Forfatter |
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en Rogue (deraf Bandit) Stealth som nu spiller sammen med min Dynavector 10x5
Input/erfaringer med denne kombi modtages gerne
Min spiller nu med følgende Settings Sw 1+2 = A = 150 pF (Faktisk MM indstillingen på trods af at Dynavectoren er en MC low) SW 3+4 = C = 1,1K ohm SW 5+6 = C = 1,5 -2,5 mV
Dyna 10x5 SPECIFICTIONS
Type High output moving coil cartridge with flux damper and softened magnetism Output Voltage 2.5mV (at 1KHz, 5cm/sec.) Channel Separation 25 dB (at 1KHz) Channel balance 1.0 dB (at 1KHz) Frequency response 20 - 20,000Hz (± 2dB) Compliance 12 x 10-6 cm/dyn Tracking force 1.8 - 2.2 grams DC resistance R=150 ohms Recommended load impedance >1K ohms Cantilever 6mm length aluminium pipe Stylus Elliptical Weight 6.6 grams fra: http://www.dynavector.com/products/cart/e_10x5.html __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Det er en Rogue (deraf Bandit) Stealth som nu spiller sammen med min Dynavector 10x5
|
|
|
Tillykke med den.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
10x5 er en high output derfor den bare skal stå på MM.
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
jkjaers skrev:
|
|
|
Tillykke med den....
|
|
|
Takker
jensen skrev:
10x5 er en high output derfor den bare skal stå på MM. |
|
|
Det spiller også. Det jeg var mest i tvivl om var SW 3+4 som jeg i første omgang satte til 47K ohm, men her synes jeg at mit output blev for lavt. iflg specifikationerne for pickupen er impedansen >1K ohm. Da jeg satte den til 1,1K passede niveauerne bedre mht til SW 5+6 der stod den til C (1,5 -2,5 mV) og det spillede fint. Alternativt kunne jeg vælge D = over 2,5mV Pickupen står til at have 2,5mV Output Voltage så den ligger jo lige på grænsen Andres erfaringer modtages stadig gerne __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Brian7500 skrev:
jkjaers skrev:
|
|
|
Tillykke med den....
|
|
|
Takker
jensen skrev:
|
|
Det spiller også.
Det jeg var mest i tvivl om var SW 3+4 som jeg i første omgang satte til 47K ohm, men her synes jeg at mit output blev for lavt. iflg specifikationerne for pickupen er impedansen >1K ohm. Da jeg satte den til 1,1K passede niveauerne bedre
mht til SW 5+6 der stod den til C (1,5 -2,5 mV) og det spillede fint. Alternativt kunne jeg vælge D = over 2,5mV Pickupen står til at have 2,5mV Output Voltage så den ligger jo lige på grænsen
Andres erfaringer modtages stadig gerne
|
|
|
Prøv at sæt den til over 2,5 og tilbage til 47ohm.
j
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
jkjaers skrev:
Brian7500 skrev:
jkjaers skrev:
|
|
|
Tillykke med den....
|
|
|
Takker
jensen skrev:
|
|
Det spiller også.
Det jeg var mest i tvivl om var SW 3+4 som jeg i første omgang satte til 47K ohm, men her synes jeg at mit output blev for lavt. iflg specifikationerne for pickupen er impedansen >1K ohm. Da jeg satte den til 1,1K passede niveauerne bedre
mht til SW 5+6 der stod den til C (1,5 -2,5 mV) og det spillede fint. Alternativt kunne jeg vælge D = over 2,5mV Pickupen står til at have 2,5mV Output Voltage så den ligger jo lige på grænsen
|
|
|
j |
|
|
Det vil jeg prøve men vil det ikke gøre output betragteligt lavere? __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
jensen skrev:
jkjaers skrev:
Brian7500 skrev:
jkjaers skrev:
|
|
|
Tillykke med den....
|
|
|
Takker
jensen skrev:
|
|
Det spiller også.
|
|
|
j
|
|
|
Det vil jeg prøve men vil det ikke gøre output betragteligt lavere?
|
|
|
Prøv og du vil opdage noget hvis du futter noget af får du bare noget nyt.
Men husk ikke give det 380volt.
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
jkjaers skrev:
jensen skrev:
jkjaers skrev:
Brian7500 skrev:
jkjaers skrev:
|
|
|
Tillykke med den....
|
|
|
Takker
jensen skrev:
|
|
Det spiller også.
|
|
|
j
|
|
|
|
|
|
Men husk ikke give det 380volt. |
|
|
Hehe fornemt Jeg sætter den til Sw 1+2 = A = 150 pF SW 3+4 = D = 47K ohm SW 5+6 = D = Greater than 2,5 mV Når jeg kommer hjem i eftermiddag Manual til Stealth__________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt arkivbilleder  
Jeg vender tilbage med nogle bedre billeder - samt nogle frække topløse __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
jensen skrev:
jkjaers skrev:
jensen skrev:
jkjaers skrev:
Brian7500 skrev:
jkjaers skrev:
|
|
|
Tillykke med den....
|
|
|
Takker
jensen skrev:
|
|
Det spiller også.
|
|
|
j
|
|
|
|
|
|
Men husk ikke give det 380volt.
|
|
|
Hehe fornemt
Jeg sætter den til
Sw 1+2 = A = 150 pF SW 3+4 = D = 47K ohm SW 5+6 = D = Greater than 2,5 mV
Når jeg kommer hjem i eftermiddag
Manual til Stealth
|
|
|
Nu står den som ovenfor. Umiddelbart kom der mere bas, men til gengæld er output også lavere (jeg skal skrue højere op på forforstærkeren) Jeg venter lige med at udtale mig mere om lyden til den er ordentlig varm... Så meget har jeg da fundet ud af... den lyder af bæ kold, men varmer heldigvis relativt hurtigt op og lukker op... Well, når den er indstillet færdig bliver den kun slukket ved strømsvigt __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jkjaer
Kan se at du har fået et nyt barn i stuen. Ser nice ud !
Et sent tillykke med "banditten" herfra
Skal vi ikke lige have et stemningsbillede af hvordan stuen tager sig ud for øjeblikket __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jkjaer...
Tillykke med banditten!
Dejligt vinylsetup... Det kan hr. Holberg rigtig godt lide  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Hej Jkjaer
Kan se at du har fået et nyt barn i stuen. Ser nice ud !
Et sent tillykke med "banditten" herfra
Skal vi ikke lige have et stemningsbillede af hvordan stuen tager sig ud for øjeblikket
|
|
|
Hej M4L - og tak
Jeg må lige oppe mig og få taget et par billeder, der er jo både kommet nyt TV og ny RIAA siden sidste billede. RIAAen gemmer sig i skabet hvor Rotel'en stod, og med sit diskrete udseenede gør den ikke meget væsen af sig.
Jeg får kigget på billeder i weekenden (forhåbentligt) __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Hej Jkjaer...
Tillykke med banditten!
Dejligt vinylsetup... Det kan hr. Holberg rigtig godt lide 
|
|
|
Hej Holberg.
Jeg tror aldrig helt jeg kommer til at føle det nturligt at tilslutte min pladespiller(RIAA) til CD-afspilleren, men det spiller godt synes jeg. Tanken om at købe en forforstærker med RIAA har jeg været inde over, men jeg endte alligevel "bare" med at købe en ny RIAA.
Du kender jo Audio Aero Capitole xxx og jeg tror det er svært at nøjes med mindre når man har prøvet sådan en.
Der er ikke pt. planlagt flere opgraderinger (yearh right - det tror man jo ikke engang selv på) __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
HOLBERG skrev:
Hej Jkjaer...
Tillykke med banditten!
|
|
|
Jeg tror aldrig helt jeg kommer til at føle det nturligt at tilslutte min pladespiller(RIAA) til CD-afspilleren, men det spiller godt synes jeg. Tanken om at købe en forforstærker med RIAA har jeg været inde over, men jeg endte alligevel "bare" med at købe en ny RIAA.
Der er ikke pt. planlagt flere opgraderinger (yearh right - det tror man jo ikke engang selv på)
|
|
|
Du kan jo altid købe en forforstærker. Og så lige en Capitole Classic. Så er den hjemme.
Hvad har du da planer om. Bliver det meget bedre? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
jkjaers skrev:
HOLBERG skrev:
Hej Jkjaer...
Tillykke med banditten!
|
|
|
Der er ikke pt. planlagt flere opgraderinger (yearh right - det tror man jo ikke engang selv på)
|
|
|
Du kan jo altid købe en forforstærker. Og så lige en Capitole Classic. Så er den hjemme.
Hvad har du da planer om. Bliver det meget bedre? |
|
|
Som eg skrev har jeg faktisk ikke aktuelle planer, men jeg er nok for klog til kategorisk at afvise evt. opgraderinger eller skift.... historien taget i betragtning. __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Brian7500 skrev:
jkjaers skrev:
HOLBERG skrev:
Hej Jkjaer...
Tillykke med banditten!
|
|
|
|
|
|
Hvad har du da planer om. Bliver det meget bedre?
|
|
|
Som eg skrev har jeg faktisk ikke aktuelle planer, men jeg er nok for klog til kategorisk at afvise evt. opgraderinger eller skift.... historien taget i betragtning.
|
|
|
Ja. Man lærer det jo efterhånden __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige opdateret min liste over tidligere ejet grej, og det går op for mig at jeg egentligt har haft meget inde at vende.... Det er sgu en meget sjov hobby.
Det er bestemt ting man savner mere end andre  __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja hifi er da en hyggelig hobby i den kolde sludombruste kedelige kolde vinter  mvh __________________ mvh
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvornår skal vi se nogle nye update billder hr. kjaer __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|