  Det skulle gerne være her i næste uge!  Jeg kikkede selv på Panasonic V10 i 58", men den blev desværre så eksorbitant dyr, at jeg nøjedes med en Sony i stedet.

jeg vil gerne med på ski i Wagrain ... Flying Mozart og Kuhstahl så er vi klar
(jeg mener det er det område)

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Sendt: 04 September 2009 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Schh, Jakobsen! Du må ikke sådan afsløre, at jeg har lånt billedet fra denne tyske (meget rosende) anmeldelse:

http://www.areadvd.de/hardware/2009/sony_kdl_z5500.shtml

Anmeldelsen på flatpanels.dk var noget mere afdæmpet:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1251797073

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Weissbier skrev:

Schh, Jakobsen! Du må ikke sådan afsløre, at jeg har lånt billedet fra denne tyske (meget rosende) anmeldelse:

http://www.areadvd.de/hardware/2009/sony_kdl_z5500.shtml

Anmeldelsen på flatpanels.dk var noget mere afdæmpet:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1251797073

Hej Wiessbier

jeg er nu mere til en"dunkel".... men Erdinger det du'r

mvh

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Weissbier skrev:

Hvis modellen åbenlyst stadig er den bedste betyder det vel ikke noget "at den er sidste års". Og når det tilmed heller ikke er et problem mht. til garanti, reservele eller reparation kan jeg ikke se problemet.

Den indbyggede dvb-c tuner (eller en anden type) giver dig ikke nødvendigvis et bedre billede, og kan løses på andre måder med en boks + god universal remote er du oppe og køre uden problemer. Apparaterne betjenes uden problemer som om det var samme enhed - boksen kan man altid gemme væk, hvis ikke man gider se på den.

Kan virkelig ikke se hvorfor den indbyggede tuner er så vigtig, når så man rigtig nemt kan lave en bedre løsning med universalremote + PVR boks. Man begrænser virkelig sit valg, hvis tuneren er et krav. Se skærmen som en monitor, hvor eksterne kilder tilsluttes (DVD, Konsol, Tuner osv.) - så skaber man grundlaget for det bedste resultat uden at begrænse sig selv med ultimative krav, og derved udelukke sig fra det rigtige tv-valg.

Calle73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 04 September 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Kære alle.

Jeg vil godt kvittere og sige "mega tak" for jeres entusiastiske hjælp på mine kvaler med at finde det helt rigtige 50".

Jeg er ikke 100% sikker på, hvad jeg vil, men jeg er blevet sindsyg klogere. Belært af jeres mange fantastiske input vil jeg tjekke

Panasonic V10, Samsung B850, Pioneer fjernsynet samt Beovision 9 ud og sammenligne dem.

Jeg vil desuden købe mig til kalibrering af fjernsynet - da jeg ikke selv kan det, og jeg kan forstå, at det kan man hente meget på.

Slutteligt bare et spørgsmål: Kan jeg slå fjernsynet til mit Beosound 9000 og så høre lyden fra TV og Blueray via mine Beolab 8000 selvom fjernsynet ikke er B&O?

Igen vil jeg bare sige, at I alle skal vide, at jeg bare er så p.... glad for jeres hjælp. Det er sgu fedt, at der er nogen, som gider bruge deres store viden til at hjælpe en spasser som mig :-)

VH

Calle

Til top Vis Calle73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Calle73

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Nu finder du næppe en butik hvor du kan sammenligne dem alle side-by-side. Og selv om du gjorde, ville det ikke give nogen mening. Almindelige forbrugere er ganske enkelt ikke i stand til at evaluere billedkvalitet på flere tv-skærme lige efter hinanden. Men du kan selvfølgelig få et godt indtryk af byggekvalitet,design, remote osv - hvilket absolut også er væsenligt.Personligt ville jeg fluks bestille et af de allersidste Pioneer, pga dens enestående billedkvalitet. Og som en anden er inde på, - så findes der altid løsninger på tuner,remote,lyd (- du kan sagtens få lyden ud gennem dit bestående B&O), osv.Hvorimod et TV´s primære billedkvalitet ikke kan løftes . . Og selvfølgeligt kan Pioneer i mange år frem , levere eventuelle reservedele .

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 04 September 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
Jesper Juul skrev:
norvig skrev:

Jeg vil henlede opmærksomheden på Samsungs 50" Plasma, som kun er 3 cm tyk. Den er i hvert fald pæn at se på.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/plasma_tv/samsun g_ps50b855y1w_plasma-skaerm_sort_.htm

Det skal man måske lige overveje en ekstra gang:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63918& PN=1&TPN=4

Omtalte fejl er kun registreret på 58" og her i denne tråd spørges der efter 50". Desuden er der ingen der kan argumentere for en egentlig modelfejl. Fordi en køber har haft issues på 3 modeller er ikke ensbetydende at alle har probs.

Det er muligt det kun er i 58" versionen at der er fejl på, men så vidt jeg kan se er det tre forskellige mennesker som har oplevet fejlen på deres fjernsyn + at det også er set på et fjernsyn som OP har set i Tyskland, derudover har han fået af vide af Samsung at det generelt er en fejl på det den model og de har tilmed opgraderet ham gratis til et dyrere fjernsyn, så et eller andet er der jo nok om snakken.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 07 September 2009 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Nu finder du næppe en butik hvor du kan sammenligne dem alle side-by-side. Og selv om du gjorde, ville det ikke give nogen mening. Almindelige forbrugere er ganske enkelt ikke i stand til at evaluere billedkvalitet på flere tv-skærme lige efter hinanden.

Men er det ikke netop "den almindelige forbruger", der skal se på fjernsynet bagefter?

Jeg køber da ikke mit TV for at elektronikanmeldere og brugere fra et forum på Internettet skal se på det - jeg køber det for selv at se på det......

lennon skrev:

Men du kan selvfølgelig få et godt indtryk af byggekvalitet,design, remote osv - hvilket absolut også er væsenligt.Personligt ville jeg fluks bestille et af de allersidste Pioneer, pga dens enestående billedkvalitet. Og som en anden er inde på, - så findes der altid løsninger på tuner,remote,lyd (- du kan sagtens få lyden ud gennem dit bestående B&O), osv.Hvorimod et TV´s primære billedkvalitet ikke kan løftes . . Og selvfølgeligt kan Pioneer i mange år frem , levere eventuelle reservedele .

Hvordan ved du egentlig, at Pioneer "selvfølgelig" kan levere reservedele mange år fremover? De har trukket sig ud af markedet og har ingen interesse i det mere - så hvor stor er deres motivation for at levere reservedele? Selv hvis fabrikken producerer eller lagerfører dele - er der jo ingen garanti for, at der findes en dansk organisation, der understøtter et udgået produkt....

Jeg ved ikke, om man kan få dele til Pioneer og 3 eller 5 år - måske - måske ikke. Men at bruge ordet "selvfølgelig" er nok lidt "farligt". Måske kan man løse problemet ved at tegne en forsikring på fjernsynet - så er det forsikringens risiko. Min egen erfaring fra andre fabrikater er, at elektronik sjældent går istykker - og sker det efter +5 år kan det alligevel sjældent betale sig at reparere. Jeg har lige smidt et 21" Samsung TV ud - ikke fordi det havde fejl, men fordi der ikke var plads til at CRT, hvor det skulle stå. Det var fra dengang, Samsung var mest kendt for "discount" - for ca. 15 år siden, men det fejlede s'mænd stadig ikke noget (udover den ringe geometri, det altid havde haft).

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2009 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

tobywan skrev:

Kan virkelig ikke se hvorfor den indbyggede tuner er så vigtig, når så man rigtig nemt kan lave en bedre løsning med universalremote + PVR boks. Man begrænser virkelig sit valg, hvis tuneren er et krav. Se skærmen som en monitor, hvor eksterne kilder tilsluttes (DVD, Konsol, Tuner osv.) - så skaber man grundlaget for det bedste resultat uden at begrænse sig selv med ultimative krav, og derved udelukke sig fra det rigtige tv-valg.

For mig afhænger det af formålet. I sekundære rum (soveværelse, kontor m.m.) gider jeg ikke at have løse bokse - her skal blot tilsluttes et antennekabel - og så skal det køre. I stuen har jeg derimod kun mit TV som en skærm - med en løs DVB-T/S boks med 3 tunere og HDD, sorround anlæg og multifjernbetjening, der sikrer at alt fungerer som om det var 1 apparat.

I fremtiden kan vi måske være heldige at et TV kan nøjes med en trådløs netforbindelse - så kan man streame fra sin NAS og se TV over Internettet. Samsung har en spæd start på det på topmodellerne - men der er en bid vej endnu, før det er rigtigt brugbart (hastighed og kvalitet skal op og TV-kanalerne skal kunne fåes på Intenettet i fuld kvalitet).

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
tobywan skrev:

For mig afhænger det af formålet. I sekundære rum (soveværelse, kontor m.m.) gider jeg ikke at have løse bokse - her skal blot tilsluttes et antennekabel - og så skal det køre. I stuen har jeg derimod kun mit TV som en skærm - med en løs DVB-T/S boks med 3 tunere og HDD, sorround anlæg og multifjernbetjening, der sikrer at alt fungerer som om det var 1 apparat.

I fremtiden kan vi måske være heldige at et TV kan nøjes med en trådløs netforbindelse - så kan man streame fra sin NAS og se TV over Internettet. Samsung har en spæd start på det på topmodellerne - men der er en bid vej endnu, før det er rigtigt brugbart (hastighed og kvalitet skal op og TV-kanalerne skal kunne fåes på Intenettet i fuld kvalitet).

Det er også fair nok, jeg har selv indtil for ikke ret lang tid siden også blot kørt med analogt i soveværelset. Nu er der dog installeret en lille DVB-C boks og den billigste Harmony - det virker fint :) Rigtigt mange steder betaler man også ekstra per digital tilslutning, og det er jo ikke ligefrem noget der gør det nemmere at få et ordenligt signal på alle tv. For mig er det primære også helt sikkert skærmen i stuen, og jeg kan sagtens forstå hvis man prioriterer således.

Jeg synes bare ofte, at der er en tendens til at overkomplicere det at skulle tilslutte en ekstern boks - for vi gør det jo allerede i høj grad med alle mange andre enheder. Egentlig handler det vel om vane, og det at tv signalet jo altid har været indbygget i skærmen, samt  man ikke har været nødt til på en eller anden måde at forholde sig til det.

Jeg synes bare det er synd, at en masse rigtig gode skærme bliver sorteret fra alt for hurtigt - eller at man lidt for hurtigt stoler på en overivrig sælger og køber den fine Phillipsskærm med flot lys på væggen. Det er rigtigt hurtigt at sortere alle skærme uden dvb-c tuner fra, hvis kunden nævner der er kabeltv installeret derhjemme. Resultatet mener jeg, er at en del forbrugere kommer hjem med et dårligere produkt end de er tjent med, fordi man måske vælger den nemme løsning - og fortsat ikke forholde sig lidt objektivt til hvad man kan få af løsninger, som faktisk fungerer rigtig godt.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

tobywan: Jeg er slet ikke uenig - og hvis man alligevel ønsker en mulighed for at optage, kan man jo vælge en DVB-C/S boks med harddisk - så har man alligevel ikke flere bokse - men man har til gengæld flere muligheder (også for at skifte ud, når teknologien forbedres). Jeg bruger iøvrigt selv en Harmony Remote - det fungerer perfekt hos os. Jeg har valgt versionen med RF - så den kan bruges over hele huset til at betjene vores satelitreceiver, der via en RF-modulator sender signalet (via vores antennekabel) til husets øvrige fjernsyn (analogt - desværre).

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 September 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

norvig skrev:

Jeg vil henlede opmærksomheden på Samsungs 50" Plasma, som kun er 3 cm tyk. Den er i hvert fald pæn at se på.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/plasma_tv/samsun g_ps50b855y1w_plasma-skaerm_sort_.htm

Hvordan er Samsung PS50B855Y1W plasma-skærm i forhold til PANASONIC V10 ?

De koster jo stort set det samme, men hvilket er bedst?

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 23 September 2009 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Olsen skrev:
norvig skrev:

Ned og kig hos en forhandler! V10 har en THX mode som er ganske rimelig kalibreret farvemæssigt hvor samsungens standardfarver kræver en del arbejde.  Der har tidligere været en del bøvl med strømforsyningen larmede på samsungen hvilket betød den aldrig kom på demo her i århus, så jeg har ikke set den særlig længe, og endte selv med en V10'er da billedet står mega flot på den.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Olsen skrev:
norvig skrev:

De er tæt på jævnbyrdige. MEN, - Panasonicen er væsentlig mere resistent overfor retention .  

Benjaminx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004
Sendt: 29 September 2009 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Til gengæld er sortniveau laaaaangt bedre på samsungen end på Panaen, der er meget mere grålig i det. Har set begge op til flere gange, og med den pris samsungen efterhånden er nede i ville jeg vælge denne.
Til top Vis Benjaminx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benjaminx

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes