Forfatter |
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Jamen tillykke med den nye Pass
Hvad er grunden til overgangen fra rør. Troede da at rør var kommet for at blive og at det var en rørpre amp som skulle til.
Træt af rør og deres varme ?
|
|
|
Tak for lykønskningen.
Man kan sige at jeg havde fået opbyget et perfekt jazz-setup, men jeg er nok ikke helt der i mit liv endnu, så jeg skulle have noget "rør af" og da min elskede AE cap ref er "fredet klasse 1" i mit setup måtte Rogue M150erne lade livet. Det jeg savnede i mit tidligere setup var evnen til at "lyde grimt" - lidt løs term, kunne også kaldes evnen til ikke altid at spille pænt.
Har fået hørt nogle skiver og er meget positiv. Rocken er kommet tilbage i det lille hjem. Trommerne har punch og bassen mere slagfast end før... det var det jeg savnede og er det jeg har fået. Perspektivet er blevet lidt mindre, men stadig ganske glimrende.
Spillestilen er motiverende - sjældent har jeg haft så meget lyst til at skrue "stik øst" og vende vrangen ud af mine Strausser.
Jeg er en glad mand.. Mama, I'm coming home! __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt billeder

__________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Music4life skrev:
Jamen tillykke med den nye Pass
Hvad er grunden til overgangen fra rør. Troede da at rør var kommet for at blive og at det var en rørpre amp som skulle til.
Træt af rør og deres varme ?
|
|
|
Tak for lykønskningen.
Man kan sige at jeg havde fået opbyget et perfekt jazz-setup, men jeg er nok ikke helt der i mit liv endnu, så jeg skulle have noget "rør af" og da min elskede AE cap ref er "fredet klasse 1" i mit setup måtte Rogue M150erne lade livet. Det jeg savnede i mit tidligere setup var evnen til at "lyde grimt" - lidt løs term, kunne også kaldes evnen til ikke altid at spille pænt.
Har fået hørt nogle skiver og er meget positiv. Rocken er kommet tilbage i det lille hjem. Trommerne har punch og bassen mere slagfast end før... det var det jeg savnede og er det jeg har fået. Perspektivet er blevet lidt mindre, men stadig ganske glimrende.
Spillestilen er motiverende - sjældent har jeg haft så meget lyst til at skrue "stik øst" og vende vrangen ud af mine Strausser.
Jeg er en glad mand.. Mama, I'm coming home!
|
|
|
Din karakterstik og grund til dit skifte er også noget som jeg tænker på ved min tanke om at gå over til rør. Netop en af grundene til at jeg har valgt at beholde min Thor. Men rør på Logan lyder altså bare som smør i øret og så må det perfekte vel være at have begge dele stående.
En Bladelius til det hårde og en Rouge rør til det bløde
Venter iøvrigt stadig på min Rouge
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ligner noget fra Rolls Royce klassen. Smukt ser det ud __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej, jeg skal undlade at citere billederne en gang mere, hehe
Topnice __________________ mvh
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 439
|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
hvordan spiller den lille 30.5 så?
kimber
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimber skrev:
hej
kimber
|
|
|
Jeg tror iøvrigt nok at det er en PASS LABS X150.5 der har erstattet Rogue monoblokkene!
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
kimber skrev:
hej
kimber
|
|
|
Jeg tror iøvrigt nok at det er en PASS LABS X150.5 der har erstattet Rogue monoblokkene!
|
|
|
Korrekt det er en X150.5. Jeg ved ikke hvordan xA30.5eren spiller __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 439
|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå for satan
hvordan spiller den 150.5 så?
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ozzy styrer 
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Ozzy styrer 
|
|
|
Ja han gør, og efter der er kommet ny effekt i hytten gør han bestemt ikke mindre. Jeg har i dag hørt Rammstein på vindstyrke 12, og for satan hvor var det fedt. Jeg føler mig som en 15 årig knægt på et kollegieværelse.
kimber skrev:
nå for satan
hvordan spiller den 150.5 så?
|
|
|
Som jeg skrev tidligere:
Det jeg savnede i mit tidligere setup var evnen til at "lyde grimt" - lidt løs term, kunne også kaldes evnen til ikke altid at spille pænt.
Man kan ikke både få moderen og datteren. Med andre ord er områder hvor Jeg har tabt og andre hvor jeg har vundet. Dog synes jeg at min gevinst er større end mit tab... __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke mæ den , den er smuk  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Tillykke mæ den , den er smuk  |
|
|
Enig, og tak, det er dejligt at se at man stadig kan bygge ordentlige kabinetter. Bemærk specielt den 2x1cm tykke alufront - Køleribberne er ikke til pynt, den bliver råvarm. __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|

jkjaers skrev:
piobyte skrev:
|
|
Enig, og tak, det er dejligt at se at man stadig kan bygge ordentlige kabinetter. Bemærk specielt den 2x1cm tykke alufront - Køleribberne er ikke til pynt, den bliver råvarm.
|
|
|
Det er lige det jeg falder for og så er der lige meteret i midten Hvad kan man læse der ? __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:

jkjaers skrev:
piobyte skrev:
|
|
Enig, og tak, det er dejligt at se at man stadig kan bygge ordentlige kabinetter. Bemærk specielt den 2x1cm tykke alufront - Køleribberne er ikke til pynt, den bliver råvarm.
|
|
|
Det er lige det jeg falder for og så er der lige meteret i midten Hvad kan man læse der ? |
|
|
Enig VU-metre er fede på deres egen retroagtige måde. Sender tanker til bl.a. Accuphase og Luxmann
Sakset fra manualen: Like our larger amplifiers it has a front panel meter that indicate output device bias current
Laber detalje synes jeg __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|

Lige et overbliksbillede - Godt jeg snat skal tilbage på arbejde fra min barselsorlov... det er for dyrt at gå hjemme  __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
L.B. skrev:
Ozzy styrer  |
|
|
Ja han gør, og efter der er kommet ny effekt i hytten gør han bestemt ikke mindre. Jeg har i dag hørt Rammstein på vindstyrke 12, og for satan hvor var det fedt. Jeg føler mig som en 15 årig knægt på et kollegieværelse. |
|
|
Hehe, ja det er jo tilladt at være glad. Tillykke med den. Hvordan er den til at spille lavt? Jeg synes tit det kan være en større udfordring for en forstærker end at kunne spille højt.
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
jkjaers skrev:
L.B. skrev:
Ozzy styrer  |
|
|
Ja han gør, og efter der er kommet ny effekt i hytten gør han bestemt ikke mindre. Jeg har i dag hørt Rammstein på vindstyrke 12, og for satan hvor var det fedt. Jeg føler mig som en 15 årig knægt på et kollegieværelse. |
|
|
Hehe, ja det er jo tilladt at være glad. Tillykke med den. Hvordan er den til at spille lavt? Jeg synes tit det kan være en større udfordring for en forstærker end at kunne spille højt.
|
|
|
Jeg er helt enig der - oftest lukker det hele mere op når der kommer noget mere effekt på. Sådan er det også her, såvel som på de erstattede M150ere. Når dette er sagt synes jeg at PASSen gør det godt både højt og lavt. Nu skal det retfærdigvis siges at jeg oftest ikke hører høj specielt højt musik da jeg er familiefar til to små børn, det sætter en naturlig dæmper på det.
For at svare på dit spørgsmål skal man næsten have samme sammenligningsgrundlag, og de sidste par forstærkere jeg har haft har egentligt evnet begge dele. Du har såvidt jeg husker selv haft en Krell KAV 400 xi som åbner sig meget med lidt mere knald på. Den er dog ikke decideret lukket ved lavere lydstyrker, hvor den såmænd også gør det fint... Det går pludseligt op for mig at det er et svært spørgsmål du har stillet mig... Jeg er stadig en glad mand, Billy Joels - "The Stranger" er både nærværende og livlig, Rasmus Nøhr spytter mig stadig i hovedet og Rammstein lyder som det skal.... Den lille PASS kan kun anbefales (gad vide hvordan de store modeller lyder...(Afgrunden til helvede)) __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Nu skal det retfærdigvis siges at jeg oftest ikke hører høj specielt højt musik da jeg er familiefar til to små børn, det sætter en naturlig dæmper på det. |
|
|
Se, det er netop det. Jeg er selv i samme situation, men selvom jeg ikke var, kan jeg godt lide at nyde musik ved lave niveauer.
jkjaers skrev:
Du har såvidt jeg husker selv haft en Krell KAV 400 xi som åbner sig meget med lidt mere knald på. Den er dog ikke decideret lukket ved lavere lydstyrker, hvor den såmænd også gør det fint... |
|
|
Det har du helt ret i.
jkjaers skrev:
Det går pludseligt op for mig at det er et svært spørgsmål du har stillet mig... |
|
|
Jamen det er ikke nemt og en af de største, om ikke den største, udfordring jeg har haft i min søgen efter grej. Man kan hurtigt komme til at diskutere hvad dynamik er, men jeg vil have fornemmelsen af og faktisk dynamik ved lavt niveau. Det synes jeg er ekstremt svært at opnå.
jkjaers skrev:
Jeg er stadig en glad mand, Billy Joels - "The Stranger" er både nærværende og livlig, Rasmus Nøhr spytter mig stadig i hovedet og Rammstein lyder som det skal.... Den lille PASS kan kun anbefales (gad vide hvordan de store modeller lyder...(Afgrunden til helvede)) |
|
|
Det vigtigste er at du er glad for dit grej. Uden at jeg har hørt den, kan det jo sagtens være at netop din Pass er den bedste? Mange gange synes jeg man oplever, at de små udgaver faktisk lyder fantastisk godt, måske pga at det ikke kun handler om kraftoverskud. Men kraftoverskud giver nogle gange også letflydenhed - godt man ikke lever af at designe sådanne nogle dimser 
|
Til top |
|
|