| Forfatter |
|
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak allanowich  ved ikke lige hvad der sker .... __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo den adapter son jeg først ville vise Lars, men billedet var for stort. Men her passer det bedre.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bond skrev:
Tak allanowich ved ikke lige hvad der sker .... |
|
|
Jamen, det var da så lidt, Bond.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil faktisk tro den adapter er en smule for stor, for med de stik jeg smed på XLR kablerne, kan lige akurat være der, men sidder en anelse i spænd  Men det kunne da være meget spændende at prøve de adaptere.. hvem forhandler dem herhjemme?
|
| Til top |
|
| |
TroelsP Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare et opklarende spørgsmål... hvad ligger der i begrebet "balanceret opbygning" og hvorfor bruger man det? Og endelig, hvorfor bruger man det ikke konsekvent i godt udstyr, hvis det har en fordel frem for almindelig RCA?
Er der nogen sammenhænge hvor RCA forbindelser ikke kan/må anvendes, og tilsvarende for balancerede forbindelser?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Jeg vil faktisk tro den adapter er en smule for stor, for med de stik jeg smed på XLR kablerne, kan lige akurat være der, men sidder en anelse i spænd  Men det kunne da være meget spændende at prøve de adaptere.. hvem forhandler dem herhjemme?
|
|
|
Prøv på Farnell.com, den så dansk ud.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
TroelsP skrev:
Bare et opklarende spørgsmål... hvad ligger der i begrebet "balanceret opbygning" og hvorfor bruger man det? Og endelig, hvorfor bruger man det ikke konsekvent i godt udstyr, hvis det har en fordel frem for almindelig RCA?
Er der nogen sammenhænge hvor RCA forbindelser ikke kan/må anvendes, og tilsvarende for balancerede forbindelser?
|
|
|
I det normale signle ended opbygning har man signal og stel. En balanceret opbygning er som en stereo forstærker i hver kanal, sådan at stel er flydende og ikke har kontakt til signalet. Det skal være meget præcist og ensartet opbygget. På denne måde udbalanceres uliniariteter og kredsløbet under forstærkningen. Bruges i studier. Der er ikke noget situation rca eller xlr ikke må anvendes, det afhænger af valg af opbygning og det man vil opnå.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 10 Oktober 2012 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
NAD-Mand skrev:
|
|
|
Prøv på Farnell.com, den så dansk ud.  |
|
|
Jeg kigger :-)
|
| Til top |
|
| |