Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 04 Marts 2011 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
biltema har godt højtaler kabel der ikke koster alverden for en tromle på 25 meter 2 x 2,5 mm = 269 kr. Det bruger jeg til at hælde 2 x200 rør watt ud i mine Tannoy - der er masser hul igennem
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
hitachi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
Sendt: 04 Marts 2011 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min morale er efterhånden med kabler, at uanset Voodoo-dimser , hypet diamantbelægning , sølv guld og andre ædle metaller fundet på månens bagside til KUN 4.999 kr meteren , så lyt til det og LYDER DET GODT , ER DET GODT. Så kan det være tørresnor eller ringeklokkeledning eller ?
Dem der sælger "voodootilbehør til hifi " har vel bare én dagsorden der siger: Er der ikke et marked for tingeltangel , så skaber vi det bare.. F.eks. , særlige 230 V sikringer med pudset brasso og sølv , til KUN 499kr stykket Dæl´me en god forretning .
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 04 Marts 2011 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hitachi Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2011 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 04 Marts 2011 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Taflar 2 er 2 kvadrat. På med tre lag lysnetledning af 0,75 kvadrat eller et 2 kvadrat NKT kabel, eller er det ikke sammenligneligt.
0,75 kvadrat er for lidt hvis der skal noget strøm igennem ved høje lydtryk. |
|
|
Jeg har da prøvet med flere lag lysnetkabel, men det var lang tid før jeg fik øje på deciderede ht kabler. Så her kan jeg ikke sige noget om lyden, da ht'erne var Dantax sx200 dengang. Men 2 kvadrat stift nkt kabel har jeg da prøvet. Det gav et meget afrundet mod toppen og et fyldigt grundtone og bas klangbillede. Jeg vil faktisk tro, at mange af B&W's højttalere og visse af F3/lyds modeller, ville gå godt med sådanne kabler. Og da ikke mindst Dynaudio typiske slanke let lyse klang, vil kunne anvende NKT kabel.   __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 04 Marts 2011 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
 ha ha ha ha   __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
En yderst interessant iagtagelse du har gjort med valg af kabler.
Min egen tilgang til kabler er, at et kabel ikke bare lyder godt eller mindre godt.
Det kabel som lyder godt på ét anlæg, lyder måske forfærdeligt på et andet.
Så er jeg egentlig ligeglad med fysikken og talen om pseudoakustik. Jeg ved bare af egen erfaring somt forsøg med "uvidende" ofre, hvad forskel det kan gøre bare at bytte om på rækkefælgen af to forskellige kabler.
Og det passer jo fint i tråd med din opdagelse.
Og husk så, at nogle gange er det ikke kablet den er gal med, men blot kan man pludseligg høre problemer i afspilningskæden.
Og så i øvrigt dejligt at det også kan være det billidste at finde det mest velegnede. En sjælden oplevelse med denne hobby 
Med venlig hilsen, Felix.
|
Til top |
|
|
Levesen Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 December 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager at ødelægge festen, men en 0,75 mm2 ledning er ikke bedre end en VDH uanset hvad kablet hedder i hans store
udvalg.
Men har man vænnet sig til en sjov lyd fra et strømkabel, så lyder et rigtigt HT-kabel nok anderledes, men det er jo ikke det
samme som at det er dårligere.
|
Til top |
|
|
hitachi Forum Bruger

|
Sendt: 20 Marts 2011 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du ødelægger da ingen fest.
Du fremlægger bare din egen holdning til sjove lyde og det er ok.
Vi har alle en holdning til sjove lyde og hvad vi vil betale for dem
|
Til top |
|
|