Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 01:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Enheder Audiovector 5 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 23 August 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Friman skrev:
dan a. skrev:
Friman skrev:

dan a. skrev:
Friman skrev:
Jeg havde engang et sæt 5x Signature. Det var 8" Focal med kevlar membran, 6,5"
peerless eller vifa mellemtone (er lidt usikker på denne) og 3/4" vifa diskant. Diskanten havde fået en forplade eksakt
magen til Dynaudio Esotar, så alle tro at der var tale om denne enhed, men det var faktisk en relativt billig Vifa som Kliffoth
selv havde modificeret... De spillede dog ganske fint, og havde forrygende samlekvalitet og finish. Hvis du er på udkig efter
et sæt 5xere, så må jeg på det kraftigste anbefale dig at gå efter signature udgaven som var den sidste model. Den spillede
LANGT bedre end alle de øvrige modeller, 6x inklusiv. Filteret var meget bedre afstemt end alle de øvrige, som spillede "lidt
mærkeligt". Perspektiv osv. var elendigt på dem, men ganske ok på 5x signaturerne. Dem kan jeg godt anbefale....
1: diskanten er nu en 1" , 2:
5x og 5x signature er da samme højtaler, mener de man begyndte at kalde den signature pga. m3 serien kom på gaden og
her heder top modellen jo signature og da 5x og m3 sig. brugte samme diskant så fik 5x'eren tilnavnet signature.

Nope... Ved godt at de nye serier bygger på de 3 trin og deraf signature, super osv., men 5x Signature VAR/ER
opgraderet ift. den alm. 5x...

Købte dem af en kammerat, som handlede dem fra nye i KT, og han hørte dem op imod hinanden inden han
handlede....

Hmmm, jeg købte også mine fra ny, det var på det tidspunkt hvor m3 serien var kommet på
gaden, inden for kort tid efter købet udgik modellen af produktionen og min hed altså 5X smileys/smiley5.gif">
5erne var de eneste fra "x" serien som blev opgraderet til "signature" status. Hvorfor
ved jeg ikke, men efterfølgende kom 3 serien... Om han har produceret de alm. 5xere samtidig med signature skal jeg ikke
kunne sige, men jeg ved blot at begge sæt var tilgængelige i KT i Kbh., hvor man kunne lytte dem op imod hinanden....
EDIT: Iøvrigt, hvorfor skulle han lave en "signature" udgave uden at den skulle adskille sig fra den alm. 5xer? Alle de andre
modeller adskiller sig jo netop fra hinanden alt efter suffix....
min opfattelse var at det var et tilnavn som
offentligheden havde opfundet efter m3 seriens signature, har aldrig set en butik skilte med betegnelsen 5X signature. Jeg
har været ved at rehne lidt på det og er kommet frem til at jeg må ha købt mine AV 5X foråret/sommeren 1998 og lige inden
de udgik af produktion købte jeg AV's aktive delfilter (AVEX) som entlig var udviklet til m3 men hvis jeg villa ha lavet delfilter
kort til 5X kunne det lige nåes inden de 5X udgik, dette var ca. 1 år efter kabet af 5X, så det kan ikke være længe den
signature version nåede at være på market. 

Det var vist heller ikke særlig længe, men det stod både på kvittung (det kan jeg i hvert fald huske) og bag på selve
højttaleren, hvis jeg ikke husker meget galt.... Det er efterhånden nogle år tilbage jo...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes