Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 12:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: High compliant (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 11 September 2013 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

svendborg@email skrev:
Så er der sket lidt igen.
Har fået fat på en Shure M97 xe til en god pris, og den har jeg valgt at prøve. Har et bud ude på en DL1000 og ellers er
der en ADC ZLM Improved på beding, såfremt DL1000 kikser.

Jeg synes den Shure gør det godt.
Den har ikke spillet mere end 6-7 timer, de 2 af dem hos mig.
Jeg har lyttet til Tubular Bells og Tango in the night og det går bedre end jeg kan huske det skulle gøre.
Nu er det så en anden arm og en for mig ny pickup, så det svært at være helt sikker her.
Da mine plader ikke alle er lige velholdte, bemærker jeg at der er mindre støj/knas end jeg har været vant til og det
tilskriver jeg nålen, til gengæld synes jeg s-lydene er lidt renere end jeg har været vant til, men en kende til det lidt
pågående ellers i toppen. Noget der nok retter sig når den er spilet til.
Mellemtonen er meget fin ved stemmer, sidder netop og hører Hanne Boel - Black Wolfe.
Der er klart mere bund, uden det er for meget. Og jeg kan godt lide bas :-)

At jeg så pludselig står her med en mm trods mit ønske om det modsatte er en positiv overraskelse. Min eneste mm siden
jeg var meget yngre er en Rega Elys 2 og den synes jeg virkede indelukket, monteret på en RB250 arm på den her
TD321. Derfor var jeg ikke meget for mm. Det syn er så revideret nu. Og det åbner jo for en del flere pickups til mit
budget :-)

Dejligt at høre, at du har set (hørt!) MM-lyset
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 11 September 2013 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

@ stridsvognen

Jeg tager dine råd til efterretning og omkring gummi ophæng, nævner du noget jeg selv har tænkt over.

Det er bare svært for mig at konstatere, og det bør jo nok få mig til at tænke mig om mere end éen gang.

Nu ved jeg ikke med den ADC. Den er ubrugt, men jeg kender ikke alderen på den. Kan der også her være et issue med
gummiet?
Den skulle jo være lige noget for min arm og dens frekvensområde er noget bredere end Shure.

@ Analogueman

Må sige jeg på den korte tid er meget positiv og lytter lige nu bare musik. Ikke så meget analyseren. Det flyder :-)
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 11 September 2013 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:
r-l-b skrev:
du kan da ikke bruge en DL 103 på en SME III s kære stridsvognen - den vil danse
ud af rillen og sikkert også skabe en
masse resonans bøvl - Har selv kørt med fx Ortfon MC 20 i en SME III s og selvom den er blødere i ophæng og sporer
meget
bedre end en DL 103 var den ikke velegnet sammen med en SME III s

SME III s blev konstrueret en gang for længe siden da det ny sort var nåletryk på under et gram og super blødt ophængte
mm
PUer og var under de omstændigheder sikkert rigtig godt - men man skal ikke prøve at f¨den til at spille med noget den ikke
er
skabt til.

En Mørch UP4 arm kan udskiftes med stivere og tungere rør og på den måde tilpasses alle PUer - det vægtsystem der er på
SME III s har ikke meget at gøre med armrørets stivhed


Det er meget muligt du ikke kan justere en SME III arm til at spille med en DL103

Men det er vel ikke ensbetydende med at det ikke er muligt..

Har du de rette vægtklodser..?

Jeg har en DL103R på lager.. hvis du er frisk og har lyst at kigge forbi kan vi lave et lille vædemål.. Hvor meget skal den
spore.?


Jeg har ikke min SME IIIs mere - den sad på en Thorens td 160 super V - jeg havde alt tilbehøret til armen men den faldt
aldrig rigtig i min smag - En Mørch up4 er en langt bedre arm og kan fåes til godt det samme. Den er dog lidt tricky på et
flydende ophængt værk - til lige netop dl 103eren har jeg dog de bedste resultater med SME 3012 II og med den PUA-7 arm
der sad på bl.a. Sony PX50

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 627
Sendt: 11 September 2013 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Klubben har ikke Denon DL-301mk2 på programmet, men det er en kanon pu til prisen. Højere output end 304 og prisen er
lavere. Jeg har en DL-S1 og må sige at 301mk2 ikke halter meget bagefter. Jeg købte min 301 (kun prøve monteret) af privat
på Audiogon for usd 250,-!, den fungerer ikke godt i meget tunge arme. Det var mit held!

Blandt de ældre Audio Technica MM pu kan AT-15SS anbefales. ADC nålene blev produceret længe efter firmaet opgav pu
produktionen, gummiet plejer ikke at fejle noget (har ADC XT-2 på lager som er nos, fejler intet).
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes