Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 03:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mang’s setup. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 22
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MadsVP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 11 December 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Mother f*cker

En af de bedste amps jeg har hørt til dato var en Accuphase P-550, fantastisk kraft og musikalitet - det er ren klasse.

Tillykke med den

Mads

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 December 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Takker Mads

Er du gal den spiller

mvh

Til top Vis Managuense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Managuense

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2007 kl. 04:26 | IP-adresse registreret  

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Lige fra en anden vinkel  .

Tror sgu de tyskere passer godt på deres ting .....5 år gammel og ikke så meget som et lille bitte mærke eller rids nogen steder , nice

Man får næsten lyst til mere Accuphase ....en lille cd afspiller måske

mvh

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 December 2007 kl. 05:52 | IP-adresse registreret  

Hurra den  er flot , kan godt forstå det er din drømme amp, og tillykke .

Virker det fint på JBL ?

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2007 kl. 06:32 | IP-adresse registreret  

Takker

Yeps , det spiller ganske fint , skal dog lige ha trimmet lidt i toppen , men det jo ikk noget problem

mvh

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2007 kl. 06:50 | IP-adresse registreret  

Managuense skrev:

Takker

Yeps , det spiller ganske fint , skal dog lige ha trimmet lidt i toppen , men det jo ikk noget problem

mvh

Kender lidt til det med toppen

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2007 kl. 06:54 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
Managuense skrev:

Takker

mvh

Mener du JBL toppen ......for den er der ingen bøvl med når Classe'en spiller ......tror bare Accuphasen er lidt mere fremme i skoene

Er der noget med at du har TI 250 ?

mvh

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2007 kl. 06:59 | IP-adresse registreret  

Managuense skrev:
piobyte skrev:
Managuense skrev:

Takker

mvh

Mener du JBL toppen ......for den er der ingen bøvl med når Classe'en spiller ......tror bare Accuphasen er lidt mere fremme i skoene

mvh

Nemmerlig 250cc, Det skulle være den blide diskant i JBL sammenhæng men stadig lidt mere end i mine gamle B&W 801 s3 , det har dog hjulpet med tæppe på gulvet . Jeg har før prøvet med en lille modstand mellem plusserne på biwiringsterminalerne , det hjalp faktisk godt men er jo ikke helt korrekt. Det var "skruerselv" der gav tippet .

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2007 kl. 07:05 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
Managuense skrev:
piobyte skrev:
Managuense skrev:

Takker

mvh

mvh

Nemmerlig 250cc, Det skulle være den blide diskant i JBL sammenhæng men stadig lidt mere end i mine gamle B&W 801 s3 , det har dog hjulpet med tæppe på gulvet . Jeg har før prøvet med en lille modstand mellem plusserne på biwiringsterminalerne , det hjalp faktisk godt men er jo ikke helt korrekt. Det var "skruerselv" der gav tippet .

Dem har jeg beklageligvis aldrig hørt men de ligner noget der kan spille

God ide' med modstanden , meeeeeen , jeg tror nu bare jeg modificere min target kurve på TacT'en

mvh

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2007 kl. 07:09 | IP-adresse registreret  

Ja det er jo smart med sådan en  Tact . havde jeg lige glemt du havde.

Hvordan er springet fra Dynaudio til JBL ?

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2007 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

HæHæ ...... nu skal jeg jo lige passe på med ikk at sparke mig selv for meget i rø...numsen

Jeg syntes at dynaudio laver nogle fine højttaler , der er meget behaglige at hører på , med næsten alt musik . Men decideret "Hul igennem" skal de ikk ha skyld for .

Det værste er nu bassen , jeg syntes íkk rigtig den kommer ud af kassen (bassen-kassen )

Med JBL'erne er der en helt anden dynamik ....og når de 12 tommer blir kontroleret af tacten ......

Jeg siger dig , det rykker vildt ...lyngdorf ka godt pakke sig med sine hjørne subber

Så en nedgradering i pris , var en opgradering i lyd

mvh

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2007 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Det lyder fornuftigt , det er ikke altid prisen der bestemmer hvor  tilfreds man er .

Jeg har til gengæld ikke hørt 5000´erne  De er sq flotte

Min bas vil jeg nok beskrive som tør og stram ift. B&W 801  der virkelig kunne blive meget fysisk , LE 14H sparker  rent igennem uden at blive "fed" det kan jeg godt li´. JBL´erne spiller bedre i mit rum.

Må sige det samme som dig, behøver ikke sub  mit rum er kun 35m2

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2007 kl. 04:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har altid syntes at TI 5000 var en flot højttaler ......men jeg gik uden om den pga min lille stue ( 18 kvm ) og pga den (fejlagtige) påstand om at man skal bruge små højttaler i små rum .

Selv i bypass mode spiller TI'erne bedre end noget af det andet jeg har haft ....og de spiller ikk mere bas end en lille stander HT ( der jo som regl er boosted i mellembassen, for at lyde større end de faktisk er  )

På med Tacten og de spiller bas som jeg ikke troede var muligt i mit rum . Som du selv siger , tør og stram/hurtig ....og med en vægt du aldrig få med en 6,5 eller 8 tommer enhed.

mvh

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 December 2007 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Hej Managuense
Der ser sgu da godt ud

Du har jo skiftet næsten hele kæden - nye højttalere, ny CD-afspiller og ny forstærker!

Er det totalt blevet bedre eller spiller det bare anderledes?

Med fare for at blive hængt ud - har du så gjort noget ved strømmen - netkabler, sikringer, strømfordeler etc.? Du kunne godt blive overrasket over hvad det kan betyde for lyden.

mvh

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Hello Doc .

Længe siden sidst !

Ja det går lidt stærkt en gang imellem ....det ene øjeblik er man yderst tilfreds , lidt efter hærger man audio-markt.de

Højttalerne har helt klart givet den største gevinst , og ja ! de er bedre på alle punkter

Skiftet af cd var mest lysten til at prøve noget andet ......og nu vil jeg så ha en Accuphase ....bare en lille bitte en

Forstærkeren er lidt af en "dream come true" . Selvfølgelig laver de noget der er endnu vildere end den jeg har købt .....men det er jo i sidste ende noget med, hvor meget man kan retfærdigøre over for sig selv , at bruge på sådan noget . Og den lever op til alt hvad jeg forventede  

Sagt på en anden måde , dyrt (fra nyt) men hver en krone værd .

Mht strøm , Jeg har i familien en elektrikker og en stærkstrøms ingeniør . Det du nævner der, kan få dem til at ligge flade af grin

Men jeg har et Transparent powerlink super , på cd'en , og syntes faktisk det gør en forskel , omend en meget lille en .......som jeg sikkert ikk ville opdage hvis den var væk en dag .

Min ærlige holdning til det du siger må blive , at så længe der bare er det mindste galt med akustikken i lytterummet ( og hvor er der ikke det ?? ) vil forbedringen være som at flytte en potteplante i det tilstødende rum  .....MEN ....jeg kan også tage fejl .

Syntes feks det ku være rigtig sjovt at prøve sådan en "powerplant" engang .

Har du sådan en ?

mvh

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Ja, Accuphase ser godt ud. Hørte bl.a. forforstærker, drev og dac på Supertræf i 2006 - godt nok med andre effektforstærkere, men det lød godt - og så sgu også godt ud

Mht. størm er jeg godt klar over at ingeniører, elektrikere og andre med forstand på de dele mener at så længe man ikke kan måle forskel er der ingen forskel - punktum.

Man kan vel også sige, at hvad skulle ½meter signalkabel betyde, hvis man kigger på de måske 50-100 meter kobberbaner på printet, ledere i kondensatorer etc.

Nu har jeg jo rørforstærkere og der sidder en trafo i udgangen. Det er altså mange meter kobber signalet skal igennem - så hvad skulle de sidste 2 meter højttalerkabel betyde - der er jo også kabler i højttaleren og i delefilteret. Og sådan kunne man blive ved.

Jeg er dog lidt ligeglad med målinger - men bruger ørerne i stedet for. Det kan så godt være at mine ører (eller hjernen der fortolker signalerne) fejler et eller andet - men jeg synes der kan være endda stor forskel på netkabler, fordelerdåser, sikringer etc.

Vi prøvede faktisk en gang 6 mand høj at lytte på netstik. Vi brugte helt samme setup - eneste forskel var det ene (!) netkabel hvor vi byttede ud med to ens kabler i samme længde, men med forskellige stik. Det skal siges at det var en A-B-A-test hvor vi ikke vidste hvilket kabel der var på. Alle 6 var enige om at der var en forskal og hvad der lød bedst! Om man så synes forskellen er prisen værd kan jo altid diskuteres.

Vi kan sagtens blive enige om, at akustikken er number 1 i kilde til god/dårlig lyd - men hvis den nu er givet eller man ikke må eksempelvis sætte absorbenter op for den bedre halvdel i huset kan man jo pille ved de andre ting som ikke skæmmer stuen

Min erfaring er, at sikringer gør en forskel - både de små og den store ude i eltavlen. Jord gør også en forskel - og har man jord gør skærmede kabler også en forskel. Der er også forskel på skærmede kabler - de lyder absolut ikke ens. Og så er jeg ligeglad med at det kun er de sidste 1½ meter ud af måske 30km til en transformerstation.

Og til dit spørgsmål - nej, jeg har ikke en powerplant - men har hørt hvad sådan en kan gøre. De har dog en pris som ligger over hvad jeg kan afse. Men de virker!

Jeg har til gengæld jord og skærmede netkabler som er udvalgt ud fra lyttetest af forskellige udgaver med skelen til min pengepung. Jeg har en Furutech strømfordeler med separat filter til analoge og digitale apparater (der er dog ikke filter på effektforstærkeren, da det dræber dynamik) - og jeg har også skiftet alle sikringer.

Jeg vil faktisk vove den påstand, at de penge jeg har givet ud til netkabler, strømfordeler og sikringer kunne jeg ikke have brugt på et apparat og så have fået samme spring i lydkvalitet. Til gengæld tror jeg, at hvis jeg brugte samme beløb nu - altså efter alt det strømhalløj - kunne jeg godt få et noget større spring end inden. Men det er af økonomiske årsager ikke afprøvet i praksis

Jeg vil tillade mig at konkludere, at selvfølgelig skal anlægget have en vis kvalitet førend strøm-investeringer kan svare sig - men også at man går glip af meget, hvis man så ikke prøver det af.

Iøvrigt plejer CD-afspillere/drev være ret følsomme over for netkabler - men man skal have jord først da en del af det skyldes skærmingen.

mvh

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Sendt: 13 December 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Også et tillykke herfra med Accuphase P-370  

mvh

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Nu vil jeg helst forholde mig open minded til hifi . Don't knock it till you tried it

Det jo det der er med til at gøre det til en fed hobby , ikk ! Små tweaks med stor virkning .

Og jeg ville gerne ekspermintere lidt med strøm ....men jeg tror jeg ville starte med at låne ( hvis muligt ) en powerplant , finde ud af om det battede helt vildt , eller om jeg syntes det var noget fis . Hvis det så er svært at undvære , ku man jo prøve at nå samme forbedring på en lidt billigere måde , med sikringer , jord , kabler osv . Så ved jeg ligesom hvad jeg jagter .

Men jeg blir simpelthen nødt til at besøge dig engang .... skal altså hører de Quardral  og samtidig få en fornemmelse af, hvad du søger i musikken . Folk hører og opfatter jo forskellig ....og så kan man nemt snakke forbi hinanden . Lige nu spiller Misen : Walk up wind , jeg skal lige ha dæmpet 0,5-1 db ved 2500 hz ......men kommer naboen ( Nilson ! hvor er du ?? ) forbi , vil ham gerne ha den hævet 3 db .......men sådan er der så meget

mvh

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:

Også et tillykke herfra med Accuphase P-370  

mvh

Tak Tak

mvh

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Jeg vil tro at en Powerplant kan gøre en forskel, men du vil bare ikke få det fulde udbytte , hvis du ikke har jord og gode netkabler (og sikringer). Problemet er, at strømmen jo skal det hele igennem - og der er altså flere flaskehalse.

Dem jeg kender der har en Powerplant har lavet jord, skiftet sikringer og bruger gode (og dyre) netkabler. Typisk har de købt Powerplanten efter at de havde fået jord og gode kabler. Sikringerne har ikke været kendt så længe så jeg tror de har købt dem senere.

Jeg ville nok starte med en separat gruppe (speciallavet med en god sikring og jord), derefter finde gode netkabler (hvis du selv kan bruge en skruetrækker kan du nå langt for ca. 1.000,- stykket) og så en strømfordeler eller Powerplant. Du skal dog regne med at gå over til Schukostik hvis du ikke allerede har det.

Men regn ikke med at det rykker helt vildt førend du har fået hele linien lavet. Jeg tabte  underkæben, da jeg fik de sidste 2 netkabler på - en konsekvens af at jeg så havde nået hele vejen så 2+2 giver altså mere end 4 i denne sammenhæng.

Du skal være velkommen til en gang Quadral udsat for rør. Om det så er din smag vil jo så vise sig. Vi har (heldigvis) forskellig opfattelse af god lyd, men søgen efter bedre lyd er da sjovt

mvh

...Tubes rules

<< Forrige Side af 22 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes