| Forfatter |
|
Allan. A Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 06 Juli 2013 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Allan. A skrev:
allanowich skrev:
Ok, så dur batteriet ikke længere. Jeg har et batteri til en mobil
godt nok, men det registreres heller ikke
nu, så det kan ikke oplades. Havde dog et nyt til den. Det er en Motorola C-139 til reserve hvis nu........  |
|
|
Okay ja batteriet er også helt fra år 1999/2000 så der er intet at sige til at det er færdigt. Men det er bare p***e træls at man
ikke kan købe et nyt magen til så man bruge den indbyggede oplader. Den er indbygget for det samme he he |
|
|
Nogle
batterier behøver blot at have været opladet/afladet en snes gange og så ligge med/uden strøm i ret lang tid, at de så afgår
ved døden. Kan f.eks godt være en fejl i batteriet, der gør dette.  |
|
|
Hehe ja derfor er det stadig træls at man ikke kan få en afløser eller et nyt originalt som kan anvendes __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 06 Juli 2013 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan. A skrev:
allanowich skrev:
Allan. A skrev:
allanowich skrev:
Ok, så dur batteriet ikke længere. Jeg har et batteri til en mobil
godt nok, men det registreres heller ikke
nu, så det kan ikke oplades. Havde dog et nyt til den. Det er en Motorola C-139 til reserve hvis nu........  |
|
|
Okay ja batteriet er også helt fra år 1999/2000 så der er intet at sige til at det er færdigt. Men det er bare p***e træls at man
ikke kan købe et nyt magen til så man bruge den indbyggede oplader. Den er indbygget for det samme he he |
|
|
Nogle
batterier behøver blot at have været opladet/afladet en snes gange og så ligge med/uden strøm i ret lang tid, at de så afgår
ved døden. Kan f.eks godt være en fejl i batteriet, der gør dette.  |
|
|
Hehe ja derfor er det stadig træls at man ikke kan få en afløser eller et nyt originalt som kan anvendes |
|
|
Helt afgjort. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2013 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fundet det originale, men det er inde på amazon.co.uk og uanset hvad jeg taster i adresse feltet melder den om en fejl
og den ikke kan sendes
__________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 07 Juli 2013 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan. A skrev:
Umiddelbart kan jeg ikke se at den har en større mængde bart metal i minus-siden på det originale, men det er måske 0.5 mm kortere end et AA batteri
|
|
|
Det ses ret tydeligt hvis det er lavet på den måde.

Hvis du ser på billedet ved de to krydser, kan du se at det ser ud somom isoleringen er fjernet et stykke op på siden af batterierne. Men det er jo ikke sikkert at det også er sådan på dit batteri.
Det andet jeg nævnte med switchen kunne være tappen ved pilen der aktiverer en switch når batteripacken er isat.
Begge løsninger har jeg set brugt ofte i forskellige discmen, og de sikrer jo at man ikke kommer til at lade på et alm. batteri. Men hvis du er opmærksom på det og kun bruger genopladelige batterier, sker der nok ikke noget ved at omgå sikringen.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2013 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Allan. A skrev:
Umiddelbart kan jeg ikke se at den har en
større mængde bart metal i minus-siden på det originale, men det er måske 0.5 mm
kortere end et AA batteri
|
|
|
Det ses ret tydeligt hvis det er lavet på den måde.

Hvis du ser på billedet ved de to krydser, kan du se at det ser ud somom
isoleringen er fjernet et stykke op på siden af batterierne. Men det er jo ikke sikkert at
det også er sådan på dit batteri.
Det andet jeg nævnte med switchen kunne være tappen ved pilen der aktiverer en
switch når batteripacken er isat.
Begge løsninger har jeg set brugt ofte i forskellige discmen, og de sikrer jo at man
ikke kommer til at lade på et alm. batteri. Men hvis du er opmærksom på det og kun
bruger genopladelige batterier, sker der nok ikke noget ved at omgå sikringen.
|
|
|
Jeg har i dag set det batteri som du viser og som kan bruges i min også. Og det var
rigtigt at den er mere åben end den som hedder AY 3360 som er Nimh typen. Jeg
turdde dog ikke købe det da det også så ud til at det havde lækket. Han stod på et
marked og havde ikke mulighed for at demonstrere om det virkede. __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 07 Juli 2013 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok også være forsigtig med at købe det brugt medmindre det er meget billigt.
Som andre har nævnt er genopladelige batterier ikke det mest driftsikre, så risikoen for at få et andet defekt er stor.
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2013 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Jeg ville nok også være forsigtig med at købe det brugt medmindre det er meget billigt.
Som andre har nævnt er genopladelige batterier ikke det mest driftsikre, så risikoen for at få et andet defekt er stor.
|
|
|
Jeg har fået min fætter som tit handler på Amazon til at købe et nyt batteri hjem til mig. Det koster kun hvad der svare til lidt
over 100 kroner og så er det sprit nyt. Hvis det ikke virker må fejlen ligge i afspilleren __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2013 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det nye batteri købt og jeg venter nu kun på modtagelsen så jeg kan teste om skidtet virker. Takker for hjælpen
allesammen __________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2013 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det nye batteri er nu ankommet og testet og den oplader som den skal med den indbyggede oplader i Discman´en :D Nu er
alle glade og prisen var 110.16 inkl. fragt og gebyr fra firmaet i England
__________________ /Allan
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 15 Juli 2013 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ded jo bår' dæj'lit'. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Allan. A Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2013 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|