Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 00:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Køb ikke dyre højtalerkabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Bruger siden: 24 August 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 16 November 2013 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl om, at der er forskel på kabler. Men i stedet for rent faktisk at finde ud af hvad der skal til for at opnå gode
resultater, har branchen i stedet valgt en anden retning. De går efter det der ser vildt ud, i erkendelse af at der er penge i
skidtet.
Jeg har faktisk opnået de bedste resultater med HT-kabler, der ikke er markedsført som HT-kabler, men i stedet som high end
industrikabler. Produktionskvaliteten på disse overstiger selv de bedste audio-kabler, omend designet ikke gør. Der er hverken
flettede kabelstrømper eller guld-skrift på siden. Og så må man leve med at de koster under 50 kroner pr meter.
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail

Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 November 2013 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Lyder interessant - hvilke kabler er der tale om?
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 November 2013 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Manden er meget troværdig :-)

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=79898&PN=10 &TPN=1
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Sendt: 16 November 2013 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Påstanden om at man ikke skal købe dyre højtaler kabler er lige så normativt som kabelproducenternes påstande om deres kablers Audiofile egenskaber.
Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff

Radiomanden
Branchemedlem
Branchemedlem

AUDIOcompagniet

Bruger siden: 03 Juni 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 November 2013 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig i, at alt for mange kabler - og andet hi-fi - giver sig ud for mere end det er. Men uanset om det er biler eller kabler,
drejer det sig så ikke bare om at prøve forskellen selv og høre/mærke, hvad der passer en selv bedst...?!

Hvis der er nogen der er i tvivl om de kan høre forskel kabler, er det altid velkomne til en kop kaffe og et lyt her...!
Til top Vis Radiomanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Radiomanden Besøg Radiomanden's Websted

truef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005
Sendt: 16 November 2013 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Det Zensati interview er totalt griner .....der er underholdning for alle pengene
Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef

jøka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 November 2013 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:
DEt ændre jo ikke at Audi er verdensmester med Tom i sædet vel.
Er stadig ejet af VW, som ejer seat, skoda, vw, audi, lamborghine, Porsche, Bugatti osv.
Det ændre ikke ved at Audien kører væsentlig bedre end min gamle vw og min søns seat og genboens Skoda.
dyrere ja.
Så selvfølgelig bruger de samme komponenter i hele koncernen, ellers kan det ikke hænge sammen, men gad nok vide hvad det koster at bygge en
bil? Nok ikke mere end 10-20k, som vi giver 2-300k for og trækker vi afgiften fra ca. 100k før den kommer på gaden (måske er det nærmere 10k i
kostpris).
Lyden i anlægget er også markant bedre og sådan er der jo så meget.

Dette r ikke snyd Mikkel, du ved hvad du køber eller kan du jo købe en Seat, men tag en tur i dem begge der er forskel, ligesom i hifi verdenen, du
kan jo købe en rør dims med de samme rør, dog kan de spille væsentlig forskelligt

Ved ikke lige hvorfor sammenligningen med biler skal ind i billedet bortset fra at der er nogle der så mener fordi produktet har et navn og er dyrt at det så partout skal være bedre. Er der for at der skal gøres en form for forsvar for investeringen set ud fra investors egen synsvinkel? Angående Audi og Skoda synes jeg det er en underlig sammenligning. Hvilken Skoda sammenlignes med hvilken Audi? Er det en Skoda Superb der sammenlignes med en Audi A3 eller A4? For her vinder Superb skal jeg oplyse. Prøvede min kollegas Audi Quattro for nogle år siden hos en svensk kollega. Quattro nærmest ubetalelig i DK. Den kørte ringere end den Superb jeg senere fik som firmabil. Eller rettere Superben er simpelthen bedre. Det samme vil være gældende for mange af de latterlige dyre kabler på markedet der ikke lyder en fis bedre end langt billigere. Jeg har ca. 1000 m kobberkabel på en tromle enkeltcoret medkun en lakforsegling fremstillet i 50 erne. Det lyder sandsynligvis bedre end langt det meste på markedet. Sikkert også
bedre end noget af det mere highendede på markedet. Er der nogen med dyre højttalerkabler der tør tage den udfordring op er de velkommen til at kontakte undertegnede.
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka

anse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009
Sendt: 16 November 2013 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Så lige interviewet med Marc.

Manden formentlig skovler ind på lemminger, som i min optik ikke kan få tørret måsen mere ren.

Både Sai Baba og Ruth Evers popper op, når jeg ser videoen

Vh.

Anders

Til top Vis anse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anse

kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Bruger siden: 24 August 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 November 2013 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Eksotiske kabler til HiFi er et sjovt emne, der virkelig kan dele entusiasterne. Og ikke mindst give mig de billigste grin.
Der findes få sjovere debatter, end når kabel-entusiasterne råber op om imponerende store forskelle, nærmest som nat og
dag. Lige indtil en nævner ordet "blindtest". Så er der ikke grænser for hvor længe man skal lytte til samme kabel under kendte
forhold (læs: vide hvilket kabel man lytter til), for at kunne forstå forskellen
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail

anse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009
Sendt: 17 November 2013 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Det er sku da klart man har svært ved, at høre forskel på kabler. Sådan en stump på en meters penge kan sku ikke ødelægge, som dårlig akkustik el. lign.

Jeg har den senere tid spillet på et kort lyslederkabel og Leonard Cohens lækre stemme går stadig rent ind:)

Manden der er et tydelig bevis på hvor dumme forbrugere kan være.

Til top Vis anse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anse

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 November 2013 kl. 06:04 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

gli- skrev:
Nææh en Audi er en Seat i en dyr og meget pænere indpakning, som kører væsentlig bedre så du bliver dreng igen, kører dagen lang og vil helst sove i den  

Ja, der er nogen, der gerne vil snydes... næste gang du åbner motorhjelmen på din Audi, så tag lige et kig på motorblokken. Der kan du både finde mærkerne Audi, VW, Seat og... Skoda. Lige så gælder det for hjulophæng, gearkasse, ledningsnet osv. osv.

Det kaldes platformsteknik, og benyttes af flere og flere brancher, da der er god økonomi i det

Selv Lamborghini låner dele fra Audi

Så jo, en Audi er en Skoda i en pænere indpakning, men det er også en VW og Seat...

Det er derfor man køre BMW... og helst en gammel model.
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

biceps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 November 2013 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Lamborghini ejes af Audi. Så de låner vist ikke hehehe.

Så lige indslaget med ham Mark Johansen. Sikke dog en omgang gylle han lukker ud!
Til top Vis biceps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biceps

olepro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2008
Sendt: 26 November 2013 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Sammenligningen med biler er nok ikke så god, med mindre vi sammenlignede med forskellige forstærker principper.

Vi er her ude i om man i den samme bil kan mærke forskel på den samme benzin købt hos Statoil eller Shell
Til top Vis olepro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olepro

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 November 2013 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

olepro skrev:
Vi er her ude i om man i den samme bil kan mærke forskel på den samme benzin købt hos Statoil eller Shell

Der er en stor forskel, benzinen koster stort set det samme, det kan man ikke påstå om kabler!

RockMedØerne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2013
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 November 2013 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Zensati zensation eller ren Zen budisme eller hva man ellers ka finde på at kalde sine superduper kabler med extensions og hele molevitten

Jo mere det er nødvendigt at agitere og reklamere for ting som kabler, jo mere står jeg altså af

Hvis et produkt er så godt som de påstår, sælger det jo nærmest sig selv uden yderligere omtale - alt andet vækker bare min forundring og
mistænksomhed - men selvfølgelig, hvis man skal sælge håndflettet mode til 600.000kr. kræver det både slips og velsmurt tale

Det næste blir vel at de skal være ioniseret under en heldig stjerne og spilles til sammen med en jomfru med andet end sensuel erfaring
Til top Vis RockMedØerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RockMedØerne

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes