Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. juni 2026 | 20:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hvilken amplifier? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Davidplmlsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 27 Maj 2011 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

En del folk derude anbefaler denne frem for Stax' egen amp. Må jeg nok lige undersøge nærmere:

http://www.headamp.com/electrostat_amps/kgss/index.htm
Til top Vis Davidplmlsn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Davidplmlsn

Davidplmlsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2011 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Har du hørt nogle af de høretelefoner?

Nope. Aldrig. Jeg har i det hele taget aldrig lyttet til noget bedre end mine beats by dre in ears.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Maj 2011 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Tag og få hørt nogle forskellige.
Der bliver i ny og næ afholdt Head Fi Meets. Der vil du have mulighed for at høre mange forskellige høretelefoner. Så kan du finde ud af hvilken lyd du er til.

Det virker i mine øjne vanvittigt at køb så dyre høretelefoner uden at have hørt dem først.

Davidplmlsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2011 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Tag og få hørt nogle forskellige.Der bliver i ny og næ afholdt Head Fi Meets. Der vil du have mulighed for at
høre mange forskellige høretelefoner. Så kan du finde ud af hvilken lyd du er til.Det virker i mine øjne vanvittigt at køb så dyre
høretelefoner uden at have hørt dem først.

"Problemet" er så bare at jeg gerne vil have fingrene i noget udstyr indenfor meget kort tid. Dvs. at jeg ikke er interesseret i at
vente på et Head Fi møde.

Jeg har ikke tænkt mig at gøre det til en nørdet hobby på nogen som helst facon. Jeg vil bare gerne have noget af det bedste at
lytte til musik i. Derfor er jeg ej heller særlig motiveret til at sidde og researche alt for meget omkring emnet.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Maj 2011 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Hvorfor nu stax... du kan ikke finde noget der er bedste, kun noget der passer til dig, du skal lytte til det først.
Inden du bruger en masse penge, så start med et billigere setup, et par beyer dt880 og en lille meier audio dac/amp, så er du kørende og får super lyd, hvis du har brug for mere eller bliver interreset i at opgradere så tag med til et meet. At starte med eks stax el.lign er lidt dumt i mit hoved, for du skal virkeligt kunne lide dem.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Davidplmlsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2011 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Hvorfor nu stax... du kan ikke finde noget der er bedste, kun noget der passer til dig, du skal lytte til det
først.Inden du bruger en masse penge, så start med et billigere setup, et par beyer dt880 og en lille meier audio dac/amp, så er
du kørende og får super lyd, hvis du har brug for mere eller bliver interreset i at opgradere så tag med til et meet. At starte
med eks stax el.lign er lidt dumt i mit hoved, for du skal virkeligt kunne lide dem.

Nu har jeg som bekendt givet udtryk for at penge ikke rigtig er nogen større faktor i regnskabet.

Og jeg nægter at tro på at der ikke er signifikant forskel på en opsætning til 30.000 og en opsætning til 5.000 - 10.000.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2011 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Et dyrt setup kan godt være dårligere.

Husk, det her handler om hvad lyd du vil have, du må ikke tro at et dyrt setup nødvendigvis lyder bedre end et billigt i dine ører.

Eks. så hvis du kan lide en lidt varmere lyd, jamen så for du ikke det fra selv den dyreste Beyer, men måske skal du finde et par Grado etc.
Det samme gælder din forstærker og kilde, hvis der ikke er synergi i setupet så spilder du bare dine penge.

Det er desværre ikke så simpelt.

Davidplmlsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2011 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Et dyrt setup kan godt være dårligere. Husk, det her handler om hvad lyd du vil have, du må ikke tro at et
dyrt setup nødvendigvis lyder bedre end et billigt i dine ører.Eks. så hvis du kan lide en lidt varmere lyd, jamen så for du ikke
det fra selv den dyreste Beyer, men måske skal du finde et par Grado etc.Det samme gælder din forstærker og kilde, hvis der
ikke er synergi i setupet så spilder du bare dine penge.Det er desværre ikke så simpelt.

Jeg er med på at der er forskel på hvad folk definerer som god lyd.

Ikke desto mindre har samtlige at de anmeldelser og indtryk jeg har læst, givet udtryk for at fx AH-D7000 fra Denon kommer
til kort (mildt sagt) sammenlignet Starx 007 fx.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2011 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Tjo det kan godt være, men om du vil kunne lide d7000 mere end stax det er ikke sikkert, på samme måde som du måske bedre kan side senn 580 eller rs1 bedre end d7000

Davidplmlsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2011 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Alright. Det kunne være at jeg skulle vente til næste Head Fi møde. Hvorhenne kan jeg tjekke status for dette?

brian
Branchemedlem
Branchemedlem
Odyssey Audio Danmark

Bruger siden: 03 Marts 2004
Sendt: 27 Maj 2011 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

18. Juni - så det er snart.

Mere info kan findes på hoved-fi.dk

Brian

Davidplmlsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2011 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

brian skrev:
18. Juni - så det er snart.

Mere info kan findes på hoved-fi.dk

Brian

Helt kanon. Har lige tjekket det ud, der er dog endnu ikke meget information.

Ellers faldt jo over et møde i Berlin d. 10. september som jeg også kunne smutte forbi. Jeg vil gerne have mulighed for at høre
Stax 007 med forskellige amps og DACs hvis muligt :)

Davidplmlsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2011 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Jeg får mulighed for at lytte til STAX 007 en af de kommende uger.

Ellers har jeg besluttet mig for følgende system:

PC -> HEGEL HD20 -> WOO WES -> STAX SR-007MK2

Imidlertid har jeg dog et par spørgsmål:

1) Hvordan forbinder jeg PC til DAC via et coaxial kabel når min PC intet coaxial input har? Skal jeg bruge en form for
adapter?

2) Jeg formoder at min kilde (PC) ikke er nogen flaskehals da HEGEL HD20 skulle sørge for at behandle alt lyden og dermed
fratage kilden (PC'en) dette arbejde (lydkortet). Hvad siger i til dette?

3) Umiddelbart er den letteste måde hvorpå jeg kan fjernkontrollere min musik på gennem en iPad2 vha et program såsom
REMOTE. Nogen kommentarer til dette? Er der bedre løsninger? (En fjernbetjening er umiddelbart en besværlig måde at
browse gennem ens musik på)

Dennisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Maj 2011 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Davidplmlsn skrev:

1) Hvordan forbinder jeg PC til DAC via et coaxial kabel når min PC intet coaxial input har? Skal jeg bruge en form for
adapter?

2) Jeg formoder at min kilde (PC) ikke er nogen flaskehals da HEGEL HD20 skulle sørge for at behandle alt lyden og dermed

3) Umiddelbart er den letteste måde hvorpå jeg kan fjernkontrollere min musik på gennem en iPad2 vha et program såsom
REMOTE. Nogen kommentarer til dette? Er der bedre løsninger? (En fjernbetjening er umiddelbart en besværlig måde at

En M2TECH HiFace ville kunne klare dit problem med
forbindelse mellem PC og DAC.
Til top Vis Dennisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennisk

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 Maj 2011 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Dennisk skrev:
Davidplmlsn skrev:

adapter?

Spot on...
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

Davidplmlsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2011 kl. 06:19 | IP-adresse registreret  

Dennisk skrev:
Davidplmlsn skrev:

adapter?

Trods gode anmeldelser siger en bruger på head-fi dog følgende:

The Hiface is a really mediocre product. You should NOT be using a $150 USB > S/Pdif converter with a $5K Stax setup,
that's for sure. If you want to go USB straight into the DAC, consider the Wyred 4 Sound DAC-2, Ayre QB-9, one of the
Wavelength DACs, or the Empirical Overdrive. If you would prefer to use a DAC that has a poor USB input or none at all, get
one of the good converters - ART Legato, Audiophilleo, Wavelength Wavelink HS, Empirical Off-ramp 4.

Så jeg bør nok kigge på en af de lidt bedre DAC's end Hegel HD20

Zwonkie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Maj 2011 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

1) Hvorfor forbinder du ikke HEGEL HD20 med USB - så slipper du for den "billige" usb-coax omformer? Nu har jeg hørt
HEGEL HD20 og den gør det godt med USB. Dog valgte jeg en billigere DAC - Stello D100 U2 Sign, som var bedre i mine øre.
Høj pris = god lyd, tja, jeg er selv hoppet på den mange gange, men i mine øre er det ikke altid sådan.

2) True

3) Hvis du vælger at bruge foobar2000 (wasapi) så kan du downloade nogle programmer til Android/Iphone/Ipads som kan
styre programmet over WiFi. Altså skifte nummere skrue op og ned. Mit råd er er undgå at skrue op og ned på denne
metode, men bruge forstærker hjulet eller HELGELs skrue op/ned.

Jeg beundrer din vilje til at gå all ind på nyt hifi, men pas på du ikke ender med noget til +20k, som er eksempelvis så lys og
bas fattig at dig og dine venner slet ik syntes det lyder godt. For et godt anlæg til 5000 såvel til 50000 afhænger af om den
producere lyden på den måde du bedst kan lide. Derfor som de andre skriver kan et vel valgt anlæg til 5000 lyder bedre end
en dårlig valgt 50k anlæg. Du vælger så at købe tingene og så lære din lyd bagefter, det har jeg også gjort et par gange,
men du ender nok med at sælge det og købe andet som passer dig bedre, men det kan også være en del af det sjove ;)

Held og lykke
Til top Vis Zwonkie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zwonkie

Davidplmlsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2011 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Zwonkie skrev:
1) Hvorfor forbinder du ikke HEGEL HD20 med USB - så slipper du for den "billige" usb-coax omformer?
Nu har jeg hørt
HEGEL HD20 og den gør det godt med USB. Dog valgte jeg en billigere DAC - Stello D100 U2 Sign, som var bedre i mine øre.
Høj pris = god lyd, tja, jeg er selv hoppet på den mange gange, men i mine øre er det ikke altid sådan.

2) True

3) Hvis du vælger at bruge foobar2000 (wasapi) så kan du downloade nogle programmer til Android/Iphone/Ipads som kan
styre programmet over WiFi. Altså skifte nummere skrue op og ned. Mit råd er er undgå at skrue op og ned på denne
metode, men bruge forstærker hjulet eller HELGELs skrue op/ned.

Jeg beundrer din vilje til at gå all ind på nyt hifi, men pas på du ikke ender med noget til +20k, som er eksempelvis så lys og
bas fattig at dig og dine venner slet ik syntes det lyder godt. For et godt anlæg til 5000 såvel til 50000 afhænger af om den
producere lyden på den måde du bedst kan lide. Derfor som de andre skriver kan et vel valgt anlæg til 5000 lyder bedre end
en dårlig valgt 50k anlæg. Du vælger så at købe tingene og så lære din lyd bagefter, det har jeg også gjort et par gange,
men du ender nok med at sælge det og købe andet som passer dig bedre, men det kan også være en del af det sjove ;)

Held og lykke

Tak for dit svar.

Jeg er blevet anbefalet en W4S DAC2 inde på head-fi, fremfor en Hegel HD20. Prisen er kun 1500,- yderligere.

Grunden til at jeg vil forbinde via coaxial er at det skulle gives betragtelig bedre lyd.

En WOO WES koster 25.000 + 10.000 i told og moms. En W4S DAC2 11.500, en iPad2 3500 og Stax SR-007MK2 15000.

Altså en pris på 65.000 sammenlagt.

Dette synes jeg er en overkommelig taget i betragtning at den slags hardware ikke uddateres i løbet af få år men derimod
kan holde i årtier.

Jeg prøver inden købet et sæt Stax 007MK2 øretelefoner. Det burde gøre det klart om det er noget for mig trods at jeg
selvfølgelig ikke får mulighed for at høre dem på ovenstående setup.

Zwonkie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Maj 2011 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Davidplmlsn skrev:

Grunden til at jeg vil forbinde via coaxial er at det skulle gives betragtelig bedre lyd.

Dette synes jeg er en overkommelig taget i betragtning at den slags hardware ikke uddateres i løbet af få år men derimod
kan holde i årtier.

Ja, coax ville jeg normalt også anbefale og fortrække, men det kommer an på hvor god kilden er som sender det COAX
signal ud - osse derfor jeg mente at du ikke skulle købe den "billige" omformer. Min Boxee Box er ret dårlig i forhold til at
køre fra USBen (bærbar).

Tja, hovedtelefoner og Amplifier/DAC holder måske længe, men tror nu nok du smider din iPad2 ud om 2 år ;) men sådan er
der så meget inden for det område..
Til top Vis Zwonkie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zwonkie

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes