Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 23:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Blu ray-afspiller som CD-afspiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 11 April 2012 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

aprox skrev:
oppo laver de bedste bluray afspillere ever
og det er heller ik så tit at man ser en bluray som feks oppo bpd95 med balanceret udgange udover lexicon bluray som også
er en oppo indeni

Det skulle da lige være for Krell top model af en Blu-ray afspillere til omkring 142.000,- kr., som både har verdens bedste
scaler (her kan Oppo ikke være med), og er forberedt for 4K, og så ligge der ikke en Oppo inden i.

Hvis man gå efter stereo lyd og især er interesse i SACD ville jeg helt klar gå hele vejen og købe en Oppo BDP-95, husk at
der den alle Blu-ray afspiller skal holde op i mod, så hvorfor ikke købe den ægte vare.

So det er nu så er der kun to top Blu-ray afspille, der også kan spille to kanals musik og det er Oppo BDP-95 og Krell
Evolution 555.

Men så skal man også lige havde en Sony 4K projector og vente til næste år med at købe de først 4K Blu-ray film, og ikke at
glemme at reste af surround anlæg og helst skal være fra Krell eller i klasse eller beder en Krell, men jeg kunne skam godt
leve med en Krell Evolution 555 plus en Sony VPL-VW1000ES projector.

Så det nye i år 2013 blive helt sikke 4K projector og 4K Blu-ray afspiller der blive det stor hit, og her se vi nok også den
først 4K Blu-ray afspiller fra Oppo, så kan man sige hvad skal men med 4K film (dem der har set 4K film, ville ikke gå
tilbage til 2K HD standard formatet), og da de flest nye spille film i dag blive skud i 4K, plus at rigtig mange spille film i dag
blive scannet i 4K, plus at biografe er ved at omlægge til 4K, så er der rigtig menge ægte 4K materiale at tage fra (så der
ville ikke mangle ægte 4K Blu-ray titler til den tid), tit er de HD film vi i dag smide i Blu-ray afspiller ned scalet fra 4K.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 April 2012 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
aprox skrev:
oppo laver de bedste bluray afspillere ever
og det er heller ik så tit at man ser en bluray som feks oppo bpd95 med balanceret udgange udover lexicon bluray som også
er en oppo indeni

Det skulle da lige være for Krell top model af en Blu-ray afspillere til omkring 142.000,- kr., som både har verdens bedste
scaler (her kan Oppo ikke være med), og er forberedt for 4K, og så ligge der ikke en Oppo inden i.

Hvis man gå efter stereo lyd og især er interesse i SACD ville jeg helt klar gå hele vejen og købe en Oppo BDP-95, husk at
der den alle Blu-ray afspiller skal holde op i mod, så hvorfor ikke købe den ægte vare.

So det er nu så er der kun to top Blu-ray afspille, der også kan spille to kanals musik og det er Oppo BDP-95 og Krell
Evolution 555.

Men så skal man også lige havde en Sony 4K projector og vente til næste år med at købe de først 4K Blu-ray film, og ikke at
glemme at reste af surround anlæg og helst skal være fra Krell eller i klasse eller beder en Krell, men jeg kunne skam godt
leve med en Krell Evolution 555 plus en Sony VPL-VW1000ES projector.

Så det nye i år 2013 blive helt sikke 4K projector og 4K Blu-ray afspiller der blive det stor hit, og her se vi nok også den
først 4K Blu-ray afspiller fra Oppo, så kan man sige hvad skal men med 4K film (dem der har set 4K film, ville ikke gå
tilbage til 2K HD standard formatet), og da de flest nye spille film i dag blive skud i 4K, plus at rigtig mange spille film i dag
blive scannet i 4K, plus at biografe er ved at omlægge til 4K, så er der rigtig menge ægte 4K materiale at tage fra (så der
ville ikke mangle ægte 4K Blu-ray titler til den tid), tit er de HD film vi i dag smide i Blu-ray afspiller ned scalet fra 4K.

Undskyld, men kan du ikke lige linke til noget der ligner en BD med 4K opløsning, Troede ikke der var så meget plads på skiverne..

Og alle de 4K projectore jeg har set fra JVC og SONY har ikke været nativ 4K paneler, men 2K paneler med E shift.

Og så undre det mig med al den focus der er på opløsning, da der forhåbentlig ikke er nogle der sidder så tæt på lærredet at de kan se opløsningen på en 1080P projector.

Tror man skal dyrke en speciel tæt på en meget stor skærm fetish, og lyst til at motionere nakkemusklerne.

På mit 90" lærred som er 2m bredt, med en afstand på 4m, der kan jeg ikke rigtig se den store forskel på 720 og 1080P.. Men det der rykker voldsomt er kontrast og farveægthed.. Og perfekt billedprocessing.

De kunne da starte med at lave Blu Ray skiver med fuld 4:4:4 color space  Så vi slipper for color space konverteringer/ opscaleringer

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

hewi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 April 2012 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

peder-dingo skrev:
Ja, det kræver nok lige en forklaring hvorfor jeg har gjort som jeg har gjort!
Jeg har købt Denon'en til 2700 kr kun et par uger gammel, så tænkte jeg ville prøve hvordan det var, for er ikke umiddelbart
interesseret i at bruge 5-6.000 kr på en BD-afspiller.
Håber det gav lidt opklaring.

ps. indtil videre synes jeg den gør et rigtigt godt stykke arbejde!

Jeg formoder det er en Denon 1611 du har købet ? i så fald har jeg også en sådan, og jeg har meget svært ved at høre forskel på den og så min Lyngdorf cd1, hvis og såfremt min Lyngdorf Tdai2200 bliver fødet med spdif/coax, Lyngdorfen åbner op hvis man sætter den til at upsample men det har jo ikke noget med tråden eller sagen at gøre.

M.v.h.
Til top Vis hewi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hewi Besøg hewi's Websted

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 11 April 2012 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Det er kun på rigtigt stor skærme f.eks på stadion's og ved storskærms visning til VM og OL, at så stor en opløsning kan være en fordel. Til hjemmebrug kan man ikke ikke få fuldt udbytte af den. Det går lige akkurat med Full HD.

SACD-fan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 April 2012 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Så kom den vel nok første og særdeles positive test af Panasonic bdt500. Måske en hård konkurrent til bl.a. Oppo - selvom den ikke spiller SACD/DVD Audio. Prisen kommer sikkert rimeligt hurtigt et stykke under 3000 kr., og det må gøre den særdeles interessant for en del.

http://www.trustedreviews.com/panasonic-dmp-bdt500_Blu-ray-P layer_review

Til top Vis SACD-fan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SACD-fan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes