Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes nu de har rydet lidt op i den nye D-200, sen gamle lignede jo en gang spagetti uden låg, fjerner man trafo'er og lytter så er der ikke meget tilbage i sådan en D-200, yderst simel design, men sikkert meget vellydende, de gamle MKII og MKIII som jeg har hørt lyder i hvert fald rigtig godt.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Syntes nu de har rydet lidt op i den nye D-200, sen gamle lignede jo en gang spagetti uden låg, fjerner man trafo'er og lytter så er der ikke meget tilbage i sådan en D-200, yderst simel design, men sikkert meget vellydende, de gamle MKII og MKIII som jeg har hørt lyder i hvert fald rigtig godt. |
|
|
D200i lyder endnu bedre end de gamle modeller, men ja, der er jo en del "håndarbejde" i den, når man ser på kablingen og lodningerne som er i den.
Spille det kan den... __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|

P Sikjær skrev:
happy skrev:
Indmaden ligner lidt det der er i min clock radio 
Nice!
|
|
|
Du bukker dig lige fremover, så jeg kan plante min fod, der du er højest når jordbærrene skal plukkes
Ses Henrik
|
|
|
Det kan man sgu da ikke sige
Men en fed amp!. Men ærligt så kunne de godt have lavet det layout pænere. Helt billlig er den jo ikke!
Det er dog lyden det handler om
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:

P Sikjær skrev:
happy skrev:
Nice!
|
|
|
Du bukker dig lige fremover, så jeg kan plante min fod, der du er højest når jordbærrene skal plukkes
Ses Henrik
|
|
|
Men en fed amp!. Men ærligt så kunne de godt have lavet det layout pænere. Helt billlig er den jo ikke!
|
|
|
De har forsøgt flere gange, men den gamle rode dynge lød bedere  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Music4life skrev:

P Sikjær skrev:
happy skrev:
Nice!
|
|
|
Ses Henrik
|
|
|
|
|
|
De har forsøgt flere gange, men den gamle rode dynge lød bedere  |
|
|
ja det ligner tatiktavlen til en fodboldkamp. På kryds og tværs og så i dybden
Men hvis det er det bedste rent lydmæssigt må Gamut have ret __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Music4life skrev:

P Sikjær skrev:
happy skrev:
Nice!
|
|
|
Ses Henrik
|
|
|
|
|
|
De har forsøgt flere gange, men den gamle rode dynge lød bedere  |
|
|
ja det ligner tatiktavlen til en fodboldkamp. På kryds og tværs og så i dybden
Men hvis det er det bedste rent lydmæssigt må Gamut have ret
|
|
|
Syntes jeg læste noget om at de gerne vil styre strømmen, derfor er der lidt ledninger på kryds og tværs. Tror der var noget omkring dette i en artikel her på siden.
Der er ikke meget print i den, men en masse håndarbejde ser det ud til.
Mon ikke de hylder princippet KISS for den gode lyds skyld. __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har altid været klar over at et godt kabel skal der til, men har dog altid haft den tilgang til det, at det er bedre at opgradere på apparaterne, når et kabel nærmede sig en 15-20.000 stk. Derfor har jeg altid kun haft XLR og RCA kabler i 1.000-3.000 kr. klassen, for jeg ville hellere bruge pengene på selve anlægget. Men det er nok lidt ligesom med hønen og ægget, omvendt er der ikke meget der er bedre end det svageste led.
Derfor har jeg også altid været en anelse skeptisk overfor hundedyre kabler, for kan de virkelig gøre en sådan forskel. Men efter i dag må jeg sige JA det kan de sku.
Har derfor brugt en seriøs bunke penge på to sæt XLR kabler, til CD og mellem for- og effekt. Har tidligere brugt GamuT XLR, med et godt resultat. Har derfor lyttet til de nye GamuT Wormhole Signature og med det resultat de kunne præstere blev der som nævnt købt to sæt.

Lidt lir med de to skilte..

De ser jo ikke ud af en masse, men de virker

Hvad har jeg så fået som jeg ikke havde før?
Det jeg syntes jeg oplever, er mere dynamik, stilhed komme hurtigt, måske en anelse som om der er mere stilhed.
Der er bedre definition på stemmer og instrumenter, og man kommer lidt om bag på dem. Mere krop og sjæl...Kan nu næsten lugte røgen , når jeg fyrer mine Pink Floyd skiver.
Bassen er anderledes, den er ikke så meget fremme i skoene, men lidt mere stram, naturlig, præcis og dermed også dæmpet en smule, Det virker også som om den nu går dybere. Hvilket nok skyldes at der er mere ro og dynamik..
Så dem der ikke tror på at kabler har noget at sige....kom nu ind i kampen.. __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var de et par sjove kabler Gamut har lavet der, det må næsten være folie ledere der er brugt med den form, men det logo/skilt kunnr godt ha været en anelse mere diskret. Tillykke med den øget vellyd  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2010 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Det var de et par sjove kabler Gamut har lavet der, det må næsten være folie ledere der er brugt med den form, men det logo/skilt kunnr godt ha været en anelse mere diskret. Tillykke med den øget vellyd  |
|
|
Der er nu kabel inde i "posen"
Det var ikke meget arbejde jeg fik lavet herhjemme i dag, var bare nød til at høre skive på skive.
Dan, kender du nogte til Black Magic The Giant højttalerkabler, set i forhold til Tannoy/VDH kablet? __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2010 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
P Sikjær skrev:
dan a. skrev:
Det var de et par sjove kabler Gamut har lavet der, det må næsten være folie ledere der er brugt med den form, men det logo/skilt kunnr godt ha været en anelse mere diskret. Tillykke med den øget vellyd  |
|
|
Der er nu kabel inde i "posen"
Det var ikke meget arbejde jeg fik lavet herhjemme i dag, var bare nød til at høre skive på skive.
Dan, kender du nogte til Black Magic The Giant højttalerkabler, set i forhold til Tannoy/VDH kablet? |
|
|
Ja det gør jeg da, har nemlig selv brugt the gient her hjemme i ca. 1 års tid, set generelt som fabrikat er der stor forskæld på de to mærker, vdh er altid i de behagelig og letflydene hjørne, men nogen gange lidt for safe og behagsyg. BM handler om farver i musiken kombineret med enorm rygrad og råstyrke, de spiller ikke spicialt udstrækt op af til, men det er ikke noget man tænker op når det spiller, har du problemer med at kontrolere bunden i rummet, så hold dig langt væk for de spiller tungt. Har selv et låne Yter ht kabel på prøve, det får jeg svært ved at levere tilbage igen  . __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1009
|
Sendt: 17 Juni 2010 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften!
Prøv også gerne at sammenligne med supra sword signal, og højtalerkabel. Højtalerkablet og signalkable på supra supplerer hinanden særdeles godt, så det syntes jeg også du må eksperimenterer med Peter . For kablerne hver for sig er ok, men sammen giver det lige et nyk opad. De spiller måske ikke helt så udstrakt i toppen som yter, men har en sammenhæng fra bund til top som mange dyre kabler må misunde. Som helhed valgte jeg i sin tid kombinationen fra supra frem for både BM og Yter. Men det var i MIT anlæg.
Blot noget jeg syntes du skulle prøve også. Det bedste supra nogensinde har lavet.
Har lige set at der er en der har både supra sword xlr og højtalerkabel til salg
Men tillykke med gamut's nye kabler i øvrigt . Hørte dem i sin tid sammen med deres højtalerkabel på Gamut's S3. __________________ M.V.H Dpetersen
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
P Sikjær skrev:
Dan, kender du nogte til Black Magic The Giant højttalerkabler, set i forhold til Tannoy/VDH kablet?
|
|
|
Ja det gør jeg da, har nemlig selv brugt the gient her hjemme i ca. 1 års tid, set generelt som fabrikat er der stor forskæld på de to mærker, vdh er altid i de behagelig og letflydene hjørne, men nogen gange lidt for safe og behagsyg. BM handler om farver i musiken kombineret med enorm rygrad og råstyrke, de spiller ikke spicialt udstrækt op af til, men det er ikke noget man tænker op når det spiller, har du problemer med at kontrolere bunden i rummet, så hold dig langt væk for de spiller tungt. Har selv et låne Yter ht kabel på prøve, det får jeg svært ved at levere tilbage igen . |
|
|
Lyder spændende Dan, jeg syntes ikke jeg har problemer med at styre min bund, tværtimod syntes jeg at der er godt greb om tingene. Jeg syntes også at VDH kablet er meget behageligt og der er ingen "spidser" ej heller en fremhævet gengivelse, det er som du skriver behageligt.
Lige pt. er der et par BM Giant til salg her på siden og jeg er så nysgerrig efter at prøve det. For jeg syntes man høre positive ting om det og efterhånden har der også været lidt test af BM. Men der er ingen jumpere fra BM til salg... så det er jo bøvl igen __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
P Sikjær skrev:
dan a. skrev:
P Sikjær skrev:
Dan, kender du nogte til Black Magic The Giant højttalerkabler, set i forhold til Tannoy/VDH kablet?
|
|
|
Ja det gør jeg da, har nemlig selv brugt the gient her hjemme i ca. 1 års tid, set generelt som fabrikat er der stor forskæld på de to mærker, vdh er altid i de behagelig og letflydene hjørne, men nogen gange lidt for safe og behagsyg. BM handler om farver i musiken kombineret med enorm rygrad og råstyrke, de spiller ikke spicialt udstrækt op af til, men det er ikke noget man tænker op når det spiller, har du problemer med at kontrolere bunden i rummet, så hold dig langt væk for de spiller tungt. Har selv et låne Yter ht kabel på prøve, det får jeg svært ved at levere tilbage igen . |
|
|
Lyder spændende Dan, jeg syntes ikke jeg har problemer med at styre min bund, tværtimod syntes jeg at der er godt greb om tingene. Jeg syntes også at VDH kablet er meget behageligt og der er ingen "spidser" ej heller en fremhævet gengivelse, det er som du skriver behageligt.
Lige pt. er der et par BM Giant til salg her på siden og jeg er så nysgerrig efter at prøve det. For jeg syntes man høre positive ting om det og efterhånden har der også været lidt test af BM. Men der er ingen jumpere fra BM til salg... så det er jo bøvl igen |
|
|
nu ved jeg godt du lige har købt nye signalkabler, men prøv at låne et BM signalkabel hos hificable.dk hvis altså du beslutter dig for at købe, jumper burde de også kunne skaffe, hvilke egenskaber søger du i et kabel ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE] nu ved jeg godt du lige har købt nye signalkabler, men prøv at låne et BM signalkabel hos hificable.dk hvis altså du beslutter dig for at købe, jumper burde de også kunne skaffe, had egenskaber søger du i et kabel ?[/QUOTE]
Det er jo altid sjovt at se om man kan få noget som er et nyk bedre, på vejen mod det optimale. Det er dog 200% sikkert at jeg ikke skal forsøge med andre sinalkabler, de næste lange tider. Da de to sæt GamuT koster det samme som en bedre brugt bil, eller 2 ugers sommerferie for 4 personer inkl. hele svineriet
Men skal jeg skifte ht kabel må det i forhold til VDH kablet gerne kunne skære mit perspektiv bedre op, og kunne det give lidt mere i dybden, Vil helst ikke have for meget farvning. Omvendt var det skøn lyd i de gamle dage med JBL L65 og Luxman L550, der var der farve til. Men kunne et par nye ht kabler give mig det samme løft som de nye signalkabler, så vil alt være tegnet op til max. Helst ville jeg have et par Signature Wormhole højttalerkabler, men der er ikke lige 40K til det på denne side af jul. Så derfor kan der laves lidt eksperimenter i det "små" indtil videre, derfor tænkte jeg om BM kunne være noget. __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu ved jeg godt du lige har købt nye signalkabler, men prøv at låne et BM signalkabel hos hificable.dk hvis altså du beslutter dig for at købe, jumper burde de også kunne skaffe, had egenskaber søger du i et kabel ?[/QUOTE]
Det er jo altid sjovt at se om man kan få noget som er et nyk bedre, på vejen mod det optimale. Det er dog 200% sikkert at jeg ikke skal forsøge med andre sinalkabler, de næste lange tider. Da de to sæt GamuT koster det samme som en bedre brugt bil, eller 2 ugers sommerferie for 4 personer inkl. hele svineriet
Men skal jeg skifte ht kabel må det i forhold til VDH kablet gerne kunne skære mit perspektiv bedre op, og kunne det give lidt mere i dybden, Vil helst ikke have for meget farvning. Omvendt var det skøn lyd i de gamle dage med JBL L65 og Luxman L550, der var der farve til. Men kunne et par nye ht kabler give mig det samme løft som de nye signalkabler, så vil alt være tegnet op til max. Helst ville jeg have et par Signature Wormhole højttalerkabler, men der er ikke lige 40K til det på denne side af jul. Så derfor kan der laves lidt eksperimenter i det "små" indtil videre, derfor tænkte jeg om BM kunne være noget. [/QUOTE] hvad med et kimber fra ks serien, de er af og til på www.ebay.co.uk__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan, det skal jeg da lige lure lidt på.
__________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
The gient har jeg nemlig prøvet med andre kabelfabrikater, men klar beste resultat er opnået i sammenspil med BM's eget signalkabel.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1009
|
Sendt: 20 Juni 2010 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det hele nu skulle gøres endnu mere indviklet, ja så syntes jeg faktisk at BM's signalkabler med Yter's højtalerkabler, og Supra's jumpere var en god kombo. Det bedste fra hver lejr __________________ M.V.H Dpetersen
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2010 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Hvis det hele nu skulle gøres endnu mere indviklet, ja så syntes jeg faktisk at BM's signalkabler med Yter's højtalerkabler, og Supra's jumpere var en god kombo. Det bedste fra hver lejr |
|
|
Hmmm, jeg har faktisk et BM signalkabel liggende, den combo har jeg ikke prøvet, men det kan der da laves om på  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2010 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Hvis det hele nu skulle gøres endnu mere indviklet, ja så syntes jeg faktisk at BM's signalkabler med Yter's højtalerkabler, og Supra's jumpere var en god kombo. Det bedste fra hver lejr |
|
|
Dennis, du kan sku da også få det hele rodet til.....  __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|