| Forfatter |
|
Vinyljesper Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 29 August 2013 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alles,
Jeg har en flot gammel Project 6.9 med en Goldring 1042 pickup på. Pickuppen kostede i sin tid over 3000. Kan nu erhverves for 2699 og en ny nål for 1699. Mener at have givet omkring 7000 for pladespilleren.
Mit spørgsmål vil så være, kan det bedst betale sig at købe en ny nål, eller er der nogen der tør udfordre det og råde mig til at købe en anden pickup for de 1699 kr, der vil passe godt til min pro-ject ?
Pt. står Pro-jecten stille og jeg bruger istedet en Linn Basik med Linn Akito tonearm og en Linn K5 pickup, men syntes den er meget ringe i forhold til min Pro-ject+Goldring. Så jeg vil gerne have liv i Pro-Ject 6.9'eren igen istedet for at sælge den.


__________________ Vinylsamler og Holfi-lover :)
|
| Til top |
|
| |
andersen31 Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 29 August 2013 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er masser af pickup muligheder, men fejler den ikke noget ville jeg da vare stikke den en ny nål, hvis de ellers er tilfreds med den....
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 29 August 2013 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville bare skifte forparten.Da det en fritz gyger s nål der sidder på fanen,vil andre alternativer hurtig løbe op over 4000.-
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 29 August 2013 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville jeg også gøre. Det er en god pickup. Noget andet er, hvordan rengør du din Platter Matter? Den mister jo ret hurtigt klæbe evnen ved afspilning af få plader. Den har jeg selv haft, før det blev et Poly Push vacuum sug. (TransRotor).
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 03 September 2013 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
| Det ville jeg også gøre. Det er en god pickup. Noget andet er, hvordan rengør du din Platter Matter? Den mister jo ret hurtigt klæbe evnen ved afspilning af få plader. Den har jeg selv haft, før det blev et Poly Push vacuum sug. (TransRotor). |
|
|
Hejsa... Vask den i lunkent vand med en lille smule opvaskemiddel i. Tør den med en absolut fnugfri klud. Så kører det for dig!  Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 03 September 2013 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set, at en ny nåleforpart til din Goldring kan fås til omkring £145 i UK. Det svarer til ca. 1.275 kr. Hertil kommer så (lidt i) forsendelse. Til den
pris er der nok ikke mange alternativer
Jeg har aldrig lyttet til en Audio Technica AT440, men den skulle være lidt af en "giant killer". Den fås til £169. Om den er bedre end din Goldring må
andre, der har sammenlignet de to p.u.'er side om side, spytte ud med!
EDIT: Har fundet Goldringforparten til £105 ... BILLIGT!!!
|
| Til top |
|
| |
Vinyljesper Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 03 September 2013 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorhenne har du fundet den til 105£ ? :)
Jeg kan ikke finde den til under 140£
Det er G1042 / D42
__________________ Vinylsamler og Holfi-lover :)
|
| Til top |
|
| |
mugge Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 03 September 2013 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tidligere anvendt en Goldring 1042, og det er en supergod pu. Kan du få en ny nål til en fornuftig pris, er der efter min mening ikke noget at betænke sig på. Du finder næppe en ny pick-up til 1700, kr, der er bedre. Jeg overvejer at bruge min egen til en fremtidig grammofon nr. 2.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 03 September 2013 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vinyljesper skrev:
Hvorhenne har du fundet den til 105£ ? :)
Jeg kan ikke finde den til under 140£
Det er G1042 / D42 |
|
|
Http://playhifi.com/details.php?category=16&subcategory=14
Men ved nærmere læsning ser siden måske lidt ufuldstændig og dermed også suspekt ud? Der er fx ikke oplysninger om en fysisk adresse. Det lader
heller ikke til, at deres "indkøbsvogn" fungerer (i hvert fald ikke på min iPad).
Prøv at benytte kontaktformularen, hvis du vil spørge ind til detaljer om et evt. køb - det kræver nok lidt fodarbejde, hvis du vil have
Goldringforparten så (urealistisk?!?) billigt.
|
| Til top |
|
| |
Vinyljesper Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 03 September 2013 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fundet den på ebay til 1300 ved divine audio, men spørgsmål er hvad der kommer på af told? Så det kan være jeg ligeså godt kan købe den til 1599 på hifistore.dk
__________________ Vinylsamler og Holfi-lover :)
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 03 September 2013 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din uvidenhed er godt nok stor
UK er medlem af EU, så hvorfor skulle der komme told på?
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 03 September 2013 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne jo være han ville støtte den danske økonomi.Vi har da i dén grad brug for det.  __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 03 September 2013 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
allanowich skrev:
| Det ville jeg også gøre. Det er en god pickup. Noget andet er, hvordan rengør du din Platter Matter? Den mister jo ret hurtigt klæbe evnen ved afspilning af få plader. Den har jeg selv haft, før det blev et Poly Push vacuum sug. (TransRotor). |
|
|
Hejsa...Vask den i lunkent vand med en lille smule opvaskemiddel i. Tør den med en absolut fnugfri klud.Så kører det for dig! Mvh.Niels |
|
|
Tak for den info. Men da jeg havde den, fandt jeg på en bedre ide, da man så ikke skal have den af i tide og utide, for det sker jo ret hurtigt, når man spiller plader tit. Jeg ville blot give det råd, at købe noget bred maler tape, dette kunne være den blå type til at lave farve deling midt på væg med, da dette ikke klæber helt fast. Men almindeligt bred tape duer også.
Man tager bare to strimler og lægger den en smule over hinanden, så det bliver dobbelt så bredt. Så lægger man det fra spindelen til yderkanten og trækker af. Dette gør man så til man er kommet hele vejen rundt. Det er hurtigt gjort hver gang. Tapen efterlader ikke noget fra sig selv, men hiver alt støv helt væk. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Vinyljesper Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 04 September 2013 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
| Det ville jeg også gøre. Det er en god pickup. Noget andet er, hvordan rengør du din Platter Matter? Den mister jo ret hurtigt klæbe evnen ved afspilning af få plader. Den har jeg selv haft, før det blev et Poly Push vacuum sug. (TransRotor). |
|
|
Hej,
Bruger fnugruller fra IKEA, sådan nogle til at rulle støv af tøj med :) __________________ Vinylsamler og Holfi-lover :)
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 04 September 2013 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vinyljesper skrev:
allanowich skrev:
| Det ville jeg også gøre. Det er en god pickup. Noget andet er, hvordan rengør du din Platter Matter? Den mister jo ret hurtigt klæbe evnen ved afspilning af få plader. Den har jeg selv haft, før det blev et Poly Push vacuum sug. (TransRotor). |
|
|
Hej,
Bruger fnugruller fra IKEA, sådan nogle til at rulle støv af tøj med :) |
|
|
Ok. Det er jo også lidt tape agtigt, som mit andet råd. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
MUNKEBO Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 04 September 2013 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Det kunne jo være han ville støtte den danske økonomi.Vi har da i dén grad brug for det. |
|
|
hej diamondduck
Hvor har du dog et godt point der  Det kunne mange lære lidt af.
Ivørigt er det ikke sikkert at hjemmesiden og der hvor de afsender fra er samme sted. Kender en der bestilte stumper til sit dyre kamera og troede
det kom fra England, det viste sig det kom fra Hong Kong og han kunne havde fået det billigere i Danmark efter skat havde været inde over
Læren er at gøre som Diamondduck og støtte de danske forhandlere.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 04 September 2013 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Munkebo, ikke for at provokere, men efter dit sidste indlæg er jeg nødt til at spørge  ..... Hvor købte du din Sumiko Palo Santos henne???? Den bli´r jo forhandlet herhjemme af HifiFreaks   __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
MUNKEBO Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 04 September 2013 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boyd
Helt i orden
Kort og godt hos omtalte forhandler
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 04 September 2013 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var s´gu lige nødt til at prøve  , godt ord igen  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
MUNKEBO Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 04 September 2013 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare ok.
Kender ikke omtalte firma fra tidligere og hvordan de opererer kender jeg heller ikke noget til, men går da ud fra de betaler danske told og moms.
|
| Til top |
|
| |