Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: HiFi & Surround 2004 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Ingen yderligere kommentarer om Masterclasserne ud over det lidt for høje niveau på baggrundstøjen ? Skal vi prøve noget lignende en anden gang ? Forslag til ændringer i form ? Andet ?
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Tak for de pæne ord om vores plasma.

Mht. til lyden så skal jeg starte med at sige at rummet havde en lidt levende akustik. Og så kan jeg se på jeres glæde for de andre udstillere (hvoraf jeg synes der var mange der havde udemærket lyd) at I er nogen svære folk at stille tilfredse. Derfor kan jeg heller ikke forstå at I ikke har jeres eget kendte musik med når I tager på messe! Hvordan kan I vurdere lydkvaliteten med ukendt musik?

Sjovt nok var der folk der kom hen og sagde at det var den bedste lyd de havde hørt på hele messen (en enkelt ældre herre trykkede mig endda i hånden mens han sagde det.)

Jeg tror noget af forklaringen kan være at mange high-end mærker har en lidt 'blød' lyd. Det er ligesom om man helst ikke må høre noget diskant! Og når man har vænnet sig til det, så lyder det for lyst hvis man kommer forbi nogle højttalere med neutral klang.

Men husk at tage noget kendt musik med, og så kom hen og stik manden pladen i hånden og sig "spil lige den her". Ellers er det da useriøst. Og tag lige til en koncert ugen eller dagen før og brug den lyd som reference.

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:

........ Jeg tror noget af forklaringen kan være at mange high-end mærker har en lidt 'blød' lyd. Det er ligesom om man helst ikke må høre noget diskant! Og når man har vænnet sig til det, så lyder det for lyst hvis man kommer forbi nogle højttalere med neutral klang.

Men husk at tage noget kendt musik med, og så tag lige til en koncert ugen eller dagen før og brug den lyd som reference.

Hmm... Det er jo ikke bare musikken, der er anderledes - det er ALT, der er forskelligt fra et hjem - elektronik, højttalere, kabler, musik og især rummet.. Lyden på en messe skal bare anspore til yderligere nysgerrighed - ikke andet.

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

Hmm... Det er jo ikke bare musikken, der er anderledes - det er ALT, der er forskelligt fra et hjem - elektronik, højttalere, kabler, musik og især rummet.. Lyden på en messe skal bare anspore til yderligere nysgerrighed - ikke andet.

Ja, man vænner sig utroligt let til alle de afvigelser ens eget system har på godt og ondt. Netop derfor bør man være lidt mere 'open-minded'  på en messe end man måske kan fornemme af tonen her i tråden. Alle vi udstillere knokler for at få lov til at vise/demonstrere hvad vores respektive firmaer kan tilbyde af lækkert grej. Derfor er jeg måske lidt skuffet over at høre at man bare lige stikker hovedet ind, bliver maks. 1 minut og ikke giver det en fair chance.

Hvis det lyder anderledes end ens eget reference system derhjemme, er det nogengange dårligere og nogengange bedre. Men det lyder i hvert fald anderledes.

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Var jeg den eneste lagde mærke til, at de store Wisdom Audio højtalere forvrængede, når Norah sang igennem?
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:
Ingen yderligere kommentarer om Masterclasserne ud over det lidt for høje niveau på baggrundstøjen ? Skal vi prøve noget lignende en anden gang ? Forslag til ændringer i form ? Andet ?

Jeg var inde til masterclasses søndag kl 13,00 emne: surround at it´s best med Claus Glæsner fra HTP(home theater professionals) og det var super godt men Claus Glæsner måtte råbe for at alle kunne høre det og hvem sagde at der var baggrundstøj . Håber at i vil gentage matserclasserne til næste år i et lukket lokale da det er en super god ide. Jeg snakkede med Kenneth(administrator på Hifi4all) omkring Hifi4all træffet hvis det bliver til noget, så kunne man holde masterclasses og måske vil nogle firmaer komme med de nyeste produkter og give en lille demo men kun for Hifi4all brugere. Jeg sidder bare og venter på datoen på Hifi4all træffet  men ved godt at i lige skal skaffe pengene til det.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Var jeg den eneste lagde mærke til, at de store Wisdom Audio højtalere forvrængede, når Norah sang igennem?

I mit indlæg fra lørdag skrev jeg: Jeg må give JDG1 ret lyden forvrængede en anelse under 2 kanals demoen med Norah jones. Man kan ikke forvente det helt vilde når anlæget kun koster 1095000 kr

anlæg der blev spillet på hos dynamax

Audio Meca: CD afspiller kr. 40.000
Bryston: Forforstærker kr. 25.000 
Wisdom Audio: Højttalere og effektforstærkere kr. 750.000
NordOst (Valhalla): Signalkabler kr. 130.000
Analysis-Plus: Højttaler og power-kabler kr. 150.000

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

ahh...sorry der BioJensen

I øvrigt synes jeg også, at bassen også lød lidt "sjovt" på det efterfølgende nummer.  Den var fin og stram, men hang bare ikke rigtigt sammen med det øvrige lydbillede??

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

MBAA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Er der nogen, der var inde og høre Peter Lyngdorf i forbindelse med de såkaldte master classes og i så fald; gik man glip af noget?

Ville meget gerne have overværet det, men tidspunktet passede ikke i kalenderen

Hilsen

MBAA

Til top Vis MBAA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MBAA

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 07 Marts 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Jeg måtte også lige kigge forbi selvom jeg dybest set er alt for træt til at lave endet end at spise burgere i sofaen

2½ time inden lukketid blev det til.

Det store rum i stuen hvor også HIFI4ALL holdt til kan vel bedst betegnes som kaos. Og meget rodet. Det var tydeligt at her havde der været rigtg mange mennesker for nylig. DR's stand lignede noget katten ikke gad slæbe med hjem efter nattens togt. Designermøblerne i bunden af lokalet kunne heller ikke holde min opmærksomhed, så jeg gik videre.
Ind til Dynaudio og lytte lidt. Ikke dårligt - men musikken var glat som en ål - rigtig behagesyg lyd, og jeg kunne ikke koncentrere mig om at høre efter. Det var kedeligt.
Videre ind til Audio Art og ProAc. Næsten som at komme hjem igen. Mine ProAc kloners oprindelse fornægter sig ikke. En ordentlig skovlfuld Mark Levinson amps drev dem. Slet ikke dårligt, men der var meget uro i lokalet - sådan skal det vel være på en messe. Jeg købte et sæt SD fødder og futtede op på 1. sal.

Det første jeg bemærkede var den katastrofale mangel på skiltning. Kun LC havde været smarte nok til at placere et katalog vinkelret ud fra væggen. Andre havde et lille skilt over eller ved siden af døren, og mange havde ikke noget.

Decideret High End grej til fem- eller seks-cifrede beløb i den forkerte ende af skalaen interesserer mig sjældent. Der er ofte sådan en kom-og-vær-andægtig feeling over det, og i Gryphons lokale skulle man næsten skære sig gennem andægtigheden. Måske derfor var der ikke så mange der inde. Lyd var der heller ikke meget af......

Bedre var det ovre hos Activ Hifi. Masser af LP'er prydede bordene og to pladespillere residerede på toppen af anlægget. Men igen mange mennesker.

En af mine tanker var at høre og se lidt på LC's produkter, men også der var der fyldt. Det blev udsat og jeg gik over i den anden gang og stak hovedet ind til Rega. Pæn pladespiller-prototype de havde stående. Ikke meget lyd lige da jeg var der, men tiltalende at rummet ikke var stopfyldt med alt for store højttalere. Nogen hos Rega må have tænkt over rummet *før* de pakkede bilen

Længere nede fandt jeg Kibri og deres højttaler Caelum. I hjørnet en kuffert fyldt med CD'ere og to kasser med masser af vinyl.
Også her var der helt klart tænkt over tingene. Og der var rart at være, selvom det var et lille rum.
De to gutter har da forstået noget! Glæden ved musik var umiskendelig. Og der blev snakket og serveret slik hen over de noget aparte udseende højttalere.
Godt nok fik vi fortalt at de havde problemer i det lille rum, men umiddelbart ville jeg ikke være bleg for at skulle leve med den lyd hos mig selv i et godt stykke tid.
Jeg lyttede lidt mere, men synes lige at jeg skulle nå andet.

Ned i stuen igen, ind til Tekni-Fi. U2 koncert film med lyd hele vejen rundt. Jeg har glemt hvilket mærke de spillede på, men det lød godt. God sammenhæng - musikken rykkede rigtig godt.
Jeg har dog endnu tilgode at høre et surroundanlæg der ikke lyder kunstigt.
Jeg ville hellere ha' set og hørt den koncert i et ordentligt stereo-setup.

Jeg overvejede en kop kaffes tid om HIFI.klubben skulle have æren af et besøg, men besluttede i stedet at gå op igen. Jeg ville gerne se på ZAPpulse-tingene hos LC.
Og denne gang var der ikke så mange mennesker. Der blev demonstreret hvor lidt effekt sådan en ZAP-ting sluger. Det er ikke meget. Selv når der blev spillet højt, lå den ikke meget over 35 watt.
Men hvor i himlens havde LC dog de der Martin Logan tingester med?
De lød frygteligt og det var i hvert fald ikke musik der kom ud af dem. Musik spittet i atomer - Ingen sammenhæng overhovedet.
Hvis jeg skal overbevises om at ZAPpulse kunne være sjov at lege med bliver de nødt til at gøre det bedre.
Exit LC.

Nogen larmede næsten lige overfor. Svært at sige hvem eller også var skiltene endnu mindre end forventet
Jeg kiggede ind og fandt et surround-setup med en fin stor fladskærm, Rotel grej og vist nok JMLab højttalere.
Og en lille filmstump med nogle formel 1 biler og Burt Reynolds.
Meget effektivt.

Demonstratøren fik dog hurtigt spoleret den gode oplevelse ved at sætte en musikfilm på. Roger Waters' In The Flesh.
Ikke siden jeg kom til at opholde mig for længe i en den lokale Fona har jeg hørt så meget ingenting udsat for surround.
Det lød frygteligt. Endnu værre end hos LC.
Alt for meget power på sub-wooferen. Bag højttalerne spillede alt for højt. Ingen sammenhæng i lydbilledet.
Glemte han stille anlægget på "musikmode"? Det lød som Roger Waters udsat for Steven Spielberg.
Jeg flygtede.

Lukketid om en halv time. Jeg gik ned til Kibri igen. Fik det sidste af deres kaffe og Vivaldi på CD-spillen.
Overfor spillede de noget heftig hiphop, men det kunne ikke ødelægge oplevesen.
Egentlig er jeg ude efter en brugbar power-amp, men hvis jeg falder over et bundt ekstra pengesedler vil jeg nok overveje Caelum-højttalerne ret grundigt.
Der var ved at være tyndt befolket, så der var tid til præsentere sjove plader. Rigtig hyggeligt. Vi hørte lidt af en solo-plade med Beth Gibbons. En dejlig rå optagelse uden de store dikkedarer.
En norsk ting jeg allerede har glemt hvad hedder, med et mandekor og en kvindelig vokal. Fremragende!

Jeg sluttede af med at stikke hovedet ind til AR.
Umiddelbart lyder de mere end mandshøje båndhøjttalere lavet af plexiglas udmærket. Jeg var dog ved at være så slidt i koderne at jeg vedtog bare at stikke næsen hjemad. Jeg vil alligevel ikke have sådan et monstrum stårende i stuen   

Jeg hørte selvfølgelig en masse andet også. Jeg var inde i næsten alle rum, men enten var musikken for kedelig, eller også var der for mange mennesker til at jeg rigtig kunne få noget ud af det.

Min konklusion: Kibri slog alt andet - og specielt hvis prisen tages i betragtning. Musikglæden overskyggede teknik-fikserinen, og et så gennemtænkt anlæg var der ingen andre der kunne diske op med.

Mit spørgsmål: Hvorfor skal hovedparten af udstillerne absolut spille sådan noget kedelig musik? Er det en naturlov?
Hvor er de skarpe kanter?
Hvorfor må det ikke være farligt?
Hvorfor skal alt pakkes ind i candyfloss og serveres som en McDonalds-reklame?
Når det hele er pæn vellyd a la Norah Jones får jeg i hvert fald lyst til at bede om at de sætter Slayer eller et gammelt punknummer på. Bare for at høre om anlægget kan andet end at være honning for massernes øregange. Om det kun kan tilfredsstille behovet for dejlig uforpligtende musik man heldigvis ikke behøver tage stilling til?

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Hifi & Sorrund 2004 var højdepunktet i lørdags. Tog hjemmefra i god tid og var der omkring kl. 11.00 (fik dog lige lov til at står i kø i 10 minutter inden vi fik lov til at betræde de hellige haller. Det første syn, ud over ham der blankede mig af ved indgangen, var 3 frække piger der udleverede et par prøve eksemplarer af bladet GEAR.

På baggrund af de mange spots omkring udstillere m.v. var mine forventninger tårnhøje. Jeg brugte den første time til en hurtig gennemgang af de forskellige displays og var parat kl. 12.00 til Masterclass med Ole Witthøft. Ole havde valgt emnet HIFI4ALL's debatforum. Der blev kastet en del provokerende udtalelser på bordet og debatten var livlig. Det var bare ærgeligt, at der ikke var ret mange der til arrangementer. Det var også lidt svært at følge med i diskussionerne hele tiden på grund af de omkringliggende udstillers demoere.

Til redaktionen: Initiativet omkring Masterclass er godt. Jeg vil dog anbefale, at I ved evt. fremtidige arrangementer får et lokale. 

Ca. 13.00 var jeg klar igen til at besøge de displays, hvor jeg umiddelbart vurderede, at jeg kunne få en på opleveren. Specielt var det ret fedt, at de hos AudioPro/Marantz viste noget fra In the Flesh med Roger Waters. Ellers må jeg tilstå, at den benyttede demomusik hos de forskellige stande bliver mere og mere kedelig fra år til år. I år var det næsten hele tiden Fever med Elvis der fandt nåde hos de forskellige udstillere. Lidt kedeligt, når man som jeg ikke er særlig vild med Elvis.

Det største indtryk fik jeg hos HIFI Forum hvor de spillede på Cyrus, Nordost og Eben højttalere. Specielt de små til 25 K for et sæt imponerede mig vildt meget.

Omkring 16.00 takkede jeg af for messen. De tårnhøje forventninger jeg havde til messen blev desværre ikke indfriet. Jeg vil på en skala fra 1-10 give messen et 6 tal. Dvs.  lige nok til bestået. Det er bestemt ikke arrangørerne jeg går efter, idet jeg ved at Hr. Sillesen m.fl. virkelig har forsøgt at få stablet en god messe på  benene, men hvor var :

Audiovector
System Audio
Primare
Copland
KT-Radio
GamuT

Jeg savnede også de mange tilbehørsfirmaer, som plejer at være med.

I håbet om en fed messe i 2005, vil jeg takke for denne gang !

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Hehe, mens jeg sad hos LC var der en som åbenbart blev træt af den
halvkedelige akustiske musik de tilsyneladende spillede hele tiden (til
gengæld spillede de mega-højt det meste af tiden). Han stak dem en
Peter Gabriel-skive (Up var det vist) og så skete der lige pludselig
noget. Der kom jo rent faktisk bas ud af ML'erne .

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:

Når det hele er pæn vellyd a la Norah Jones får jeg i hvert fald lyst til at bede om at de sætter Slayer eller et gammelt punknummer på. Bare for at høre om anlægget kan andet end at være honning for massernes øregange. Om det kun kan tilfredsstille behovet for dejlig uforpligtende musik man heldigvis ikke behøver tage stilling til?

/vilmann

Jeg kunne nu godt have disket op med lidt Screaming Jay, hvis du havde spurgt

Det er svært (læs umuligt) at gøre alle tilfredse. Vi gav dog alle, der selv havde musik med, mulighed for at høre det. Så det eneste der er at gøre, er nok at opfordre til en anden genre, eller stikke en skive den rigtige retning.

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 07 Marts 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

vilmann skrev:
Når det hele er pæn vellyd a la Norah Jones får jeg i hvert fald lyst til at bede om at de sætter Slayer eller et gammelt punknummer på. Bare for at høre om anlægget kan andet end at være honning for massernes øregange. Om det kun kan tilfredsstille behovet for dejlig uforpligtende musik man heldigvis ikke behøver tage stilling til? /vilmann

Jeg kunne nu godt have disket op med lidt Screaming Jay, hvis du havde spurgt

Det er svært (læs umuligt) at gøre alle tilfredse. Vi gav dog alle, der selv havde musik med, mulighed for at høre det. Så det eneste der er at gøre, er nok at opfordre til en anden genre, eller stikke en skive den rigtige retning.

Karsten

Se. det ved jeg jo egentlig godt. De fleste havde jo plader nok med. Nogen af dem da kunne noget.
Jeg undrer mig bare over at udgangspunktet som regel er det pæne og egentlig lidt halvkedelige hvor forskellen på de forskellige anlæg meget lettere udviskes.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Mine kammerater og jeg var også ret imponerede over B&W 703'erne. Og smukt at de bl.a. brugte "Take a walk on the wildside" som demonummer :)

1. sal var til at få Klaus over - det holdt ikke rigtigt. Oftest syntes jeg bare at man ville hurtigt ud igen fordi folk hele tiden vadede ind i en eller man vadede ind i dem. Det var også fuldstændig ælle-bælle hvad man gik ind til, der var komplet mangel på skilte osv. Og så var der for meget grammofon og musik der ikke passede mig - men jeg er så også en hel del under gennemsnitsalderen på messens øvrige gæster :)

Ærgede mig dog over at jeg ikke lige fik bedt om at høre Honeyburst på vinyl nu hvor den lå fremme - det havde været spas.

Jeg syntes at HTP's foredrag var fedt. Rigtigt fedt endda. Også en forholdsvist lækker projektor de havde medbragt (ca. 300.000,- så vidt jeg havde forstået) ;)

Iøvrigt fattede jeg ikke helt noget mht. centeren. De brugte en højttaler der var så høj at den ragede op bag lærredet som center (magen til de næsthøjeste fronthøjttalere). Eller tager jeg fejl?

Iøvrigt, brugte de overhovedet de forreste små surroundhøjttalere de havde siddende (dem der skal sidde lige ud for ens ører i 7.1)? For den eneste film, blandt dem de viste, der understøtter det (eller også er det kun 6.1 den understøtter) er jo LOTR?

Hvis de havde ladt fx Saving Private Ryan køre, altså vise filmen, var jeg temlig sikkert ikke gået derfra. Det var fandme godt!

Pioneers rum var godt. Vil faktisk sige at det var det mest behagelige at opholde sig i rent pladsmæssigt osv. Ville gerne have haft nogle flere forstærkere fremme og nogle andre højttalere, men der var rart at være i fordi der var masser af plads og ikke alt for meget fesen jazz til at teste diskanter  Og f**k, en lækker skærm de havde (pardon my french). Tror aldrig jeg har set en fladskærm stå så klart.

Hifi-Klubbens Holfi rum synes jeg aldrig man kunne komme ind i. Dvs., det lignede ikke et sted hvor de stod og prøvede at byde kunderne velkommen. Det virkede dog også til at være ekstremt lille, rummet de brugte.

Jeg kunne godt have brugt nogle flere rum med hjemmebio. HTP var rigtigt fedt, og rummet ved siden af det med 703'erne ligeså. Fedt med Podracer scenen fra Star Wars 1 og U2 DVD'en.

Jeg er kun enig med Jakobsen I at de burde finde et andet sted at holde det. Og så få dog noget musik med lidt gang i, for fanden. Kunne i hvert fald godt tænke mig at det havde spredt sig over en hel del flere musikgenrer. Selvfølgelig kan man ikke komme ind og forvente at ens yndlingsnummer bliver spillet, men alligevel...

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Sendt: 07 Marts 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Se. det ved jeg jo egentlig godt. De fleste havde jo plader nok med. Nogen af dem da kunne noget.
Jeg undrer mig bare over at udgangspunktet som regel er det pæne og egentlig lidt halvkedelige hvor forskellen på de forskellige anlæg meget lettere udviskes.

/vilmann[/QUOTE]

De fleste vil jo nok gerne appelere til så bred en skare som muligt, du skal regne med, som udstiller, at få meget kort tid fra hver besøgende. Et punk nummer vil nok få 49 ud af 50 til at flygte hurtigt, eller helt at undgå rummet.

Der var også en del som undgik vores rum fordi vi spillede en del jazz m.m. Til gengæld var der heldigvis også mange som var positive over at have et alternativ til poppen.

Faktisk forstår jeg ikke at så mange undgår rum med musik der ikke lige er i deres smag. Det er jo udstyret og dets formåen der burde være i hovedsædet, ved sådan en lejlighed. Dermed ikke sagt at det er en undskyldning for konstant at bombardere folk med flødesovs.

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Jeg var inde at høre Peter Lyngdorf på Masterclass. Det var kompetent, spændende og godt forklaret. Meget af det, han fortalte generelt om lytterummets samspil/modspil med højttalerne, står med lidt andre ord i papirerne, som fulgte med mine Snell A3 i 1987. Nu kan man pludselig gøre meget mere ved det, end geniale Peter Snell kunne uden en TacT. Jeg har svært ved at forestille mig, at Peter Snell ikke ville have været begejstret for sådan en. Efter at have hørt TacT demonstrationen 5 gange fra forskellige pladser i rummet, fatter jeg ikke de folk, som i en anden tråd herinde påstår, at det ikke kan spille (med lidt andre ord). Det løfter i et hug lydegengivelsen op i et niveau, så andre tweaks/opgraderinger minder om flueknepperi - bedst af alt er det musikalsk, så det vil noget, hvad man kunne høre på Kim Larsens gamle Værsgo' fra 1972. Er der mon én og anden musikguru, som ser sin position som "manden med de magiske fingre, som kan få andres anlæg til at spille meget bedre" truet af et stykke elektronik, som klarer processen stort set automatisk? 

Jeg mener selvfølgelig ikke Bilka-anlægget med familie.

Til top Vis donkeyshark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donkeyshark

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

jeg kan kun give jer ret mht til alt for små rum på 1 salen. Dog havde Densen forberedt sig på forhånd, da de kun lukkede 10 ind ad gangen. Det gjorde at man pludselig kunne høre andet end larm.
Det var en god demo hos Densen, som da havde gjort en lille indsats for at skjule deres reference anlæg lånt hos KT Radio, meen nu har netop det produkt et meget særpræget udseende, så man kunne nu alligevel godt se hvad der blev spillet på.

Jeg regner selv med at skulle ud og købe en cdafspiller i løbet af de næste måneder, og denne demo har overbevist mig om at jeg skal tage Densen med i overvejelserne.

Vi nåede desværre ikke til Ole W.'s input hos hifi4alls masterclass, ØV!! det ville jeg gerne have hørt. og vi blev nødt til at køre igen inden Christian indtog pladsen, ham ville jeg også gerne have hørt.
Så Redaktør, I må meget gerne gentage masterclassene.. Jeg skal nok sørge for at være på pletten næste gang.

Jeg var kort inde hos HTP men gik igen, der var alt for mange mennesker og tydeligt problemer med projektoren.

Pioneer har, efter min mening, stadig det absolut flotteste billede på plasma-tv.
jeg ville nu gerne have et af de nye tv og self. med en 668 dvdafspiller.

DP12EX var som ventet velbesøgt og rummet var desværre alt for lille, men jeg nåede da at få bekræftet at skærmen kan slukkes helt, jeg ville blive træt af at kigge på den blå farve i længere tid. en lækker lille forstærker som jeg stadig vil høre mere til i fremtiden. Dog når den rigtige tid kommer, vil jeg have den hjem i vante omgivelser og på højttalere som jeg kender.

Inde i rummet med Vincent/AudioPro var der en Vincent effektforstærker, der stod på et lille podie eller rettere på en Europalle er der nogen der kender modelnr. på den?? jeg kan evt maile et billede... (iøvrigt det eneste billede jeg fik taget med mit nye dig. kamera ... pengene tilbage imorgen.)

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Faktisk forstår jeg ikke at så mange undgår rum med musik der ikke lige er i deres smag. Det er jo udstyret og dets formåen der burde være i hovedsædet, ved sådan en lejlighed.

Vil tro at det har noget at gøre med at hvis man kommer, hvor man er vant til at høre rock og hører fx jazz har man svært ved at relatere og få "Hold kæft, hvor lyder det bare 100 gange federe end mit l**t derhjemme"-fornemmelsen (tm). Lidt firkantet forklaret, men tror at det var til at forstå

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Rapper skrev:
StudioSound skrev:

Faktisk forstår jeg ikke at så mange undgår rum med musik der ikke lige er i deres smag. Det er jo udstyret og dets formåen der burde være i hovedsædet, ved sådan en lejlighed.

Vil tro at det har noget at gøre med at hvis man kommer, hvor man er vant til at høre rock og hører fx jazz har man svært ved at relatere og få "Hold kæft, hvor lyder det bare 100 gange federe end mit l**t derhjemme"-fornemmelsen (tm). Lidt firkantet forklaret, men tror at det var til at forstå

Naturligvis forstået. En af fordelene ved at blive ældre (og have bedre udstyr) er heldigvis en mere alsidig musiksmag 

For 20 år siden ville jeg hellere kvæles i rosenkål end at høre f.eks. opera, I dag kan jeg faktisk godt nyde at lytte til det 

Karsten

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes