Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 19:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: chubbz’s stereo - update- (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 September 2010 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

chubbz skrev:

tak tak...:-)

Jeg synes klart at Pass'en skinner mere på mine nye B&W end den gjorde med Avalon'erne.
Det er bare et kraftværk uden lige, men med samme kvaliteter som en lille simpel Klasse A forstærker. Den er bare super smooth og transperant, men samtidig med BALLS og STEEL! :-)  Det er uden tvivl den bedste integrerede jeg kender til. Når man hiver DartZeel ud af ligningen...hehe
Det kunne være sjovt at prøve en INT30 på de nye små ( har hørt super godt om den)...men et eller andet siger mig dog alligevel at B&Werne godt kan li en masse kræfter.

Der er ihvertfald intet der holder tilbage som det er nu...der er dynamik i uanede mængder...og vigtigst af alt - Det kan spille super lavt og stadig bevare dynamikken.

Skift sikring i din Pass og så tilspil i 14 dages tid, så skal du bare hør nye højder for transperant ydelse , sikringen der sider i den er en 6,3 X 32 mm 2,5A sikring´, det er en sikring fra AHP jeg bruger.

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Så er der nyt på hylden og jeg er en meget glad mand!!!

Nyheder:

Rega P7 - Pladespiller
Musical Surroundings Nova Phonomena - RIAA
Van den Hul, The Mountain XLR - Kabel (cd->amp)

Tjek det ud og smid en kommentar hvis I har lyst.

mvh
chubbz

Uploaded with ImageShack.us

Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

Stereolab
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Hej chubbz,

Tillykke med det nye. Jeg har selv en P7'er jeg er super glad for.

Din RIAA kender jeg ikke. Hvordan sammenligner den sig med hvad du har haft før? Kan se at du bruger en Exact PU. Det gør jeg nemlig også

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2011 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg havde en Clearaudio Basic før som også er en udemærket riaa. Men denne slår dog alt jeg nogensinde har prøvet.
Den var heller ikke billig. :-)
Men i forhold til Clearaudioen er det som om at trække et tæppe fra. Den er uhyre dynamisk og åben, men samtidig helt vildt naturlig at lytte til. Og så er den stille som graven. Den kører batteri drift, så det kobler den helt fra stømnettet....det er noget der dur'!.

Jeg har længe villet have en god riaa der kunne leve op til P7'erens kvaliteter...og efter at have læst anmeldelser af MS Nova, så var der ingen vej tilbage. Den er simpelthen topanmeldt! og det kan jeg så tilslutte mig nu. For pokker den er god!

Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami

benson1984
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Hej chubbz,

Virkelig flot setup, er en smule misundelig :)

Flot ser det ud, velovervejet og yderst musikalsk.

//Benson

NAD T585,
Sennheiser 518,
Div. Xindak kabler
Til top Vis benson1984's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benson1984

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2011 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Tak tak...
Jeg kan se du selv er på B&W vognen. DM685 er absolut min personlige favorit i prisklassen. Der får man dælme meget for pengene...

Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Maj 2011 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Hvordan er P7eren i forhold til P5?
Tillykke med den.

hebri
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Maj 2011 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke du nævner dine 805 Diamond som nyheder. Men flotte er de.

Hvad er det for nogle VdH kabler du bruger til dine højttalere?

EDIT: Jo du gør. Og du har også nævnt dine højttalerkabler. Hvis bare man kunne læse indenad

Til top Vis hebri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hebri

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2011 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Hvordan er P7eren i forhold til P5?
Tillykke med den.

Hej.
Alt det som en P5 gør bedre end sine lillebrødre, gør P7 endnu bedre.
Alle rega maskiner har jo faktisk samme klangkarakter...de lyder bare af mere jo bedre de bliver.
Så det er en P5 på steorider! :-)  Kort sagt...kan man li en P3 eller P5, så vil man elske en P7.

Tør kun gisne om hvor god en P9 er.
Men konceptet holder jo for fulde drøn. Rega mener jo, at jo stivere og lettere en pladespiller er, jo bedre er den. (kort fortalt) Og det bliver vist til fulde da en P7 er både lettere og stivere end en P5. Dejligt!.

Lyden er mere transperant, hurtigere, dybere, bredere...og man kunne blive ved.
En fantastisk pladespiller!

Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Maj 2011 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Jeg havde tidligere en P5 i en længere periode, en P7 i en kortere periode og nu en P9 som er den jeg har haft i længst tid.

Jeg synes at P7'eren var som en dobbelt P5, hvor det hele blev væsentligt strammere, dybere, luftigere og med en mere
sort baggrund. Men... så prøver man en P9, og finder ud af at det er noget helt, helt andet. Her er der ægte stramhed og
hurtighed, dvs. en fasthed som man normalt kun får fra digitale medier, med endnu sortere baggrund og dybere bas, som
virkelig er stram - det er noget man lige skal opleve for at tro på det - og når de hvide drivremme kommer på, jamen så er
der bare ikke noget der mangler. Med P9'eren har jeg opdaget ting på plader, som f.eks. en ekstra akustisk guitar i
baggrunden - man bliver lidt skræmt når man opdager nye ting på plader man har hørt i årevis. Og det var endda på den jeg
lånte af min forhandler... da jeg fik min egen, var det endnu bedre, pga. en bedre PSU og andre småting, som der ikke var
gjort så meget ud af på den gamle udgave. Den nuværende udgave har PSU med metalfront i stedet for plastic og den vejer
også dobbelt så meget som den gamle - det må betyde at der er noget andet indmad i.

Men... P7'eren er stadig et rigtig godt stykke bedre end P5'eren på alle punkter - og den ville jeg også sagtens kunne leve
med, for det er en rigtig god pladespiller. Så et godt råd: Lad være med at prøve P9'eren hvis du ikke har råd, for når du
hører den, må du bare have den Og så er der nok stor chance for at du har den resten af livet medmindre du bliver
millionær og skal have en Continuum Caliburn eller noget tilsvarende vanvittigt.

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2011 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Tak for en god beskrivelse... Jeg tror jeg vil holde mig langt væk fra en P9 så :-) ihvertfald indtil jeg vinder i lotto. Og til den tid er der nok andre ting der står højere på listen...jeg er ihvertfald meget glad for min nuværende pladespiller. Den spiller bare fantastisk!

Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2011 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Ja, P7'eren er en dejlig pladespiller. Og jeg kan også rigtig godt lide resten af dit anlæg - har selv overvejet om jeg skulle have
en Pass Labs amp, men det er indtil videre blevet til en anden amerikansk satan af den mellemtunge ende i form af en Coda -
så jeg mangler ikke noget lige foreløbelig. Hvis jeg havde råd, så ville jeg virkelig gerne prøve en Pass... men jeg ved det er
farligt at prøve ting som man højest sandsynligt gerne vil have Og inden da, så skal det nok være en Rega IOS og den nye
DAC fra Rega jeg skal prøve... men det bliver først om laaang tid, da jeg ikke har en eneste krone på lommen i øjeblikket - så
det med at vinde i lotto ville jo være helt fantastisk hehe

Før i tiden synes jeg du havde nogle Dali Euphonia-højttalere, eller husker jeg forkert? Det er nogle jeg drømmer om, men jeg
har set nogle stykker have dem og så skifte ud f.eks. Avalon og du skifter til B&W - de var måske ikke så gode som de ser ud
til? hehe

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2011 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg godt hvor meget du elsker din P7, og jeg vil nødigt piske en stemning op, men jeg kan ikke lade være med at
oplyse at der er et rigtig godt tilbud på en P9 (demo udgave) hos Audiocompagniet på Fyn - den står til salg for 19.995 kr. -
det er 8.000 kr. mindre i forhold til normalprisen Men det kan muligvis være en lidt ældre udgave, og det er en demo,
men alligevel ret billigt.

http://www.audiocompagniet.dk/tilbud.htm

Jeg har god erfaring med Søren Vittrup fra Audiocompagniet og han plejer at være frisk på at lave nogle byttehandeler. Når
det er sagt, så regner jeg med at du stadig beholder din P7 og det er måske også det bedste på nuværende tidspunkt, men
det er ikke hver dag der er tilbud på den slags

Håber ikke at jeg har ødelagt din tråd med for meget P9-propaganda eller hvad man nu vil kalde det Jeg vil prøve at
holde mig lidt mere i baggrunden

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Sendt: 07 Juni 2011 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Hej PVH 1987

Der er nu ingen forskel på de 2 P9 PSU`er udover metalfronten og jeg tvivler på, at den fordobler vægten. Når det er sagt, så har du ret i, at en P9 er den nuværende bedste Rega pladespiller som selvfølgelig (den er jo dobbelt så bekostelig) fører tingene videre end en P7. Den lydforbedring du oplevede med de hvide remme er interessant, da vi fik dem havde jeg mine betænkeligheder og først da Søren ringede og berettede om de væsentlige forbedringer der var ved de hvide remme, satte jeg 2 ens pladespillerkombinationer op med henholdsvis hvid og sort rem og jo det var ikke så ringe endda, det den hvide rem afstedkom. Det er nu ikke så mærkeligt, da gummistrukturen i den hvide rem er væsentlig mere ensartet end i den sorte, som igen er væsentligt bedre end de "Regaremme" der faldbydes på nettet. Utroligt, hvad en rem kan gøre og det understreger vel blot, hvor betydningsfuld selv små ændringer, kan være.

Dejligt, at i begge er glade for jeres pladespiller.

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Stereolab
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Juni 2011 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Interessant med de hvide remme, Bent. Jeg er selv skeptisk. Jeg skal bruge 2, dvs. 500,-... Er det pengene værd?

Det er til en P7 med Exact pickup. Pladespilleren er placeret på en rwb hylde.

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2011 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

pvh1987 skrev:

Før i tiden synes jeg du havde nogle Dali Euphonia-højttalere, eller husker jeg forkert? Det er nogle jeg drømmer om, men jeg
har set nogle stykker have dem og så skifte ud f.eks. Avalon og du skifter til B&W - de var måske ikke så gode som de ser ud
til? hehe

Hej.

Dali Euphonia er nogle fantastiske højttalere... Jeg solgte mine da jeg skulle bo i udlandet i lang tid.
Da jeg så kom hjem købte jeg Avalon højttalere, da disse var super omtalt og fordi at jeg synes de lød super godt. Plus det faktum at en Euphonia ikke ville fungere i den mindre stue jeg havde fået. De kræver et stort rum eller nøje placering for at lyde godt. Og her er en Avalon væsentligt nemmere at placere. Hvilket også gør at jeg nu spiller på B&W, da de passer sindssygt godt til mit rum og har den luftighed og transperans som jeg synes jeg manglede i Avalon'erne.

Avalon laver også rigtigt gode højttalere...men de passede bare ikke helt til min smag.

Men jeg kan klart anbefale Euphonia MS4...dem var jeg meget glad for.
Men prøv dem med hjem inden du køber dem, for de afhænger meget af dit rum.

Ellers kunne de nye B&W 804D også være et bud. De ligger nogenlunde ens rent prismæssigt som MS4 og er i mine øjne en væsentligt bedre højttaler. Men det er jo smag og behag.

Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Sendt: 08 Juni 2011 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Hej Stereolab

Ja de kan klart anbefales, formentlig de bedste 500,- du nogensinde har investeret i Hi fi.

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2011 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

...jamen så tror jeg da også at min P7 skal have nye remme :-)

Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2011 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Tak for at du gjorde det klart mht. Euphonia. Jeg har indtil videre været meget glad for Dali - mine Mentor bliver ikke skiftet ud
foreløbelig, men hvis jeg engang kommer til mange penge, så vil jeg da tage Euphonia med i overvejelserne. Jeg kunne også
godt tænke mig at høre nogle af de lidt dyrere B&W'ere - det har jeg ikke prøvet endnu.

Ja, de hvide remme løfter præsentationen en hel del - det er et relativt billigt "tweak" - men det virker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes