Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 10:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Din bedste lyd investering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 17 September 2012 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

syddk skrev:

Min Lyngdorf TDAI 2200 med Roomperfect. Det bliver aldrig det samme uden
Roomperfect. Den kan få en almindelige stue til at fungere som et godt lytterum. Det er virkelig en Hifi
Schweizer kniv.

Kan kun skrive at du har ret, men selv der har jeg oplevet at der er flere variabler, med mine ML speaker.
Men det virker forbavsende godt.

Burde måske ha nævnt RP da jeg skrev, men tænkte bare at hiFace lige gav det sidste ud af boksen,

nygaardinc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 September 2012 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Uden tvivl min :   Linn Akkurate DS/1 Streamer
dernæst           :   Opgradering fra Linn Amp. til Mark Levinson...

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 September 2012 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Da jeg fik min første CD afspiller i 86, det syntes jeg var smart dengang og det synes jeg egentlig stadig. Det var en Philips CD-104, siden har jeg haft Denon 1290, 1450 og 1500 AE. Har stadig de to sidste.

Da jeg i midt firserne fik sat mine højtalere (3vejs Philips med fast ringeklokkeledning) op i loftshjørnerne på kollegiet. Ledningen var ikke lang nok til den ene, så jeg købte en forlænger til den ene højtaler på 5 meter (ringeklokkeledning) i Fona. Efter nogle dage syntes jeg den ene højtaler spillede lidt højere end den anden. Derefter udskiftede jeg ringeklokkeledningerne med to ens stykker elledning, og det var en forbedring der ville noget.

Mine JBL L-80t fra 87 som jeg købte da modellen gik ud for 4600 i Hifiklubben. Normalprisen var 6000. Jeg havde dem som eneste højtalere i mere end 20 år, og da jeg satte dem til salg for 1600 kr her på siden for 3 - 4 år siden, fik jeg 5 henvendelser på en dag. Men jeg har egentlig lidt fortrudt jeg solgte dem for mine nuværende Dali Ikon 6 spiller måske bedre og mere neutralt, men de er ikke nær så sjove og medrivende til Springsteen live som JBL højtalerne var. Så måske skifter jeg tilbage til JBL.

Da jeg fik Derek and the Dominos: Layla and other assorted love songs for 30 år siden. Det må være verdens  bedste album, for jeg synes stadig den overgår alt andet her så mange år senere. Andre CDer er spillet meget i perioder, men Layla har bevaret positionen som meget spillet uafbrudt i 30 år.  (men musiksamlingen er nok den aller bedste investering, for det er jo derfor man har anlægget.)

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 September 2012 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

BCBC skrev:
Kunne godt tænke mig at høre hvilken investering der har givet mest på lydsiden i jeres setup.

(ps Boydk - hvis du læser med her - din postkasse er fuld!)

Ikke længere, sorry :-)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes