| Sendt: 17 September 2012 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg fik min første CD afspiller i 86, det syntes jeg var smart dengang og det synes jeg egentlig stadig. Det var en Philips CD-104, siden har jeg haft Denon 1290, 1450 og 1500 AE. Har stadig de to sidste.
Da jeg i midt firserne fik sat mine højtalere (3vejs Philips med fast ringeklokkeledning) op i loftshjørnerne på kollegiet. Ledningen var ikke lang nok til den ene, så jeg købte en forlænger til den ene højtaler på 5 meter (ringeklokkeledning) i Fona. Efter nogle dage syntes jeg den ene højtaler spillede lidt højere end den anden. Derefter udskiftede jeg ringeklokkeledningerne med to ens stykker elledning, og det var en forbedring der ville noget.
Mine JBL L-80t fra 87 som jeg købte da modellen gik ud for 4600 i Hifiklubben. Normalprisen var 6000. Jeg havde dem som eneste højtalere i mere end 20 år, og da jeg satte dem til salg for 1600 kr her på siden for 3 - 4 år siden, fik jeg 5 henvendelser på en dag. Men jeg har egentlig lidt fortrudt jeg solgte dem for mine nuværende Dali Ikon 6 spiller måske bedre og mere neutralt, men de er ikke nær så sjove og medrivende til Springsteen live som JBL højtalerne var. Så måske skifter jeg tilbage til JBL.
Da jeg fik Derek and the Dominos: Layla and other assorted love songs for 30 år siden. Det må være verdens bedste album, for jeg synes stadig den overgår alt andet her så mange år senere. Andre CDer er spillet meget i perioder, men Layla har bevaret positionen som meget spillet uafbrudt i 30 år. (men musiksamlingen er nok den aller bedste investering, for det er jo derfor man har anlægget.) __________________ Venlig hilsen
Hermann
|