Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 23:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: jkjaers grej mk II (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 21
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Jamen tillykke med den nye Pass

Hvad er grunden til overgangen fra rør. Troede da at rør var kommet for at blive og at det var en rørpre amp som skulle til.

Træt af rør og deres varme ?

Tak for lykønskningen. 

Man kan sige at jeg havde fået opbyget et perfekt jazz-setup, men jeg er nok ikke helt der i mit liv endnu, så jeg skulle have noget "rør af" og da min elskede AE cap ref er "fredet klasse 1" i mit setup måtte Rogue M150erne lade livet. Det jeg savnede i mit tidligere setup var evnen til at "lyde grimt" - lidt løs term, kunne også kaldes evnen til ikke altid at spille pænt.

Har fået hørt nogle skiver og er meget positiv. Rocken er kommet tilbage i det lille hjem. Trommerne har punch og bassen mere slagfast end før... det var det jeg savnede og er det jeg har fået. Perspektivet er blevet lidt mindre, men stadig ganske glimrende.

Spillestilen er motiverende - sjældent har jeg haft så meget lyst til at skrue "stik øst" og vende vrangen ud af mine Strausser.

Jeg er en glad mand.. Mama, I'm coming home!

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Lidt billeder

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Music4life skrev:

Jamen tillykke med den nye Pass

Hvad er grunden til overgangen fra rør. Troede da at rør var kommet for at blive og at det var en rørpre amp som skulle til.

Træt af rør og deres varme ?

Tak for lykønskningen. 

Man kan sige at jeg havde fået opbyget et perfekt jazz-setup, men jeg er nok ikke helt der i mit liv endnu, så jeg skulle have noget "rør af" og da min elskede AE cap ref er "fredet klasse 1" i mit setup måtte Rogue M150erne lade livet. Det jeg savnede i mit tidligere setup var evnen til at "lyde grimt" - lidt løs term, kunne også kaldes evnen til ikke altid at spille pænt.

Har fået hørt nogle skiver og er meget positiv. Rocken er kommet tilbage i det lille hjem. Trommerne har punch og bassen mere slagfast end før... det var det jeg savnede og er det jeg har fået. Perspektivet er blevet lidt mindre, men stadig ganske glimrende.

Spillestilen er motiverende - sjældent har jeg haft så meget lyst til at skrue "stik øst" og vende vrangen ud af mine Strausser.

Jeg er en glad mand.. Mama, I'm coming home!

Din karakterstik og grund til dit skifte er også noget som jeg tænker på ved min tanke om at gå over til rør. Netop en af grundene til at jeg har valgt at beholde min Thor. Men rør på Logan lyder altså bare som smør i øret og så må det perfekte vel være at have begge dele stående.

En Bladelius til det hårde og en Rouge rør til det bløde

Venter iøvrigt stadig på min Rouge

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Flot

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

Lidt billeder

Det ligner noget fra Rolls Royce klassen. Smukt ser det ud

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

hej, jeg skal undlade at citere billederne en gang mere, hehe 

Topnice

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

hej

hvordan spiller den lille 30.5 så?

kimber

Til top Vis kimber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimber

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

kimber skrev:

hej

kimber

Jeg tror iøvrigt nok at det er en PASS LABS X150.5 der har erstattet Rogue monoblokkene!

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
kimber skrev:

hej

kimber

Jeg tror iøvrigt nok at det er en PASS LABS X150.5 der har erstattet Rogue monoblokkene!

Korrekt det er en X150.5. Jeg ved ikke hvordan xA30.5eren spiller

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

nå for satan

hvordan spiller den 150.5 så?

Til top Vis kimber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimber

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Mama, I'm coming home!

Ozzy styrer

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

jkjaers skrev:
Mama, I'm coming home!

Ozzy styrer

Ja han gør, og efter der er kommet ny effekt i hytten gør han bestemt ikke mindre. Jeg har i dag hørt Rammstein på vindstyrke 12, og for satan hvor var det fedt. Jeg føler mig som en 15 årig knægt på et kollegieværelse.

kimber skrev:

nå for satan

hvordan spiller den 150.5 så?

Som jeg skrev tidligere:

Det jeg savnede i mit tidligere setup var evnen til at "lyde grimt" - lidt løs term, kunne også kaldes evnen til ikke altid at spille pænt.

Man kan ikke både få moderen og datteren. Med andre ord er områder hvor Jeg har tabt og andre hvor jeg har vundet. Dog synes jeg at min gevinst er større end mit tab...

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Tillykke mæ den , den er smuk

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:

Enig, og tak, det er dejligt at se at man stadig kan bygge ordentlige kabinetter. Bemærk specielt den 2x1cm tykke alufront - Køleribberne er ikke til pynt, den bliver råvarm.

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

piobyte skrev:

Enig, og tak, det er dejligt at se at man stadig kan bygge ordentlige kabinetter. Bemærk specielt den 2x1cm tykke alufront - Køleribberne er ikke til pynt, den bliver råvarm.

Det er lige det jeg falder for og så er der lige meteret i midten  Hvad kan man læse der ?

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2008 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
jkjaers skrev:

piobyte skrev:

Det er lige det jeg falder for og så er der lige meteret i midten  Hvad kan man læse der ?

Enig VU-metre er fede på deres egen retroagtige måde. Sender tanker til bl.a. Accuphase og Luxmann

Sakset fra manualen: Like our larger amplifiers it has a front panel meter that indicate output device bias current

Laber detalje synes jeg

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Lige et overbliksbillede - Godt jeg snat skal tilbage på arbejde fra min barselsorlov... det er for dyrt at gå hjemme

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
L.B. skrev:
jkjaers skrev:
Mama, I'm coming home!

Ozzy styrer

Ja han gør, og efter der er kommet ny effekt i hytten gør han bestemt ikke mindre. Jeg har i dag hørt Rammstein på vindstyrke 12, og for satan hvor var det fedt. Jeg føler mig som en 15 årig knægt på et kollegieværelse.

Hehe, ja det er jo tilladt at være glad. Tillykke med den. Hvordan er den til at spille lavt? Jeg synes tit det kan være en større udfordring for en forstærker end at kunne spille højt.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
jkjaers skrev:
L.B. skrev:
jkjaers skrev:
Mama, I'm coming home!

Ozzy styrer

Hehe, ja det er jo tilladt at være glad. Tillykke med den. Hvordan er den til at spille lavt? Jeg synes tit det kan være en større udfordring for en forstærker end at kunne spille højt.

Jeg er helt enig der - oftest lukker det hele mere op når der kommer noget mere effekt på. Sådan er det også her, såvel som på de erstattede M150ere. Når dette er sagt synes jeg at PASSen gør det godt både højt og lavt. Nu skal det retfærdigvis siges at jeg oftest ikke hører høj specielt højt musik da jeg er familiefar til to små børn, det sætter en naturlig dæmper på det.

For at svare på dit spørgsmål skal man næsten have samme sammenligningsgrundlag, og de sidste par forstærkere jeg har haft har egentligt evnet begge dele. Du har såvidt jeg husker selv haft en Krell KAV 400 xi som åbner sig meget med lidt mere knald på. Den er dog ikke decideret lukket ved lavere lydstyrker, hvor den såmænd også gør det fint... Det går pludseligt op for mig at det er et svært spørgsmål du har stillet mig... Jeg er stadig en glad mand, Billy Joels - "The Stranger" er både nærværende og livlig, Rasmus Nøhr spytter mig stadig i hovedet og Rammstein lyder som det skal.... Den lille PASS kan kun anbefales (gad vide hvordan de store modeller lyder...(Afgrunden til helvede))

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Nu skal det retfærdigvis siges at jeg oftest ikke hører høj specielt højt musik da jeg er familiefar til to små børn, det sætter en naturlig dæmper på det.

Se, det er netop det. Jeg er selv i samme situation, men selvom jeg ikke var, kan jeg godt lide at nyde musik ved lave niveauer.

jkjaers skrev:
Du har såvidt jeg husker selv haft en Krell KAV 400 xi som åbner sig meget med lidt mere knald på. Den er dog ikke decideret lukket ved lavere lydstyrker, hvor den såmænd også gør det fint...

Det har du helt ret i.

jkjaers skrev:
Det går pludseligt op for mig at det er et svært spørgsmål du har stillet mig...

Jamen det er ikke nemt  og en af de største, om ikke den største, udfordring jeg har haft i min søgen efter grej. Man kan hurtigt komme til at diskutere hvad dynamik er, men jeg vil have fornemmelsen af og faktisk dynamik ved lavt niveau. Det synes jeg er ekstremt svært at opnå.  

jkjaers skrev:
Jeg er stadig en glad mand, Billy Joels - "The Stranger" er både nærværende og livlig, Rasmus Nøhr spytter mig stadig i hovedet og Rammstein lyder som det skal.... Den lille PASS kan kun anbefales (gad vide hvordan de store modeller lyder...(Afgrunden til helvede))

Det vigtigste er at du er glad for dit grej. Uden at jeg har hørt den, kan det jo sagtens være at netop din Pass er den bedste? Mange gange synes jeg man oplever, at de små udgaver faktisk lyder fantastisk godt, måske pga at det ikke kun handler om kraftoverskud. Men kraftoverskud giver nogle gange også letflydenhed - godt man ikke lever af at designe sådanne nogle dimser

<< Forrige Side af 21 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes