Forfatter |
|
a-sbjoern Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 23 September 2010 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
okayt. tak for svaret.
jeg ville ikke være nervøs for at købe holfi tyra charisma, men extensio er jeg mere kritisk overfor.
mest fordi der kun er en enkelt 6,5" og fordi det stort set er umuligt at finde noget om dem.
hvis man ser på enhederne der sidder i så er de jo ikke voldsomt dyre.
de kan i hvert fald ikke retfærdiggøre nyprisen i forhold til mange andre højttalere.
|
Til top |
|
|
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 23 September 2010 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også haft Charisma. Min erfaring passer meget godt med Gonzo, dog vil jeg sige, at de skal ha STRØM... Havde 50W klasse A, og det duede ikke, hvis der skulle lidt tryk på. Anskaffede mig et sæt Nakamichi PA7E og så skete der sgu noget. De kan være lidt svære at placere, enten lukker de ned i toppen, får for skarp mellemtone eller bassen mudrer, men med tålmodighed får man et meget godt resultat. Der er et sæt til salg i den blå, men de 10.000.- han vil have for dem, er for meget i forhold til hvad der ellers er på markedet.
Kort sagt, masser af strøm og den rette placering, så får du mange gode timer med dem. Dog ikke med techno, der er basserne nok for små og det er heller ikke det de er lavet til. Blues, jazz, akustisk og tildels rock kan de sagtens tøjle.
PS. Du skal ikke lade dig styre af den effekt de er opgivet til at kunne tåle. Så længe grejet kan spille uden at klippe og der er styr på bassen, så sker der ikke noget med både 200 og 300 watt. Det er fornuftige scanspeak-enheder der er grovmodificerede af Holfi. Derfor ser de også lidt spøjse ud, men det dur sgu meget godt det de lavet.
|
Til top |
|
|
a-sbjoern Forum Bruger

|
Sendt: 23 September 2010 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis 50w klasse a ikke kunne trække det så tror jeg også min onkyo vil få problemer. jeg har derudover også en lille stue åp 25kvm så der er ikke de store placeringsmuligheder.
og 10000 er også lige 3 gange hvad jeg har til rådighed. Men fedt at høre noget om dem anyways. det er svært at finde noget på nettet.
er der forresten nogen der kan fortælle mig om det er ægte scan-speak enheder der sidder i klonerne fra von masoch? ( http://www.ornec.com/von-masoch-response-2-5-standing-speake rs_QQC100109C )
|
Til top |
|
|
a-sbjoern Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2010 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen der kender til Von Masoch?
Igår var jeg med min svigerfar afsted for at hente 2stk B&W 703 i perfekt stand.
desværre var de til ham og ikke mig. ;)
Men det er virkelig en højtaler jeg også godt kunne se mig selv med. Den lyder i mine ører rigtig rigtig godt, flot
stereoperspektiv og virkelig god mellemtone. og bas og diskant er bestemt heller ikke ringe. :D
men ak, jeg har stadig ikke 10.000kr :(
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 25 September 2010 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
von masoch er en kopi af proac response 2.5.
det spiller himmelsk i mine ører :)
|
Til top |
|
|
a-sbjoern Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2010 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt at det er en kopi. :)
Spørgsmålet er om der er ægte scanspeak enheder i eller om også enhederne er kloner?
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem der sidder i mine er ægte scan-speak enheder. Det skulle da være mærkeligt at en klon ikke benytter samme enheder? :)
|
Til top |
|
|
a-sbjoern Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mærkeligt ja, men bestemt meget billigere.
enhederne i sig selv koster jo omkring 2800,- det giver altså omkring 1000,- til kabinet, delefilter og lønninger.
Men har du også Von masoch eller har du lavet dine kloner selv?
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine er hjemmelavet, men kineserkopier til 10000 fra ny.. lyder som en fin avance til originale enheder?
Hvis du skulle designe en ny højttaler med andre enheder der skal lyde ligedan, ville det nok blive væsentlig dyrere.
|
Til top |
|
|
a-sbjoern Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2010 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis de kostede 10.000,- fra ny, så var jeg heller ikke i tvivl. Men sagen er bare at de koster €523,-
-så kommer der selvfølgelig told og forsendelse.
Men det er jo ikke noget der gør højtaleren bedre, og desuden er det jo penge der går til en uafhængig tredjepart.
Altså Von Masoch tjener jo ikke noget på at jeg betaler told til mydighederne og forsendelse til et fragtfirma.
derfor er det altså kun for 3800kr højtaler.
Von Masoch har altså omkring 800kr til at lave kabinet, delefilter og batale lønninger med.
Medmindre da at Von Masoch kan købe enhederne langt billigere end vi andre?
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2010 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du går i hifiklubben og køber et sæt Dali Ikon, har hifiklubben så ikke nogen fortjeneste og har Dali ikke også haft
højttalerne over flere kontinenter før de står i hifiklubben klar til salg?
Forstår ikke din pointe..
Von Masoch bliver sendt direkte fra kina og mellemmanden tager næppe ligeså meget avance for at sælge et produkt som fx.
hifiklubben ;)
Du får i hvert fald en fantastisk højttaler til prisen.
God jagt..
|
Til top |
|
|
a-sbjoern Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2010 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har nok fat i noget der. Jeg havde ikke lige tænkt over at dali også får dele af deres billigere højtalere fra kina.
men stadig, det ændrer ikke ved at de hos Von Masoch, ikke har mere end ca 800kr til at dække lønninger og
til at lave kabinet og delefilter for. Men måske det er mere end rigeligt når det foregår i kina?
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2010 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder fornuftigt
|
Til top |
|
|
a-sbjoern Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan ville i vurdere avance dana 680xt mod en avance magnum 18?
|
Til top |
|
|