| Forfatter |
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
| Sendt: 24 Februar 2013 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 24 Februar 2013 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående kabel til sub, altså et phono kabel, så er det meget lave frekvenser vi taler om, så her behøver du ikke at bruge særligt mange penge. Det er kun 20-200hz det drejer sig om. Så køb et pænt og billigt et i den rette længde. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 24 Februar 2013 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Angående kabel til sub, altså et phono kabel, så er det meget lave frekvenser vi taler om, så her behøver du ikke at bruge særligt mange penge. Det er kun 20-200hz det drejer sig om. Så køb et pænt og billigt et i den rette længde.  |
|
|
Uha uha dette kunne godt blive en religons krig.... for jeg mener man skal ofre noget på et kabel, da der er store chancer for at få 50 hz brum med ind. Så min erfaring er brug nogle penge på at få et godt skærmet et så der ikke sker disse ting...
|
| Til top |
|
| |
Maximilian Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 24 Februar 2013 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulrik77 skrev:
allanowich skrev:
Angående kabel til sub, altså et phono kabel, så er det meget lave frekvenser vi taler om, så her behøver
du ikke at bruge særligt mange penge. Det er kun 20-200hz det drejer sig om. Så køb et pænt og billigt et i den rette længde.  |
|
|
Uha uha dette kunne godt blive en religons krig.... |
|
|
Enig
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 24 Februar 2013 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulrik77 skrev:
allanowich skrev:
Angående kabel til sub, altså et phono kabel, så er det meget lave frekvenser vi taler om, så her behøver
du ikke at bruge særligt mange penge. Det er kun 20-200hz det drejer sig om. Så køb et pænt og billigt et i den rette længde.  |
|
|
Uha uha dette kunne godt blive en religons krig.... for jeg mener man skal ofre noget på et kabel, da der er store chancer for at få 50 hz brum med
ind.Så min erfaring er brug nogle penge på at få et godt skærmet et så der ikke sker disse ting... |
|
|
Det er også det, jeg har hørt fra flere personer ... Det ville klart være bedre, hvis man kunne nøjes med et billigere kabel.
Men ja, der vil nok altid folk der er for og imod køb af dyrere kabler .
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2013 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Angående kabel til sub, altså et phono kabel, så er det meget lave frekvenser vi taler om, så her behøver du ikke at bruge
særligt mange penge. Det er kun 20-200hz det drejer sig om. Så køb et pænt og billigt et i den rette længde.  |
|
|
Håber du har ret :)
Som jeg har skrevet , er der stor uenighed om hvorvidt dyrere kabler er en god investering .
Hvis I kender til nogle tests, hvor man kan se sammenligner, vil jeg super gerne se dem :-)
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 24 Februar 2013 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
Tak for inputtet . Hvad koster sådan en fætter? Den sælges ikke hos den norske forhandler , kan jeg se. Jeg tror umiddelbart det bliver lidt over-kill til min kommende subwoofer :-) |
|
|
Ups! Har erfaret at den er gået ud af prdoduktion. Ærgerligt - det er ellers et genialt apparat.
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2013 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
wolle_dk skrev:
Tak for inputtet . Hvad koster sådan en fætter? Den sælges ikke hos den norske forhandler , kan jeg se. Jeg tror umiddelbart det bliver
lidt over-kill til min kommende subwoofer :-) |
|
|
Ups! Har erfaret at den er gået ud af prdoduktion. Ærgerligt - det er ellers et genialt apparat. |
|
|
Jeg kunne se, at det kostede omkring 4000kr dengang ... Det ville måske have været lidt over-kill i mit tilfælde ;-)
Men tak alligevel ..
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2013 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maximilian skrev:
Ulrik77 skrev:
allanowich skrev:
Angående kabel til sub, altså et phono kabel, så er det meget lave frekvenser vi taler
om, så her behøver
|
|
Uha uha dette kunne godt blive en religons krig.... |
|
|
Enig |
|
|
Derfor håber jeg på nogle tests, der kan komme med nogle objektive resultater/målinger :-)
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 24 Februar 2013 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
allanowich skrev:
Angående kabel til sub, altså et phono kabel, så er det meget lave frekvenser vi taler om, så her behøver du ikke at bruge særligt mange penge. Det er kun 20-200hz det drejer sig om. Så køb et pænt og billigt et i den rette længde.  |
|
|
Håber du har ret :) Som jeg har skrevet , er der stor uenighed om hvorvidt dyrere kabler er en god investering .
Hvis I kender til nogle tests, hvor man kan se sammenligner, vil jeg super gerne se dem :-) |
|
|
Hvis blot det er et koaksial kabel hvor stel strømpen ligger uden om signal lederen, skulle den da være godt afskærmet. Er enig i, kablet skal være afskærmet. Men en pris på 300-400kr burde kunne gøre det.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2013 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
wolle_dk skrev:
allanowich skrev:
Angående kabel til sub, altså et phono kabel, så er det meget lave frekvenser vi taler
om, så her behøver du ikke at bruge særligt mange penge. Det er kun 20-200hz det drejer sig om. Så køb et pænt og billigt et i den rette længde.
 |
|
|
Håber du har ret :) Som jeg har skrevet , er der stor uenighed om hvorvidt dyrere kabler er en
god investering . Hvis I kender til nogle tests, hvor man kan se sammenligner, vil jeg super gerne se dem :-) |
|
|
Hvis blot det er et koaksial
kabel hvor stel strømpen ligger uden om signal lederen, skulle den da være godt afskærmet. Er enig i, kablet skal være afskærmet. Men en pris på
300-400kr burde kunne gøre det.  |
|
|
Alt efter hvilken længde, jeg skal bruge selvfølgelig ;-)
Jeg skal nemlig bruge en del meter (6-8 meter).. Jeg håbede derfor, at man kunne nøjes med et billigere kabel, uden det går udover lyd-kvaliteten ?
:-)
|
| Til top |
|
| |
Maximilian Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 24 Februar 2013 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
allanowich skrev:
wolle_dk skrev:
allanowich skrev:
Angående kabel til sub, altså et phono kabel, så er det meget lave
frekvenser vi taler
om, så her behøver du ikke at bruge særligt mange penge. Det er kun 20-200hz det drejer sig om. Så køb et pænt og billigt et i den rette længde.
 |
|
|
Håber du har ret :) Som jeg har skrevet , er der stor uenighed om hvorvidt dyrere kabler er en
god investering . Hvis I kender til nogle tests, hvor man kan se sammenligner, vil jeg super gerne se dem :-) |
|
|
kabel hvor stel strømpen ligger uden om signal lederen, skulle den da være godt afskærmet. Er enig i, kablet skal være afskærmet. Men en pris på
|
|
Jeg skal nemlig bruge en del meter (6-8 meter).. Jeg håbede derfor, at man kunne nøjes med et billigere kabel, uden det går udover lyd-kvaliteten ?
:-) |
|
|
(Det gør det sandsynligvis ikke - hvis der er brum, så vil du kunne høre det)) det siger brum brum bruuum
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2013 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maximilian skrev:
wolle_dk skrev:
allanowich skrev:
wolle_dk skrev:
allanowich skrev:
Angående kabel til sub, altså et phono
kabel, så er det meget lave
frekvenser vi taler
 |
|
|
|
|
|
|
:-) |
|
|
(Det gør det sandsynligvis ikke - hvis der er brum, så vil du kunne høre det)) det siger brum brum bruuum |
|
|
Hvordan skal det da rigtigt lyde? ;-)
|
| Til top |
|
| |
8888 Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2012 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 24 Februar 2013 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
[QUOTE=Strukturen] Hej igen
3 mærker, som altid er repræsenteret når man snakker om bas... Min holdning er nu du skal gøre op med dig selv om hvilken en af disse mærker
det
skal være... Ud og lyt, og måske falder du så over et 4.?,men nu er det nok op til dig selv hvad du skal investere i
Mvh. Struktøren
 |
|
|
Jeg må være ærlig og indrømme, at jeg ikke gider køre hele landet tyndt for at lytte til de forskellige mærker :-)
Jeg bor i Herning , hvor man ikke kan købe nogle af de nævnte mærker :-(
Så hellere høre nogle gode og subjektive og objektive holdninger ... Subwooferen vil altid være omfattet af 14 dages returret ved internet-handel .[/
QUOTE]
Når nu du bor i Herning, så det jo bare at springe i bilen og køre de 20minutter hvis du
Vil høre den Svs pb 12 plus , så laver jeg en kop kaffe :)
Kan godt se at det ikke er den farve du søger , men så har du hørt den , og kan der efter
beslutte om det er sådan en du skal ha og vente på den dukker op i den "rigtige " farve
Hos mig spiller den i 28 m2 og 1 er rigelig
Mvh Tommy
|
| Til top |
|
| |
8888 Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2012 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 24 Februar 2013 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et kabel til subwoofere kan laves af antenne kabel 5-7 kr pr. Meter , eneste ulempe
det er stift , det er rigtig godt til at bruge når man skal finde udaf hvor suben skal stå
For du kan lave et meget langt kabel til ingen penge
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2013 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
8888 skrev:
wolle_dk skrev:
[QUOTE=Strukturen] Hej igen
3 mærker, som altid er repræsenteret når man snakker om bas... Min holdning er nu du skal gøre op med dig selv om hvilken en af disse mærker
det
skal være... Ud og lyt, og måske falder du så over et 4.?,men nu er det nok op til dig selv hvad du skal investere i
Mvh. Struktøren
 |
|
|
Jeg må være ærlig og indrømme, at jeg ikke gider køre hele landet tyndt for at lytte til de forskellige mærker :-)
Jeg bor i Herning , hvor man ikke kan købe nogle af de nævnte mærker :-(
Så hellere høre nogle gode og subjektive og objektive holdninger ... Subwooferen vil altid være omfattet af 14 dages returret ved internet-handel .[/
QUOTE]
Når nu du bor i Herning, så det jo bare at springe i bilen og køre de 20minutter hvis du
Vil høre den Svs pb 12 plus , så laver jeg en kop kaffe :)
Kan godt se at det ikke er den farve du søger , men så har du hørt den , og kan der efter
beslutte om det er sådan en du skal ha og vente på den dukker op i den "rigtige " farve
Hos mig spiller den i 28 m2 og 1 er rigelig
Mvh Tommy
|
|
|
Hej Tommy :-)
Tusind tak for invitation .. PB'eren bliver dog for stor til min stue.. Tror jeg satser på lillebroderen eller XTZ 10 "
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2013 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
8888 skrev:
Et kabel til subwoofere kan laves af antenne kabel 5-7 kr pr. Meter , eneste ulempe
det er stift , det er rigtig godt til at bruge når man skal finde udaf hvor suben skal stå
For du kan lave et meget langt kabel til ingen penge  |
|
|
Er du sikker på , at det giver et ordentligt resultat ?
Det lyder lidt hjemme-fusker-agtigt... ;-)
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2013 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
8888 skrev:
For du kan lave et meget langt kabel til ingen penge  |
|
|
Tænker du på en kvalitet lignende denne:
http://www.av-cables.dk/antennekabler/clicktronic-advance-hi gh-end-antennekabel-10-m.html
|
| Til top |
|
| |
mmunk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 25 Februar 2013 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et 12M æangt sub kabel keg jar lavet af det billigste antennekabel jeg ku få samt et par billige phonoatik og der mindre brum på det end
der på mit qed kabel. Og prisen var 113kr __________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2013 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
mmunk skrev:
Jeg har selv et 12M æangt sub kabel keg jar lavet af det billigste antennekabel jeg ku få samt et par billige phonoatik og der
mindre brum på det end
der på mit qed kabel. Og prisen var 113kr |
|
|
Det lyder dæleme godt :-)
Men hvordan er det muligt?
|
| Til top |
|
| |