Forfatter |
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
Sendt: 12 April 2010 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Chubbz, det ser lækkert ud dit grej. Det er meget interessant at læse om dine overvejelser omkring højtaler køb da jeg selv står og har kig på netop Avalon og Neeper, og sjovt nok var det jo mig der købte dine gamle MS4ér  .. Nu må det være på tide at prøve noget nyt. Kan du beskrive lidt mere præcist hvilken foreskel de 2 højtalere spiller med? jeg har jo også en pass labs xa 30,5 så jeg forestiller mig at vi nogenlunde har den samme klang...
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 12 April 2010 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
kan den cambright følge med dit super fede grej... utrolige flotte højtaler.. kender ikke lyden fra den cd skal lige siges....
fedt anlæg som man kun kan blive misundelig over
mvh john
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
Sendt: 12 April 2010 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Hej Chubbz, det ser lækkert ud dit grej. Det er meget interessant at læse om dine overvejelser omkring højtaler køb da jeg selv står og har kig på netop Avalon og Neeper, og sjovt nok var det jo mig der købte dine gamle MS4ér .. Nu må det være på tide at prøve noget nyt. Kan du beskrive lidt mere præcist hvilken foreskel de 2 højtalere spiller med? jeg har jo også en pass labs xa 30,5 så jeg forestiller mig at vi nogenlunde har den samme klang...
|
|
|
To rigtig spændende højtalere, har selv haft fornøjelsen af at have Neeper hjemme på demo og har hørt Avalon ved Rene. Jeg syntes dog personligt at Neeper er den bedste...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok. Hvorfor syntes du at Neeper er bedre? jeg er lidt bange for at jeg vil komme til at savne nogle af de helt lave frekvenser hvis jeg skifter mine MS4ér ud med Neeper..?
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 13 April 2010 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Ser rigtig velspillende ud !
Hvad er det for nogle fødder du har under din Cambridge, og hvad gør de ved lyden ?
|
|
|
Hej. Det er HRS Nimbus. Nogle jeg har lånt af en god ven... Det er helt åndssvagt som de virker!. Tingene bliver strammet op og bassen bliver klar og tydelig med punch og dynamik, hvor den uden fødderne er mere ulden og slap. Ville ønske det var mine egne :-) __________________ Pass Labs
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2010 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Hej Chubbz, det ser lækkert ud dit grej. Det er meget interessant at læse om dine overvejelser omkring højtaler køb da jeg selv står og har kig på netop Avalon og Neeper, og sjovt nok var det jo mig der købte dine gamle MS4ér .. Nu må det være på tide at prøve noget nyt. Kan du beskrive lidt mere præcist hvilken foreskel de 2 højtalere spiller med? jeg har jo også en pass labs xa 30,5 så jeg forestiller mig at vi nogenlunde har den samme klang...
|
|
|
Hej. Altså, MS4 er jo en super underholdende højttaler, da den er yderst detaljeret og meget rytmisk. Dog synes jeg den farver en smule for at fremme disse egenskaber. Den kan være lidt svær at få til at spille tør præcis bas synes jeg. Og så synes jeg at den godt kan blive lidt for fremme i skoene i diskanten, efter min smag. Jeg ville have noget mere neutralt, og fandt ud af at Ascendant'erne er knas tørre!. Og så kobler det helt fantastisk til rummet. Jeg har aldrig haft så dynamisk og naturtro en lyd som nu, samtidig med at den er smooth i toppen. Det er en helt fantastisk tweeter som sidder i dem. Ascendant minder mere om en professionel monitor end en hifi højttaler...og det kan jeg godt li. Bare uden den lyttetræthed som de fleste prof. monitorer har. Håber det var svar nok __________________ Pass Labs
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2010 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej
kan den cambright følge med dit super fede grej... utrolige flotte højtaler.. kender ikke lyden fra den cd skal lige siges....
fedt anlæg som man kun kan blive misundelig over
mvh john |
|
|
Du kan tro den kan følge med. Det er er efter min mening en alt for overset afspiller. Hvis du kigger på anmeldelser af den, vil du forstå hvad jeg mener. Absolute Sound har fx kåret den som bedste CD under 6000 usd. Den har 24bit, 384khz upsampling, Balanceret udgang, samt digital ind og ud - features som sjældent ses i denne prisklasse. Super maskine! Tak for roserne __________________ Pass Labs
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 13 April 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
chubbz skrev:
thuekay skrev:
Hvad er det for nogle fødder du har under din Cambridge, og hvad gør de ved lyden ?
|
|
|
Hej. Det er HRS Nimbus. Nogle jeg har lånt af en god ven... Det er helt åndssvagt som de virker!. Tingene bliver strammet op og bassen bliver klar og tydelig med punch og dynamik, hvor den uden fødderne er mere ulden og slap. Ville ønske det var mine egne :-)
|
|
|
Dem kender jeg ikke, og har ikke kunne finde meget info om dem. Hvad er de lavet af osv ? __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 13 April 2010 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay ja man skal ikke altid gå efter pris og navn... havde selv i tidernes morgen en chambright dac 3 konverter som mener der kostede 2600 kr... den var dælme også god til prisen.. den kunne holde styr på min sony es 555 cd der lød lidt kold uden den... kold og klinisk...
er helt syg med de avalon og hvis jeg havde råd blev mine focal micro utopia Be højtaler skiftet ud med sådan et par... men ak det må vente nogen tid endnu suk
mvh john
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2010 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok. tak for svaret.  Jeg må jo kigge mig om efter sådan et par avalon så..
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kender et sted i odense :-)
__________________ Pass Labs
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2010 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
chubbz skrev:
thuekay skrev:
|
|
|
Hej. Det er HRS Nimbus. Nogle jeg har lånt af en god ven... Det er helt åndssvagt som de virker!. Tingene bliver strammet op og bassen bliver klar og tydelig med punch og dynamik, hvor den uden fødderne er mere ulden og slap. Ville ønske det var mine egne :-)
|
|
|
Dem kender jeg ikke, og har ikke kunne finde meget info om dem.
Hvad er de lavet af osv ?
|
|
|
prøv her: http://www.avisolation.com/ eller hos audiofederation __________________ Pass Labs
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2010 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he.. ja men jeg så dem helst købt brugt. billig pris, forstås
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

|
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey chubbz, Så er jeg sku også røget med på Avalon vognen  Kan kun nikke genkendende til de rosende gloser du bruger om disse højtalere, de spiller næsten lidt kedeligt.  Jeg skal lige vænne mig til den helt rene og stramme lyd.
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

|
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
tillykke med dem.! Ja man skal vænne sig meget til dem. De gør godtnok ikke meget væsen af sig. Men de er så til gengæld svære at få til at lyde grimt :-)
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Chubbz
Syntes jeg kan genkende et billede på audio-markt.de, hvad skal der ske ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

|
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm...jeg skal prøve noget andet. Jeg har ikke rigtig nogen penge for tiden og er nødt til at sælge dem. Skal rundt og prøve nogle ting og se hvad der ellers kunne være spændende.
Det er absolut ikke fordi det ikke er en fed højttaler...De er jo fantastiske. Jeg er bare nødt til at frigøre lidt gysser og vil ikke af med min Pass.. :-)
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
chubbz skrev:
Hmm...jeg skal prøve noget andet. Jeg har ikke rigtig nogen penge for tiden og er nødt til at sælge dem. Skal rundt og prøve nogle ting og se hvad der ellers kunne være spændende.
Det er absolut ikke fordi det ikke er en fed højttaler...De er jo fantastiske. Jeg er bare nødt til at frigøre lidt gysser og vil ikke af med min Pass.. :-)
|
|
|
Ja, det er jo aldrig sjovt når det går den vej, men forhåbentlig finder du en god løsning  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2010 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen. Så er der sket lidt nyt på hjemmefronten. Avalon'erne er blevet solgt og jeg har købt mig mine drømmehøjttalere, samt nye højttalerkabler. Der er tale om et sæt B&W 805 Diamond og Van den Hul Revelation. De skal selvfølgelig lige spilles til og de er ikke kommet helt på plads endnu. Skal lige have købt nogle fødder til spikes samt sand til standeren, men jeg må stadig sige at direkte ud af boksen lyder de helt sindssygt godt. Det er uden tvivl den bedst combo jeg har haft nogensinde...og hvis de blive bedre af at spille et par måneder, så tror jeg jeg bliver en rigtig glad mand. Dejligt med en følelse af at man ikke behøver at tænke på hifi i lang tid...nu skal jeg bare have plader plader plader... og så er de jo også eye candy i den sorte lak... :-) Kig billederne....og smid en kommentar hvis I har lyst. mvh chubbz           
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 24 August 2010 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der tabte jeg så lige underkæben på gulvet 
Først tillykke med dine nye højtalere. Flotte er de Men mener du seriøst at de spiller bedre end dine Avalon gjorde 
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|