| Forfatter |
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 04 September 2013 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du jo ikke gøre for
Jeg spurgte, da jeg selv er fra Svendborg, nærmere bestemt Tåsinge ... men det kan jeg så heller ikke gøre for
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 04 September 2013 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et dejligt sted ellers. Har været der mange gange.
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3055
|
| Sendt: 04 September 2013 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Svendborg.
skal det være ultimativt, så skal du skaffe en sme serie 3 (ikke s) fra før 1979. den var mere krum i s-svingene, og litsetrådene var indsvøbt i balsatræ. med hensyn til dynamik er den direkte voldsom.
ps. jeg ved ikke hvorfor formen blev ændret en smule, og balsaen udskiftet til skumgummi, men trenden gik i daværende år på længere og lige arme.
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 04 September 2013 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, ultimativt ville jo være rart, men det rækker tegnedrengen ikke til, desværre :-)
Nu har jeg læst noget mere op på den III S, og mon ikke den gør det fint på min gamle TD321?
Man skal vel heller ikke skyde gråsspurve med kanoner tænker jeg.
Og min konstatering vedr. lyden fra de 2 pickups jeg har, er heller ikke fair. Entre sidder på en TD 318-II med standard
arm, og den tror jeg ikke lever op til hvad pickuppen kan.
|
| Til top |
|
| |
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 04 September 2013 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snakken om tonearme pickupper værker osv, er en svær størelse, jeg mener generelt man skal starte med hvilken type plader man spiller, og vælge pickup efter pladesmag, og efterfølgende tonearm.
De fleste plader lyder dårligt, så først skal man lige være enige om hvad er referencen. Uden en reference plade er sådan en debat som denne stortset ligegyldig.
Når jeg mener at SME III er den måske bedste arm hænger det lidt sammen med at jeg først og fremmest tror på højkompliante systemer. Og så at den kan justeres på alle tænkelige måder, feks antiskating og nåletryk er super finjusterbare, asimuth og VTA kunne være nemmere, det er svært, men ikke umuligt.
Og jeg har aldrig hørt en arm/ pickup der ikke lød betydelig bedre med den rette mængde silicone dæmpning.
Selvfølgelig er det alt sammen nonsens hvis man spiller på en Ortofon VIVO pickup eller Denon DL103 eller lignende.
Men prøv en SME III sammen med en gl Denon DL 1000A VDH MC10 Denon DL304 og der er potientale til mange timers justering.
Jeg spiller mest på mine andre SME arme, V og 312S, men det er udelukkende fordi mine ynglingspickupper er for tunge, og ikke kan udbalanceres i SME III armen.
Jeg har en VDH MK 3L på tegnebrættet, som kommer i et lettere hus, og helt sikkert ikke samlet af VDH.
Og forhåbentlig kommer til at køre perfekt i en af mine SME III arme.
Tror jeg har linket til denne tråd et par gange før, den er god at læse, og forstå, så man i forbindelse med justering kan visualisere hvad der rent faktisk foregår i rillen, og får forståelse for hvad slibninger og forskellig masse gør.
Den har for mig været som lyset for enden af tunellen.. http://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?t=2 2894
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 04 September 2013 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det link skal jeg klart tæske igennem.
For jeg har netop været ude og hente den føromtalte SME III S arm :-)
Den er komplet, med alt i æsken. Den har ikke været brugt meget, og æsken er som ny, det samme er indholdet.
Jeg kan ikke se mærker eller andre unoder, men kan selvfølgelig ikke vide om lejer etc. er skadet. Det tænker jeg dog ikke
er tilfældet.
Min alder har bla. lært mig en del om andre mennesker, og efter mandens øvrige udstyr at dømme, passer han meget
godt på sine ting :-)
Der venter nogle uger foran med læsning og justering, og så må der arbejdes lidt ekstra, så man måske kan få kløerne i
en af de omtalte Denon-sager.
|
| Til top |
|
| |
dichael Forum Bruger


Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 04 September 2013 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, jeg er kommet i en tidslomme 
Jeg har sgu solgt og samlet mange 321'ere med SME SIII og er helt på linie med de andre i denne tråd: bag sit plastikydre gemmer der sig en fabelagtig gennemført genial konstruktion....totalt undervurderet.
Spiller fedt med mange pick-ups.....og en af de rigtig gode kombinationer var, overraskende, de integrerede Ortofon OM30/OM40...de var billige og gode. Ved sgu ikke, om de findes mere?
Havde en Luxman PD441 med sådan en arm og tænker tit på, hvor den mon er endt henne?
Savner at rode med de dimser; der er intet sjov ved streaming!
Mvh. michael __________________ Mvh. Michael B.
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 04 September 2013 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jeg da bare glad for at læse :-)
Et lille stød på vejen dog. Den fætter der skal holde blyloddene på plads, den manglede sgu, men jeg fandt en på Ebay til
180.- m fragt og sælger dækker halvdelen. Det er egentlig ok. Jeg kunne selv have tjekket ordentligt inden handlen.
|
| Til top |
|
| |
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 05 September 2013 kl. 06:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 05 September 2013 kl. 06:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja :-)
Ser godt ud :-)
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 05 September 2013 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Stridsvognen
Det link du lagde ud, ser ikke ud til at virke, kunne sikkert have været spændende læsning. :-)
|
| Til top |
|
| |
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 05 September 2013 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
svendborg@email skrev:
@ Stridsvognen
Det link du lagde ud, ser ikke ud til at virke, kunne sikkert have været spændende læsning. :-)
|
|
|
Sorry.. Prøv igen..
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 06 September 2013 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
:-)
Perfekt. Bliver svært at finde tid til at passe arbejdet nu :-)
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 06 September 2013 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Jeg har opdaget noget slup i armen. Det er sideværs, set forfra, foran grammofonen og befinder sig mellem den sorte sag som
armrøret monteres på og så den metaldel med lejet som armen svinger over.
Den står på 2 knive, men er ikke styret sideværs. Vil tro der er 0,3 - 0,5 mm slup.
På billedet har jeg markeret med rødt. NÅH nej. Man kan jo ikke uploade med nye browsere.... Møg.
Det gør det mere end vanskeligt at forklare, men jeg håber der er en som kan sige omkring dette. Alternativt kan jeg sende en
mail til en som kan uploade, såfremt der er en herinde der vil være med til det...
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 06 September 2013 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Så fik jeg luft og har oprettet en konto hos photobucket...
Links virker ikke fra min browser, så det er med copy/paste...
http://s759.photobucket.com/user/michaelsvendborg/media/2013 0906_143348_resized1_zps87f8b561.jpg.html
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 06 September 2013 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg bevidst om at det er fredag og dermed weekend for mange, men kunne virkeligt godt tænke mig at vide om der skal være den
frigang/slup eller om det er en defekt arm jeg har fået købt mig.
|
| Til top |
|
| |
Janop Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 06 September 2013 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
svendborg@email skrev:
Nu er jeg bevidst om at det er fredag og dermed weekend for mange, men kunne virkeligt godt
tænke mig at vide om der skal være den
frigang/slup eller om det er en defekt arm jeg har fået købt mig.  |
|
|
Frigangen skal være der, det er mange år siden jeg havde sådan en arm, men som jeg husker det skulle man kunne løfte
armen i snoren bagest, og når den var justeret korrekt vippede den ikke til siden, men lige hvordan det var husker jeg ikke __________________ Jan O. Pedersen
|
| Til top |
|
| |
Janop Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 06 September 2013 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan læse om armen på vinylengine, god fornøjelse og held og lykke med armen
__________________ Jan O. Pedersen
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 06 September 2013 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak skal du have
Jeg har søgt i flere timer efter noget omkring det, men ikke fundet noget.
Så kan jeg roligt gå videre med sagen
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 06 September 2013 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svenborg........ 2 ting: Der er intet billede i din photobucket, og, m.h.t. "nye" browsere, hvis du mener IE10, så kør siden (H4A) i kompatibilitetstilstand, så kan du alt det, du kunne før  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |