| Forfatter |
|
boxer Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 16 September 2012 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud over musiken, er min bedste investering nok en antimode 8033S. Den har virkeligt gjort underværker ved bass`en.
__________________ Mvh Boxer
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 16 September 2012 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
rotelman skrev:
Cardas Clear lyder sgu supert, men prisen Men sådan er det desværre nok med gode kabler |
|
|
De er dyre. Men havde jeg blevet ved med at rode i DIY kabler og nyt grej, så var det jo blevet endnu dyrere. Så set på den måde, så var det en billig investering  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 16 September 2012 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt klart mine højtaler, jeg byggede sammen med Steen Duelund. Dem er jeg bare så glade for. Fantastiske. Flad frekvensgang. Flad imperidans kurve og en lige stigende fasegang. Lukkede kabinetter.
__________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 16 September 2012 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit billige diy akustikregulering.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
knaldhætten Branchemedlem

DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 16 September 2012 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville have sagt mit Accuphase C-200/P-300 sæt, hvis ikke lige det var fordi at de par tusinde jeg har givet for
stumperne til renoveringen havde vist sig at være det egentlige guldkorn ...
|
| Til top |
|
| |
CianDK Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 16 September 2012 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt sikkert min JKDAC og Audirvana Plus. Jeg kunne faktisk godt sælge min CD afspiller og så bruge de penge på noget andet.
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 16 September 2012 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart mit Dezorel netfilter. Løftede hele anlægget mindst en klasse op, for en brøkdel af prisen
__________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 16 September 2012 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedste investering må være mit Spotify abonnement, stærkt forfulgt af min Nuforce DAC.
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 16 September 2012 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Surt opstød: det er jo sådan en tråd, som giver tusinde svar, hvor hvert svar kun er gyldige for den der har skrevet. Hvad skal et forum med et sådant emne? Der kan sidde en enkelt læser, som har købt noget af det en anden udråber som den bedste investering, og så tænke: "godt jeg også købte det". Men, det holder jo ingen steder. I hvert setup er der elementer som den enkelte finder svage, som man så opdager ved en udskiftning, og det kan der ikke ret ofte generaliseres over så andre får brug for det. Stop tråden, og spil noget god musik i stedet
__________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 17 September 2012 kl. 06:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen skrev:
Surt opstød: det er jo sådan en tråd, som giver tusinde svar, hvor hvert svar kun er gyldige for den der har skrevet. Hvad skal et forum med et sådant emne? Der kan sidde en enkelt læser, som har købt noget af det en anden udråber som den bedste investering, og så tænke: "godt jeg også købte det". Men, det holder jo ingen steder. I hvert setup er der elementer som den enkelte finder svage, som man så opdager ved en udskiftning, og det kan der ikke ret ofte generaliseres over så andre får brug for det.
Stop tråden, og spil noget god musik i stedet 
|
|
|
Bedre råd til dig......... Hold op med at læse tråden, og lad os andre hygge os. Hvem er du, der tror at du kan tillade dig at sige: STOP TRÅDEN????? __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 17 September 2012 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
hifiigen skrev:
Surt opstød: det er jo sådan en tråd, som giver tusinde svar, hvor hvert svar kun er gyldige for den der har skrevet. Hvad skal et forum med et sådant emne? Der kan sidde en enkelt læser, som har købt noget af det en anden udråber som den bedste investering, og så tænke: "godt jeg også købte det". Men, det holder jo ingen steder. I hvert setup er der elementer som den enkelte finder svage, som man så opdager ved en udskiftning, og det kan der ikke ret ofte generaliseres over så andre får brug for det.
Stop tråden, og spil noget god musik i stedet 
|
|
|
Bedre råd til dig......... Hold op med at læse tråden, og lad os andre hygge os. Hvem er du, der tror at du kan tillade dig at sige: STOP TRÅDEN????? |
|
|
+1.
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2012 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedste lydforbedring, må klart være min akustik. Der er efterhånden diffusere overalt.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 17 September 2012 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
| Bedste lydforbedring, må klart være min akustik. Der er efterhånden diffusere overalt. |
|
|
Heyyy NAD-MAND... Har det udviklet sig siden sidst???   __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2012 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
NAD-Mand skrev:
| Bedste lydforbedring, må klart være min akustik. Der er efterhånden diffusere overalt. |
|
|
Heyyy NAD-MAND... Har det udviklet sig siden sidst???   |
|
|
Det er ikke meget, men der er røget lidt op  Jeg har fået skåret 1 enkelt hjørne af, hvilket gav en hørbar forbedring, lige en del mere end jeg havde forventet. Den øvre del af bassen, fik en stor del pondus. Men ellers ligner det jo sig selv! haha. Ja kønt er det sq ikke, og det bliver rart når jeg bliver færdig med at eksperimentere og kan komme i gang med at lave noget der mere permanent. Diverse træstumper og flamingo er altså bare ikke særligt kønt
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 17 September 2012 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A skrev:
| Bedste investering må være mit Spotify abonnement, stærkt forfulgt af min Nuforce DAC. |
|
|
også her spotify abb...dog forfulgt af onkyo T-4070 samt stello DAC da 200II
vh velkommen
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 17 September 2012 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også her er Spotify den bedste musikinvestering, dog ikke lydmæssigt da det stadig er 320 kb og ikke ordinær CD
kvalitet;-(
Men for pokker hvor er det fedt at kunne vælge og vrage imellem 19 millioner numre.
Er nu også ret glad for mit kraftværk af en amerikaner;-) Makrellen gør jobbet til UG;-)
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 17 September 2012 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Music4life skrev:
|
Et Chord Signature ht. kabel sammen med mit Oyaide AR-910 sølv XLR signalkabel har løftet lyden i en grad som jeg har svært ved at se at nyt elektronik kunne give mig. Med mindre det ville have kostet langt mere
|
|
|
hvad har du måtte slippe for det Oyaide AR-910 sølv XLR kabel ??? |
|
|
her er et link til Oyaide
http://www.kosmic.us/oyaide-ar-910.html
det er dyre sager __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 17 September 2012 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
bedste investering i år har været Upocc solidcore sølvkabel i 0,8 mm, er indsat både internt i apperater og brugt i mine diykabler det har løftet lyden betydeligt i forhold til før
den bedste investering har været indkøbet af en ekstra subwoofer Dali Suite 1.5 S, så jeg nu kan køre med ægte dualmono i det dybe frekvensområde, det giver en helt ny dimension i lyden, fordi jeg nu er i stand til at gengive hele frensområdet fra 20 hz til 24000hz i mit system uden tab
det har været ret tidskrævende at få integreret subwooferne indbyrdes og få tilpasset til hovedhøjtalerne og få koblet dem til rummet så det hele spiller sammenhængende i en enhed,men det har været hele arbejdet værd og man bliver klar over hvor meget et fuldfrekvens-højtalersystem betyder for den endelige slutlyd når grund og overtoner når sammen __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
syddk Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 17 September 2012 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Lyngdorf TDAI 2200 med Roomperfect. Det bliver aldrig det samme uden Roomperfect. Den kan få en almindelige stue til at fungere som et godt lytterum. Det er virkelig en Hifi Schweizer kniv.
En sikker nummer 2 var et par Neeper Acoustics Perfection One. Dem solgte jeg desværre. Ofte er det først når vi mister noget vi opdager hvor godt/vigtigt det var det vi havde. Jeg har siden været over diverse andre ting inkl. Martin Logan Vantage. Men Neeperne kunne noget unikt. Dem savner jeg.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 17 September 2012 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
BCBC skrev:
| Kunne godt tænke mig at høre hvilken investering der har givet mest på lydsiden i jeres setup. |
|
|
Det er ikke for at tage fis på nogen - men :

.... er meget i brug for tiden (en masse pragtfuld musik ruller)
(ps Boydk - hvis du læser med her - din postkasse er fuld!)
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |