Emne: HiFi & Surround 2004 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tact som i hørte var det på den nye effektblok til 1500;kr? Eller var det det meget dyrerer udstyr?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
jeg kan kun give jer ret mht til alt for små rum på 1 salen. Dog havde Densen forberedt sig på forhånd, da de kun lukkede 10 ind ad gangen. Det gjorde at man pludselig kunne høre andet end larm. Det var en god demo hos Densen, som da havde gjort en lille indsats for at skjule deres reference anlæg lånt hos KT Radio, meen nu har netop det produkt et meget særpræget udseende, så man kunne nu alligevel godt se hvad der blev spillet på.
Jeg regner selv med at skulle ud og købe en cdafspiller i løbet af de næste måneder, og denne demo har overbevist mig om at jeg skal tage Densen med i overvejelserne.
DP12EX var som ventet velbesøgt og rummet var desværre alt for lille, men jeg nåede da at få bekræftet at skærmen kan slukkes helt, jeg ville blive træt af at kigge på den blå farve i længere tid. en lækker lille forstærker som jeg stadig vil høre mere til i fremtiden. Dog når den rigtige tid kommer, vil jeg have den hjem i vante omgivelser og på højttalere som jeg kender.
|
|
|
Densen er rigtig fedt, men jeg er blevet meget forelsket i Cayin og også deres cd-afspiller. Jeg vil meget gerne hører DP 12 EX! Jeg syntes også at det lød lidt for godt til prisen, til det var en ægte LCD, hvordan så skærmen så ud? Glæder mig til jeg skal til KT messe!
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
|
Det tact som i hørte var det på den nye effektblok til 1500;kr? Eller var det det meget dyrerer udstyr?
|
|
|
Det var på to af de nye til 14995, en til sub'erne og en til hovedhøjttalerne.
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde selv taget noget musik med i forhåbning på at få hørt det på et par lækre setup's. Men jeg syntes ikke rigtig stemningen var til at jeg kunne få hørt min cd. Kun en gang var der ikke så mange mennesker men der spillede de jass og så tænkte jeg at det nok ikke lige var her jeg skulle forsøge mig. Så jeg opgav og beholdt den i lommen. Det er jo nok delvist også min egen skyld jeg kunne måske bare have sagt at de andre lige måtte bære over med et eneklt nummer. Det er noget jeg må huske næste gang bare at gå lidt mere til den. Nu må jeg ud i byen og se om ikke jeg kan finde noget af det jeg umidelbart syntes var fedt.
Venlig hilsen
Mir
__________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mirovich skrev:
|
Jeg havde selv taget noget musik med i forhåbning på at få hørt det på et par lækre setup's. Men jeg syntes ikke rigtig stemningen var til at jeg kunne få hørt min cd. Kun en gang var der ikke så mange mennesker men der spillede de jass og så tænkte jeg at det nok ikke lige var her jeg skulle forsøge mig. Så jeg opgav og beholdt den i lommen. Det er jo nok delvist også min egen skyld jeg kunne måske bare have sagt at de andre lige måtte bære over med et eneklt nummer. Det er noget jeg må huske næste gang bare at gå lidt mere til den. Nu må jeg ud i byen og se om ikke jeg kan finde noget af det jeg umidelbart syntes var fedt.
Venlig hilsen
Mir
|
|
|
Man får jo mest ud af at lytte til musik man kender lidt i forvejen. Med alt det musik der blev spillet på de respektive anlæg var der vel en 6-8 numre jeg kendte i forvejen... Næste gang må du rette dig op og spørge pænt om du liige må høre et par numre fra din medbragte cd.
|
| Til top |
|
| |
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til kritikerne:
Jeg må også sige jeg blev meget overrasket over de små beton rum og jeg skal være den første til at indrømme bassen gik komplet galt om lørdagen, dog noget mere dæmpet om søndagen, da der kom lidt rockwool op, et lille tæppe på gulvet, samt subben var omkonfigureret så kun en 8 tommer bas spillede (og ikke tre stk. 8 tommer i balanceret mode som om lørdagen). Alligevel var bassen heller ikke på plads om søndagen, da jeg jo havde ødelagt konstruktionen (fra at være balanceret til ubalanceret). Princippet virker upåklageligt i større rum, der er møbleret normalt.
Nu er der selvfølgelig mange som ikke er klar over den nye line source først blev født i fredags (der kom de sidste mekaniske stumper). Hvis man ikke er erfaren i at lytte til det som var meningen, nemlig line sourcen, så forstår jeg godt kritikken, men jeg forstår ikke kritikken hvis man blot skulle lytte efter hvordan den nye line source spillede (og det var primært meningen).
For dem som jeg ikke fortalte det til, så vil jeg lige gøre det her: Den sub hører ikke med til systemet, men det var en gammel prototype, der aldrig kommer i produktion, men det gør en ny kompakt sub, der integreres korrekt med sidesystemet.
Som tidligere sagt, så kan man ikke køre i en sportsvogn med sænket undervogn på en hullet grusvej og det var det de fleste var tvunget til at gøre.
Størrelsen på rummene de fleste deltagere blev tilbudt var ikke acceptabelt og jeg vil opfordre til messen holdes et andet sted næste år. Ellers tror jeg der kommer endnu flere afbud.
Bedste hilsner,
Peter
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 03:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes trods alt at det var en rigtig fed messe!
Jeg vil lade det negative være, og istedet koncentrere mig om de fede oplevelser jeg fik på messen.
Jeg er så privilegeret at bo ret tæt på Scandic, så jeg var der selvfølgelig begge dage, første dag med en ven der også er aktiv herinde og søndag tog jeg min kæreste med.
Til at starte med tog vi os en tur rundt i salen forbi DR's stand og slog et smut forbi hifi4alls "cubicle" hvor der lod til at være en diskussion igang. Selve salen var desværre ikke så interessant, men det var da spændende at se Shanling i effekt, noget som jeg har ventet et stykke tid på. Sennheiser havde tilgengæld hevet deres tunge skyts ud, bl.a. deres nye HD 650 og deres noget ældre HD 580 Sign. som jeg er den lykkelige ejer af. Forskellen var dog til at overse, hvilket ham der stod der da også fik at vide. Det var altså ikke til at høre forskel på den Evanescence CD de kørte med.
Derefter tog vi ind og lyttede til de små Dynaudio Audience 42 drevet af mange kilos MacIntosh. Jeg kan bare ikke komme mig over at så små og billige højttalere lyder så godt! Det er en fryd for folk der ikke har så skidemange penge at der er den slags varer på markedet 
Audio Arts stand var som altid flot, og ligesom 2002 da jeg så dem sidste gang var de højttalere der imponerede mig mest deres ProAc Response D15, der med lidt medvind i budgettet bliver mine næste højttalere.
Ovenpå var der også et par godbidder, bl.a. en af mine favoritter Gryphon. De har en eller anden evne til at have så meget overskud og nærvær at jeg altid ender med at være solgt. Desværre koster det uhyrligt mange penge, og præsentørerne var noget reserverede i deres fremtræden, på grænsen til det elitære. Det kan simpelthen ikke være rigtigt at fordi man ikke ligner en der har råd til deres anlæg (og det gør jeg heller ikke ) så skal man have mindre service. Nå, men nok om det.
Thomas Sillesens præsentation var en af mine højdepunkter på messen da det var en enestående mulighed for at få talt med manden "in person" og ikke bare på skrift. Vi fik en hurtig snak mellem præsentationer og det har sku gjort en stor forskel da det lader til vi er enige på mange punkter.
Hos Kibri fik jeg begge dage lyttet en del til deres Caelum der havde en overraskende energi og var dejligt levende. Desuden fik jeg en snak med Schelde der stod derinde og præsenterede. Fedt at se at der stadig er nogen der værdsætter en god pladespiller!
Men den helt store overraskelse og der jeg brugte mest tid var uden tvivl Audio Pros stand! Hold da kæft hvor havde deres opsætning en evne til at suge mig ind i de numre og koncerter jeg så/hørte! Jeg har været der i over en time og hørt både Roger Waters (der var sindsygt fedt da jeg er meget glad for Floyd) og en for mig ukendt franskmand ved navn Johnny Halliday. Hold da kæft hvor var det bare fedt at se ham på en scene, jeg stod og grinede højt til sidst fordi han bare rockede så meget . Jeg var så opslugt, at på trods af mine samtaler med udstillerne, glemte jeg faktisk at spørge hvad de spillede på. 
Da jeg på anden dagen havde min kæreste med forbløffede hun mig endnu en gang. Hun er musikstuderende og derfor synes hun min til tider sygelige passion for musik og hifi er fedt . Hendes favorit anlæg var Dynaudio/MacIntosh anlægget da hun fandt deres lyd behagelig. Jeg var ikke helt af samme mening da jeg synes den var lidt for laid back, men hun er faktisk ret ferm til at lytte. Desuden har hun den uhyggelige evne mange kvinder har, til at skære igennem alt vores bullsh*t og danne en mening med det samme. 
Alt i alt har jeg overhovedet ikke fortrudt at købe billet til begge dage og jeg synes stadig det er enormt fedt at være til messe, på trods af små værelser og ikke ideelle forhold.
Til sidst vil jeg lige kommentere masterclass initiativet: Jeg synes det er en rigtig fed ide, meget mere af det! Men desværre kan jeg ikke kommentere indholdet da jeg ærligt talt ikke synes emnerne var så velvalgte, for meget surround kort sagt, men det er jo bare mit synspunkt. Undtagelsen er selvfølgelig debatten som jeg kun missede fordi jeg simpelthen ikke havde tid 
Nå, nok fra mig. Tak for en fed messe, jeg håber vi ses næste år! (eller til en evt. hifi4all komsammen, wink wink, nudge nudge)
__________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis messerne i 2001 og 2002 får et 10-tal (på 13-skalaen), så kan dette års messe lige knapt få et 7-tal. Ærlig talt; det var ikke imponerende. Hvem, hvad og hvorfor der skal have "skylden" er svært at sige, men de ting jeg savnede fra de tidligere år var: mere udstyr, mere tilbehørssalg, større rum og flere udstillere. Og at udstillerne LUKKER døren (og at den forbliver lukket) når sidde-pladserne er fyldte. Al det renderi er irriterende og forstyrende.
De (som altid) positive indtryk fik jeg fra HTP, TacT/Lyngdorf, Kibri og sidst men ikke mindst Hifi4All. Absolut genialt med de mastersclass', bare synd med al den støj fra de omkringliggende stande (et værelse/rum havde været helt perfekt). Jeg hørte Peter Lyngdorf og Christian (ctacta) om lørdagen, desværre hørte jeg ikke Claus fra HTP om søndagen.
Sidste år blev der holdt messe i ingeniørenes hus - hvem var arrangørene der? Bliver det gentaget i år?
/Bellini
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
Faktisk forstår jeg ikke at så mange undgår rum med musik der ikke lige er i deres smag. Det er jo udstyret og dets formåen der burde være i hovedsædet, ved sådan en lejlighed. Dermed ikke sagt at det er en undskyldning for konstant at bombardere folk med flødesovs.
|
|
|
Ikke fordi vi skal træde rundt i det, men det er ikke musikgenren jeg kritiserer. Ligegyldigt hvad der spilles, vil det ikke ramme alle - og sådan er det. Kan man ikke tåle anden musik end hvad man er vant til, har man jo næsten på forhånd diskvalificeret sig selv som messe-gæst.
Det er de mere eller mndre intetsigende produktioner jeg kritiserer, der ofte får alt - selv den lille gettoblaster - til at lyde nogenlunde ordentligt.
Måske er det derfor jeg synes så godt om Kibri. Der fik vi serveret indspilninger der var spændende - og jeg kendte ikke mange af dem på forhånd - med en entusiasme der i den grad smittede.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par kommentarer og overvejelser:
Jeg forstår ikke helt begejstringen over de små kibri højttalere - de lød ikke godt i det rum. Har ikke hørt dem før men bassen var ganske enkelt for markeret "flommet" og jeg synes at man kunne identificere nogle problemer i diskant gengivelsen.
Jeg er ked af at jeg ikke fik set TACT - De laver altid proff. demoer, og derfor synes man altid at det er det bedste. Men husk ... det er på en messe, hvor der er l**te akustik, det er vel også det bedste udgangspunkt for at imponere med en rumkorrektionsenhed .. eller hur!
Wisdom ... ville jeg helst høre i et to-kanals setup i et godt rum, hvor de store speakers ikke står op ad væggen. Og så ville jeg nok sætte noget bedre effektgrej på .... Jeg hørte ikke den nævnte forvrængning, men der blev jo også spillet højt i et stort rum, fyldt med udstyr og mennesker. Kunen ikke lade være med at blive imponeret over deres proff. viden om surround.
De små rum ... jaja man kan kritisere ... men Peak Consult + Merlin spillede fint i de rum ... kunne være bedre ja ... men det lød ok. Og hvorfor gjorde det det?! Det gjorde det fordi de havde gjort noget ud af opstillingen, og fordi de spillede efter forholdene ... ikke sindsygt højt ... og så vidt jeg kunne høre hos Peak også musik, der passede lidt til akusikken.
Og så må jeg sige det mest tåbelige jeg endnu har hørt er denne fokuseren på strømforbrug hos LC. Lyder den godt, nej men den bruger ikke meget strøm! Hvor mange er jer der er interessert i lyd har nogen sinde set på om et apperat bruger mere eller mindre strøm!
Endelig så hatten af for Peter-AR der erkender at lyden ikke hang sammen. Det kunne man let høre ... og fair nok .. man skal vel også kunne eksperimentere.
Endelig kan jeg vel tilsutte mig redaktørens overordnede vurdering af messen - den noget rutineprægede indsats - men pænt rum for forbedringer!
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forbedringer til udstillingen:
Større entusiasme hos udstillerne, adskillige virkede for halvhjertede hvilket jo er tåbeligt, har man sagt ja til udstillingen har man jo også sagt ja til at bruge tid og omkostninger – så få dog det bedste ud af det. Det kunne jo være man mødte en fremtidig kunde – ik ?
Jeg tror også mange udstillere bruger lytterummet som undskyldning for at det ikke lyder godt, det har de gjort så længe jeg kan huske. Det holder jo bare ikke - nogen kan jo spille i de rum de har.!!! Og uanset lytterum kan man høre om der er potentiale eller ej.
Det største savn var fraværelsen af en København’s Pladekisten hvis en sådan findes. Havde da håbet på at have en håndfuld grooves med hjem. At GUF kun stiller op med en trist håndfuld **** var dog utroligt, men kender ikke butikken, og kommer så heller ikke til det.
Men jeg er bagefter, tror jo stadig på at musikken er vigtig bestanddel i hverdagen, og at let underholdning med overdrevne animationer og tomt indhold hører til når man er mellem 11½ og 12 år. At opstille et anlæg til en mille til slige sager synes jeg er bare lidt overkill, er sikker på at Ludwig van ville frabede sig æren, for ikke at tale om Wolfgang han ville have opført sig uterlig med stof nok til en ny Amadeus film.
Glemte en ros i mit første indlæg, Clearaudio smed den snart 50 årige indspildning af Szherezade på - og den blev spillet meget meget fint.
2 dage efter husker jeg: Tekni-fi (Atlantic/Parasound) – Activ hifi (Clearaudio) – Gryphon – Peak – Densen – Kibri – og overraskende Dynaudio. Kunne Medlyd ikke have gjort lidt mere ud af det, det lille Rega anlæg synes at have potentiale.
Fra mange år tilbage mistede jeg interessen for hifi-klubben for livstrætte studenter, har prøvet til et par gange, men nu springer jeg dem bare over – my loss?.
En lille eftertanke – tror ikke København egner sig til slige sager, har man tid til at tage byen rundt er de fleste mærker repræsenteret der, og der var ikke mange forhandlere der gad deltage – så den lokale entuisiasme på at bruge en weekend på kunderne er tilsyneladende ikke stor . Jeg fik planlagt min tur lidt forkert kunne have nået 1 – 2 timer i Lydbutikken før udstillingen, men var så nok blevet der for længe !.
til Sillesen: Gå bare i gang med snurrerundt - det er der pengene ligger . En skam du ikke havde vinyl - så havde du ikke sluppet for min gamle Mills Br. fra 1935 .
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes at det er fint at komme på udstilling. Være sammen med andre hi-fi interesserede personer. Fint at nogle holder udstillingen. Jeg glæder mig hver år.
Jeg kan stadig undres over, at man demostrerer lyd med en centerhøjttaler højttaler. Lyden kan være fin nok i stereo, men når det så bliver surround, og man hører den kvindelige sangerinde, stå og synge to steder, er det underligt. Ved snak med vedkomne der demostrerede lyden, blev der sagt, at man skulle sidde optimalt, var det ikke noget problem. Men rummene var små og der var tæt med folk. Jeg har til gode at høre en opsætning, hvór centeren fungere. Men jeg nåede ikke hele udstillingen igennem.
Jeg har højttaler der er konstrueret efter det lukkede princip. Trykkammer. Og jeg undres over, at man kan være tilfreds med basrefleks. Basrefleks giver en underlig bas, som ikke passer med virkeligheden. Hos Gryphon kunne jeg helt anderledes slappe af, da det er en af de få med et lukket kabinet. Der er ikke noget forkert med bassen, som der er fra basporten.
Efter udstillingen besøgte jeg en kammerat, der havde nogle amerikanske højttalere af mærket Sota. Jeg kunne med det samme høre, at lyden var rigtig. De var også konstrueret fter det lukkede kabinet. At jeg også kunne høre, at opsætningen ikke var optimal, er noget andet.
MasterClass er en fin ide. Jeg har nogle forslag til næste år, hvor jeg håber at MasterClass gentages.
Hvad er det der giver god lyd?
Hvordan forbedre man apparaterne? Uden at det koster en bondegaard?
Hvorfor producere man stadig basrefleks højttalere i 2004? (2005?). En lukket højttaler kan meget bedre integresseres med lytterummet!
Kunne være nogle af ændringerne.
__________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
|
At GUF kun stiller op med en trist håndfuld **** var dog utroligt, men kender ikke butikken, og kommer så heller ikke til det.
|
|
|
Jeg havde en længere snak med den herre der stod i GUFs stand, og grunden til det lidt skrabede udvalg var fordi de var blevet inviteret af, jeg tror det var BGM (i må ikke hænge mig op på det), til at vise deres udvalg frem. Han forsikrede mig for at de ville hive hele repertoiret med til næste år.
Jeg efterlyste især de DVD'er Audio Pro spillede, såsom Roger Waters in the flesh, men næææ... __________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |
Juppe Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit stærkeste indtyk efter en søndag på messe var - BULDERBASSSS.
De fleste anlæg var stillet op så de bashungfrende unge kunne få tilfredstillet deres lyster - Men sådan lyder musik ikke ude i den virkelige verden. Prøv på JAZZHOUSE at høre om bassen er så fremtredende som det var tilfældet på messen og du bliver overrasket - Det er ikke hifi.
En enkelt af udstillerne med seriøst grej lod sig ikke lokke af bassirenernes dybe sang - JJAZ med deres inponerende højttalere og billige, men meget flotte ICE-power. Der kunne man nyde Alicia Krauss i naturligt lydniveau med en bas som var klart og stram men ikke påtrængende - Flot gået drenge...
Gryphon var også huskeværdigt - ikke mindst fordi anlægene er betagende flotte - Men lyden var også god - måske fordi Gryphon havde et af de større rum?
Juppe
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juppe,
Enig ... JJAZZ havde en stram bas ... men stereo/dybdeperspektiv ... uha .. ikke godt. Der var også noget "digital" fladhed over lyden.
Merlin havde også en fin velfokuseret bas, og jeg synes også at Proac'erne spillede fint i det store rum - selvom jeg bedre kan li de gamle modeller (tror jeg). Endelig synes jeg også at der var en pæn fast bas hos Peak.
Der er jo ikke noget bedre end en veldefineret og nuanceret lyd fra en lodret bas!
Men husk også ... at al musik gengivet via PA udstyr ... det går ikke meget under 40hz... til gengæld flyttes der noget luft! Så man kan aldrig helt sammenligne koncertlyd med hjemmelyd.
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Wisdom ... ville jeg helst høre i et to-kanals setup i et godt rum, hvor de store speakers ikke står op ad væggen. Og så ville jeg nok sætte noget bedre effektgrej på .... Jeg hørte ikke den nævnte forvrængning, men der blev jo også spillet højt i et stort rum, fyldt med udstyr og mennesker. Kunen ikke lade være med at blive imponeret over deres proff. viden om surround.
|
|
|
Var du der om lørdagen eller søndagen? Det kan jo være, at de havde fået rettet "fejlen"? Forvrængningen var dog ikke til at tage fejl af! 
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jdg1
Jeg var der lørdag!
Jeg hæftede mig mest ved klangbalancen i systemet, som jeg synes var ganske vellykket. Jeg kender ikke forstærkergrejet ... men gætter på at problemet ligger der. Man skruer generet for højt op på messer ... forstærkerne forvrænger og de små højttalere bliver presset ud i store membranvandringer .. useriøst... hvis man vil høre om det kan spille musik!
De store højttalere Wisdom havde en meget homogen og transparent lyd synes jeg... men de ligger langt ud over budget og kan i øvrigt slet ikke stå i min stue. Konen ville nok heller ikke opfatte dem som noget hit ... med mindre de skulle stå i garagen!
Jeg må indrømme at når jeg går på messe ... lytter jeg klang ... kan jeg li klangen specielt i mellemtonen ... så er det noget jeg vil se nærmere på. Basgengivelsen kan vanskeligt bedømmes på messer, hvis det er større speakers...
Hvad synes du om dynaudio ...
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Jeg var kun forbi nogle timer tidligt søndag og var så heldig at være en af de første i gennem døren hvilket blev udnyttet til et hurtigt ryk op på første sal hvor der jo så var god plads (man har jo lidt erfaring fra tidligere). Det blev LC som den første da jeg har Zap-Pulse 2.1SE og lige ville høre 2.2 versionen. Umiddelbart var det mit indtryk at det var højtaleren der var et forkert valg i det rum da bassen var alt for mudret og usammenhængende, men det er svært at høre når man ikke kender højtaleren fra andre sammenhænge. Resten opefter syntes jeg hang godt sammen og havde en naturlig klang. Storskærme er ikke rigtigt mig så der var et par rum der helt blev fravalgt. Men Gryphon var en fornøjelse da man virkeligt oplevede en højtaler der ikke var til stede. Musikvalget var ikke i den genre jeg lytter mest af, men da der var tale om akustisk musik er det ret let at høre om det lyder "rigtigt" og det gjorde det efter min mening i store træk. Line source højtaleren med den lille sub var også en positiv oplevelse (når man ser bort fra sub'en der passede skrækeligt til resten). Meridian var ikke en stor oplevelse ud over at de var imponerende at se på. Der var opblæst lyd og rummet resonerede med specielt i venstre side hvor en dør gav kraftig medlyd ved visse frekvenser.
Tilbage på underetagen hvor der nu var en del mennesker. Al seriøs lytning blev indstillet og resten af tiden gik med at kigge på knapper (og tælle på samme ;o).
Alt i alt en lidt tam messe der dog trods alt opfyldte et behov for at se nogle ting man normalt ikke støder ind i. Den var lige prisen værd, men kan forhåbentligt skaffe flere udstillere og bedre lokaler til næste år. Helt seriøst kan det nok aldrig blive da folks ønsker til en messe er for forskellige og der trods alt skal mange besøgende ind og have en oplevelse.
Mvh
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ak Ak bruger de nu rummet Igen Igen som undskyldning, det er da for lavt, kan et anlæg ikke spille i alle rum er det ikke et godt anlæg. 
Jeg var forsatan blevet syg og lå med feber kunne derfor ikke komme med vennerne over til København. 
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes nu det var en god messe, og efter at have brugt godt 6 timer på messen + et par timers transport, synes jeg at jeg havde fået en del gode oplevelser.
Jeg synes personligt at det er bedre her på scandic end i falconer og det andet sted tæt på vandet(kan ikke huske), for godt nok er der ikke så meget plads ovenpå, men nedenunder i de store rum kunne man faktisk få nogen rigtige gode oplevelser, også visuelt!
Nogen af mine favoritter var: Dynamax/HTP, hvem der havde råd til sådan en BARCO, plus en ganske fantastisk lyd, de subber de kan!!!!!!!.
Multimedia presentation for at vise et bredt udvalg af produkter, samt en fantastisk projektor.
Audioart for endnu engang at vise hvor godt sådan en tovejs proac spiller gudommeligt i et ret stort rum.
Der var også mange gode oppe på første sal.
Gryphon for den fantastiske cantata, det er vellyd(synd den er så dyr).
Men der var også nogen som fortalte nogen ret besynderlige ting omkring kapasitet på kabler, og hvorledes at det giver afrulning opadtil(den forstår jeg altså ikke, for det må da være induktion der giver afrulning opadtil), og da han efter at have fortalt om hvorledes andre kabler ruller af efter 8 khz opadtil, så ville han spille musik, der gik jeg altså for de kunne ikke spille, det lød simpelthen ganske forskrækkeligt!(hifi forum).
Jeg håber at der bliver messe igen til næste år, for det er nu engang her vi for nye indtryk,Måske en smagsprøve på indvisteringer af andre gode hifi ting. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|