Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 17:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: For høj spænding på rør-forstærker (løst) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chakaranda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2011 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Nå men i dag fik jeg sat variotrafoen til og regulerede AC spændingen til 220 volt
og så var det ellers frem med multimetret og måle spændinger i forstærkeren og yes nu ser det meget bedre ud
Der hvor jeg før havde 417-18 volt er der nu ca. 390 ..well kort sagt faldt spændingerne til det rette niveau og bias skulle så
selvfølgelig også lige justeres igen

Og for en i helved hvor lyder den godt nu Lyden blev markant bedre af at den fik den rigtige spændning

Summa sumarum; jeg tror mine rør i længden vil være glade for nu kun at skulle arbejde med den belastning forstærkeren
er
designet med

Næste skridt blir så at finde en indbyg-løsning i stedet for at have en variotrafo koblet på permanent.. har stadig ikke
fået
svar fra Welter, men det kommer vel, ellers må jeg jo ringe til dem: Guten Tag haben Sie eine trafo til min Fisher X-100 und
wie viel koster den ?    

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes