| Forfatter |
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 14 September 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital_Thor: Man skal vist være mere end almindeligt fantasifuld for at drage en direkte parallel mellem Dali 870 og Grand. Det eneste, de to modeller har tilfælles, er vist bredden på frontbaflen  Den Rotel RB-1080 der linkes til, er en fremragende effektforstærker til prisen. Den vile jeg godt være med-anbefaler på.
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 14 September 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja... det var lidt hurtigt af mig ..... ved kun alt for godt at Grand er i en helt anden liga end 870'eren.
Det var blot mere for forståelsens skyld at jeg brugte eksemplet. Dali er genrelt lidt tunge at danse med, så snart vi kommer op i de større klasser. Og da jeg har haft 870 i flere år og ved hvad den kræver, så kan Grand kun være endnu mere sulten. godt at det ikke var Dali40 han havde valgt.... så var der for alvor brug for power 
jeg har også kørt den stor Grand med både S300 og kombien S100-S200.
S200 gav mest power. Men med S300 kunne man snildt høre at der var tale om Dual mono opbygning, i forhold S200. Simpelthen bedre bredde i lydbilledet, samt dybde.
Det var til en demo aften i hifiklubben for flere år siden. men ikke noget man lige glemmer 
Tact har jeg hørt med Grand i hifiklubben på åboulevarden. betemt heller ikke en dårlig sammenhæng. Men selvfølgelig lidt dyrere 
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 15 September 2010 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Dali Grand og spændt en Coda CSi Limited amp for. Den kan sagtens styre dem. Ellers en brugt NAD S300.. Den kan sagtens trække dem. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Mjorgensen Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 15 September 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv et sæt grand med en 218 foran, og i denne verdden kan man jo næsten altid få noget,der er bedre.. men den klarer altså opgaven rigtig
fint,med stor åbenhed og masser af detaljer! Og så er du godt kørende for små penge.. mvh.
|
| Til top |
|
| |
AndersKousgaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 15 September 2010 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har faktisk fundet (og købt) et sæt bestående af:
ELECTROCOMPANIET AW 100 (100W i 8ohm - 200W i 4ohm)
Hafler SE 100 forforstærker
Hafler SE 150 cd afspiller
..., nogen der kan sige noget om dette setup med Dali Grand før jeg får det hjem??? p.s. Bor på 12kvm værrelse i en stor boligblok.., så kvaliteten af lyden betyder pt langt mere end at forstærkeren bare smækker nogle W afsted.... Mon ikk 200W i 4ohm er nok (rigeligt) til at få en go fyldig lyd???
p.p.s Har læst anmeldelser af ELECTROCOMPANIET AW 100 og Rotel RB-1080..., og der vinder Electrocompaniet altså stort..., men som sagt har ingen personlig eftaringer med disse forstærkere..?
Skulle jeg hellere ha kobt Rotel RB-1080 med Hafler SE 100 og SE 150 ??? - - Pros and Cons ???
|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 352
|
| Sendt: 15 September 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
AndersKousgaard skrev:
..., nogen der kan sige noget om dette setup med Dali Grand før jeg får det hjem??? p.s. Bor på 12kvm værrelse i en stor boligblok.., så kvaliteten af lyden betyder pt langt mere end at forstærkeren bare smækker nogle W afsted.... Mon ikk 200W i 4ohm er nok (rigeligt) til at få en go fyldig lyd???
p.p.s Har læst anmeldelser af ELECTROCOMPANIET AW 100 og Rotel RB-1080..., og der vinder Electrocompaniet altså stort..., men som sagt har ingen personlig eftaringer med disse forstærkere..?
Skulle jeg hellere ha kobt Rotel RB-1080 med Hafler SE 100 og SE 150 ??? - - Pros and Cons ???
|
|
|
WOW! det er godt nok nogle pænt store højttalere til så lille et rum 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 September 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe.., rent størrelsesmæssigt er det faktisk en nedgradering... Kører lige pt med 9x12"enheder fordelt i 2 kabinetter (4x12") og en basforstærker... Så sys det er på tide at få noget lidt mere menneskeligt til mit værelse.....  (ikke at de 9x12" enheder ryger ud når jeg får det andet ind, men blot at det så kun skal anvendes som guitar og bas-forstærker..  ) Men hvis nogen ved om Rotel havde været bedre så gi endelig lyd...  (har også lige læst at Rotel RB-1090 spiller væsentligt bedre end RB-1080, endnu en indikation af at RB-1080 mangler lidt kvali i lyden... (har dog intet andet at ha det i  )
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 15 September 2010 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Find et gammelt Nakamichi sæt eller eff. med forf. af andet fabrikat, en ca5 mkII + pa7 mkII, sådan et sæt bør kunne findes for omkring 7,5K.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 352
|
| Sendt: 15 September 2010 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
AndersKousgaard skrev:
hehe.., rent størrelsesmæssigt er det faktisk en nedgradering... Kører lige pt med 9x12"enheder fordelt i 2 kabinetter (4x12") og en basforstærker...
Så sys det er på tide at få noget lidt mere menneskeligt til mit værelse..... (ikke at de 9x12" enheder ryger ud når jeg får det andet ind, men blot at det så kun skal anvendes som guitar og bas-forstærker.. )
|
|
|
Haha! ja okay! så kan jeg godt se at du er vant til overdimensionering 
Jeg er overbevist om du nok skal blive fuldt ud tilfreds med bassen fra dine Grand, fremfor den i dine PA basser
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 15 September 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhadada det bliver svært at dæmpe sådan et lille rum til så meget membranareal...
Om du tapeserede vægge og loft med Rockwool hardbats, ville du nok stadig ikke få den optimale følelse af fri bas...
I så lille et rum, vil det være svært at få selv en ht med 6½" basser til at åbne op!
|
| Til top |
|
| |
Mjorgensen Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2010 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune2200 skrev:
AndersKousgaard skrev:
|
|
|
WOW! det er godt nok nogle pænt store højttalere til så lille et rum 
hmm... du får det til og lyde som en dårlig ting rune ;-) hehe
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mjorgensen Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2010 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
Uhadada det bliver svært at dæmpe sådan et lille rum til så meget membranareal...
Om du tapeserede vægge og loft med Rockwool hardbats, ville du nok stadig ikke få den optimale følelse af fri bas...
I så lille et rum, vil det være svært at få selv en ht med 6½" basser til at åbne op! |
|
|
Jeg har mine i en stue på godt 20 kvm. og har haft stor held, lydmæssigt, ved og få dem ordentligt isoleret fra gulvet, og proppe den ene basrefleks af.. De spiller super neutralt, og velafbalanceret, og der mangler bestemt ikke dybde.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 September 2010 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jooo.., har også tænkt på at tapesere med kegler rundt i salen, (12kvm) men da jeg ikke engang har et år tilbage hvor jeg bor tænker jeg det er lidt overkill.... Jeg er nemlig slet ikke til overkill... ;-P
Men ved også godt at de ikke er til at blæse igennem med.., skal også bare ha noget der har en super lækker lyd..., også derfor jeg ikke behøver så stor en forstærker... (men den skal stadig være stor nok til at kunne håndtere højtalerne ved moderat niveau... bla. også derfor jeg spørger til om Electrokompaniet AW 100 (som jeg har erhvervet) kan klare opgaven??, eller om det var bedre at ha købt den Rotel RB-1080???)
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 15 September 2010 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror den Electrokompaniet vil klare opgaven gansk udemærket. Så vidt jeg har læst skulle de lave meget godt udstyr, og 200 watt er slet ikke lidt, men faktisk en god del.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 September 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki.., mange tak for svaret..... (svarene).... Tror også det nok skal blive godt når engang det kommer op og spille.... Sælger sagde at en rør-preamp ville gøre det rigtigt godt sammen med forstærkeren..., nogen der har erfaringer med den slags???
|
| Til top |
|
| |
KurtOa Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 15 September 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er mange gode bud på forstærkere til dine nye Dali'er. Og nu har du jo købt....
Har selv et par Grand'er - som nydes dagligt. Her i huset fordres de p.t. af en Harman Kardon HK 980'er. En effektforstærker til godt 3.000 der yder overraskende godt til prisen. Den er uhyre strømstærk og når den er godt driftsvarm giver den en flot defineret og meget åben lyd.
Har også hørt Dalierne sammen med et sæt Vincent mono effekttrin - rørforstærkere på 200 watt.
Det var en rigtig god sammensætning !! Og der er faktisk et sæt af dem til salg på dba for tiden....
|
| Til top |
|
| |