| Forfatter |
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 13 September 2013 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var også blot ment som et tilbud om et lyt og en snak om analoggrej og lp'er/musik.
Og du vil sikkert blive overrasket over at høre, hvor lidt (ja, OK, alt er relativt) jeg har betalt for mine analoge stumper. Det meste er købt brugt, eller
jeg har fået det foræret eller fundet (!) det, så vi er meget langt fra prisniveauet på en mellemstor personbil
Værditabet på nyt hifigrej er at sammenligne med, ja, netop, værditabet på biler, så hvis man ser sig lidt omkring, så kan man få særdeles fornuftigt
lydende grej til lige så fornuftige penge.
|
| Til top |
|
| |
Bevensee Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 13 September 2013 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil tilslutte mig det tidligere indlaeg, der anbefaler en brugt Luxman. De er ret undervurderede i dag, men spiller
ganske fremragende, og i mine oarer langt bedre end Rega P3. Den har jeg altid syntes var lidt "flad" og uinspirerende i
lyden.
__________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 13 September 2013 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Gør dig selv den tjeneste at tænke en billig pladevasker med ind i dit budget. Jeg har 6500+ lp'er og de
fleste er meget meget
gamle. Mange er købt på loppemarked og er fremragende efter de er blevet vasket og nej, jeg tænker ikke på at de er blevet
tørret af og antistatisk børstet. Jeg tænker vådvask, det fås for omkring 500 kr og så blander du selv din væske.
mvh. Asger
|
|
|
Jeg har kun 2500+ lp'er, men er enig i det med at købe en pladevasker. Købte en Nitty Gritty Basic i 1990 og det er det bedste
hifi-tweak, som jeg har købt. :)
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 13 September 2013 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drop det der REGA spånplade pladespiller hvor du ikke kan justere arm osv. Prøv istedet at se om du ikke kunne finde en SL1200/SL1100/SP10 med en SME 3009R/3012R. De fås for rimelige priser.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Janop Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 13 September 2013 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du lytter til Pink Floyd, bør du absolut eje Pulse, og Roger Waters Amused to Death, når din pladespiller og resten af
anlægget er justeret korrekt, har du et fantastisk lydbillede, men selvfølgelig find dig først en god spille
__________________ Jan O. Pedersen
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 14 September 2013 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pink Floyd "Pulse"? Det er nok det ringeste Pink Floyd har udgivet ... Lyden er muligvis god, men det er et slattent og uinspirerende udspil, der i den
grad mangler puls
Man sku' nok ha' været der og set laserlyset (som de spillede i takt til og derfor undlod enhver form for improvisationer og spændende afstikkere).
Nå, men det kan du jo selv vurdere, når du har anskaffet dig en pladespiller
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger


Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 14 September 2013 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bevensee skrev:
jeg vil tilslutte mig det tidligere indlaeg, der anbefaler en brugt Luxman. De er ret undervurderede i dag,
men spiller ganske fremragende, og i mine oarer langt bedre end Rega P3. Den har jeg altid syntes var lidt "flad" og
inspirerende i lyden. |
|
|
Der er altså temmelig meget der er bedre end Rega, og du kan sagtens kombinere god lyd med rimelig betjeningskomfort, med
halv eller hel automatisk drift. Den Luxman er en fin mulighed, ellers har både Denon og Thorens flere gode modeller der har
automatik.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
KennethRytter Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 14 September 2013 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Der er altså temmelig meget der er bedre end Rega, og du kan sagtens kombinere god lyd med rimelig betjeningskomfort, med
halv eller hel automatisk drift. Den Luxman er en fin mulighed, ellers har både Denon og Thorens flere gode modeller der har
automatik.
|
|
|
Andre nævner at det meget nemt kan gå op i tuning og justering 'det hele', hvor Rega ser ud til at være kendt for at være en "placer og spil musik" pladespiller. Er det ikke den vej man bør gå som begynder ???
Hilsen Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 14 September 2013 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, du skal nok ikke finde en brugt Linn Sondek LP12 og bruge resten af dit liv på aldrig helt at få justeret det flydende ophæng
Nej, der findes skam andre "no nonsense" mærker end Rega ... Pro-Ject kunne fx være en mulighed. Jeg har ganske vist aldrig selv prøvet sådan en
sag, men de ser fornuftige ud.
En brugt Nottingham Analogue Interspace eller Spacedeck er også en mulighed. Så bliver det ikke mere basalt (men på den gode måde). De er dog
uden nogen som helst form for automatik, men så får du jo trænet din motorik
|
| Til top |
|
| |
KennethRytter Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 14 September 2013 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set andre blive advaret mod Sondek, den har vist sit eget liv...
Jeg får jer garanteret aldrig til at komme med en samstemmende anbefaling om hvilken vej jeg skal gå alligevel  så jeg kan høre at jeg bare bliver nød til at vælge en pladespiller der KAN spille godt, og så tage den derfra :-)
Endnu engang tak for alle inputs, og dem der har sagt at jeg kunne kigge forbi til en lytter, kan risikere at jeg siger ja tak :-)
Hilsen Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Perbjo Forum Bruger


Bruger siden: 14 Marts 2012 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 12 Oktober 2013 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |