Forfatter |
|
Dr. Strangelove Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
Sendt: 01 December 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske fordi TEAC (næsten altid) lyder bedre? Hvad synes du om lyden de to imellem? mvh
__________________ Dr. Strangelove
...Tubes rules
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 01 December 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Managuense skrev:
Hmmmmmff .
Ja ja !! jeg er godt tilfreds med min Marantz cd 16 som drev
Men hvorfor hulen købte jeg så denne :

|
|
|
Fordi TEAC, i stil med CD16, også er en rigtig god slæde (jeg beholder dog min CD16) __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
Sendt: 01 December 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Strangelove skrev:
Måske fordi TEAC (næsten altid) lyder bedre? Hvad synes du om lyden de to imellem? mvh
|
|
|
Jo ser du Doc , der er sgu gevaldig meget mere hul igennem (for at bruge et slidt udtryk)
Specielt skete der noget med stemmerne ..... jeg blev sgu da helt bange da Alison krauss lige pludselig stod i min stue ..... ikk fordi hun er specielt skræmmende men man ved aldrig med sådan noget 
Den fornemmelse af at sangeren/sangerinden synger helt nede fra maven .....det er virkelig fedt .
Det dælme okay det her !!
Mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 December 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha - tænkte det nok - de drev der skal banke en TEAC skal stå tidligt op ;o) Hvad med dac - bruger du den indbyggede eller....
mvh
...Tubes rules
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 01 December 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Managuense skrev:
Hmmmmmff .

|
|
|
Fordi TEAC, i stil med CD16, også er en rigtig god slæde (jeg beholder dog min CD16)
|
|
|
Hej...
Glad for du er beholder CD-16! Jeg savner den lidt, men fik held med mit DAC projekt. Men en Teac VRDS 10 er mums....lækker drev og generelt superlækker TEAC. Er det en SE udgave ?
Jeg købte den Teac 10er som var på dba på fyn, solid og lækker sag. Jeg mangler ikke et drev, men regner med at høre den oppe imod min egen Teac P-500 som er et noget ældre VRDS system.
Ejeren af tråden: fed Classé amp, det ligner altså noget kram.
Mvh
Bradford
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 01 December 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
Scatcat skrev:
Managuense skrev:
Hmmmmmff .

|
|
|
Fordi TEAC, i stil med CD16, også er en rigtig god slæde (jeg beholder dog min CD16)
|
|
|
Hej...
Glad for du er beholder CD-16! Jeg savner den lidt, men fik held med mit DAC projekt. Men en Teac VRDS 10 er mums....lækker drev og generelt superlækker TEAC. Er det en SE udgave ?
Jeg købte den Teac 10er som var på dba på fyn, solid og lækker sag. Jeg mangler ikke et drev, men regner med at høre den oppe imod min egen Teac P-500 som er et noget ældre VRDS system.
Mvh
Bradford
|
|
|
Hvilken DAC projekt var det du var i gang med?
Og jo, CD16 bliver. Sammen med MF X-DAC V.3 er det bare....... __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Strangelove skrev:
Ha - tænkte det nok - de drev der skal banke en TEAC skal stå tidligt op ;o) Hvad med dac - bruger du den indbyggede eller....
mvh
|
|
|
TacT'en er min konverter , og den er ganske god ..... har foresten hørt at den indbygget i Teac'en skulle være elendig . Det finder jeg nok aldrig ud af , da den blir slukket i nærmeste fremtid . Og alt du smider i TacT'en , smager af TacT ..... ingen vej udenom det 
mvh
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
Scatcat skrev:
Managuense skrev:
Hmmmmmff .

|
|
|
|
|
|
Hej...
Mvh
Bradford
|
|
|
Yeps ! min amp er kram , stol på det 
Men jeg er lidt forvirret ..... er det min Teac du spørg om der er en SE ????
Det er en 25 X ja det er så ....
Mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 December 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er mange der har ombygget en 25/25x'er med bedre analoge kredsløb - eller droppet dac'en helt. Havde jeg en 25'er ville jeg helt sikkert heller ikke bruge dac'en til noget som helst.
mvh
...Tubes rules
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Strangelove skrev:
Der er mange der har ombygget en 25/25x'er med bedre analoge kredsløb - eller droppet dac'en helt. Havde jeg en 25'er ville jeg helt sikkert heller ikke bruge dac'en til noget som helst.
mvh
|
|
|
Fandt faktisk et (tysk tror jeg ) firma på nettet , der har et "tunsæt" til 2000 euro til 25X'eren 
Vildt ikk !!!
mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 December 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
2k€ er da noget af et tilkøb  - var det forbedring af analoge og digitale kredsløb? Jeg tror jeg ville holde mig til en ekstern dac og evt. kigge lidt på drevets strømforsyning hvis jeg overhovedet ville røre ved indmaden. Netkabler og sikring er dog oplagt at kigge på - og kræver ingen indgreb. mvh
...Tubes rules
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan prøve at kigge her : http://www.audiotuning.de/english/index.html
Nu er jeg ikk så elektronik kyndig , så jeg skal nok ha andre til at fortælle hvad man gør !!
Jeg er blevet anbefalet at slukke D/A 'en , og at skifte digitalstikket ud med sådan en her :
Så det skal helt klart prøves .
mvh
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Managuense skrev:
Bradman skrev:
Scatcat skrev:
Managuense skrev:
Hmmmmmff .

|
|
|
|
|
|
Hej...
Mvh
Bradford
|
|
|
Yeps ! min amp er kram , stol på det 
Men jeg er lidt forvirret ..... er det min Teac du spørg om der er en SE ????
Det er en 25 X ja det er så ....
Mvh
|
|
|
Sorry, det kunne og blev misforstået. Det var lidt implicit til Scatman. Jeg brugte kun CD-16 mens jeg har fået lavet arbejde på min DAC, en Meridian 203 D/A converter. Den har fået nye upamps, fjernet noget mute-funktion og lidt opstramning i strømforsyningen. Vildt nok kan jeg kun sige. Der er fjernet flere lag gardiner i forhold til før. Det er virkelig hifi!
Den der 25 X er altså også en fræk sag.
Mvh
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Managuense skrev:
Nu er jeg ikk så elektronik kyndig , så jeg skal nok ha andre til at fortælle hvad man gør !!
Jeg er blevet anbefalet at slukke D/A 'en , og at skifte digitalstikket ud med sådan en her :
mvh
|
|
|
Hej....
LC audio sælger de der WBT stik, og mon ikke de er bedre end det forgyldte messing vi normalt ser? Den er nok mere båndbred og i det hele taget er kabelvalg/stik ikke ligegyldigt, en gammel men nok endnu mere aktuel sag. Det er langt tid siden har jeg lyttet til digitale kabler! Måske skulle jeg tage og prøve lidt.
Mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 December 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ændringerne som audiotuning.de laver er så vidt jeg kan se både på strømforsyninger, clok'en, de analoge kredsløb. Men det ser ud som om meget af det er på den analoge side - og det kan jo være ligegyldigt, hvis du alligevel vil bruge en ekstern dac.
Min Teac har bl.a. fået andre lytter i, men da den er fra pro-serien er der stort set ingen ledig plads så det er begrænset hvad man kan lave.
Hvis du ikke vil bruge dac'en er jeg sikker på at det er en fordel at få den koblet fra. Så er der den digitale støj mindre! WBT-connectoren har jeg aldrig lyttet på, men den har et godt ry.
Du bør iøvrigt også overveje nogle andre fødder - der er rigtigt meget at hente - også på en kvali-vare som en 25X'er.
mvh
...Tubes rules
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
Managuense skrev:
mvh
|
|
|
Hej....
LC audio sælger de der WBT stik, og mon ikke de er bedre end det forgyldte messing vi normalt ser? Den er nok mere båndbred og i det hele taget er kabelvalg/stik ikke ligegyldigt, en gammel men nok endnu mere aktuel sag. Det er langt tid siden har jeg lyttet til digitale kabler! Måske skulle jeg tage og prøve lidt.
Mvh
|
|
|
Hvis du skal til at rode med digikabler , skulle du prøve at kontakte Hificable.dk ! Prøv at låne et
Oyaide DR 510.

Det er ret fedt ... og koster ikk det hvide ud af øjnene 
mvh
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Strangelove skrev:
Ændringerne som audiotuning.de laver er så vidt jeg kan se både på strømforsyninger, clok'en, de analoge kredsløb. Men det ser ud som om meget af det er på den analoge side - og det kan jo være ligegyldigt, hvis du alligevel vil bruge en ekstern dac.
Min Teac har bl.a. fået andre lytter i, men da den er fra pro-serien er der stort set ingen ledig plads så det er begrænset hvad man kan lave.
Hvis du ikke vil bruge dac'en er jeg sikker på at det er en fordel at få den koblet fra. Så er der den digitale støj mindre! WBT-connectoren har jeg aldrig lyttet på, men den har et godt ry.
Du bør iøvrigt også overveje nogle andre fødder - der er rigtigt meget at hente - også på en kvali-vare som en 25X'er.
mvh
|
|
|
Hvad vil du anbefale af fødder ?
Kender du disse :

Teac'en spiller stadig bedre og bedre .... men det er ved gud den langsomste CD jeg nogensinde har set .
Men det er altså prisen for vellyd , jeg overlever det nok , men sammenlignet med cd 16 er det direkte grinagtigt 
mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 December 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Hvad vil du anbefale af fødder ?
Kender du disse :

Teac'en spiller stadig bedre og bedre .... men det er ved gud den langsomste CD jeg nogensinde har set .
Men det er altså prisen for vellyd , jeg overlever det nok , men sammenlignet med cd 16 er det direkte grinagtigt 
mvh [/QUOTE] Nej dem kender jeg ikke - bruger Archos kulfiberklodser og Black Diamond Racing Cones. Men der er rigtig mange typer at vælge imellem... Mht. speed - så er alt godt værd at vente på  mvh __________________ Dr. Strangelove
...Tubes rules
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes også så meget andet. I øjeblikket har jeg "Dali Cones" som er lavet til højttalere, men sidder under P-500 og min DAC. De vender med spidsen ned på en 25mm MDF plade. Uden at lave A-B lytning, så virker det meget solidt og kan næppe gøre det bedre. Det er dog en jungle at afprøve de forskellige fødder. Nogle vælger typer som Audioquest "Big feet" som er nogle ordenlig bløde absorber. Jeg tror nu godt den slag kan bidrag da det dæmper langsomt. Som på en bil bør der være en fjeder og en dæmper, hvis målet er at dæmpe resonanser?
Strangelove: Hvad mener du med Teac´en er langsom? Ikke forstået....
Mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 December 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Bradman Nu var det altså Managuense der skrev at 25X'eren var grinagtig langsom i forhold til CD-16  Jeg vil dog medgive, at jeg har set CD'ere der spiller første nummer hurtigere end min egen TEAC - altså den tid der går fra man trykker play til den første tone kommer. Da jeg har haft TEAC i mange år - først en T1 og nu en P700 har jeg vænnet mig til det så det generer overhovedet ikke. Mht. fødder har jeg bedre erfaringer med "hårde" afkoblinger end bløde. Men det er både smag og behag - og afhænger vel også af hvad der skal afkobles til. Personligt har jeg som sagt rigtig gode erfaringer med klodser eller cones lavet af kulfiber frem for metal. Bruger dog metal til højttalerne da det lyder bedst der. mvh
...Tubes rules
|
Til top |
|
|