| Forfatter |
|
jukuluff Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 24 Oktober 2012 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
mbull skrev:
thomas.larsen skrev:
Hej alle. Det er fedt at høre jeres erfaringer, og jeg har også selv altid hørt at et passivt filter skulle
dræbe dynamikken, så derfor er jeg nu kommet til det næste skridt på min strøm vej hvor jeg er ved at få min elektriker til at etablere en dedikeret
linje kun til mit Hifi, hvor jeg (tror jeg) kun vil bruge mint passive filter på mine digitale kilder og så ellers effektforstærkerne på "ren" strøm, og nu
har jeg så et spørgsmål til alle jer der har gjort dette..... Skal det være en HPFI eller en PFI han skal montere i min tavle og er det fint nok med
automatsikring eller skal det være en smeltesikring?? Jeg er dog med på det skal være et 3x2,5 kabel
|
|
|
Der er ingen grund til at generalisere de passive filtre. Jeg tror faktisk de "dynamik dræbende" erfaringer kommer fra bl.a. PS Audio Quintet
modellen... et filter i den lave ende.
Jeg anvender selv et Dezorel filter: http://www.dezorel.com/Home.htm Den helt suværent bedste
investering jeg endnu har gjort Filteret gav en forbedring som snildt overgår mine udskiftninger af forstærker og CD/DAC! Og nul dynamik
begræsning, tværtimod  |
|
|
Hvad koster det filter ?
|
|
|
Hvad jeg kan finde frem til, et styk flybillet til Serbien + prisen på filteret..
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 672
|
| Sendt: 24 Oktober 2012 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke selv kommet igang med at rode med strømmen så meget endnu, hvorfor jeg ikke har så mange personlige erfaringer.
Har dog hørt en del godt om Shunyata Hydra 6. Shunyata skriver dog selv (artikel i Stereophile 2012), at der er en downside ved alle passive filtre, også deres egne (på nær deres dyre Triton til 39k - selvfølgelig). Er der nogle af jer, som har erfaringer med Shunyata Hydra 6?
__________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
Bio: Avalon & Velodyne
|
| Til top |
|
| |
thomas.larsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op!!!
Så fik jeg etableret en direkte linje til mit stereo....... Jeg fik en seperat 16A HPFI med indbygget automatsikring samt et jordspyd som kun er til mit
Hifi.
Jeg skal love for der kom luft og soundstage/3D blev MEGET forbedret, men særligt og især bassen blev strammet op og alting lyder bare SÅ meget
bedre og så meget mere rigtigt! jeg kan jo næsten fornemme trommeskinnet på trommerne, det satme utroligt.
Jeg lyttede kun på hele gearet tilsluttet min supra skinne, men i løbet af weekenden vil jeg prøve at koble mine effektforstærkere direkte i væggen
udenom skinnen/filteret, og så se hvad der sker!
Jeg tester samtidigt 2 forskellige power conditioners (Monster HTS5100 og exactpower SP15A), så det blir sjovt at se hvad de kan bidrage med.
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
mbull skrev:
thomas.larsen skrev:
Hej alle. Det er fedt at høre jeres erfaringer, og jeg har også selv altid hørt at et passivt filter skulle dræbe dynamikken, så derfor er jeg nu kommet til det næste skridt på min strøm vej hvor jeg er ved at få min elektriker til at etablere en dedikeret linje kun til mit Hifi, hvor jeg (tror jeg) kun vil bruge mint passive filter på mine digitale kilder og så ellers effektforstærkerne på "ren" strøm, og nu har jeg så et spørgsmål til alle jer der har gjort dette..... Skal det være en HPFI eller en PFI han skal montere i min tavle og er det fint nok med automatsikring eller skal det være en smeltesikring?? Jeg er dog med på det skal være et 3x2,5 kabel
|
|
|
Der er ingen grund til at generalisere de passive filtre. Jeg tror faktisk de "dynamik dræbende" erfaringer kommer fra bl.a. PS Audio Quintet modellen... et filter i den lave ende.
Jeg anvender selv et Dezorel filter: http://www.dezorel.com/Home.htm Den helt suværent bedste investering jeg endnu har gjort Filteret gav en forbedring som snildt overgår mine udskiftninger af forstærker og CD/DAC! Og nul dynamik begræsning, tværtimod 
|
|
|
Hvad koster det filter ?
|
|
|
Det afhænger af antallet af udtag, men hvis jeg ikke husker galt så ligger de mellem € 500 - 1.000.
Send en mail til producenten, så er jeg sikker på at du får priser  __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jukuluff skrev:
Music4life skrev:
mbull skrev:
thomas.larsen skrev:
Hej alle. Det er fedt at høre jeres erfaringer, og jeg har også selv altid hørt at et passivt filter skulle dræbe dynamikken, så derfor er jeg nu kommet til det næste skridt på min strøm vej hvor jeg er ved at få min elektriker til at etablere en dedikeret linje kun til mit Hifi, hvor jeg (tror jeg) kun vil bruge mint passive filter på mine digitale kilder og så ellers effektforstærkerne på "ren" strøm, og nu har jeg så et spørgsmål til alle jer der har gjort dette..... Skal det være en HPFI eller en PFI han skal montere i min tavle og er det fint nok med automatsikring eller skal det være en smeltesikring?? Jeg er dog med på det skal være et 3x2,5 kabel
|
|
|
Der er ingen grund til at generalisere de passive filtre. Jeg tror faktisk de "dynamik dræbende" erfaringer kommer fra bl.a. PS Audio Quintet modellen... et filter i den lave ende.
Jeg anvender selv et Dezorel filter: http://www.dezorel.com/Home.htm Den helt suværent bedste investering jeg endnu har gjort Filteret gav en forbedring som snildt overgår mine udskiftninger af forstærker og CD/DAC! Og nul dynamik begræsning, tværtimod 
|
|
|
Hvad koster det filter ?
|
|
|
Hvad jeg kan finde frem til, et styk flybillet til Serbien + prisen på filteret..
|
|
|
Man kunne også sende en mail til producenten og få prisen inkl. forsendelse  __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
thomas.larsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 21 November 2012 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev der opgraderet strøm til den store guldmedalje....
En dedikeret 16Amp HPFI gruppe med eget jordspyd.
1stk Nordost Qb4 strømskinne istedet for min supra LoRad.
1stk Nordost frey fødekabel til Qb4, samt Nordost Vishnu til alle apparater!
Fy for s..... En forskel i forhold til det gamle, jeg troede ikke mine øre. At der kunne hentes så meget på strøm siden har ganske enkelt overrasket mig
voldsomt!!!
SÅ meget bedre soundstage og stram stram bund, og udklingningen af instrumenterne er ganske enkelt klasser bedre!
Thomas.
|
| Til top |
|
| |