Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 03:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: jkjaers grej mk II (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 21
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 06 August 2007 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Hej jkjaers

Håber at du kan hjælpe med et par Primare 928 råd, selv om det måske er den forkerte tråd jeg spørger i? Har du erfaring med at koble 4 trin på forforstærkeren? Kan du evt anbefale et kabel til Primare sættet?

Mvh. Troels

Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 August 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Rytmik skrev:

Hej jkjaers

Håber at du kan hjælpe med et par Primare 928 råd, selv om det måske er den forkerte tråd jeg spørger i? Har du erfaring med at koble 4 trin på forforstærkeren? Kan du evt anbefale et kabel til Primare sættet?

Mvh. Troels

Hej Troels

Jeg har ingen erfaringer med at køre med 2 sæt 928 trin på forforstærkeren, men jeg har ved flere lejligheder set på ksb at der er blevet solgt 2 sæt med, så der må være nogle "derude" der kender til det.

Hvad angår signalkabel mellem for og effekt, havde jeg gode erfaringer med at benytte Argentos sølvkabler. Havde i tidernes morgen fået fremstillet er 3 meter sæt RCA. Jeg benyttede på intet tidspunkt de balancerede muligheder hvlke jeg lidt fortryder - det skulle da have haft en chance. Generelt synes jeg ikke kun der er fordele ved balanceret drift - jeg kører dd. heller ikke balanceret selvom jeg faktisk har mulighed derfor.

Fra blokkene til højttalerne (Elac EL 121 jet, Martin Logan CLS, TMR standard 1, Vienna Strauss), benyttede jeg Kimber 4TC hvilker, set i bakspejlet, var skudt under målet... det lød dog stadig fint.

Håber du kan bruge det til noget.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Sendt: 12 August 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Hej jkjaers

Tak for dit svar.

Jeg vil prøve mig lidt frem.

Mvh.Troels

Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Rytmik skrev:

Hej jkjaers

Tak for dit svar.

Jeg vil prøve mig lidt frem.

Mvh.Troels

God fornøjelse Troels. Der er mange timers glæde i 928 sættet - Nyd dem!

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Har netop købt en Sony RDR HX 650 HD/DVD recorder

Meget fedt apparat. Det har ikke så meget med min lyd at gøre, men det gør livet lidt lettere... kan kun anbefales.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Tak for sidst . DEt var sgu hyggeligt

Næste lyttesession må være hos dig næste gang

Det kribler for at høre det setup

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hej jKjarers.

Jeg kan forstå at du har gjort meget for at optimere dit anlæg. Jeg tror jeg har læst hele tråden igennem, og jeg kan konstaterer at ingen af jer nævner noget som helst om det der er et must for at få ordentlig lyd, nemlig AKUSTIKKEN. De billeder du viser taler sit tydlige sprog. I det rum er det en umulighed at opnå noget der minder om god lyd. Og det er jo tankevækkende at du bruger en mindre formue på noget der sikkert kan spille ok, mens du tilsyneladende ikke har brugt fem flade øre på det aller vigtigste AKUSTIKKEN. Det er ikke kun dig der begår denne brøler, nej det er uden at overdrive 98%. Se blot alle de billeder folk poster af deres dyre indkøbte isenkram. Det er stort set altid plaseret i et rum der ikke egner sig til musik, og da slet ikke til bare nogenlunde lyd. Det er jo også den rene elendighed akustisk set at høre musik i en sportshal, hvad jeg kan forestille du har oplevet.

Venlæigst  Jens

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Hej jKjarers.

Jeg kan forstå at du har gjort meget for at optimere dit anlæg. Jeg tror jeg har læst hele tråden igennem, og jeg kan konstaterer at ingen af jer nævner noget som helst om det der er et must for at få ordentlig lyd, nemlig AKUSTIKKEN. De billeder du viser taler sit tydlige sprog. I det rum er det en umulighed at opnå noget der minder om god lyd. Og det er jo tankevækkende at du bruger en mindre formue på noget der sikkert kan spille ok, mens du tilsyneladende ikke har brugt fem flade øre på det aller vigtigste AKUSTIKKEN. Det er ikke kun dig der begår denne brøler, nej det er uden at overdrive 98%. Se blot alle de billeder folk poster af deres dyre indkøbte isenkram. Det er stort set altid plaseret i et rum der ikke egner sig til musik, og da slet ikke til bare nogenlunde lyd. Det er jo også den rene elendighed akustisk set at høre musik i en sportshal, hvad jeg kan forestille du har oplevet.

Venlæigst  Jens

Hmm, jeg har været så heldig at være i casa del Jkjaers... Min ydmyge mening om de akkustiske forhold er at det egentligt spiller ret så godt og at der ikke er store akkustiske problemer. ved ikke om billeder derfra viser reolerne, møbler iøvrigt, tæpper m.v. Men de er der og det lyder super sweet, i hvert fald er det min ringe mening

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Tak for sidst . DEt var sgu hyggeligt

Næste lyttesession må være hos dig næste gang

Det kribler for at høre det setup

Hey

Det er mig der takker for lyttesessionen med Vantage og Bladelius - Bestemt en oplevelse (finder lige et bedre sted end i min tråd at skrive et par kommenterer)

Lad os tales ved ang lyttesession ved mig i det nye år (min kalender tillader det nok ikke før)

jensmarius skrev:

Hej jKjarers.

Venlæigst  Jens

Hej Jens
Måske skulle du have startet med at spørge om jeg oplevede akkustiske problemer inden du antog at jeg har disse. Når det er sagt vil jeg give dig ret i at det ofte er et overset område, og det er en skam. Jeg valgte i sin tid at købe hus efter at få et rum/en stue der havde gode akkustiske betingelser, så allerede der har jeg vel gjort mere end de fleste. Nok om det. Jeg er ikke i tvivl om at at par skummmadreser eller VM absorbere sikkert ville kunne stramme lyden lidt op, men for mig er det vigtigt at min lyd befinder sig der hvor jeg er: Altså

1. Sweetspot i sofaen hvor jeg alligevel sidder
2. Ingen separat rum til HiFi - Jeg ville hade at skulle gå i kælderen for at høre musik
3. Jeg køber ikke musik efter hvad der lyder godt - jeg køber musik jeg kan lide og krydser fingre for at indspillingen er hæderlig

Jeg har indrettet mit lytterum akkustisk efter de givne muligheder, med bogreol, cd-samling, pladesamling som absorbere. Har tæppe under sofabordet og en sofa i stedet for en hård stol. Jeg ville gerne have haft tykkere gardiner, men den beslutning var jeg ikke ene om, så det blev foldegardiner, der dog absorberer lidt.

Som nævnt er mit lytterum samtidigt stue, så der er selvfølgeligt indgået nogle kompromisser, men hellere det end et rum i kælderen som jeg aldrig ville bruge.

mn1974 skrev:
Hmm, jeg har været så heldig at være i casa del Jkjaers... Min ydmyge mening om de akkustiske forhold er at det egentligt spiller ret så godt og at der ikke er store akkustiske problemer. ved ikke om billeder derfra viser reolerne, møbler iøvrigt, tæpper m.v. Men de er der og det lyder super sweet, i hvert fald er det min ringe mening

Tak, tak, tak, som manden sagde, da han satte sig på riven (Som SMAJ ville sige)

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Hej Alle - og god bagjul og godt nytår til alle

Jeg havde den "fornøjelse" mellem d. 21-23 dec. at have uindbudne gæster i huset. Heldigvis var de kun interesserede i min fladskærm, bærbare, og digitale spejlrefleks samt lidt andre småting. Kan nu stadig ikke forstå at de ikke tog Audio Aeroen under armen, men det glæder jeg mig bare over.

Jeg skal ud at have en ny fladskærm - det eneste jeg ved er at det skal være en SONY 32"

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 December 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Surt!!!! Hørte i radioen, at der har været usædvanligt mange indbrud i julen i år, så var selv spændt på at vende tilbage til lejligheden i Kbh den 25. efter en gang juleri hos de jyske aner.

Godt de ikke løb med anlægget. Håber du har en god forsikring.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Sendt: 29 December 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

Hej Alle - og god bagjul og godt nytår til alle

Jeg havde den "fornøjelse" mellem d. 21-23 dec. at have uindbudne gæster i huset. Heldigvis var de kun interesserede i min fladskærm, bærbare, og digitale spejlrefleks samt lidt andre småting. Kan nu stadig ikke forstå at de ikke tog Audio Aeroen under armen, men det glæder jeg mig bare over.

Jeg skal ud at have en ny fladskærm - det eneste jeg ved er at det skal være en SONY 32"

Glædelig jul til dig også...

Undskyld mit franske. Men det er simpelthen så p***etræls, at sådan nogle spader ikke har lært at kende forskel på dit og mit. Røvhuller!!!

Håber at forsikringen er samarbejdsvillige.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2007 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Enig - det er nogle røvhuller

Heldigvis er det jo kun materielle og dermed erstattelige ting der er stjålet. Forsikringen lød samarbejdsvillig, nu må vi se...

I går købte jeg et SONY KDL32T2600 - så nu kan jeg igen se fjernsyn. Fedt TV i øvrigt.

Billeder må vente... gæt hvorfor?

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:

Surt!!!! Hørte i radioen, at der har været usædvanligt mange indbrud i julen i år, så var selv spændt på at vende tilbage til lejligheden i Kbh den 25. efter en gang juleri hos de jyske aner.

Godt de ikke løb med anlægget. Håber du har en god forsikring.

Forsikringen må jeg vente med at høre tilbage fra, de har nok at lave i denne tid. Det er nu de skal vise deres værd. Jeg har nu en fin fornemmelse med dem.

Iflg statistikken har hver dansker i gennemsnit 1,2 indbrud i deres liv - min kvote er nu tæt på at være brugt.....

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Hej Jkjaers

Godt nytår

Det er sgu surt at have ubudne gæster. Har selv prøvet det for nogen år siden 

Specielt tanken om hvis de kommer igen, når man lige har anskaffet sig nye ting.

Ved ikke om du har alarm, men det ville jeg stærkt overveje. Det giver en tryghed i hverdagen og får tyvene til at vælge huset uden alarm istedet.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Hej Jkjaers

Godt nytår

Det er sgu surt at have ubudne gæster. Har selv prøvet det for nogen år siden 

Specielt tanken om hvis de kommer igen, når man lige har anskaffet sig nye ting.

Ved ikke om du har alarm, men det ville jeg stærkt overveje. Det giver en tryghed i hverdagen og får tyvene til at vælge huset uden alarm istedet.

Hej M4L - og godt nytår til dig også.

Man kan vel aldrig 100% gardere sig imod nye indbrud - Det vigtigste er vel at man ikke skal gå og være bange, så jeg har da bestemt også tænkt mig at tage mine forholdsregler fremover. Mit nye TV kan ikke fjernes fra væggen uden specialværktøj... ikke umuligt, men møg-besværligt. Derudover er der lidt mere isenkram til sikring på vej. Jeg gider ikke det pis igen. De materielle ting er ikke det væsentligste her: Det er ideen om at man SELV bestemmer hvem der skal ind i ens eget hjem.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Exit - Rotel "Michi" RHQ-10 - RIAA