Emne: Apple streaming support ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 04 Juni 2012 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan R. Hansen skrev:
Mikkel Gige skrev:
StarTrek skrev:
En sådan tråd kan jo lete komme til at omhandle alle del af en Apple
computer ikke bare streaming og Apple, men alle teknisk problmer der kan værre med en Apple produkt. Se nu Apple
som noget særlige og en PC med windows, linux, ubuntu, android, osv... som noget helt andet. Derfor iden med en
særlige emne der kun omhandler Apple produkt, som jo spænde bredt. |
|
|
Hvis emnet omhandler andet end Apple og streaming af musik, så hører emnet slet ikke til i dette forum!
Dette er et hifi-forum.
Hvis man har alm. problemer med sin PC/MAC, som ikke har direkte relation til musik, så må man diskutere det i et
andet forum. |
|
|
Jeg er enig med Mikkel.Jeg vil godt nok være træt af, at se dette forum blive til Apple
support site, samt alt det "Apple propaganda" der tit kommer med.Prøv:
http://www.hardwareonline.dk/
http://www.tweak.dk/http://hwt.dk/Og forresten... Når
Apple "uddanner" folk i deres produkter, betyder det ikke at de instruere i mer- salg og sammenhæng med deres egne
produkter?Så du er i bund og grund en frivillig sælger, som nu vil ind på hifi4all.dk?
|
|
|
"Apple propaganda" er nu Apple bedst til.
Selvfølige skal det ikke end som en for og i mod Apple, er enig med Mikkel hvis det ikke omhandler streaming af musik,
høre det ikke til i dette forum.
Men måske skulle man udelukke Apple for dette forum, da det tit end med "Apple propaganda", og der er jo ingen der
ved om tråd starten har en skjult dagsorden, nemlig at drive "Apple propaganda" (for historien kan måske tale for det),
så en lukning af tråde kunne måske være på sin plads, før at den giver for mange problmer.
Og det er i sidste end op til Mikkel hvad der skal ske, håber ikke at jeg har trådt nogen over tæerne med dette indlæg,
så er det ubevidste.
Men tilbage til problem med Apple og NAS server, nogle der har en løsning ?
En løsningen kunne måske være et stykke player software der hente musiken fra ram lager i sted for direkt fra hard
disken i Nas serven ?
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 04 Juni 2012 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max Brauer skrev:
FreZh skrev:
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvordan volume control virker ved AirPlay?
Eksempelvis hvis jeg
spiller fra iPhone til
AirPort Express eller en Libratone højttaler for den sags skykd, hvor sker volume reguleringen? I det digitale domæne i
iPhonen, i det digitale domæne i modtager enheden eller efter D/A konversion i det analoge domæne i modtager enheden?
|
|
|
volumen sker flere steder
eksempel
Mac computer ))) airport <-> forstærker <-> højttaler
))) = Wifi
<-> = kabel
her sker regulering af volumen først og fremmest i iTunes hvor der er slideren og derefter ved forstærkeren. det samme
gælder for din iPhone
e/ når vi snakker om volume-kontrol så er der ikke nogen forskel om man kører airplay eller jackstik |
|
|
Mit spørgsmål går nærmere på hvad der sker, når jeg hiver i volume reguleringen i iTunes eller på iPhonen, altså hvad der
sker bagved som resulterer i volumen kan skrues ned. Enten sker der en regulering ved at matematik andvendes i
iPhonen/iTunes inden signalet overføres, eller sendes et kontrol signal sendes med til airporten, hvor der både kan ske
denne digitale regulering eller en "almindelig" analog regulering såfremt den analoge udgang benyttes.
I dit eksempel:
Der er vi enige om jeg kan dreje på knappen på forstærkeren, men det er ikke hvad jeg søger at finde ud af.
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 04 Juni 2012 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg også gerne vide. Det er jo ikke ligegyldigt hvilken måde det bliver gjort på. Hvis man vil opnå det bedste resultat. Personligt tror jeg at de bruger den almindelige "dræbende" Bit-Shift metode, lige som de fleste billige layout metoder også gør.
Dog tror jeg ikke vi får svaret så nemt, da det jo er et lukket system, som så meget andet. Hvis du spørger Apple, vil de nok sige at det er revolutionerende nyt koncept.
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
Max Brauer Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 04 Juni 2012 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
FreZh skrev:
Max Brauer skrev:
FreZh skrev:
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvordan volume control
virker ved AirPlay?
Eksempelvis hvis jeg
spiller fra iPhone til
AirPort Express eller en Libratone højttaler for den sags skykd, hvor sker volume reguleringen? I det digitale domæne i
iPhonen, i det digitale domæne i modtager enheden eller efter D/A konversion i det analoge domæne i modtager enheden?
|
|
|
volumen sker flere steder
eksempel
))) = Wifi
<-> = kabel
her sker regulering af volumen først og fremmest i iTunes hvor der er slideren og derefter ved forstærkeren. det samme
gælder for din iPhone
e/ når vi snakker om volume-kontrol så er der ikke nogen forskel om man kører airplay eller jackstik |
|
|
Mit spørgsmål går nærmere på hvad der sker, når jeg hiver i volume reguleringen i iTunes eller på iPhonen, altså hvad der
sker bagved som resulterer i volumen kan skrues ned. Enten sker der en regulering ved at matematik andvendes i
iPhonen/iTunes inden signalet overføres, eller sendes et kontrol signal sendes med til airporten, hvor der både kan ske
denne digitale regulering eller en "almindelig" analog regulering såfremt den analoge udgang benyttes.
I dit eksempel:
Der er vi enige om jeg kan dreje på knappen på forstærkeren, men det er ikke hvad jeg søger at finde ud af.
|
|
|
Dan R. Hansen skrev:
Det vil jeg også gerne vide.Det er jo ikke ligegyldigt hvilken måde det bliver gjort på. Hvis man vil
opnå det bedste resultat.Personligt tror jeg at de bruger den almindelige "dræbende" Bit-Shift metode, lige som de fleste
billige layout metoder også gør.Dog tror jeg ikke vi får svaret så nemt, da det jo er et lukket system, som så meget
andet.Hvis du spørger Apple, vil de nok sige at det er revolutionerende nyt koncept. |
|
|
Jeg må være jer begge svar skyldig, kan ikke komme med et endeligt svar, da det er udviklerne der står for hvordan selve
kodningen foregår
Dan R. Hansen skrev:
Mikkel Gige skrev:
StarTrek skrev:
En sådan tråd kan jo lete komme til at omhandle alle del af en Apple computer
ikke bare streaming og Apple, men alle teknisk problmer der kan værre med en Apple produkt. Se nu Apple som noget
særlige og en PC med windows, linux, ubuntu, android, osv... som noget helt andet. Derfor iden med en særlige emne der
kun omhandler Apple produkt, som jo spænde bredt. |
|
|
Hvis emnet omhandler andet end Apple og streaming af musik, så hører emnet slet ikke til i dette forum!
Dette er et hifi-forum.
Hvis man har alm. problemer med sin PC/MAC, som ikke har direkte relation til musik, så må man diskutere det i et andet
forum. |
|
|
Jeg er enig med Mikkel.Jeg vil godt nok være træt af, at se dette forum blive til Apple support site, samt
alt det "Apple propaganda" der tit kommer med.Prøv:
http://www.hardwareonline.dk/
http://www.tweak.dk/http://hwt.dk/Og forresten... Når Apple
"uddanner" folk i deres produkter, betyder det ikke at de instruere i mer- salg og sammenhæng med deres egne produkter?
Så du er i bund og grund en frivillig sælger, som nu vil ind på hifi4all.dk?
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
Hvis et indlæg på nogen måde spores i retning af reklamerende omtale af et produkt, og/eller en
person bag en såden omtale skjuler sin professionelle identitet som sælger eller lign., så slettes det prompte og brugerens
adgang kan blive lukket.
Kommerciel reklame i enhver form er ikke tilladt i Hifi4all's forum!
Og jeg holder skam et vågent øje med tråden her, da jeg selv har haft mistanke om samme... jeg håber, at den bringes
til skamme  |
|
|
Jeg er ked af hvis folk tror at dette er propaganda, jeg har arbejdet som supporter og ved hvilke problemer som folk kan stå
overfor, tænk på at jeg ved alle (næsten) de fejl der kan opstå og i finder meget få personer der er mere kritiske overfor
apples produkter end jeg.
Jeg er her fordi jeg ved nogle ting som måske kan få hjulpet nogle af forummets brugere lidt på vej, og nej vi bliver på
ingen måde uddannet i at sælge, det står apples autoriserede forhandlere for, ikke folk som jeg
kan sagtens se at denne tråd skal omhandle brugen af disse produkter til musik da dette er et hifi forum.
dog skal det da siges at hvis indehaveren og andre brugere er utilfredse med at jeg stiller min viden gratis til rådighed, så
luk denne tråd, for jeg finder mig ikke i at blive udstillet på den måde, bare fordi jeg har noget viden som jeg deler ud af. __________________ Nyt fra vestfronten
|
| Til top |
|
| |
Nilef Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 04 Juni 2012 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor ville det dog være rart, hvis denne tråd blev modtaget med åbent sind...og hvis man følger de rammer der er udstukket og kommer med hensigtsmæssige og konstruktive spørgsmål og svar..
Med venlig hilsen
Niels
|
| Til top |
|
| |
Max Brauer Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2012 kl. 02:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo tak :) men jeg kan da godt forstå hvis der er nogle der tror at jeg måske stadig kunne arbejde som undercover apple sælger som er hyret til at infiltrere de danske forummer... Men nej, ikke i denne omgang... men skal vi ikke holde os til emnet fra nu af... hvis det passer visse personer bedre, så kan vi godt aftale at den hjælp jeg kan give er med iTunes, både på windows, mac, og iOS dog er det begrænset hvad jeg kan gøre for windows... __________________ Nyt fra vestfronten
|
| Til top |
|
| |
Max Brauer Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2012 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
eggers skrev:
Max Brauer skrev:
1. har du prøvet som der også bliver forslået at slå organisering af mapper fra og til
igen? |
|
|
Det er afprøvet flere gange, og det ændrer intet. Jeg har konsolideret alle iTunes filer til NAS (undtagen selvfølgelig selve
iTunes-databasefilen, den ligger stadig i min hjemmemappe.)
Max Brauer skrev:
| 2. bliver også lige nødt til at vide om problemet er i en anden bruger (administrator bruger) |
|
|
Ja, det er for alle konti.
Max Brauer skrev:
| 3. hvis du går i indstillinger, Hvad er så stien til din iTunes Media mappe? |
|
|
/Volumes/DroboFS/tdb102170342/1/Music
(Ja det hedder stien altså som iTunes viser den. På desktoppen er de forskellige volumes mounted på almindelig vis. I
'Music's
tilfælde hedder stien afp://Drobo-FS.local/Music )
Max Brauer skrev:
4. men jeg kan forstå at der ikke er noget problem med at afspille en sang når den først er lagt
derover? |
|
|
Det er korrekt. Den det tager nemt mellem 30 min. og en time for iTunes at importere et album. Hvis jeg manuelt kopierer
de
samme filer over på det NAS-volume der hedder 'Music' (som bruges, se pt. 3 ovenover) tager det få sekunder. Ergo er det
en
bug i iTunes.
Max Brauer skrev:
5. hvordan overfører du sange? er det mp3 du har på et usb, sange du køber via iTunes-store eller cd-
rips? |
|
|
Det er mest HDTracks jeg konverterer til ALAC og trækker over i iTunes. Men det gælder alle filtyper, både ALAC, AIFF, MP3
og
MP4/AAC. |
|
|
Det kunne for mig godt lyde til et problem med stien, at stien måske ændres hvis du får en ny IP-adresse eller noget (som
sagt er jeg dum til server) og den derfor bliver nødt til at søge efter den rigtige sti hver gang.
er det en stationær eller bærbar? for hvis det er en bærbar du tager med dig (forlader hjemmenetværket) kunne dette
måske være grunden
du kan evt. prøve at starte iTunes op med "alt/option" knappen holdt nede hvorefter du bliver bedt om at vælge dit bibliotek.
herefter skal du navigere til din music mappe hvor der gerne skulle være en iTunes Library.itl (er jeg ret sikker på at den
hedder)
Det den så skulle gøre er at gennemtjekke stien hen til dit musik bibliotek, det er ikke noget jeg vil garantere virker, men
det er da et forsøg værd, og husk! ha altid en backup af dit musik når du forsøger et stunt som dette, der kan opstå fejl der
resulterer i et korrupt bibliotek! og du vil blive nødt til at importere al din musik igen
- Max
e/ du kunne evt. prøve at ændre stien til afp://Drobo-FS.local/Music og se om det vil hjælpe
e2/ prøv at kigge lidt på dette link http://apple.stackexchange.com/questions/30656/how-can-i-get -itunes-library-to-stay-
pointed-to-my-nas __________________ Nyt fra vestfronten
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 05 Juni 2012 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en stationær, men Drobo'en sidder som sagt direkte koblet til en dedikeret ethernet-port på Mac Pro'en. Mac Pro'en
tildeler en IP til Droboen med DHCP, og Droboen er altid tændt.
Du foreslår at ændre stien i iTunes, det kan ikke lade sig gøre. Jeg valgte det volume der hedder 'Music' og iTunes viser det
derefter som '/Volumes/DroboFS/tdb102170342/1/Music'. Det kan jeg ikke ændre på.
Med hensyn til selve iTunes database-filen, så tror jeg det du foreslår svarer til at man konsoliderer sit iTunes bibliotek indefra
iTunes. Det har jeg gjort flere gange, men det ændrer intet.
|
| Til top |
|
| |
Max Brauer Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2012 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og du er sikker på at din iTunes Library.itl ligger i en ovenliggende mappe end din musik, men stadig på din NAS? og ikke på computeren? __________________ Nyt fra vestfronten
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juni 2012 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
eggers skrev:
Det er en stationær, men Drobo'en sidder som sagt direkte koblet til en dedikeret ethernet-port på Mac Pro'en. Mac Pro'en
tildeler en IP til Droboen med DHCP, og Droboen er altid tændt.
Du foreslår at ændre stien i iTunes, det kan ikke lade sig gøre. Jeg valgte det volume der hedder 'Music' og iTunes viser det
derefter som '/Volumes/DroboFS/tdb102170342/1/Music'. Det kan jeg ikke ændre på.
Med hensyn til selve iTunes database-filen, så tror jeg det du foreslår svarer til at man konsoliderer sit iTunes bibliotek indefra
iTunes. Det har jeg gjort flere gange, men det ændrer intet. |
|
|
Uden at have sat mig særligt meget ind i problemet, får jeg en ide om at RAID opsætningen på din Drobo delvist kan være skylden. Her tænker jeg, at hvis den nyeste udgave af iTunes gemmer database filer på selve den partition, som musik- filerne ligger på, kan man få en række problemer med hastigheden. Raid 5 kræver en del regnekraft når der skal ligges nye filer på drevet, hvilket som du siger ikke er et problem i sig selv. Men når så Raid opsætningen skal skifte, mellem tilgang til skrivning af små bidder samt småligt database skrivning, ja så opstår der fx et søgetids problem. Søgetiden på en Raid- opsætning bliver ikke hurtigere i forhold til antal diske, den forbliver den samme eller forværres. Så hver gang den skal notere i basen og tilbage igen, bliver der lagt nogle få millisekunders søgetid på. Smider man så lidt Raid regnetid ind (måske), samt instruktion over netværk, ja så kan jeg godt se hvordan det kan ske. Men dette er dog kun en teori, som kræver at databasen ligger på Droboen. Ellers kan du jo prøve at opdatere firmware på Droboen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juni 2012 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og forresten!
Hvor tæt er du på at have opbrugt lagerkapaciteten på din Drobo? Jeg mindes at have læst et sted, at Drobo bliver meget langsom, så den overskrider 95% opbrugt lagerkapacitet.
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2012 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max Brauer skrev:
Og du er sikker på at din iTunes Library.itl ligger i en ovenliggende mappe end din musik, men stadig på
din NAS? og ikke på computeren? |
|
|
iTunes' databaser ligger i ~/Music/iTunes/ Der ligger de altid. Kan man flytte dem? Det tror jeg ikke er nogen god ide.
Dan R. Hansen skrev:
Uden at have sat mig særligt meget ind i problemet, får jeg en ide om at RAID opsætningen på din Drobo delvist kan være
skylden.Her tænker jeg, at hvis den nyeste udgave af iTunes gemmer database filer på selve den partition, som musik- filerne
ligger på, kan man få en række problemer med hastigheden.Raid 5 kræver en del regnekraft når der skal ligges nye filer på
drevet, hvilket som du siger ikke er et problem i sig selv.Men når så Raid opsætningen skal skifte, mellem tilgang til skrivning af
små bidder samt småligt database skrivning, ja så opstår der fx et søgetids problem.Søgetiden på en Raid- opsætning bliver
ikke hurtigere i forhold til antal diske, den forbliver den samme eller forværres.Så hver gang den skal notere i basen og tilbage
igen, bliver der lagt nogle få millisekunders søgetid på.Smider man så lidt Raid regnetid ind (måske), samt instruktion over
netværk, ja så kan jeg godt se hvordan det kan ske.Men dette er dog kun en teori, som kræver at databasen ligger på
Droboen.Ellers kan du jo prøve at opdatere firmware på Droboen. |
|
|
Se ovenover.
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2012 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan R. Hansen skrev:
Og forresten!Hvor tæt er du på at have opbrugt lagerkapaciteten på din Drobo?Jeg mindes at have
læst et sted, at Drobo bliver meget langsom, så den overskrider 95% opbrugt lagerkapacitet.
|
|
|
Nej, der er skam masser af plads på den. Som sagt er det en bug der nu har eksisteret i flere år. Hverken Apple eller Drobo
føler sig bevæget til at rette fejlen. Ærgeligt må man sige.
|
| Til top |
|
| |
SJAG Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 05 Juni 2012 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stor tak til Max for hjælp med at få ryddet op i itunes biblioteket på min Mac mini.
Herfra. Som pc bruger er det ikke lige en spidskompetence, men det gik takket være god support.
Og så vil jeg læne mig tilbage, nyde musikken og glæde mig over en så hjælpsom og kompetent person stiller sig til rådighed på forum.
Mvh SJAG
|
| Til top |
|
| |
Max Brauer Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2012 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ SJAG tak for de fine ord :) er bare glad for at kunne hjælpe
@ eggers en alternativ metode kunne være at du slår "Kopier arkiver til mappen iTunes Media, når de føjes til biblioteket" fra i
indstillinger. herefter kopierer du manuelt din musik til din NAS og derefter føjer det til iTunes fra din NAS, så undgår du at
iTunes skal kopiere det til din NAS, og det er kun stien den skal have på plads...
Hvis du flytter din iTunes Library.itl skal du sørge for at starte iTunes med alt knappen nede og så vise iTunes hvor din .itl fil
ligger. du kan evt. teste det ved at kopiere den til din NAS og prøve, hvis det ikke gør nogen forskel kan du altid slette den,
starte iTunes med alt igen og vælge den originale fil, men selvfølgelig skal man være forsigtig med det
e/ nu med 100 posts og opgraderet til "medlem" __________________ Nyt fra vestfronten
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 06 Juni 2012 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ eggers kan det være fordi du har andre aktiviteter kørende samtidigt?
Jeg oplever at når jeg har timemachine kørende bliver min drobo fs langsom. Jeg kører dog ikke direkte i droboen men
igennem mit trådet netværk.
__________________ Mvh.
Hede
|
| Til top |
|
| |
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
| Sendt: 06 Juni 2012 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bemærket en yderst underlig ting efter hjemmet her er blevet totalt "æblificeret" med Macbook Air, Macbook,
Thunderbolt Display, iPad, iPhones og hvad har vi.
Min lille Airport Express som jeg bruger til at streame musik med nulstiller af og til sig selv. Det er hvad det er, men det sjove
er, at jeg SKAL bruge en Windows PC for at sætte den op, da opsætningsprogrammet på en Mac ikke tillader opsætning i et
WDS netværk, dvs. at Airport'en bruges som kablet range extender. Opsætningsprogrammet til Windows er væsentligt mere
detaljeret og tillader brugeren langt flere justeringsmuligheder end det på Mac.
Det er da mildest talt mærkeligt og pinligt for Apple vil jeg mene. Godt jeg stadig har en gammel HP slæbbar, der kan slæbes
frem når Airport'en driller
|
| Til top |
|
| |
Max Brauer Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2012 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber det er okay at diskutere her da din express jo bliver brugt til streaming :) jeg tror problemet kunne ligge i at dit airport værktøj er version 6.0 som "har andre måder at gøre tingene på" og på windows er det stadig v5.6 (Lion) eller 5.5.3 (Snow Leopard) eller noget i den stil (man kan se forskellen ved at 6.0 har en mørkegrå baggrund med en globus, og 5.6 er hvis/lys grå med airports i venstre side) Du kan prøve at hente v5.x på en af følgende links v5.5.3 (Snow Leopard) http://support.apple.com/kb/DL1390 v5.6 (Lion) http://support.apple.com/kb/DL1482 og følge denne guide http://support.apple.com/kb/HT4262?viewlocale=da_DK hvis der er nogle problemer stadig, så send mig en besked - Max __________________ Nyt fra vestfronten
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2012 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max Brauer skrev:
Jeg håber det er okay at diskutere her da din express jo bliver brugt til streaming :)
jeg tror problemet kunne ligge i at dit airport værktøj er version 6.0 som "har andre måder at gøre tingene på" og på windows er det stadig v5.6 (Lion) eller 5.5.3 (Snow Leopard) eller noget i den stil (man kan se forskellen ved at 6.0 har en mørkegrå baggrund med en globus, og 5.6 er hvis/lys grå med airports i venstre side)
Du kan prøve at hente v5.x på en af følgende links
v5.5.3 (Snow Leopard) http://support.apple.com/kb/DL1390
v5.6 (Lion) http://support.apple.com/kb/DL1482
og følge denne guide
http://support.apple.com/kb/HT4262?viewlocale=da_DK
hvis der er nogle problemer stadig, så send mig en besked
- Max |
|
|
Lider Apple kunder ikke lidt under "fragmentering"? Det jeg mener er, at tingene ikke gør ens på Leopard, Snowleopard og Lion, hvilket gør specifikke svar svære at give, pga ovennævnte. Blandt andet mener jeg, at det det måske var nemmere at fixe den omtalte iTunes bug, hvis man i supporten altid gik ud fra det samme up-to-date udgangspunkt? Som man normalt gør i Windows. Lidt underligt at Apple lige så stille begynder at overskrive deres egen ide, som gjorde dem speciel i første omgang. Jeg forstår heller ikke hvorfor Apple ikke spiller den lidt "large" i forbindelsen med iTunes/Drobo-bugen. De har jo pengene og ressourcerne, til at fejlfinde dette problem, samt løse det, og vise deres kunder hvad der gør Apple speciel. Nemlig at tingene virker... Eller sådan hed det da en gang. Måske er der gået for meget iPhone i den, så deres oprindelige produkter som jeg havde høj respekt for, bliver overset? Jeg siger dette fordi jeg blev meget overrasket, over hvor mange der har problemer, ALENE med iTunes/NAS og streamning.
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2012 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan R. Hansen skrev:
Jeg forstår heller ikke hvorfor Apple ikke spiller den lidt "large" i forbindelsen med iTunes/Drobo-bugen.
De har jo pengene og ressourcerne, til at fejlfinde dette problem, samt løse det, og vise deres kunder hvad der gør Apple
speciel. Nemlig at tingene virker... Eller sådan hed det da en gang.
|
|
|
Tja. Det har jeg skam spekuleret over mange gange. Misseren startede med Lion licensbetingelserne for 'netatalk' blev ændret
af udviklerne, se: http://www.netafp.com/open-letter-to-the-netatalk-community- 501/ Det betød at tingene begyndte at falde
fra hinanden. Apple mente at det var Netatalk brugerne (NAS producenterne) der skulle betale, men det ville de ikke, de
mente at Apple skulle. Stalemate.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|