Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 04:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Subwoofer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2013 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Chromosome skrev:
SVS har en prøvetid på 40 dage på deres woofere såvidt jeg husker.
Og man derfor kan returnere hvis man ikke er tilfreds.

Fedest :-)
Til top Vis wolle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wolle_dk

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2013 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Strukturen skrev:
Hej igen

Jeg "gad" heller ikke køre rundt, så jeg skrev til nogle forhandlere, fik et godt tilbud, og tænkte, at det kunne da ikke gå galt, at bestille, prøve, og er
man tilfreds, jamen så er den ikke længere... Bare man kan blive glad for det man anskaffer sig og jeg er svært tilfreds
Men ellers... Vælg et par forhandlere, og lav en aftale, så de kan have tingene klar når du ankommer, så du kun skal bruge din tid på det bedste, at
koncentrere sig om lyden... Og er du tilfreds, så kan du nok få tingene hjem... Ulempen er, at forhandlerne altid har noget spændende, som man nok
ikke ville undvære, og så sprænges budgettet
Mvh.
Struktøren

Jeg vil som sagt ikke køre rundt i landet for at lytte til subwoofere ... Det er selvfølgelig en subjektiv vurdering, da subwoofernes specs ikke siger
noget direkte om deres subwoofernes egenskaber ..

Det er dog stadig meget brugbart at høre jeres erfaringer og meninger :-)

Alles mening er velkomne :-)

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2013 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

hbuus skrev:
Jeg havde en B&W ASW608 sub.
Bassen i den var super stram og kontant.
Mon ikke det er lige sådan mht. ASW610.
Jeg kan godt anbefale B&W subs i hvert fald.

Mvh
Henrik

Hej Henrik :)
Tak for dit svar . Jeg er dog ret sikker på, at det bliver en SVS eller XTZ .

BlackSheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Februar 2013 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Har du lyttet til en dali sub e-12f (3700kr)
Den passer til dine zensor i design samt lyd.

Du må ikke afvise den ved at have hørt den i butikken da dette ikke kan sammenlignes med at sætte den rigtigt op hjemme ved dig selv og indstille
den rigtigt.

Da jeg skulle have nu sub hørte jeg den imod b&w's asw 10cm (8500kr) her vandt dali'en for mig.

Jeg har den nu her hjemme og den skal køre sammen med mentor 2 og de spiller også super sammen.

Du finder ikke mange subs i den pris klasse der klare sig så godt som sub e12 f og så passer den til dine zensor. Hehe

Den kan i mine øre og smag både lave præsis bass til film og musik lytning og hvis man skruer godt op bagpå kan den lave party bass til fest osv.
Til top Vis BlackSheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackSheep

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2013 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

BlackSheep skrev:
Har du lyttet til en dali sub e-12f (3700kr)
Den passer til dine zensor i design samt lyd.

Du må ikke afvise den ved at have hørt den i butikken da dette ikke kan sammenlignes med at sætte den rigtigt op hjemme ved dig selv og indstille
den rigtigt.

Da jeg skulle have nu sub hørte jeg den imod b&w's asw 10cm (8500kr) her vandt dali'en for mig.

Jeg har den nu her hjemme og den skal køre sammen med mentor 2 og de spiller også super sammen.

Du finder ikke mange subs i den pris klasse der klare sig så godt som sub e12 f og så passer den til dine zensor. Hehe

Den kan i mine øre og smag både lave præsis bass til film og musik lytning og hvis man skruer godt op bagpå kan den lave party bass til fest osv.

Hvis vi snakker om den samme Dali sub, har den fået meget modvind på sin vej frem i lyset.
Jeg har hørt fra adskillige, at netop denne subwoofer er for langsom og slap i forhold til sine konkurrenter i samme prisklasse.

Men mange tak for dit input :-)

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2013 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder og kigger efter et subwoofer-kabel.... Hvis man er forvirret, når man kigger på subwoofer, bliver man da først forvirret, når man skal vælge kablet....  :)

Jeg har fået kig på dette kabel, som har fået ret rosende ord med på vejen:

http://www.amazon.co.uk/Chord-Company-CrimsonPlus-RCA-SUBWOO FER/dp/B004XQDVEY/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1361712043& sr=8-3

http://www.whathifi.com/review/chord-company-crimsonplus

Hvad er jeres erfaringer?  :)

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Februar 2013 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Jeg købte denne XTZ sub for et års tid siden;  http://danstv.dk/shop/xtz-99w-12-3769p.html, og den kan, størrelse og pris taget i betragtning, virkelig leverer varen. ( du kan også spare Kr. 500, og købe i matsort, om ikke den fine pianolak er vigtig for dig...)

Samtidig giver den mulighed for at køre h.h.v. "basrefleks" og "lukket", så man selv kan vælge den "model" man synes lyder bedst ( jeg er - ubetinget - til den "lukkede", som gør at bassen føles mere "stram")

M.h.t. sub-kabel, så tror jeg ikke at du skal gå SÅ højt op i dette, blot anskaffe et "normalt" eet. Og mon ikke at et sådant finder vej i din lomme uden beregning om du køber hos Dans TV ? :)

MVH

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2013 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

Jeg købte denne XTZ sub for et års tid siden;  3769p.html">http://danstv.dk/shop/xtz-99w-12-3769p.html, og den kan, størrelse og pris taget i betragtning, virkelig leverer varen.

Samtidig giver den mulighed for at køre h.h.v. "basrefleks" og "lukket", så man selv kan vælge den "model" man synes lyder bedst ( jeg er -
ubetinget - til den "lukkede", som gør at bassen føles mere "stram")

M.h.t. sub-kabel, så tror jeg ikke at du skal gå SÅ højt op i dette, blot anskaffe et "normalt" eet. Og mon ikke at et sådant finder vej i din lomme
uden beregning om du køber hos Dans TV ? :)

MVH

Den har jeg også overvejet :)
Svs'en skulle bare være lidt pænere, hvilket også har en betydning, da bolig-indretning betyder en del for mig :)
Men XTZ'en er derimod et par tusinde kroner billigere ... Hmm

Angående kablet, så har jeg hørt at dette er ret væsentligt, da det analoge signal ikke er tabsfrit.

Og tak for dit svar :)

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Februar 2013 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

wolle_dk skrev:
Jesper Andersen skrev:

Jeg købte denne XTZ sub for et års tid siden;  3769p.html">http://danstv.dk/shop/xtz-99w-12-3769p.html, og den kan, størrelse og pris taget i betragtning, virkelig leverer varen.

Samtidig giver den mulighed for at køre h.h.v. "basrefleks" og "lukket", så man selv kan vælge den "model" man synes lyder bedst ( jeg er -

M.h.t. sub-kabel, så tror jeg ikke at du skal gå SÅ højt op i dette, blot anskaffe et "normalt" eet. Og mon ikke at et sådant finder vej i din lomme
den beregning om du køber hos Dans TV ? :)

MVH

Den har jeg også overvejet :)
Svs'en skulle bare være lidt pænere, hvilket også har en betydning, da bolig-indretning betyder en del for mig :)
Men XTZ'en er derimod et par tusinde kroner billigere ... Hmm

Angående kablet, så har jeg hørt at dette er ret væsentligt, da det analoge signal ikke er tabsfrit.

Og tak for dit svar :)

- jeg har ikke set SVS - men har meget svært ved at se at de/andre sub'er kan være finishmæssigt pænere end ZTX'eren......den er FLOT i pianolakken ( og netop lakken er super flot påført....'har set pianolakker som så frygtelige ud)

- om hvorvidt et par tusind kroner i forskel, netop gør en forskel for dig kan kun du afgøre.....omvendt kan du jo så få TO XTZ til blot et par tusind mere end een SVS ;)

Det som i sin tid afgjorde sub-valget for mig, var egentlig baseret på lidt samme præmisser som dine; jeg gad ikke at køre Danmark rundt, gad heller ikke at hjemtage sub fra div. internetsites med efterfølgende "retur-bøvl", om den ikke levede op til forventninger ( det er næsten umuligt som privat at sende varer tungere end 20 Kg - medmindre at man vil "flåes" økonomisk), og samtidig skulle den også se pæn/diskret i stuemiljøet.

Og med den super fine & professionelle service jeg mødte hos Dans TV, da jeg efter at have pløjet mig igennem div. test' af netop XTZ subben havde fundet ud af at XTZ var af god kvalitet, gjorde udslaget for mig. Bla. fik jeg også tilbudt fuld returret om den ikke spillede som jeg ønskede/forventet.

MVH

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2013 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:
wolle_dk skrev:
Jesper Andersen skrev:

Jeg købte denne XTZ sub for et års tid siden;  >3769p.html">http://danstv.dk/shop/xtz-99w-12-3769p.ht ml, og den kan, størrelse og pris taget i betragtning, virkelig leverer varen.

den beregning om du køber hos Dans TV ? :)

MVH

Den har jeg også overvejet :) Svs'en skulle bare være lidt pænere, hvilket også har en betydning, da bolig-indretning betyder en del for
mig :) Men XTZ'en er derimod et par tusinde kroner billigere ... Hmm Angående kablet, så har jeg hørt at dette er ret væsentligt, da det analoge
signal ikke er tabsfrit. Og tak for dit svar :)

- jeg har ikke set SVS - men har meget svært ved at se at de/andre sub'er kan være finishmæssigt pænere end ZTX'eren......den er FLOT i
pianolakken ( og netop lakken er super flot påført....'har set pianolakker som så frygtelige ud)

- om hvorvidt et par tusind kroner i forskel, netop gør en forskel for dig kan kun du afgøre.....omvendt kan du jo så få TO XTZ til blot et par
tusind mere end een SVS ;)

Det som i sin tid afgjorde sub-valget for mig, var egentlig baseret på lidt samme præmisser som dine; jeg gad ikke at køre Danmark rundt, gad
heller ikke at hjemtage sub fra div. internetsites med efterfølgende "retur-bøvl", om den ikke levede op til forventninger ( det er næsten umuligt som
privat at sende varer tungere end 20 Kg - medmindre at man vil "flåes" økonomisk), og samtidig skulle den også se pæn/diskret i stuemiljøet.

Og med den super fine & professionelle service jeg mødte hos Dans TV, da jeg efter at have pløjet mig igennem div. test' af netop XTZ subben
havde fundet ud af at XTZ var af god kvalitet, gjorde udslaget for mig. Bla. fik jeg også tilbudt fuld returret om den ikke spillede som jeg
ønskede/forventet.

MVH

XTZ ser bestemt også spændende ud.. Jeg har også hørt fra mange, at man får utroligt meget for pengene med XTZ.
Jeg har dog også hørt fra ret mange at SVS spiller i særklasse , og kabinettet til den billigere sb-model, er lidt mindre end XTZ.

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2013 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Det bør måske nævnes, at hvis jeg vælger en SVS, finder jeg en brugt ... Hvis jeg vælger en XTZ, bliver den købt fabriksny.

Maximilian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Februar 2013 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Ville heller ikke bruge for mange penge på et kabel til subben...
Til top Vis Maximilian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximilian

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2013 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Maximilian skrev:

Kan du begrunde det? :-)

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Februar 2013 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Hvis ikke det allerede er nævnt, vil jeg minde om at man kan få én eller to subs til at spille perfekt i næsten i hvilket som helst rum ved hjælp af equalizeren fra SVS AS-EQ1.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2085&zoneid=1

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Februar 2013 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også anbefale 2 subs istedet for 1, det lyder meget bedre og der er mere overskud. Jeg har selv 2 SVS pc13 ultra som er nogen rør der står og fylder ikke meget. Det er meget bedre at se på end kasse hvis du spørger mig.

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2013 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:

Hvis ikke det allerede er nævnt, vil jeg minde om at man kan få én eller to subs til at spille perfekt i næsten i hvilket som helst
rum ved hjælp af equalizeren fra SVS AS-EQ1.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?
article id=2085&zoneid=1

Tak for inputtet . Hvad koster sådan en fætter? Den sælges ikke hos den norske forhandler , kan jeg se.
Jeg tror umiddelbart det bliver lidt over-kill til min kommende subwoofer :-)

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2013 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

Jeg vil også anbefale 2 subs istedet for 1, det lyder meget bedre og der er mere overskud. Jeg har selv 2 SVS pc13 ultra
som er nogen rør der står og fylder ikke meget. Det er meget bedre at se på end kasse hvis du spørger mig.

Du har helt sikkert ret... Det er dog ikke en realistisk målsætning pt., da jeg da fattig og studerende ;-)

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Februar 2013 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Nu ingen grund til panik. First things first!!!

ÉN sub uanset hvad, bør være nok til en start selvfølgelig. Når du finder ud af hvilket impact den kan give, kan dernæst spekuleres i én mere.

INGEN grund til OVERKILL!

Btw. Tænder min SVS SB-12plus i skrivende stund.. NU SKAL DER FANME GAMES!!! Happy søndag og havde jeg haft én til pt. Og ville forsøge
bare at teste begge i action i 15min. Så HAVDE jeg fået en klage fra samtlige naboer.

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

Maximilian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Februar 2013 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

wolle_dk skrev:
Maximilian skrev:

Kan du begrunde det? :-)

Når der er tale om et kabel til en sub, er det selvfølgeligt vigtigt, at der ikke er brum - ellers tror jeg ikke der er stor gevinst ved et superkabel over
noget mere almindeligt (ønsker dog ikke at starte en kabel/lydkvalitet-diskusion) - endte dog selv med at købe et ok chord kabel, men jeg får brug for
et længere, så bliver det ikke et tilsvarende halvdyrt kabel.
Til top Vis Maximilian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximilian

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2013 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Chromosome skrev:
Nu ingen grund til panik. First things first!!!

ÉN sub uanset hvad, bør være nok til en start selvfølgelig. Når du finder ud af hvilket impact den kan give, kan dernæst spekuleres i én mere.

INGEN grund til OVERKILL!

Btw. Tænder min SVS SB-12plus i skrivende stund.. NU SKAL DER FANME GAMES!!! Happy søndag og havde jeg haft én til pt. Og ville forsøge
bare at teste begge i action i 15min. Så HAVDE jeg fået en klage fra samtlige naboer.

Jeg ønsker netop ikke at få klager fra mine naboer :-)
God søndag til dig ...

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum