Forfatter |
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ah ok så er jeg med hvor lang tilspilnings tid er der på dem
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
ah ok så er jeg med hvor lang tilspilnings tid er der på dem
|
|
|
Jeg har købt kablerne som demo, så jeg vil formode at de er "spillede til" - Har ikke de store erfaringer med tilspilning af kabler, og ved faktisk ikke om der er noget at hente? Jeg ved at man med fordel kan afmagnetisere kabler mm, men hvor vidt tilspilning er en gevinst skal jeg lade være usagt?
Som tidligere nævnt synes jeg min lyd fik et løft ved at skifte signalkablerne mellem for og effekt, og jeg håber da meget på en lignende gevinst ved også at skifte de sidste par meter ud til højttalerne. Pt. spiller jeg med Cardas Quadlink 5C så det burde da give et eller andet at sætte "storebror" på.... nu må vi se.... __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper!
Ja de er fede de Cardas NR - bruger dem selv visse steder med glimrende resultat!
Mvh.
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hej Jesper!
Ja de er fede de Cardas NR - bruger dem selv visse steder med glimrende resultat!
Mvh. |
|
|
Enig, meget enig - er spændt på hvor meget de gør i forhold til "Quadlink Five C" - Nu må vi se __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad det være sagt med det samme - Cardas Neutral reference er et godt kabel.
Jeg havde jo nok set det komme da jeg skiftede mit RCA fra pre til effekt, men da de sidste meter fra effekter til højttalere kom på faldt det hele endnu mere "på plads". Jeg er en glad mand og jeg tror der kommer til at gå en rum tid inden jeg igen skal skufte kabler på den front... kan kun anbefales.
Kablet virker rimeligt neutralt (som navnet antyder) men stadig med et strejf af varme. I forhold til Quadlink V'en er den umiddelbar mere klinisk hvor Quadlinken er mørk og varm, er Neutral Reference'n mere "lige igennem"
Den ting der slog mig mest var formidlingen af rum som dette kabel går overmåde flot - Det kan sikkert blive bedre, men til prisen er det et hit. Kunne sikkert fylde på med masser af ord, men det meste er vidst sagt med ovenstående... som sagt: Mine varmeste anbefalinger hefra
__________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
Søren84 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 04 Juni 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper
Flot og spændende setup. Rouge-blokkene og Capitole ser rigtig godt ud i sort.
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren84 skrev:
Hej Jesper
Flot og spændende setup. Rouge-blokkene og Capitole ser rigtig godt ud i sort.
|
|
|
Takker, var faktisk i tvivl om jeg skulle vælge sort eller sølv, men endte som du kan se med det sorte sæt - det har jeg ikke fortrudt __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej synes godt nok at de er flotteste i sort de mono bøffer, ja det kan måske være der kommer strauss på tale..
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
hej synes godt nok at de er flotteste i sort de mono bøffer, ja det kan måske være der kommer strauss på tale.. |
|
|
Tak tak, synes også selv de er pæne i sort.
Kan kun anbefale Strauss - mine har tjent mig godt indtil videre - kunne nu godt tænke mig at spænde et sæt Mahler foran på et tidspunkt __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
heheh ok ja det ville være lidt vildt, jeg glæder mig også til det kommer på tale med et sæt strauss
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen med hensyn til at placerer dem er de meget vanskelige samt fra side vægge og bag ud til..
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
hej igen med hensyn til at placerer dem er de meget vanskelige samt fra side vægge og bag ud til.. |
|
|
Undskyld at jeg blander mig lidt. Umiddelbart er Vienna Strauss ikke specielt svære at placere, såfremt man har pladsen. Der er jo en ret velanskrevet anmeldelse af Vienna Strauss her på sitet  Sorry OT, skulle vi lave en strauss tråd, eller er det for meget? __________________ mvh
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
nææ det e ikke for meget synes faktisk vi skulle lave en tråd om strauss for så kunne folk jo evt vise deres grej sammen med deres strauss..
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som tidligere nævnt har jeg faktisk allerede lavet en tråd om placering af Strauss... måske skulle man nøjes med at puste liv i denne.....
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35776
__________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Novisad skrev:
hej synes godt nok at de er flotteste i sort de mono bøffer, ja det kan måske være der kommer strauss på tale.. |
|
|
Kan kun anbefale Strauss - mine har tjent mig godt indtil videre - kunne nu godt tænke mig at spænde et sæt Mahler foran på et tidspunkt
|
|
|
Hej Mr. JKjaers
Hvorfor ikke lægge øre til en Martin Logan Vantage istedet. Vil tro at den flår bukserne af Mahler
Hvordan er det at blive far ? og må man sige tillykke
Mvh. Music4life/tidligere Transient __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
jkjaers skrev:
Novisad skrev:
|
|
Kan kun anbefale Strauss - mine har tjent mig godt indtil videre - kunne nu godt tænke mig at spænde et sæt Mahler foran på et tidspunkt
|
|
|
Hej Mr. JKjaers
Hvorfor ikke lægge øre til en Martin Logan Vantage istedet. Vil tro at den flår bukserne af Mahler
Mvh. Music4life/tidligere Transient
|
|
|
Hej Music4life/tidligere Transient
Jeg har tidligere haft ML CLS, hvilket nok er ML'en for mig. Du har ganske ret i at elektrostater kan noget som dynamiske højttalere ikke kan og der er da bestemt også dage hvor jeg savner dem, men diskrete var de ikke og fruen i huset delte ikke helt min begejstring. Skal jeg igen have elektrostater bliver det nok CLS igen. Når det er sagt er der også begrænsninger dynamisk ved at have elektrostater - som f.eks. lige nu hvor jeg over de sidste par dage har hørt Metallica (for lige at komme i stemning) - det er ikke lige livretten for elektrostater. Jeg ved at Vantagen er en hybryd med en gynamisk bund. Har ikke hørt disse. Jeg håber ML har fået bedre styr på denne deling end tidligere hvor jeg ikke synes det virkede specielt overbevisende (f.eks ML Monolit) Det giver den manglende tyngde i bunden men jeg synes ikke lydbilldet hang sammen som det f.eks gjorde på CLS.
Det er efterhånden 9 mdr. siden jeg blev far (men tak for lykønskningen alligevel) og har fejret det ved at købe rørmonoblokke der står på gulvet.... min søn går snart, så nu må vi se hvor smart den disposition var, hehe 

Billede sakset fra tråden: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23556 __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Music4life skrev:
jkjaers skrev:
Novisad skrev:
|
|
|
|
|
Hej Mr. JKjaers
Mvh. Music4life/tidligere Transient
|
|
|
Hej Music4life/tidligere Transient
Jeg har tidligere haft ML CLS, hvilket nok er ML'en for mig. Du har ganske ret i at elektrostater kan noget som dynamiske højttalere ikke kan og der er da bestemt også dage hvor jeg savner dem, men diskrete var de ikke og fruen i huset delte ikke helt min begejstring. Skal jeg igen have elektrostater bliver det nok CLS igen. Når det er sagt er der også begrænsninger dynamisk ved at have elektrostater - som f.eks. lige nu hvor jeg over de sidste par dage har hørt Metallica (for lige at komme i stemning) - det er ikke lige livretten for elektrostater. Jeg ved at Vantagen er en hybryd med en gynamisk bund. Har ikke hørt disse. Jeg håber ML har fået bedre styr på denne deling end tidligere hvor jeg ikke synes det virkede specielt overbevisende (f.eks ML Monolit) Det giver den manglende tyngde i bunden men jeg synes ikke lydbilldet hang sammen som det f.eks gjorde på CLS.
Det er efterhånden 9 mdr. siden jeg blev far (men tak for lykønskningen alligevel) og har fejret det ved at købe rørmonoblokke der står på gulvet.... min søn går snart, så nu må vi se hvor smart den disposition var, hehe 

Billede sakset fra tråden: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23556
|
|
|
Okay, bedre sent end aldrig med lykønskningen
Men så må vi jo nok hellere arrangere noget med en lytteaften på et tidspunkt så du kan komme over at høre Vantage . Det er en helt anden ML end du har været vant til at høre. Highend i ypperste klasse. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du bange for at lytte til Martin Logan igen he, he
Det kunne jo være at dine strudser blev slagtet 
Ville ellers gerne høre Vantage på dine mono blokke. mums ! __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Er du bange for at lytte til Martin Logan igen he, he
Det kunne jo være at dine strudser blev slagtet 
Ville ellers gerne høre Vantage på dine mono blokke. mums ! |
|
|
Hehe, Nej det er jeg såmænd ikke. Jeg er helt overbevist om at Vantagerne spiller markant anderledes end mine og andre dynamiske højttalere. Jeg vil meget gerne ud og lytte til dem ved lejlighed - eller vi kan slæbe dem ind. __________________ Venlig hilsen Jesper
|
Til top |
|
|