Forfatter |
|
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
Sendt: 13 December 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må jo se om jeg kan få prøvet noget af det du nævner engang . Separat gruppe har jeg haft oppe og vende med familiens elektrikker....og det ku han vist snildt ordne ....han fattede bare ikk hvorfor han skulle og når han så forklarede hvorfor han mente det var latterligt , løb jeg tør for agumenter
Altså rør og rimelige store enheder .....det lyder jo som noget jeg ville ku li ...
mvh
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 13 December 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|

Managuense skrev:
Jeg må jo se om jeg kan få prøvet noget af det du nævner engang . Separat gruppe har jeg haft oppe og vende med familiens elektrikker....og det ku han vist snildt ordne ....han fattede bare ikk hvorfor han skulle og når han så forklarede hvorfor han mente det var latterligt , løb jeg tør for agumenter
Altså rør og rimelige store enheder .....det lyder jo som noget jeg ville ku li ...
mvh
|
|
|
Jeg fik seperat gruppe pga. strømmangel . 10A sikringer sprang når det gik heftigt for sig
og jeg fik lyst til en kop kaffe ellers er det vist mest lir , kan ikke høre forskel , jeg er jo også
gammel  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:

Managuense skrev:
mvh
|
|
|
Jeg fik seperat gruppe pga. strømmangel . 10A sikringer sprang når det gik heftigt for sig
og jeg fik lyst til en kop kaffe ellers er det vist mest lir , kan ikke høre forskel , jeg er jo også
gammel 
|
|
|
Du har JBL .....din hørelse fejler intet ........hva ???
Det er edderf..kme surt hvis man ikk kan høre kaffe og lave musik samtidig ....det ville jeg simpelthen aldrig overleve .
mvh
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Piobyte !
Hvis man skulle falde over sådan et par TI250 engang , er der så nogle modeller man skal holde sig fra ?
Kan ligesom forstå du har den bedste , eller hvad ?
mvh
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt de andre men ved at de sidste er forbedret i diskanten og har bedre delefilter og wiring indvendig . Den bedste, har jeg fået at vide er Jubilee modellen , det er også den nyeste med "bedre finish"bagpladen er ikke skruet på som på mine , de er piano hele vejen rundt og så ligner diskanten vist den der sidder i din.
Historien jeg har hørt er at Jubilee primært blev lavet til det Tyske marked men om det holder stik ved jeg ikke .
Det er jo det sædvanlige problem med skumkanter på LE14 så dem bør du tjekke hvis de er mere end 10 år kommer det hurtigt . Det kan jo sagtens laves men koster jo lidt .
Tvivler på at de nyere er voldsomt forskellige i lyden bortset fra diskanten , men det er der nok mange der kan svare på herinde .
hvis jeg hørte de andre ude i byen ville jeg tvivle på om jeg kunne høre forskel, der er så mange andre ting der spiller ind __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Jeg har ikke hørt de andre men ved at de sidste er forbedret i diskanten og har bedre delefilter og wiring indvendig . Den bedste, har jeg fået at vide er Jubilee modellen , det er også den nyeste med "bedre finish"bagpladen er ikke skruet på som på mine , de er piano hele vejen rundt og så ligner diskanten vist den der sidder i din.
Historien jeg har hørt er at Jubilee primært blev lavet til det Tyske marked men om det holder stik ved jeg ikke .
Det er jo det sædvanlige problem med skumkanter på LE14 så dem bør du tjekke hvis de er mere end 10 år kommer det hurtigt . Det kan jo sagtens laves men koster jo lidt .
Tvivler på at de nyere er voldsomt forskellige i lyden bortset fra diskanten , men det er der nok mange der kan svare på herinde .
hvis jeg hørte de andre ude i byen ville jeg tvivle på om jeg kunne høre forskel, der er så mange andre ting der spiller ind
|
|
|
Oki doki .....tak for tippet 
Ku da godt tænke mig at hører sådan et sæt Jubilee engang .
mvh
|
Til top |
|
|
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
Sendt: 17 December 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med din nye accuphase den er jo ekstrem flot irl.
Der er jubille til salg på forsiden af ksb.
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
Tillykke med din nye accuphase den er jo ekstrem flot irl.
Der er jubille til salg på forsiden af ksb.
|
|
|
Tak skal du ha Japerdreng Yeps , den skal sgu ses "live" ....billeder kan ikk rigtig retfærdiggøre den .
Mht de Jubilee ! Ku du ikk lige købe dem , så jeg kan prøve dem ?? ,det er da meget nemmere 
mvh
|
Til top |
|
|
sass Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 24 December 2007 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja kom nu japer (JBL NØD) ....... køb dem nu du tør ikk....
JA den ser sku fed ud den accuphase.....
Lækkert spillende sæt
(godt du fik smit de DYNAUDIO ud også) Upsss....
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 05:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
sass skrev:
Ja kom nu japer (JBL NØD) ....... køb dem nu du tør ikk....
JA den ser sku fed ud den accuphase.....
Lækkert spillende sæt
(godt du fik smit de DYNAUDIO ud også) Upsss....
|
|
|
SåSå Sass ! Det ku da godt være at mine næste højttaler hedder dynaudio
Og ja , Accuphasen er lækker ......men jeg må indrømme at det faktisk er nemmere at få Classe'en til at spille som jeg gerne vil ha det .......lige nu er der mere hul igennem end godt er
Men jeg må jo bare rode lidt mere med det !!
mvh
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer's Mcintosh var lige på besøg

Den er sgu okay !
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|

mvh
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er sådan en Mcintosh i forhold til din Accuphase . Hvad er den største forskel ? 
Flink veninde ( Japer)
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
Jan JGP Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt nok lækkert ud! Sådan en Accuphase kunne helt sikkert godt få lov at prøve kræfter med mine TI-3000 ;) __________________ Blandede godter fra DK, UK, USA og Japan :-)
|
Til top |
|
|
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har lige siddet og læst det meste af denne tråd. Rigtig hyggelig læsning med masser af humor og uden meget af det sædvanlige ævl og kævl der tit er, (f.eks. tråden om de nye Vienna-højttalere).
Lige et enkelt spørgsmål, har du solgt den Marantz cd-16 du brugte tidligere? Spørger fordi jeg har en cd 94 som lige er gået istykker for 3. gang. Hvad ligger sådan en på på brugtmarkedet? __________________ mvh Ning
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Hvordan er sådan en Mcintosh i forhold til din Accuphase . Hvad er den største forskel ? 
Flink veninde ( Japer)
|
|
|
Ja ! Hun er god nok , ham Japer 
Den største forskel ...... hmmmmm , Accuphasen er lækker 
Nå , Gas ! Tror McIntoshen er en del mørkere/varmere i klangen ( hvilket kan være helt okay ) og nok knap så langt fremme i skoene ......jeg foretrækker nok Accuphasen.....men ku da sagtens leve lykkeligt med Mcintosh .
Den største grund til at jeg skulle låne den , var vist for at prøve at leve uden TacT'en ......og det kan vist godt lade sig gøre ......men jeg har altså mindst 8 db ved 40 hz jeg gerne vil af med .....måske man skulle sætte dem på KBS 
Kan forstå du får en e-530 (?) eller har du fået den ?
mvh
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan JGP skrev:
Det ser godt nok lækkert ud! Sådan en Accuphase kunne helt sikkert godt få lov at prøve kræfter med mine TI-3000 ;)
|
|
|
Takker 
Tror helt sikkert det kan anbefales !
mvh
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ning skrev:
Hej
Har lige siddet og læst det meste af denne tråd. Rigtig hyggelig læsning med masser af humor og uden meget af det sædvanlige ævl og kævl der tit er, (f.eks. tråden om de nye Vienna-højttalere).
Lige et enkelt spørgsmål, har du solgt den Marantz cd-16 du brugte tidligere? Spørger fordi jeg har en cd 94 som lige er gået istykker for 3. gang. Hvad ligger sådan en på på brugtmarkedet?
|
|
|
Hej Ning .
Tak for de pæne ord 
Ja , CD 16 er solgt til en gammel ven ..... men det er helt sikkert en rigtig fed maskine . Den kan jeg kun anbefale !
Prisen kommer vist an på sælgeren , og selvfølgelig standen ......men mon ikk 3500 kr er maks for et godt eksemplar i dk . I tyskland er de dog som regel hørere oppe .
Men god jagt 
mvh
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Managuense skrev:
ning skrev:
Hej
Lige et enkelt spørgsmål, har du solgt den Marantz cd-16 du brugte tidligere? Spørger fordi jeg har en cd 94 som lige er gået istykker for 3. gang. Hvad ligger sådan en på på brugtmarkedet?
|
|
|
Hej Ning .
Tak for de pæne ord 
Ja , CD 16 er solgt til en gammel ven ..... men det er helt sikkert en rigtig fed maskine . Den kan jeg kun anbefale !
Prisen kommer vist an på sælgeren , og selvfølgelig standen ......men mon ikk 3500 kr er maks for et godt eksemplar i dk . I tyskland er de dog som regel hørere oppe .
Men god jagt 
mvh
|
|
|
Jeg vil sige max. 2500,- Men det er dæleme en fee maskine. Har stadig min. 
Men hvorfor kan Marantz ikke lave pæne og logiske fjernbetjeninger?  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Managuense skrev:
ning skrev:
Hej
|
|
|
Hej Ning .
Tak for de pæne ord 
Men god jagt 
mvh
|
|
|
Jeg vil sige max. 2500,- Men det er dæleme en fee maskine. Har stadig min. 
Men hvorfor kan Marantz ikke lave pæne og logiske fjernbetjeninger? 
|
|
|
Tja , jeg solgte vist min for 2900 kr .....det syntes jeg nu nok den var værd men som sagt , har set dem til tæt på 5000 kr i tyskland 
Jamen Scat , så må du jo bare købe en SA15-S1 , Feeeeeeed remote ....og resten er sgu også iorden !
mvh
|
Til top |
|
|