Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 11:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Audio Replas – State of the Art strøm... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Et flot og velkonstrueret produkt.

Men ville jeg bruge 18k på at forbedre strømmen til mit grej, havde jeg nok valgt at få trukket nye kabler i huset og lavet en seperat gruppe til hi-fi istedet!

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Sound Defined skrev:
Jeg har hørt lydmæssige forbedringer pga. ændringer i netkabling og stik, som overgår hvad man normalt forventer at høre, når man skifter signal- eller højttalerkabler. Og jeg kender erfarne audiofiler, der til enhver tid vil give mig ret.

Jeg kan ikke bruge den forklaring til noget, der er også mennesker i kontrolgruppen i medicinske forsøg, der sværger på at kalktabletterne får dem til at føle sig bedre tilpas.

Jeg må som minimum forlange en videnskabelig forklaring på hvorfor, der skulle være forskel. At der er 'bund i transienterne' lyder som pølsesnak.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

Sound Defined skrev:
Jeg har hørt lydmæssige forbedringer pga. ændringer i netkabling og stik, som overgår hvad man normalt forventer at høre, når man skifter signal- eller højttalerkabler. Og jeg kender erfarne audiofiler, der til enhver tid vil give mig ret.

Jeg kan ikke bruge den forklaring til noget, der er også mennesker i kontrolgruppen i medicinske forsøg, der sværger på at kalktabletterne får dem til at føle sig bedre tilpas.

Jeg må som minimum forlange en videnskabelig forklaring på hvorfor, der skulle være forskel. At der er 'bund i transienterne' lyder som pølsesnak.

Hvorfor skal det være en videnskablig forklaring. Kan du ikke bare besøge Sound D. og bruge dine øre istedet for

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Det virker godtnok ikke som der er alverdens plads til ledninger inde i den dims - hvis der skal 15 ledninger ud af det første hul, må de nødvendigtvis ligge meget tæt -  så påstanden om at apparater tilsluttet de respektive udtag ikke kan påvirke hindanden -  den ........  lyder lidt som ønsketænkning.

tjaehhh -  18.000 er mange penge :)

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Pita skrev:
Hvis jeg skulle i den boldbane, havde jeg 100% købt noget som var "aktivt". Såsom en PurePower eller ExactPower. Du betaler jo groft sagt bare for en fræset alu-blok.

Nu ved jeg godt at sælgerens andre varer og produktsortiment bevæger sig op over 100.000 pr. produkt (bl.a. EMM Labs), men havde jeg købt en cd-afspiller til over 100.000 hos ham, så ville jeg stadig mene at 18k for en strømskinne er vanvittig dyrt.

Ja, det er fuldstændig vanvittigt prissat (fra producenten). Men vel i grunden mindre vanvittigt end de dyre strømkabler fra Nordost?

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

750es
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

puhhh lidt dyrt

Til top Vis 750es's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 750es

Ghump
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

"Strømskinnen har tilslutning for 5 apparater og forbinder disse i stjerne-konfiguration, så et apparat ikke ”stjæler” strømmen fra de andre"

Betyder dette at strøm og støj kun kan løbe den ene vej i kablerne? På trods af at der ikke er filter i af nogen art...

Eller betyder det at jeg kan trække de fulde 10 ampere til hvert eneste tilsluttede apperat? Og dermed trække 50A ud af en almindelig stikkontakt!

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

+1

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Hvorfor skal det være en videnskablig forklaring. Kan du ikke bare besøge Sound D. og bruge dine øre istedet for

På engelsk siger man at 'en tåbe og hans penge er snart adskilt, og sædvaneligvis vil tåben selv insistere derpå'.

Du er uden tvivl en fattig mand

Hvordan lyder dine Nordost kabler

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Skal vi gætte på hvor mange der bliver solgt af dem her i dk, mit bud er 0.

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

Sound Defined skrev:

Velskrevet
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

Pita
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Hurin skrev:

Sound Defined skrev:

Går ud fra at du ikke har hørt om placebo-effekten?
Til top Vis Pita's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pita

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

Pierre skrev:

På engelsk siger man at 'en tåbe og hans penge er snart adskilt, og sædvaneligvis vil tåben selv insistere derpå'.

Du er uden tvivl en fattig mand

Fattig og fattig er nu så meget sagt. Jeg får min daglige vin og mad, så jeg er da veldig tilfreds.

Hvordan lyder dine Nordost kabler

Nu kan jeg ikke udtale mig om hvordan "mine" Nordost kabler lyder, da jeg ingen ejer.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

Sound Defined skrev:

Så er det dælme godt at produktet ikke bliver tvunget ned i halsen på dig.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Sound Defined skrev:

Tak for de mange kommentarer

Jeg skal være den første til at give jer ret i at prisen ER høj, og jeg var også temmelig skeptisk da jeg tog det første eksemplar hjem. Udsalgsprisen i DK afspejler dog, hvad producenten forlanger for produktet, så skyd ikke på mig for at have sat en ublu fantasi-pris på produktet. Det findes faktisk dyrere ude på nettet.

Men hvorfor tage en hundedyr strømskinne hjem? Jeg kunne i stedet have valgt et aktivt produkt, der ser ud af noget (strøm-regenerator, filter etc.). Der er nemlig nogle stykker på markedet, som endnu ikke repræsenteres i Danmark. Nu er det bare sådan, at jeg har hørt stort set alle aktive strømrensere der sælges her i landet, og har fundet at de på en eller anden måde enten farver lyden eller stjæler dynamikken - så jeg havde ikke rigtigt lyst til at prøve mere af den slags.

Heldigvis viste Audio Replas skinnen sig at lyde kanon - forbedringen var lidt i stil med at skifte netstik til Oyaide M1/F1 eller Furutech FI-50 serien. Men helt klart: Her er et produkt for de få, som i forvejen har et anlæg i meget høj kvalitet og som går op i netkabling, netstik, apparatsikringer og nettavle sikringsholdere.

Der er skrevet meget her på siderne om at den slags ikke kan høres. Det er bare ikke korrekt.

Men jeg respekterer fuld ud de, som ikke kan høre forskel. Så please, lad være med at genstarte diskussionen om netstik etc. her. Lad os blot konstatere at det betyder noget for nogle audiofiler og mindre eller intet for andre.

Mvh Peter / Sound Defined

Helt 100% enig i at der er forskel på strømskinner. Jeg har testet en del og der er stor forskel og derfor bruger jeg den lille hvide fra ikea med 6 huller jeg købte til 20kr den er det bedste jeg har prøvet og det er ikke engang fis.

Alt mit grej er i fræst alu som denne strømskinne måske den vil virke hjemme ved mig. Mine erfaringer siger dog at flere stik med samlinger er dårligere derfor elsker jeg de sammen-støbte-strømskinner.

Hvad kvardrat er der i skinnen? hvis der altså er kabel deri?

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Sound Defined skrev:

Tak for de mange kommentarer

Jeg skal være den første til at give jer ret i at prisen ER høj, og jeg var også temmelig skeptisk da jeg tog det første eksemplar hjem. Udsalgsprisen i DK afspejler dog, hvad producenten forlanger for produktet, så skyd ikke på mig for at have sat en ublu fantasi-pris på produktet. Det findes faktisk dyrere ude på nettet.

Men hvorfor tage en hundedyr strømskinne hjem? Jeg kunne i stedet have valgt et aktivt produkt, der ser ud af noget (strøm-regenerator, filter etc.). Der er nemlig nogle stykker på markedet, som endnu ikke repræsenteres i Danmark. Nu er det bare sådan, at jeg har hørt stort set alle aktive strømrensere der sælges her i landet, og har fundet at de på en eller anden måde enten farver lyden eller stjæler dynamikken - så jeg havde ikke rigtigt lyst til at prøve mere af den slags.

Heldigvis viste Audio Replas skinnen sig at lyde kanon - forbedringen var lidt i stil med at skifte netstik til Oyaide M1/F1 eller Furutech FI-50 serien. Men helt klart: Her er et produkt for de få, som i forvejen har et anlæg i meget høj kvalitet og som går op i netkabling, netstik, apparatsikringer og nettavle sikringsholdere.

Der er skrevet meget her på siderne om at den slags ikke kan høres. Det er bare ikke korrekt.

Men jeg respekterer fuld ud de, som ikke kan høre forskel. Så please, lad være med at genstarte diskussionen om netstik etc. her. Lad os blot konstatere at det betyder noget for nogle audiofiler og mindre eller intet for andre.

Mvh Peter / Sound Defined

Helt 100% enig i at der er forskel på strømskinner. Jeg har testet en del og der er stor forskel og derfor bruger jeg den lille hvide fra ikea med 6 huller jeg købte til 20kr den er det bedste jeg har prøvet og det er ikke engang fis.

Alt mit grej er i fræst alu som denne strømskinne måske den vil virke hjemme ved mig. Mine erfaringer siger dog at flere stik med samlinger er dårligere derfor elsker jeg de sammen-støbte-strømskinner.

Hvad kvardrat er der i skinnen? hvis der altså er kabel deri?

Hilsen Jonas Bojer
Da jeg havde komplet Linn anlæg, prøvede jeg en del forskellig net-kabler, samt et par forskellige strøm skinder, det var let nok at høre forskel på de forskellige net-kabler og strømskinder, i store træk konkluderede jeg at Linn lød best med de standart kabler som var leveret med fra fabrikken og en strømskinde fra harald nyborg til 90 kr. Fandt dog at VDH mainsserver var at fortrække på min linn ikemi.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Da jeg havde komplet Linn anlæg, prøvede jeg en del forskellig net-kabler, samt et par forskellige strøm skinder, det var let nok at høre forskel på de forskellige net-kabler og strømskinder, i store træk konkluderede jeg at Linn lød best med de standart kabler som var leveret med fra fabrikken og en strømskinde fra harald nyborg til 90 kr. Fandt dog at VDH mainsserver var at fortrække på min linn ikemi.

Hej kan du huske den fra Harald nyborg til 90kr hvad mærke og type var den?

Fedt med Linn at det fungere bedst med standard kablerne så skal man ikke bruge penge der.

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Helt 100% enig i at der er forskel på strømskinner. Jeg har testet en del og der er stor forskel og derfor bruger jeg den lille
hvide fra ikea med 6 huller jeg købte til 20kr den er det bedste jeg har prøvet og det er ikke engang fis.

Hilsen Jonas Bojer

Ikea-skinnen lød også bedre end Supra-skinnen hos mig! Men min Furutech'en lyder alligevel bedre. Og bedre end hvis
jeg bruger min Exact Power E15A - den står uvirksom under sofaen. Overvejer at sælge den, men det kunne jo være at man
flyttede et sted hen hvor strømmen er så dårlig at den medfører en forbedring.

Min pointe er at det efter min mening er svært at generalisere om hvorvidt strømtiltag (bedre kabler, strømskinner,
strømrensere) medfører en forbedring, og i givet fald hvilke tiltag der medfører forbedring og hvilke der ikke gør.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2010 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Jonas bojer skrev:

Helt 100% enig i at der er forskel på strømskinner. Jeg har testet en del og der er stor forskel og derfor bruger jeg den lille
hvide fra ikea med 6 huller jeg købte til 20kr den er det bedste jeg har prøvet og det er ikke engang fis.

Hilsen Jonas Bojer

Ikea-skinnen lød også bedre end Supra-skinnen hos mig! Men min Furutech'en lyder alligevel bedre. Og bedre end hvis
jeg bruger min Exact Power E15A - den står uvirksom under sofaen. Overvejer at sælge den, men det kunne jo være at man
flyttede et sted hen hvor strømmen er så dårlig at den medfører en forbedring.

Min pointe er at det efter min mening er svært at generalisere om hvorvidt strømtiltag (bedre kabler, strømskinner,
strømrensere) medfører en forbedring, og i givet fald hvilke tiltag der medfører forbedring og hvilke der ikke gør.

ALT lyder bedre end en Supra skinne

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes