Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Grand - Forstærkervalg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 September 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Digital_Thor:
Man skal vist være mere end almindeligt fantasifuld for at drage en direkte parallel mellem Dali 870 og Grand. Det eneste, de to modeller har tilfælles, er vist bredden på frontbaflen

Den Rotel RB-1080 der linkes til, er en fremragende effektforstærker til prisen. Den vile jeg godt være med-anbefaler på.

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 September 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

ja... det var lidt hurtigt af mig ..... ved kun alt for godt at Grand er i en helt anden liga end 870'eren.

Det var blot mere for forståelsens skyld at jeg brugte eksemplet. Dali er genrelt lidt tunge at danse med, så snart vi kommer op i de større klasser. Og da jeg har haft 870 i flere år og ved hvad den kræver, så kan Grand kun være endnu mere sulten. godt at det ikke var Dali40 han havde valgt.... så var der for alvor brug for power

jeg har også kørt den stor Grand med både S300 og kombien S100-S200.

S200 gav mest power. Men med S300 kunne man snildt høre at der var tale om Dual mono opbygning, i forhold S200. Simpelthen bedre bredde i lydbilledet, samt dybde.

Det var til en demo aften i hifiklubben for flere år siden. men ikke noget man lige glemmer

Tact har jeg hørt med Grand i hifiklubben på åboulevarden. betemt heller ikke en dårlig sammenhæng. Men selvfølgelig lidt dyrere

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 September 2010 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har Dali Grand og spændt en Coda CSi Limited amp for. Den kan sagtens styre dem. Ellers en brugt NAD S300.. Den kan sagtens trække dem.

Mjorgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2007
Sendt: 15 September 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Har selv et sæt grand med en 218 foran, og i denne verdden kan man jo næsten altid få noget,der er bedre.. men den klarer altså opgaven rigtig
fint,med stor åbenhed og masser af detaljer! Og så er du godt kørende for små penge.. mvh.
Til top Vis Mjorgensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mjorgensen

AndersKousgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 September 2010 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Har faktisk fundet (og købt) et sæt bestående af:

ELECTROCOMPANIET AW 100 (100W i 8ohm - 200W i 4ohm)

Hafler SE 100 forforstærker

Hafler SE 150 cd afspiller

..., nogen der kan sige noget om dette setup med Dali Grand før jeg får det hjem???
p.s. Bor på 12kvm værrelse i en stor boligblok.., så kvaliteten af lyden betyder pt langt mere end at forstærkeren bare smækker nogle W afsted.... Mon ikk 200W i 4ohm er nok (rigeligt) til at få en go fyldig lyd???

p.p.s Har læst anmeldelser af ELECTROCOMPANIET AW 100 og Rotel RB-1080..., og der vinder Electrocompaniet altså stort..., men som sagt har ingen personlig eftaringer med disse forstærkere..?

Skulle jeg hellere ha kobt Rotel RB-1080 med Hafler SE 100 og SE 150 ??? - - Pros and Cons ???
Til top Vis AndersKousgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndersKousgaard

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007
Sendt: 15 September 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

AndersKousgaard skrev:

..., nogen der kan sige noget om dette setup med Dali Grand før jeg får det hjem???
p.s. Bor på 12kvm værrelse i en stor boligblok.., så kvaliteten af lyden betyder pt langt mere end at forstærkeren bare smækker nogle W afsted.... Mon ikk 200W i 4ohm er nok (rigeligt) til at få en go fyldig lyd???

p.p.s Har læst anmeldelser af ELECTROCOMPANIET AW 100 og Rotel RB-1080..., og der vinder Electrocompaniet altså stort..., men som sagt har ingen personlig eftaringer med disse forstærkere..?

Skulle jeg hellere ha kobt Rotel RB-1080 med Hafler SE 100 og SE 150 ??? - - Pros and Cons ???

WOW! det er godt nok nogle pænt store højttalere til så lille et rum

Til top Vis Rune2200's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune2200

AndersKousgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

hehe.., rent størrelsesmæssigt er det faktisk en nedgradering... Kører lige pt med 9x12"enheder fordelt i 2 kabinetter (4x12") og en basforstærker...

Så sys det er på tide at få noget lidt mere menneskeligt til mit værelse.....
(ikke at de 9x12" enheder ryger ud når jeg får det andet ind, men blot at det så kun skal anvendes som guitar og bas-forstærker.. )

Men hvis nogen ved om Rotel havde været bedre så gi endelig lyd...
(har også lige læst at Rotel RB-1090 spiller væsentligt bedre end RB-1080, endnu en indikation af at RB-1080 mangler lidt kvali i lyden... (har dog intet andet at ha det i )
Til top Vis AndersKousgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndersKousgaard

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 September 2010 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Find et gammelt Nakamichi sæt eller eff. med forf. af andet fabrikat, en ca5 mkII + pa7 mkII, sådan et sæt bør kunne findes for omkring 7,5K.

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007
Sendt: 15 September 2010 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

AndersKousgaard skrev:
hehe.., rent størrelsesmæssigt er det faktisk en nedgradering... Kører lige pt med 9x12"enheder fordelt i 2 kabinetter (4x12") og en basforstærker...

Så sys det er på tide at få noget lidt mere menneskeligt til mit værelse.....
(ikke at de 9x12" enheder ryger ud når jeg får det andet ind, men blot at det så kun skal anvendes som guitar og bas-forstærker.. )

Haha! ja okay! så kan jeg godt se at du er vant til overdimensionering

Jeg er overbevist om du nok skal blive fuldt ud tilfreds med bassen fra dine Grand, fremfor den i dine PA basser  

Til top Vis Rune2200's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune2200

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 September 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Uhadada det bliver svært at dæmpe sådan et lille rum til så meget membranareal...

Om du tapeserede vægge og loft med Rockwool hardbats, ville du nok stadig ikke få den optimale følelse af fri bas...

I så lille et rum, vil det være svært at få selv en ht med 6½" basser til at åbne op!

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Mjorgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2010 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:

AndersKousgaard skrev:

WOW! det er godt nok nogle pænt store højttalere til så lille et rum

hmm... du får det til og lyde som en dårlig ting rune ;-)
 hehe

Mjorgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2010 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

Uhadada det bliver svært at dæmpe sådan et lille rum til så meget membranareal...

Om du tapeserede vægge og loft med Rockwool hardbats, ville du nok stadig ikke få den optimale følelse af fri bas...

I så lille et rum, vil det være svært at få selv en ht med 6½" basser til at åbne op!

Jeg har mine i en stue på godt 20 kvm. og har haft stor held, lydmæssigt, ved og få dem ordentligt isoleret fra gulvet, og proppe den ene basrefleks af..

De spiller super neutralt, og velafbalanceret, og der mangler bestemt ikke dybde.

AndersKousgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2010 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

jooo.., har også tænkt på at tapesere med kegler rundt i salen, (12kvm) men da jeg ikke engang har et år tilbage hvor jeg bor tænker jeg det er lidt overkill.... Jeg er nemlig slet ikke til overkill... ;-P

Men ved også godt at de ikke er til at blæse igennem med.., skal også bare ha noget der har en super lækker lyd..., også derfor jeg ikke behøver så stor en forstærker... (men den skal stadig være stor nok til at kunne håndtere højtalerne ved moderat niveau... bla. også derfor jeg spørger til om Electrokompaniet AW 100 (som jeg har erhvervet) kan klare opgaven??, eller om det var bedre at ha købt den Rotel RB-1080???)

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 September 2010 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Jeg tror den Electrokompaniet vil klare opgaven gansk udemærket. Så vidt jeg har læst skulle de lave meget godt udstyr, og 200 watt er slet ikke lidt, men faktisk en god del.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

AndersKousgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

oki.., mange tak for svaret..... (svarene).... Tror også det nok skal blive godt når engang det kommer op og spille.... Sælger sagde at en rør-preamp ville gøre det rigtigt godt sammen med forstærkeren..., nogen der har erfaringer med den slags???

KurtOa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 September 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Her er mange gode bud på forstærkere til dine nye Dali'er. Og nu har du jo købt....

Har selv et par Grand'er - som nydes dagligt. Her i huset fordres de p.t. af en Harman Kardon HK 980'er.  En effektforstærker til godt 3.000 der yder overraskende godt til prisen. Den er uhyre strømstærk og når den er godt driftsvarm giver den en flot defineret og meget åben lyd.

Har også hørt Dalierne sammen med et sæt Vincent mono effekttrin - rørforstærkere på 200 watt.

Det var en rigtig god sammensætning !! Og der er faktisk et sæt af dem til salg på dba for tiden....

Til top Vis KurtOa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KurtOa

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes