| Forfatter |
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 13 Maj 2013 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis der er nogen som gerne vil have det, så kan de hente det for 2000 kr ...
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 13 Maj 2013 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lille Smed, jeg trækker mit tidligere humoristiske indlæg tilbage (lader det stå men trækker i land)  . Og undskyld  . den deal du dér foreslår, er rigtig god for en, som måtte mangle en go´ pre og effekt. RESPEKT  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 13 Maj 2013 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sæt er et rigtig fint sæt og vel vedligeholdt og uden misk mask - kan det sagtens koste meget mere. Jeg synes ikke, at de tidligere indlæg lader til at have ret meget til overs for dette sæt - så det må de jo om - men det skal ikke fratage dette sæt fra at være et godt et.
Hvad andre synes om dette sæt.....kan jo i princippet være ligemeget, men du kan evt. prøve at orientere dig over tid om markedspriserne internationalt på det. Herhjemme får man altid nærmest ingenting. Kun få er villige/magter at lægge mange penge for gode brugte ting. Enten fordi de vil krejle sig til det eller fordi de anser alt over 10 år gammelt for noget l**t.
Det er et af de finere sæt fra Denon - og tilmed rigtig flot.
Som med alle ældre ting - både inden for køkkengrej - hifi - og mennesker - kræver udstyr, som begynder at kunne bære betegnelsen "Vintage" - oftest en kærlig og kyndig hånd - for at man kan sikre, at det kan køre i endnu mange år frem.......men de teknikere findes også stadig om end man skal lede lidt - og de behøver ikke at være dyre..
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2013 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Boydk]Lille Smed, jeg trækker mit tidligere humoristiske indlæg tilbage (lader det stå men trækker i land)  . Og undskyld  . den deal du dér foreslår, er rigtig god for en, som måtte mangle en go´ pre og effekt. RESPEKT  . tak for de pæne ord.. syntes gs forstærker spiller bedre på mine magnepan .. selv om de kun yder 340 watt i 4 ohm.. .. men er mere rig på detaljer i mellemtonen området .. __________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
knaldhætten Branchemedlem

DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 14 Maj 2013 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brugtpriserne i dk er blandt de laveste i Europa. Skammeligt lave er de ofte..
Alle burde kende hifishark.com som hurtigt giver et overblik over globale udbudspriser.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 14 Maj 2013 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
knaldhætten skrev:
Brugtpriserne i dk er blandt de laveste i Europa. Skammeligt lave er de ofte..
Alle burde kende hifishark.com som hurtigt giver et overblik over globale udbudspriser. |
|
|
Ja men handles der så også til højere priser. Jeg synes at en pris på 2000 kr for et sæt som dette lyder meget rimeligt, for dem der vil acceptere så gamle produkter. Og det er da lige så meget en fordel at priserne på brugt udstyr er lavere i Danmark, for så er produkterne mere tilgængelige. Og markedet har altid ret, det sætter prisen og det er et sundt princip. Og man kan altså ikke brokke sig over at må skære 75 - 80% af købsprisen når det brugte elektronik sælges efter 10 år. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 14 Maj 2013 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Jeg synes at en pris på 2000 kr for et sæt som dette lyder meget rimeligt, for dem der vil acceptere så gamle produkter. Og det
er da lige så meget en fordel at priserne på brugt udstyr er lavere i Danmark, for så er produkterne mere tilgængelige. Og
markedet har altid ret, det sætter prisen og det er et sundt princip. Og man kan altså ikke brokke sig over at må skære 75 -
80% af købsprisen når det brugte elektronik sælges efter 10 år. |
|
|
Det er nok at forsimple "markedskræfterne" lidt, det er korrekt at brugt hifi inkl. vintage går få relativ få penge i dk, men der
sker jo af og til det med vintage hifi at når det bliver gammelt nok og har en vis kvalitet/æstetik, ja så stiger prisen igen -
nogen gange til meget mere end den oprindelige nypris. Hvis alt gammel 'l**t' (for at blive i terminologien) bliver mindre værd
efterhånden som årene går så burde vi jo kunne afhente marantz rørforstærkere gratis rundt omkring, men sådan forholder det
sig ikke.
|
| Til top |
|
| |
Caspersteen Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 139
|
| Sendt: 14 Maj 2013 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
hvis der er nogen som gerne vil have det, så kan de hente det for 2000 kr ...
|
|
|
Privat besked sendt
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2013 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er det blevet solgt.. håber den ny ejer bliver glad for det
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
knaldhætten Branchemedlem

DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 15 Maj 2013 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
knaldhætten skrev:
Brugtpriserne i dk er blandt de laveste i Europa. Skammeligt lave er de ofte.. Alle burde kende
hifishark.com som hurtigt giver et overblik over globale udbudspriser. |
|
|
Ja men handles der så også til højere priser. Jeg synes at en pris på 2000 kr for et sæt som dette lyder meget rimeligt, for dem der vil acceptere så gamle
produkter. Og det er da lige så meget en fordel at priserne på brugt udstyr er lavere i Danmark, for så er produkterne mere tilgængelige. Og markedet har
altid ret, det sætter prisen og det er et sundt princip. Og man kan altså ikke brokke sig over at må skære 75 - 80% af købsprisen når det brugte elektronik
sælges efter 10 år. |
|
|
Du antager at markedet følger en formel som afskriver udstyr efter en bestemt nøgle og sådan er det bestemt ikke. Omend markedet, som du selv siger,
bestemmer så vil jeg påstå at de danske priser afspejler en kedelig bling bling mentalitet hos befolkningen - for pudsigt nok er de vejledende udsalgspriser
her i landet blandt de højeste i verden, hvilket er en noget skærende kontrast.
Jeg kan i øvrigt sige at jeg har renoveret et antal Accuphase forstærkere fra 70erne og 80erne inden for de sidste par år og må konstatere to ting:
1. Det er stadig absolut fremragende forstærkere, og
2. De kan godt holde 20 år mere.
Ingen af delene kan du sige om så meget som en eneste af de fabriksnye forstærkere du kan finde i en dansk butik til samme pris.
|
| Til top |
|
| |
Vinylcalle Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2012 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 22 Maj 2013 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
stridsvognen skrev:
Do you have some Pictures of the boards, before and after restoration, front and back side. Love to see if there is anyone out there making some nice work, most restoration Work i seen on these old amps looks terrible.
Was the amp in perfect working condition before you got it restored.?
About caps not having sound when not in the signal path, well i dont agree, or go so far to say, if you cant tell the difference in decupling caps in a power supply, then it dont matter if u have seen heard or sold 1 mil amps.. Then its you ears, or skills to put together a transperent setup and acustic invioment you have to work on.
The POA 3000Z is not the most transperent amp, but ok, and might not matter much what cap you put, like it have quite a lot off feedback generating HF distortion, and have made them smoke quite a lot from the day they were born.
Back on topic.. How much will you pay for the set pictured here, in un-known condition.? |
|
|
Skriver på svenska istället. Har inga bilder tillgängliga tyvärr. Förstärkarna fungerade mer eller mindre helt perfekt innan renoveringen men det visade sig bland annat vara en transistor i försteget som var trasig. Kondensatorerna i nätdelen på slutsteget var i dåligt skick. Du kör den gamla audiofil varianten alla som inte uppskattar tillräckligt esoterisk hifi har dålig hörsel, inga problem jag anordnar gärna ett blindtest där du kan skilja två identiska förstärkare med kondensatorer ifrån olika företag.  Jag skulle förövrigt kunna tänka mig att ställa din Luxman PD-555 jämte min PD-350. Kan tänka mig att ge vad ni anser den är värd vilket bör röra sig om 3000 kr med den typ av värderingar ni gör. Sålde i veckan min renoverade PMA-790 för 7900 sek.
|
| Til top |
|
| |
Vinylcalle Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2012 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 22 Maj 2013 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
knaldhætten skrev:
Hermann. skrev:
knaldhætten skrev:
Brugtpriserne i dk er blandt de laveste i Europa. Skammeligt lave er de ofte.. Alle burde kende
hifishark.com som hurtigt giver et overblik over globale udbudspriser. |
|
|
Ja men handles der så også til højere priser. Jeg synes at en pris på 2000 kr for et sæt som dette lyder meget rimeligt, for dem der vil acceptere så gamle
produkter. Og det er da lige så meget en fordel at priserne på brugt udstyr er lavere i Danmark, for så er produkterne mere tilgængelige. Og markedet har
altid ret, det sætter prisen og det er et sundt princip. Og man kan altså ikke brokke sig over at må skære 75 - 80% af købsprisen når det brugte elektronik
sælges efter 10 år. |
|
|
Du antager at markedet følger en formel som afskriver udstyr efter en bestemt nøgle og sådan er det bestemt ikke. Omend markedet, som du selv siger,
bestemmer så vil jeg påstå at de danske priser afspejler en kedelig bling bling mentalitet hos befolkningen - for pudsigt nok er de vejledende udsalgspriser
her i landet blandt de højeste i verden, hvilket er en noget skærende kontrast.
Jeg kan i øvrigt sige at jeg har renoveret et antal Accuphase forstærkere fra 70erne og 80erne inden for de sidste par år og må konstatere to ting:
1. Det er stadig absolut fremragende forstærkere, og
2. De kan godt holde 20 år mere.
Ingen af delene kan du sige om så meget som en eneste af de fabriksnye forstærkere du kan finde i en dansk butik til samme pris. |
|
|
Finaly someone who knows what he´s talking about. I was just about to make a bid on Mona Lisa I mean it probably wasn´t that expensive when it was new and since its 500 years old it could only be worth about 3% of that today. Well no more time for this now, got to listen to my new Accuphase (P-800).
|
| Til top |
|
| |