| Forfatter |
|
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 07 Juni 2012 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et enkelt indspark til Max.
Et super initiativ, som jeg er sikker på mange vil sætte pris på.
At nogle så "ser spøgelser" må vel være for egen regning.
Hvis Apple ville snige reklame ind, så kunne de vel bare købe en bannerreklame :-))
|
| Til top |
|
| |
Max Brauer Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 07 Juni 2012 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan R. Hansen skrev:
Max Brauer skrev:
Jeg håber det er okay at diskutere her da din express jo bliver brugt til streaming :) jeg tror problemet
kunne ligge i at dit airport værktøj er version 6.0 som "har andre måder at gøre tingene på" og på windows er det stadig
v5.6 (Lion) eller 5.5.3 (Snow Leopard) eller noget i den stil (man kan se forskellen ved at 6.0 har en mørkegrå baggrund
med en globus, og 5.6 er hvis/lys grå med airports i venstre side) Du kan prøve at hente v5.x på en af følgende links v5.5.3
(Snow Leopard) http://support.apple.com/kb/DL1390 v5.6 (Lion) http://support.apple.com/kb/DL1482 og følge denne guide
http://support.apple.com/kb/HT4262?viewlocale=da_DK hvis der er nogle problemer stadig, så send mig en besked - Max
|
|
|
Lider Apple kunder ikke lidt under "fragmentering"?Det jeg mener er, at tingene ikke gør ens på Leopard,
Snowleopard og Lion, hvilket gør specifikke svar svære at give, pga ovennævnte.Blandt andet mener jeg, at det det måske
var nemmere at fixe den omtalte iTunes bug, hvis man i supporten altid gik ud fra det samme up-to-date udgangspunkt?
Som man normalt gør i Windows.Lidt underligt at Apple lige så stille begynder at overskrive deres egen ide, som gjorde dem
speciel i første omgang.Jeg forstår heller ikke hvorfor Apple ikke spiller den lidt "large" i forbindelsen med iTunes/Drobo-
bugen.De har jo pengene og ressourcerne, til at fejlfinde dette problem, samt løse det, og vise deres kunder hvad der gør
Apple speciel. Nemlig at tingene virker... Eller sådan hed det da en gang.Måske er der gået for meget iPhone i den, så deres
oprindelige produkter som jeg havde høj respekt for, bliver overset?Jeg siger dette fordi jeg blev meget overrasket, over
hvor mange der har problemer, ALENE med iTunes/NAS og streamning.
|
|
|
eggers skrev:
Dan R. Hansen skrev:
Jeg forstår heller ikke hvorfor Apple ikke spiller den lidt "large" i forbindelsen med iTunes/Drobo-bugen.
De har jo pengene og ressourcerne, til at fejlfinde dette problem, samt løse det, og vise deres kunder hvad der gør Apple
speciel. Nemlig at tingene virker... Eller sådan hed det da en gang.
|
|
|
Tja. Det har jeg skam spekuleret over mange gange. Misseren startede med Lion licensbetingelserne for 'netatalk' blev
ændret
af udviklerne, se: http://www.netafp.com/open-letter-to-the-netatalk-community- 501/ Det betød at tingene begyndte at
falde
fra hinanden. Apple mente at det var Netatalk brugerne (NAS producenterne) der skulle betale, men det ville de ikke, de
mente at Apple skulle. Stalemate. |
|
|
Jeg kan sagtens forstå at I ikke er tilfredse, men jeg kan ikke rigtig gøre så meget, jeg har bare siddet som almen support,
og har intet haft med de større mager at gøre, eller hvad man nu siger
men jeg syntes vi skal spore den lidt tilbage på emnet, i stedet for at snakke om hvordan Apples support/produkt strategi
er..
svendborg@email skrev:
Et enkelt indspark til Max.
Et super initiativ, som jeg er sikker på mange vil sætte pris på.
At nogle så "ser spøgelser" må vel være for egen regning.
Hvis Apple ville snige reklame ind, så kunne de vel bare købe en bannerreklame :-))
|
|
|
Jo tak :) __________________ Nyt fra vestfronten
|
| Til top |
|
| |
j203 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 18 Juni 2012 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en airport express tilsluttet min dac.
Mit problem er at den kan virke fint i .2-3 dage og så forsvinder den fra både bærbar og iphone efter et stykke tid kan jeg så finde den igen. skal siges at der ikke er nogen fast rytme i hvornår den er tilstede. Har prøvet med et program der hedder insider for og se hvilken kanal der ikke bruges af andre har valgt den mindst brugte i ejendommen. Ariport og min router ligger på samme kanal har ligget på forskellige da var det samme problem. men der er en del trådløse i blokken
Har overvejet køb af ny men det hjælper vel ikke?
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 26 Juni 2012 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har din Airport Express fået tildelt en fast IP-adresse?
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
j203 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2012 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det mener jeg ikke den har og hvor ser jeg det
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 26 Juni 2012 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Max
Jeg har alt musik gemt i FLAC format fra min tidligere afspillere. Jeg er nu vendt over til Apple produkter også ifm. med mit
hifi. Jeg vil derfor gerne have overført alt musik til Apple-lossless, så jeg kan afspille det i iTunes via NAS.
Kender det en nem løsning på at gøre dette eller evt. et andet godt format, eller evt. en andet afspiller der kan anvendes via.
MacBook og iPhone?
Mvh.
Casper
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 26 Juni 2012 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
DBPowerAmp kan gøre det.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
| Sendt: 26 Juni 2012 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
Hej Max
Jeg har alt musik gemt i FLAC format fra min tidligere afspillere. Jeg er nu vendt over til Apple produkter også ifm. med mit
hifi. Jeg vil derfor gerne have overført alt musik til Apple-lossless, så jeg kan afspille det i iTunes via NAS.
Kender det en nem løsning på at gøre dette eller evt. et andet godt format, eller evt. en andet afspiller der kan anvendes via.
MacBook og iPhone?
Mvh.
Casper |
|
|
Jeg konverterer den musik jeg har liggende i .flac formatet til .alac formatet (Apple lossless) vha. et lille program kaldet XLD til
Mac. Fungerer fremragende.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juni 2012 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
j203 skrev:
Det mener jeg ikke den har og hvor ser jeg det
|
|
|
Det ved jeg ikke, jeg tænker bare at, hvis du har tilføjet din Airport Express på en bestemt IP-adresse, kan være grunden til dit problem. Fx hvis din airport express havde IP'en 192.168.0.10, og du registrere den, i dine programmer med selv samme IP. Hvis så den skifter IP, på grund af dynamisk IP tildeling (DHCP), så har den ikke samme IP-adresse mere, og derfor kan programmerne ikke kommunikere med din Airport Express mere, fordi den ikke eksistere på den gamle adresse. Og en dag du tænder for systemerne igen, får den tildelt den originale IP-adresse, og derfor virker skidtet. Så jeg tror du skal finde det sted, hvor du kan sætte en fast IP-adresse for Airport Express. Dette kan gøres på 2 ordenlige måder. En relativ simpel måde og en lidt svære måde. Du kan tildele Airport Express enheden en IP, der ligger udenfor DHCP spektrummet. Hvis DHCP tildelingen fx går fra fx x.x.x.100 - x.x.x.200, så kan du sætte den til en værdi under 100 eller over 200. På den måde undgår du at 2 enheder får samme adresse, og derved undgår du at Airport Expressen ikke virker. Den svære måde, er at tildele din Airport Express' MAC-adresse en fast IP, sådan at den altid får den samme IP når den bliver sat til netværket. Hvis denne metode anvendes, behøves man ikke at lave nogen indstillinger på Airport Express'en. Den IP du giver Airport Express'en skal selvfølgelig også skrives ind på computeren, så den ved hvilken adresse den har. Specielt hvis adressen er uden for DHCP spektrumet. Sig til hvis du ikke kan får det til at virker mm.
|
| Til top |
|
| |
Max Brauer Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 30 Juni 2012 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ j203 du skal sørge for at enten din router eller din AE står i brofunktion, dvs at wifi funktionen slås fra... du vil sagtens kunne
bruge din AE til streaming hvis den står i brofunktion, og det kan til tider være nemmest at sætte den i bro. du vil så bare
forbinde til den gennem din router, dog vil din AE ikke udvide dit netværk (rent afstandsmessigt)
Det Dan R. Hansen skriver er også en mulighed, det er i bund og grund det samme, bortset fra at du beholder din AE wifi
funktion, men det vil også forhindre de konflikter der opstår
@ CRC1 som Jannik K også skriver så har jeg personligt haft rigtig gode erfaringer med XLD, kender dog ikke DBPowerAmp
som Thuekay nævner
god dag til jer alle :) __________________ Nyt fra vestfronten
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juni 2012 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil godt "delvist" trække mit forslag tilbage, da jeg forvekslede Airport Expressen med et andet produkt. Altså mit forsag var rettet mod noget andet.
|
| Til top |
|
| |
j203 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2012 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|