Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 50" - hvad skal jeg vælge (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

BeoVision 7-40" Mk IV + BeoLab 7-4.

Den B&O patentbeskyttede 100 Hz variant.

B&Os 100 Hz er mere end hvad der møder øjet. Det er et proprietært 100 Hz system,
der tilpasser graden af udglattende og slør-reducerende teknikker i forhold til indholdet
på skærmen. Den B&O patentbeskyttede 100 Hz variant er derfor mere end hvad andre
producenter praler med.
Tryk og læs her.

nuri58
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Og så et det sharps topmodel, der er udnævnt til at have det bedste billede bedre end Pioneers, som kommer på de næste fire pladser. Lidt længere nede af listen Philips og andre. Men som med alting er det lidt subjektivt - selv om farve er kalibreret så er optagelsen ikke nødvendigvis. Og så er der lige det med om du kan se de store forskelle på de forskellige TV uden at have måleudstyret i baglommen. Mit råd vil være at se på det der bliver anbefalet. Selv er jeg begejstret for Ambilight som giver en ekstra diminsion i billedet - det kunne være en overvejelse værd

sterler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Hej.. Har selv Pioneer KRP 500 AW uden højtalere, super billede.. Elsker det ;-))
Til top Vis sterler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sterler

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

nuri58 skrev:
Og så et det sharps topmodel, der er udnævnt til at have det bedste billede bedre end Pioneers, som kommer på de næste fire pladser. Lidt længere nede af listen Philips og andre. Men som med alting er det lidt subjektivt - selv om farve er kalibreret så er optagelsen ikke nødvendigvis. Og så er der lige det med om du kan se de store forskelle på de forskellige TV uden at have måleudstyret i baglommen. Mit råd vil være at se på det der bliver anbefalet. Selv er jeg begejstret for Ambilight som giver en ekstra diminsion i billedet - det kunne være en overvejelse værd

Hvorhenne?

nuri58
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Hvorhenne?

Ja det er lige det. Jeg så det i en dansk artikel (5 bedste) som refererede til en engelsk, men hvor? Måske gear eller comon. Hvis jeg finder det skal jeg nok lave en edit.

Nå ja alt om data og de refererer ti

http://www.techradar.com/news/television/tv/the-top-12-flats creen-tvs-in-the-world-today-533435

sterler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Hej..

Har du set prisen på Sharp, ca. 9000 pund.. Pioneer KRP 500 AW, 2200 pund.. ;-))
Til top Vis sterler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sterler

nuri58
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

sterler skrev:
Hej..

Har du set prisen på Sharp, ca. 9000 pund.. Pioneer KRP 500 AW, 2200 pund.. ;-))
Ja det koster at få det bedste . Og i morgen er det bedste af i dag outdated  så 2 x det næstbedste i stedet for 1 x det bedste gør man i gennemsnit er forud.

nuri58
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Den B&O patentbeskyttede 100 Hz variant.

B&Os 100 Hz er mere end hvad der møder øjet.
Ja men er essensen ikke hvad der møder øjet?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 November 2009 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Jo nuri58, også lidt til (design)derfor køber jeg B&O

nuri58
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Jo nuri58, også lidt til (design)derfor køber jeg B&O
Ja, det har mange designkvaliteter og et fint billede og det er jo det der tæller.

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 November 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Personligt valgte jeg pioneer da jeg stod og skulle vælge 50" for en 1,5 år siden, jeg spurgte i butikken (expert bremdal) hvad der var af alternativer til pioneer fik svaret " så skal det være et fra den lokale fabrik (b&o)". Men folk her i området er selvfølgelig også lidt miljø skadet når det kommer til b&o.

Det der i sin til fik mig ud og kigge i butikkerne var denne test, som jeg stadig finder relevant mht. kalibrering.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1270&zoneid=1

Ville dog selv vælge krp 500-A eller 500-M frem for lx-5090 da de er kalibreret fra fabrikken med deres "pure" indstilling.

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 December 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Man kan få et samsung 50" som er ultra tyndt, kun 2,9 cm. tykt, for en yderst konkurrencedygtig pris, nemlig 10.500 kr.

Det ser super godt ud på væggen. Er der nogen af jer der overvejer 50 tommer tv, som går efter sådan et?

jenssmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Sendt: 30 December 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Olsen skrev:

Man kan få et samsung 50" som er ultra tyndt, kun 2,9 cm. tykt, for en yderst konkurrencedygtig pris, nemlig 10.500 kr.

Det ser super godt ud på væggen. Er der nogen af jer der overvejer 50 tommer tv, som går efter sådan et?

Har lige købt et samsung 50" super billede og fladt flot tv, med internet. kabelstik vendt mod siden i stedet for bagud, lavt strømforbrug osv. en skærm der kan mange andre ting end også vise et fornuftigt sortniveu. nemt at bruge i hverdagen med alle former for digital tuner mpeg4 mv.

Smeden

ps. ingen problemer med støj overhovedet! eller varme!

Til top Vis jenssmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jenssmed

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Sendt: 30 December 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

jenssmed skrev:
Olsen skrev:

Har lige købt et samsung 50" super billede og fladt flot tv, med internet. kabelstik vendt mod siden i stedet for bagud, lavt strømforbrug osv. en skærm der kan mange andre ting end også vise et fornuftigt sortniveu. nemt at bruge i hverdagen med alle former for digital tuner mpeg4 mv.

Smeden

Tillykke med den nye 50". Hvad for en Samsung model blev det? Var det 850 eller 855 eller ?

jenssmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Sendt: 30 December 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Olsen skrev:
jenssmed skrev:
Olsen skrev:

Smeden

Tillykke med den nye 50". Hvad for en Samsung model blev det? Var det 850 eller 855 eller ?

havde regnet med lcd, men det blev 855 plasma

Smeden

Til top Vis jenssmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jenssmed

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes