| Forfatter |
|
jukuluff Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 24 Oktober 2012 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
mbull skrev:
thomas.larsen skrev:
Hej alle. Det er fedt at høre jeres erfaringer, og jeg har også selv altid hørt at et passivt filter skulle
dræbe dynamikken, så derfor er jeg nu kommet til det næste skridt på min strøm vej hvor jeg er ved at få min elektriker til at etablere en dedikeret
linje kun til mit Hifi, hvor jeg (tror jeg) kun vil bruge mint passive filter på mine digitale kilder og så ellers effektforstærkerne på "ren" strøm, og nu
har jeg så et spørgsmål til alle jer der har gjort dette..... Skal det være en HPFI eller en PFI han skal montere i min tavle og er det fint nok med
automatsikring eller skal det være en smeltesikring?? Jeg er dog med på det skal være et 3x2,5 kabel
|
|
|
Der er ingen grund til at generalisere de passive filtre. Jeg tror faktisk de "dynamik dræbende" erfaringer kommer fra bl.a. PS Audio Quintet
modellen... et filter i den lave ende.
Jeg anvender selv et Dezorel filter: http://www.dezorel.com/Home.htm Den helt suværent bedste
investering jeg endnu har gjort Filteret gav en forbedring som snildt overgår mine udskiftninger af forstærker og CD/DAC! Og nul dynamik
begræsning, tværtimod  |
|
|
Hvad koster det filter ?
|
|
|
Hvad jeg kan finde frem til, et styk flybillet til Serbien + prisen på filteret..
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 672
|
| Sendt: 24 Oktober 2012 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke selv kommet igang med at rode med strømmen så meget endnu, hvorfor jeg ikke har så mange personlige erfaringer.