Forfatter |
|
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 24 August 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Pierre
Takker... Ja jeg synes faktisk de spiller bedre... Hvis jeg havde haft 20 kvm mere var det måske nok noget andet, men de klær min smag og mit rum væsentligt bedre ihvertfald. De er ligeså behagelige at lytte til som Avalon'erne, men bare væsentligt mere detaljerede og transperante...især ved lav volumen. Og det savnede jeg ved Avalon'erne. Jeg er begyndt at smile og grine igen når jeg skruer op...ved Avalon'erne bekymrede jeg mig for meget om lyden. Ment på den måde at jeg tit skiftede mening om dem... Det gør jeg ikke her...her synes jeg bare at musikken flyder på en måde så jeg bare vil have MERE! Og så passer de meget bedre til mit rum... de kobler super godt i bassen og spiller rigeligt med dybbas også... Og så er de bare silky-smooth! Jesus den diskant lyder godt! :-)
så alt i alt, er jeg yderst tilfreds. Dog skal jeg jo lige nævne at det jo ikke gør en Avalon dårligere...jeg har måske bare fundet ind til det der passer bedst til mig... tror jeg :-)
__________________ Pass Labs
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 24 August 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen du bliver jo nød til at invitere mig til et lyt  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2010 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Betragt det som gjort...  Kan du li' whiskey?
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 24 August 2010 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville også gerne høre dit super setup - og jeg elsker whisky
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2010 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe...
Jamen det skal jeg da lige overveje. Nu skal de lige spilles til og placeres ordentligt inden jeg inviterer nogen :-)
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2010 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
chubbz skrev:
Betragt det som gjort...
Kan du li' whiskey?
|
|
|
Jeg er ikke den store wiskey elsker, selvom jeg har været på wiskey tur i scotland. Jeg har dog både en Bowmore 12års og en Glenfarclas 15års i skabet som faktisk ikke er rørt, men jeg tager dem da gladeligt med Men PORTVIN er mere vejen frem for mig 
Men vi kan lige skrives sammen via PM, for vil virkelig gerne høre din setup 
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2010 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja lad os snakkes ved.
Glenfarclas 15yo er en dejlig whiskey :-)
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2010 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
chubbz skrev:
Ja lad os snakkes ved.
Glenfarclas 15yo er en dejlig whiskey :-)
|
|
|
Jamen så tager ja da bare den med. Den trænger også til at blive åbnet 
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
olet Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 53
|
Sendt: 25 August 2010 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Tillykke med dine nye speakers  flotte .... har så fulgt lidt med i udviklingen her på sitet...det er godt nok noget af en "makeover" du har været
igennem de sidste par år....det eneste der har overlevet, er vist din Rega grammofon og PU..og vist også RIAA. Hvad er det lige der gør, at det er
det, der har gennemlevet udskiftningerne? Jeg har selv være til demo af de nye B&W 805D på en NAD M2 og M3...og det var ikke lige min kop
te...alt for meget diskant og lyst....så måske din PASS er bedre(har desværre aldrig hørt dem). Men har du tænkt på at opgradere på RIAA
siden...der er rigtig meget at hente der...tale af erfaring...har selv Rega grammofon og en Exact i samlingen
Venligst __________________ Jo mere jeg ved, jo mindre ved jeg, at jeg ved!
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 25 August 2010 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Pierre også nævner, så er det lidt sjovt at se at du går fra Ascendant til 805D. Men det er jo kun fedt, at man kan finde noget som er billigere (og mindre), som passer ens smag bedre - ja, det er jo en af glæderne ved vores hobby.  Jeg har kun hørt 805S (hed de vist). Ikke lige min kop the, men man kan ikke komme udenom, at de ser godt ud. Selvom jeg egentlig er kørt lidt død i pianolak-looket, så synes jeg faktisk at dine 805D'ere står hammer-flot. God fornøjelse med dem.
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 25 August 2010 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med de fine stander-højttalere chubbz 
Jeg er ked af at du måtte skille dig af med de fede Avalon Ascendant 
B&Werne er helt vildt flotte, hvis jeg nogensinde skulle blive så presset (he he), at jeg må ned i en stander, så er de et godt bud 
|
Til top |
|
|
leffe Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 25 August 2010 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser jo godt ud, glæder mig til at høre dem, og smage en go whiskey  . Er ikke i tvivl om at de passer bedre til dig og dit rum.
|
Til top |
|
|
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 25 August 2010 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj Chubbz
Det er virkelig nogle flotte højtalere, og noget af et genre skift. Jeg tror nu nok godt at jeg forstår dig, for jeg har selv været forblændet at B&W siden jeg hørte deres 803D første gang. Diskanten ER bare uovertruffen. Det er også fedt at se et eksempel på at stort ikke er bedre.
Tillykke med dem.
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
olet skrev:
Hey Tillykke med dine nye speakers flotte .... har så fulgt lidt med i udviklingen her på sitet...det er godt nok noget af en "makeover" du har været igennem de sidste par år....det eneste der har overlevet, er vist din Rega grammofon og PU..og vist også RIAA. Hvad er det lige der gør, at det er det, der har gennemlevet udskiftningerne? Jeg har selv være til demo af de nye B&W 805D på en NAD M2 og M3...og det var ikke lige min kop te...alt for meget diskant og lyst....så måske din PASS er bedre(har desværre aldrig hørt dem). Men har du tænkt på at opgradere på RIAA siden...der er rigtig meget at hente der...tale af erfaring...har selv Rega grammofon og en Exact i samlingen Venligst |
|
|
Nu er det jo ligeså meget en hobby som det er en passion. Så det med at jeg har skiftet ting gennem tiden, er dels fordi at jeg gerne vil prøve nogle ting af og dels fordi at jeg har flyttet lejlighed osv, og det ændrer jo også betingelserne for udstyret...især højttalerne.
Mht RIAA så har jeg haft 3 i den tid jeg har haft pladespiller. En Nad, en Rega og nu en Clearaudio. Der er ikke lige råd for tiden til at opgradere...men hvis jeg endelig skulle opgradere så ville jeg nok hellere opgradere pladespilleren end riaaen.
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2010 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Som Pierre også nævner, så er det lidt sjovt at se at du går fra Ascendant til 805D. Men det er jo kun fedt, at man kan finde noget som er billigere (og mindre), som passer ens smag bedre - ja, det er jo en af glæderne ved vores hobby. 
Jeg har kun hørt 805S (hed de vist). Ikke lige min kop the, men man kan ikke komme udenom, at de ser godt ud. Selvom jeg egentlig er kørt lidt død i pianolak-looket, så synes jeg faktisk at dine 805D'ere står hammer-flot.
God fornøjelse med dem. 
|
|
|
Tak for svaret. De nye Diamond 805 er intet som de gamle 805. Jeg synes disse er væsentligt bedre på alle punkter. Jeg er også meget glad for mit bytte. Jeg kan også godt li at blive imponeret hver eneste gang over hvor meget lyd den lille kasse kan lave. Det er ikke til at fatte. hehe
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 25 August 2010 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med de nye højtalere, de er super flotte og elegante men må sige at det er lidt af et spring fra Avalon, nu har jeg ikke hørt den nye B&W D805, den sidste 805'er jeg har hørt er N805, måske der kunne blive en extra plads på whiskey holdet og så få lyttet lidt på de små ny ?
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 25 August 2010 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
chubbz skrev:
Hey Pierre
Takker... Ja jeg synes faktisk de spiller bedre... Hvis jeg havde haft 20 kvm mere var det måske nok noget andet, men de klær min smag og mit rum væsentligt bedre ihvertfald. De er ligeså behagelige at lytte til som Avalon'erne, men bare væsentligt mere detaljerede og transperante...især ved lav volumen. Og det savnede jeg ved Avalon'erne. Jeg er begyndt at smile og grine igen når jeg skruer op...ved Avalon'erne bekymrede jeg mig for meget om lyden. Ment på den måde at jeg tit skiftede mening om dem... Det gør jeg ikke her...her synes jeg bare at musikken flyder på en måde så jeg bare vil have MERE! Og så passer de meget bedre til mit rum... de kobler super godt i bassen og spiller rigeligt med dybbas også... Og så er de bare silky-smooth! Jesus den diskant lyder godt! :-)
så alt i alt, er jeg yderst tilfreds. Dog skal jeg jo lige nævne at det jo ikke gør en Avalon dårligere...jeg har måske bare fundet ind til det der passer bedst til mig... tror jeg :-)
|
|
|
Fin beskrivelse, jeg kan godt følge dig. Jeg må sige at 805eren ser sindsyg lækker ud i piano lak, er mellemtonen/basenheden ikke også ny ifht. de gamle?
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2010 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
chubbz skrev:
Hey Pierre
|
|
|
Fin beskrivelse, jeg kan godt følge dig. Jeg må sige at 805eren ser sindsyg lækker ud i piano lak, er mellemtonen/basenheden ikke også ny ifht. de gamle?
|
|
|
Jo det er den. Den har fået et forbedret magnetsystem samt en fasecone i metal. Udover det så er delefilteret og højttalerterminalerne forbedret. Så faktisk en helt ny konstruktion... :-)
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
Til top |
|
|
Thomas Lerche Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 03 September 2010 kl. 05:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Chubbz:
Lækkert Lækkert Set-up, især den Pass INT. 150 du har. Har aldrig hørt 150'eren før...Det kunne være ret fedt at høre hvordan
den spillede og så sammen med dine Avalon HT, selvom det lyder som du ikke helt ved, hvad du skal mene om dem`?`?`?.
Pas godt på det.
M.v.h. Thomas.
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak tak...:-)
Jeg synes klart at Pass'en skinner mere på mine nye B&W end den gjorde med Avalon'erne. Det er bare et kraftværk uden lige, men med samme kvaliteter som en lille simpel Klasse A forstærker. Den er bare super smooth og transperant, men samtidig med BALLS og STEEL! :-) Det er uden tvivl den bedste integrerede jeg kender til. Når man hiver DartZeel ud af ligningen...hehe Det kunne være sjovt at prøve en INT30 på de nye små ( har hørt super godt om den)...men et eller andet siger mig dog alligevel at B&Werne godt kan li en masse kræfter.
Der er ihvertfald intet der holder tilbage som det er nu...der er dynamik i uanede mængder...og vigtigst af alt - Det kan spille super lavt og stadig bevare dynamikken.
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
Til top |
|
|