Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
happy skrev:
Hej Peter tror snart jeg må lægge vejen forbi Midtjylland og få et lyt på dit GamuT. Vinyl har godt nok ikke vundet indpas i Casa Haas igen. Men det ser godt nok spændende ud det projekt du har gang i.
Ses
Haas |
|
|
Lidt OT Happy.
Men hvad spiller du egentlig på nu til dags? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
happy skrev:
Hej Peter tror snart jeg må lægge vejen forbi Midtjylland og få et lyt på dit GamuT. Vinyl har godt nok ikke vundet indpas i Casa Haas igen. Men det ser godt nok spændende ud det projekt du har gang i.
Ses
Haas |
|
|
Henrik
Du skal være meget velkommen, når du er på den jyske hede næste gang, det er sikkert.
Her bliver det til en vinylskive i ny og næ, det er meget hyggeligt. Lige pt. står projektet med Keel a like opgraderingen lidt stille, da jeg venter på at gutten får lavet mit stykke alu.
__________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
happy skrev:
Hej Peter tror snart jeg må lægge vejen forbi Midtjylland og få et lyt på dit GamuT. Vinyl har godt nok
ikke vundet indpas i Casa Haas igen. Men det ser godt nok spændende ud det projekt du har gang i. Ses Haas |
|
|
Lidt OT Happy.
[]Men hvad spiller du egentlig på nu til dags? |
|
|
Mcintosh mcd500 cd
Mcintosh mc252 effekt
Avalon Acoustics Ascendant
Yter kabler
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
P Sikjær skrev:
happy skrev:
Ses
Haas |
|
|
Henrik
Du skal være meget velkommen, når du er på den jyske hede næste gang, det er sikkert.
Her bliver det til en vinylskive i ny og næ, det er meget hyggeligt. Lige pt. står projektet med Keel a like opgraderingen lidt stille, da jeg venter på at gutten får lavet mit stykke alu.
|
|
|
Spændende, med den kopi keel opgradering, var hos scala hifi til demo aften da keel opgraderingen kom på gaden, der var mulighed for a-b test mellem den tildliger top model og den nye med keel under stell/bord, det var meget tydelig at lyden bliver en del bedere med keel opgraderingen, men syntes godt nok at det er en lige volsom nok pris for en gang fræst alu plade  . Syntes også at denne top-plade ser spændende ud http://cgi.ebay.co.uk/CARBON-FIBRE-TOP-PLATE-LINN-SONDEK-LP1 2-SECONDS-/280506400310?cmd=ViewItem&pt=UK_AudioTVElectr onics_HomeAudioHiFi_Turntables&hash=item414f7bfe36 __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

|
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
P Sikjær skrev:
happy skrev:
Ses
Haas |
|
|
Henrik
|
|
|
Spændende, med den kopi keel opgradering, var hos scala hifi til demo aften da keel opgraderingen kom på gaden, der var mulighed for a-b test mellem den tildliger top model og den nye med keel under stell/bord, det var meget tydelig at lyden bliver en del bedere med keel opgraderingen, men syntes godt nok at det er en lige volsom nok pris for en gang fræst alu plade . Syntes også at denne top-plade ser spændende ud http://cgi.ebay.co.uk/CARBON-FIBRE-TOP-PLATE-LINN-SONDEK-LP1 2-SECONDS-/280506400310?cmd=ViewItem&pt=UK_AudioTVElectr onics_HomeAudioHiFi_Turntables&hash=item414f7bfe36 |
|
|
Den topplade ser ret så frisk ud, vil se super godt ud sammen med LP12 i sort ask og med min Keel kopi. Men gad vide om der vil være en hørbar forskel på toppladerne? Hvilket firma står bag, Funk Firm eller? Syntes ikke jeg kan se det, toppladen fra Funk Firm koster omkring 800 USD.
Hvis det glipper med min Keel kopi , så har jeg fundet en anden mulighed som også får god omtale, og til en ret hæderlig pris også, se linket:
http://analogueinnovation.com/page4.htm __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
happy skrev:
Brian7500 skrev:
happy skrev:
Hej Peter tror snart jeg må lægge vejen forbi Midtjylland og få et lyt på dit GamuT. Vinyl har godt nok ikke vundet indpas i Casa Haas igen. Men det ser godt nok spændende ud det projekt du har gang i. Ses Haas |
|
|
Lidt OT Happy. []Men hvad spiller du egentlig på nu til dags?
|
|
|
Mcintosh mcd500 cd Mcintosh mc252 effekt Avalon Acoustics Ascendant Yter kabler |
|
|
Wow!!! __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
P Sikjær skrev:
dan a. skrev:
P Sikjær skrev:
happy skrev:
Ses
Haas |
|
|
Henrik
|
|
|
Spændende, med den kopi keel opgradering, var hos scala hifi til demo aften da keel opgraderingen kom på gaden, der var mulighed for a-b test mellem den tildliger top model og den nye med keel under stell/bord, det var meget tydelig at lyden bliver en del bedere med keel opgraderingen, men syntes godt nok at det er en lige volsom nok pris for en gang fræst alu plade . Syntes også at denne top-plade ser spændende ud http://cgi.ebay.co.uk/CARBON-FIBRE-TOP-PLATE-LINN-SONDEK-LP1 2-SECONDS-/280506400310?cmd=ViewItem&pt=UK_AudioTVElectr onics_HomeAudioHiFi_Turntables&hash=item414f7bfe36 |
|
|
Den topplade ser ret så frisk ud, vil se super godt ud sammen med LP12 i sort ask og med min Keel kopi. Men gad vide om der vil være en hørbar forskel på toppladerne? Hvilket firma står bag, Funk Firm eller? Syntes ikke jeg kan se det, toppladen fra Funk Firm koster omkring 800 USD.
Hvis det glipper med min Keel kopi , så har jeg fundet en anden mulighed som også får god omtale, og til en ret hæderlig pris også, se linket:
http://analogueinnovation.com/page4.htm
|
|
|
Jag har fået af vide fra scala hifi at begrænsningen på min LP12'er er toppladen som er den originale årgang 84, det er der jeg skal sætte ind inden jeg overvejer andre opgraderinger(selvfølgelig skal man ikke afvise en opgradering hvis prisen er yderst attraktiv), så den må ha en vis indflydelse.
Man kan også få subchassiet i carbon http://cgi.ebay.co.uk/AEROSPACE-CARBON-FIBRE-SUBCHASSIS-LINN -SONDEK-LP12-/280505306678?cmd=ViewItem&pt=UK_AudioTVEle ctronics_HomeAudioHiFi_Turntables&hash=item414f6b4e36
og man kan få baisbordet i acryl http://cgi.ebay.co.uk/SRM-TECH-SILENT-BASE-LINN-LP12-/330430 952837?cmd=ViewItem&pt=Turntable_Parts_Accessories&h ash=item4cef383585 __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

|
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dan
Det er vist ingen hemmelighed, at man kan købe sig ludfattig i opgraderinger til en Linn LP12
Måske man bare skulle købe sig en Rega...  __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
P Sikjær skrev:
Hej Dan
Det er vist ingen hemmelighed, at man kan købe sig ludfattig i opgraderinger til en Linn LP12
Måske man bare skulle købe sig en Rega...  |
|
|
Jeg har haft en Rega planar 3 med RB 300 armen og exact pu, syntes ikke det var noget at juble over, desuden er der jo ingen der tvinger opgraderingerne på os, det er bare en mulighed hvis man nu lige syntes at det skal være en tand bedere. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

|
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
P Sikjær skrev:
Hej Dan
Måske man bare skulle købe sig en Rega... 
|
|
|
Jeg har haft en Rega planar 3 med RB 300 armen og exact pu, syntes ikke det var noget at juble over, desuden er der jo ingen der tvinger opgraderingerne på os, det er bare en mulighed hvis man nu lige syntes at det skal være en tand bedere. |
|
|
Det kan jo sommetider være en anelse svært for når du ved der er en opgradering som gør at det bliver lige den tand bedre...så er det mange gange at det kan være svært at leve uden.
Men Lp12 er vel uanset hvad, den eneste rigtige pladespiller der findes __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
P Sikjær skrev:
dan a. skrev:
P Sikjær skrev:
Hej Dan
Måske man bare skulle købe sig en Rega... 
|
|
|
Jeg har haft en Rega planar 3 med RB 300 armen og exact pu, syntes ikke det var noget at juble over, desuden er der jo ingen der tvinger opgraderingerne på os, det er bare en mulighed hvis man nu lige syntes at det skal være en tand bedere. |
|
|
Det kan jo sommetider være en anelse svært for når du ved der er en opgradering som gør at det bliver lige den tand bedre...så er det mange gange at det kan være svært at leve uden.
Men Lp12 er vel uanset hvad, den eneste rigtige pladespiller der findes |
|
|
Farlig udtalelse der. men i hvert fald en pladespiller med stor personlighed, det er nok ikke alle der syntes om dn måde de spiller på  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
jjsilverstone Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 300
|
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al den tale om pladespillere.....
Jeg har lige smidt en Huey Lewis LP på. Jeg fandt 5 udgivelser i mint condition, på et loppemarked.
Jeg spiller dem på en Systemdek IIX med en Denon 103R, og derefter en Moon LP3.
De siger fantastisk !!! Det siger af musik !!!!
Der er dybde og ro. Ligesom Skotland, hvor både Systemdek og Linn har hjemme !!!
Med Venlig Hilsen
Jan Jepsen
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jjsilverstone skrev:
Al den tale om pladespillere.....
Jeg har lige smidt en Huey Lewis LP på. Jeg fandt 5 udgivelser i mint condition, på et loppemarked.
Jeg spiller dem på en Systemdek IIX med en Denon 103R, og derefter en Moon LP3.
De siger fantastisk !!! Det siger af musik !!!!
Der er dybde og ro. Ligesom Skotland, hvor både Systemdek og Linn har hjemme !!!
Med Venlig Hilsen Jan Jepsen |
|
|
Jeg har også lige været så heldig at købe 136 stk. LP plader her på siden for 800 kr. Ganske OK pris. Har spillet nogle stykker af dem, og må sige at den tidligere ejer har passet godt på dem, der er ingen fedtede fingre eller ridser på dem jeg har spillet indtil nu.
Har også for mange år siden haft en systemdek, som jeg købte i Audioconsult, én af de bedste jeg har haft.
Så ja vinyl er hygge og man får høret en hel plade af gangen og får også lidt motion... __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
Dunhill Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser bare lækkert ud dit setup. Det må lyde himmelsk! Ang. pladespiller så syntes jeg nu Rega spiller rigtig godt. Men det er klart med et setup som dit, skal man op i en ordentlig kilde. Dermed vil det naturlige valg være en p9, hvis valget skulle falde på Rega. Den spiller altså bare fantastisk i mine øre.
Sikær, hvad siger du til lyden fra gamuT S3 hvis du har hørt dem? Jeg kunne godt tænke mig en super ny god stander ht herhjemme
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dunhill skrev:
Det ser bare lækkert ud dit setup. Det må lyde himmelsk! Ang. pladespiller så syntes jeg nu Rega spiller rigtig godt. Men det er klart med et setup som dit, skal man op i en ordentlig kilde. Dermed vil det naturlige valg være en p9, hvis valget skulle falde på Rega. Den spiller altså bare fantastisk i mine øre.
Sikær, hvad siger du til lyden fra gamuT S3 hvis du har hørt dem? Jeg kunne godt tænke mig en super ny god stander ht herhjemme
|
|
|
S3 har jeg hørt, jeg syntes den kan en masse med rum og perspektiv, den har også en god bund, men bunden bliver dog ikke en fysisk oplevelse som den f.eks gør på L5. Men det er jo lidt sådan med smag og behag. Skulle jeg vælge en stander ht. vil jeg da bestemt give den et lyt, men jeg ville bestemt også lytte på L3. Da jeg syntes prisen på et sæt S3 er høj og jeg kender ikke markedet for stander ht godt nok til at kunne vurdere om ikke der er andre alternativer i prisklassen. L3 har jo fået en del ros i forskellige test. L3 har jeg hørt hos Dennis og må sige at de gode test de har fået er fortjente.
Rega, ja det er en fin pladespiller, sendte den anden dag en PM til én her på siden omkring en P7, men har ikke fået svar(har ikke sendt et smakbud ) KAn godt lide Rega pga. udseendet, ikke noget fjedrende ophæng, skal ikke justeres, men bare sættes til og spille en masse god musik.
Men Linn Sondekken er for mig sådan et lidt nostalgisk anliggende der ligger små 20 år tilbage i tiden. Så når jeg kigger på Linnen, stiger humøret lidt og lidt mere når jeg sætter en plade på __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1009
|
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Spændende hvad du ender ud med, og så slipper du ikke for en lyttesession
Dunhill, du er velkommen forbi til et lyt på L3. Skriv lige en Privat besked hvis du har tid og lyst. __________________ M.V.H Dpetersen
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

|
Sendt: 22 Maj 2010 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Hej Peter
Spændende hvad du ender ud med, og så slipper du ikke for en lyttesession
Dunhill, du er velkommen forbi til et lyt på L3. Skriv lige en Privat besked hvis du har tid og lyst.
|
|
|
Hej Dennis
Det er bare en aftale...vi snakkes. __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lige et par billeder af D200i uden toppladen. Skulle have dæmpet lidt på gain, så jeg nuppede lige et par billeder af "monstret" i farten.

WormHoles kabler til terminalerne

Sådan én spiller nu ret godt __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indmaden ligner lidt det der er i min clock radio 
Nice!
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
happy skrev:
Indmaden ligner lidt det der er i min clock radio 
Nice!
|
|
|
Du bukker dig lige fremover, så jeg kan plante min fod, der du er højest når jordbærrene skal plukkes
Ses Henrik __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|