Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 20:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Hurtigste Blu-ray afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Wymax skrev:

Ikke Slipsefyr skrev:
Underligt, har lige opgraderet min BDP-S300, det tog 15 min og uden problemos.

Jeg anvendte en S300 i godt et år inden jeg fik en Oppo. Firmware upgrades forløb altid uden problemer, omend ikke særlig hurtigt. Men selv med alle upgrades var den aldrig i nærheden af hurtig - det er Oppo.

Ved firmware upgrades skal man altid være sikker på at følge vejledningen nøje, ellers risikerer man at afspilleren bliver funktionsudygtig - det advarer producenterne i hvert fald om.

Vi kan hurtig blive enige om at den ikke er det hurtigste skud på stammen, man kan roligt brygge kaffe eller gå på lokum mens den indlæser BB film.

kay så det hjælper det ikke på... ærgerligt, det er en af de ting der p.... mig af ved at have denne blue ray. men må jo finde mig i det til jeg har fundet noget hurtigere...

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Vi kan hurtig blive enige om at den ikke er det hurtigste skud på stammen, man kan roligt brygge kaffe eller gå på lokum mens den indlæser BB film.

kay så det hjælper det ikke på... ærgerligt, det er en af de ting der p.... mig af ved at have denne blue ray. men må jo finde mig i det til jeg har fundet noget hurtigere...

Oppo (BDP-83 i hvert fald) er MEGET hurtigere end S300 - som regel går der ikke mange sekunder inden der sker noget. Men Sony's nye modeller er sikkert også ganske hurtige, ligesom andre producenters - det er åbenbart en af de ting der er forbedret mest indenfor de sidste 1½ - 2 år.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2010 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

er der nogen der kender noget til tiderne på en playstation 3 120gb, forstået på den måde er en hutig til at indlæse en blu-ray film?? og hvordan med tilslutningsmulighederene.. hvis den skal bruges som en decideret blu-ray maskine. har også hørt noget med at de skulle larme kolosalt, men er det også korrekt??

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

PS3 skulle være den eneste afspiller der er ligeså hurtig og måske enda hurtigere end Oppo modellerne på nogle titler. Den gamle PS3 kan ikke bitstreame HD lydcodec, og der har været meget diskussion om at dekodningen ikke har været lige så god som på de fleste andre maskiner. Den nye Slim kan bitstreame det hele via HDMI til din reciever. Kan din reciever ikke modtage HD lyd via HDMI kan ps3'en ikke rigtig bruges til så meget da den ikke har analog surround udgange. Så ska du på analog vognen er Oppos BDP83 nok vejen frem, evt i en SE udgave med forbedrede analogudgange.

Personligt faldt mit valg på en BDP83 da den kom, da jeg ikke havde lyst til en BD afspiller med en strømforsyning på et par hundrede watt

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2010 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:

PS3 skulle være den eneste afspiller der er ligeså hurtig og måske enda hurtigere end Oppo modellerne på nogle titler. Den gamle PS3 kan ikke bitstreame HD lydcodec, og der har været meget diskussion om at dekodningen ikke har været lige så god som på de fleste andre maskiner. Den nye Slim kan bitstreame det hele via HDMI til din reciever. Kan din reciever ikke modtage HD lyd via HDMI kan ps3'en ikke rigtig bruges til så meget da den ikke har analog surround udgange. Så ska du på analog vognen er Oppos BDP83 nok vejen frem, evt i en SE udgave med forbedrede analogudgange.

Personligt faldt mit valg på en BDP83 da den kom, da jeg ikke havde lyst til en BD afspiller med en strømforsyning på et par hundrede watt

mange tak for en fyldest gørende information. jeg har ikke hdmi på min surround pre, så har behov for analoge udgange.

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2010 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev:
Ney_ skrev:

mange tak for en fyldest gørende information. jeg har ikke hdmi på min surround pre, så har behov for analoge udgange.

lige et tillægsspørgsmål. på oppo bdp83 SE versionen, hvad er så din eller andres mening til hvodan den performer iforhold til en stand alone cd maskine..

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

SE-versionen bruger de bedste DACs udviklerne kunne finde, dengang de opgraderede 83'eren. Ydermere har SE-versionen så også en bedre strømforsyning, så der burde være potentiale til en pænt god analog performance, der ligger LANGT over hvad prisniveauet ellers antyder. Det er helt sikkert en BDP-83SE man bør tage, hvis man skal bruge analog til surroundlyd.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Juli 2010 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
SE-versionen bruger de bedste DACs udviklerne kunne finde, dengang de opgraderede 83'eren. Ydermere har SE-versionen så også en bedre strømforsyning, så der burde være potentiale til en pænt god analog performance, der ligger LANGT over hvad prisniveauet ellers antyder. Det er helt sikkert en BDP-83SE man bør tage, hvis man skal bruge analog til surroundlyd.

Hvortil så også skal tilføjes at man kun bør købe SE-udgaven (for de ekstra kroner) hvis man gerne vil afspille lyd via de analoge udgange. Vil man kun anvende den til blu-ray eller DVD via HDMI til en surround-receiver, så får man intet for de ekstra kroner. Det er faktisk rigtig dejligt at man ad den vej selv kan bestemme.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Lethvig skrev:
NriK skrev:
Lethvig skrev:

NriK skrev:
Husk at checke om der findes software opdateringer til jeres maskiner. Det kan risikere at både forbedre hastigheden og gøre det muligt at afspille titler som ikke kunne afspilles før.

det var selvfølgelig også en tanke men bor desværre et sted hvor det ikke lige er sådan at få den opdateret. så en en ny er for mig sikkert den bedste løsning.

Har du da ikke internet der hvor du bor ?

http://support.sony-europe.com/tvhc/dvbr/bdp/bdp.aspx?site=o dw_da_DK&m=BDP-S300

jo da og har også prøvet denne engang, men det virkede ikke, og efter kontakt til sony oplyste de at det bedste var at tage kontakt til en forhandler...

Jeg har selv en af de første Blu-Ray afspillere fra Sony. Det er den der hedder BDP-S300. Efter at have opdateret den til nyeste firmware (ver 5.4), kan den afspille alle Blu-Ray titler - inklusive de allernyeste. Hvis du har problemer med at opdatere din firmware, så prøv at beskrive hvilket problem du løber ind i. Der er helt sikkert nogen her der kan hjælpe med det.

har fået downloaded dette program til mit skrive bord og har fået indkøbt nogle cd-r skiver. men skal af et program der der kan hive dem ud eller ligende, nogen der kan hjælpe her?

René Bo Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 September 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

EPI68 skrev:
Har en Samsung Blu-ray afspiller, men er ved at miste tålmodigheden med den når den skal loade skiver, bla. Avatar .
Hvilken en er den hurtigste og samtidig rimelig god afspiller til B-r og Dvd, uden man skal ud og smide 8.000Kr.

Jeg har en Panasonic. Den er rigtig hurtig! Ligeledes perfekt billedkvalitet og lyd. Modellen hedder DMP-BD65. Den har min varmeste anbefaling. Den kan købes for omkring 1500kr.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes