Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 00:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Hvorfor LP’er ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 13 September 2013 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Det var også blot ment som et tilbud om et lyt og en snak om analoggrej og lp'er/musik.

Og du vil sikkert blive overrasket over at høre, hvor lidt (ja, OK, alt er relativt) jeg har betalt for mine analoge stumper. Det meste er købt brugt, eller
jeg har fået det foræret eller fundet (!) det, så vi er meget langt fra prisniveauet på en mellemstor personbil

Værditabet på nyt hifigrej er at sammenligne med, ja, netop, værditabet på biler, så hvis man ser sig lidt omkring, så kan man få særdeles fornuftigt
lydende grej til lige så fornuftige penge.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Bevensee
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 13 September 2013 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

jeg vil tilslutte mig det tidligere indlaeg, der anbefaler en brugt Luxman. De er ret undervurderede i dag, men spiller
ganske fremragende, og i mine oarer langt bedre end Rega P3. Den har jeg altid syntes var lidt "flad" og uinspirerende i
lyden.

__________________
StrictlyStereo
- Bevensee
Til top Vis Bevensee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bevensee
 
Jan Post
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 13 September 2013 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Gør dig selv den tjeneste at tænke en billig pladevasker med ind i dit budget. Jeg har 6500+ lp'er og de
fleste er meget meget
gamle. Mange er købt på loppemarked og er fremragende efter de er blevet vasket og nej, jeg tænker ikke på at de er blevet
tørret af og antistatisk børstet. Jeg tænker vådvask, det fås for omkring 500 kr og så blander du selv din væske.



mvh. Asger


Jeg har kun 2500+ lp'er, men er enig i det med at købe en pladevasker. Købte en Nitty Gritty Basic i 1990 og det er det bedste
hifi-tweak, som jeg har købt. :)
Til top Vis Jan Post's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Post
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 13 September 2013 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Drop det der REGA spånplade pladespiller hvor du ikke kan justere arm osv. Prøv istedet at se om du ikke kunne finde en SL1200/SL1100/SP10 med en SME 3009R/3012R. De fås for rimelige priser.

      carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Janop
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 13 September 2013 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Når du lytter til Pink Floyd, bør du absolut eje Pulse, og Roger Waters Amused to Death, når din pladespiller og resten af
anlægget er justeret korrekt, har du et fantastisk lydbillede, men selvfølgelig find dig først en god spille

__________________
Jan O. Pedersen
Til top Vis Janop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Janop
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 14 September 2013 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Pink Floyd "Pulse"? Det er nok det ringeste Pink Floyd har udgivet ... Lyden er muligvis god, men det er et slattent og uinspirerende udspil, der i den
grad mangler puls

Man sku' nok ha' været der og set laserlyset (som de spillede i takt til og derfor undlod enhver form for improvisationer og spændende afstikkere).

Nå, men det kan du jo selv vurdere, når du har anskaffet dig en pladespiller
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2168
Sendt: 14 September 2013 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Bevensee skrev:
jeg vil tilslutte mig det tidligere indlaeg, der anbefaler en brugt Luxman. De er ret undervurderede i dag,
men spiller ganske fremragende, og i mine oarer langt bedre end Rega P3. Den har jeg altid syntes var lidt "flad" og
inspirerende i lyden.


Der er altså temmelig meget der er bedre end Rega, og du kan sagtens kombinere god lyd med rimelig betjeningskomfort, med
halv eller hel automatisk drift. Den Luxman er en fin mulighed, ellers har både Denon og Thorens flere gode modeller der har
automatik.


__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
KennethRytter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2013
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 14 September 2013 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Der er altså temmelig meget der er bedre end Rega, og du kan sagtens kombinere god lyd med rimelig betjeningskomfort, med
halv eller hel automatisk drift. Den Luxman er en fin mulighed, ellers har både Denon og Thorens flere gode modeller der har
automatik.


Andre nævner at det meget nemt kan gå op i tuning og justering 'det hele', hvor Rega ser ud til at være kendt for at være en "placer og spil musik" pladespiller. Er det ikke den vej man bør gå som begynder ???

Hilsen Kenneth
Til top Vis KennethRytter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethRytter
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 14 September 2013 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Jo, du skal nok ikke finde en brugt Linn Sondek LP12 og bruge resten af dit liv på aldrig helt at få justeret det flydende ophæng

Nej, der findes skam andre "no nonsense" mærker end Rega ... Pro-Ject kunne fx være en mulighed. Jeg har ganske vist aldrig selv prøvet sådan en
sag, men de ser fornuftige ud.

En brugt Nottingham Analogue Interspace eller Spacedeck er også en mulighed. Så bliver det ikke mere basalt (men på den gode måde). De er dog
uden nogen som helst form for automatik, men så får du jo trænet din motorik
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
KennethRytter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2013
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 14 September 2013 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har set andre blive advaret mod Sondek, den har vist sit eget liv...

Jeg får jer garanteret aldrig til at komme med en samstemmende anbefaling om hvilken vej jeg skal gå alligevel så jeg kan høre at jeg bare bliver nød til at vælge en pladespiller der KAN spille godt, og så tage den derfra :-)

Endnu engang tak for alle inputs, og dem der har sagt at jeg kunne kigge forbi til en lytter, kan risikere at jeg siger ja tak :-)

Hilsen Kenneth



Til top Vis KennethRytter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethRytter
 
Perbjo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Marts 2012
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 12 Oktober 2013 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

.

Til top Vis Perbjo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Perbjo Besøg Perbjo's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes