Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 09:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Inside’s første Hi-Fi setup (Primare/SA) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BrAvO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 10 December 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Pana rocks

Men flot flot flot setup....

Til top Vis BrAvO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrAvO

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Hejsa

hvordan går det med diskanten på dine SA mantra, er der stadig skarpe Slyde når du spiller op til bal?. Super gode billeder

Mvh F.B

Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown

Inside
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2004
Lokalitet: København
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

full blown skrev:

Hejsa

hvordan går det med diskanten på dine SA mantra, er der stadig skarpe Slyde når du spiller op til bal?. Super gode billeder

Mvh F.B

Efter vi har fået flyttet dem ud fra væggen og fyldt 2 liter sand i hver har det virkelig hjulpet! De er blevet dybere i lyden, bassen er blevet meget strammere, og diskanten er langt fra så skarp som da vi fik dem.

Har efterfølgende været ude og høre lidt forskellige andre højttalere (elac, dynaudio, canton i ca samme prisgruppe) og med mine reference sange synes jeg kun det var elac som var lidt mindre skarp end mantra. Så det er et af de bedste køb der er blevet foretaget i lang tid :D!

clauskok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Det ser virkelig lækkert ud!
Hvilket møbel er det du har? Leder efter noget i samme stil

Hilsen Kokken

Inside
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

clauskok skrev:
Det ser virkelig lækkert ud!
Hvilket møbel er det du har? Leder efter noget i samme stil

Hilsen Kokken

Tusind tak :)

Det er såmænd noget så normalt som et IKEA møbel til den rimelig pris af 550,- :)

Du kan via deres hjemmeside selv sammensætte den i forskellige størrelser, farver osv. Det er fra BESTÅ serien, og lige præcis den vi har lavet er 38cm høj, 40cm dyb og 120cm bred. Kan også laves i en dybere model på 49cm som kun er 26cm høj.

Idanhakak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 April 2010 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Hej Inside.

Nu går jeg og overvejer deres Aura 60. Har du fået hørt den højtaler. Og hvis ja hvordan er den iforhold til din Mantra 60 ;)

Til top Vis Idanhakak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Idanhakak

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Sendt: 03 April 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Flot setup, Primare laver rigtig lækkert grej.

Men det er en misforståelse at små basenheder giver "hurtig" eller mere præcis gengivelse, en 12 - 15" ville kunne gøre det bedre, men det ville blive alt for presset med den plads du har til rådighed.

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

Inside
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Idanhakak skrev:

Hej Inside.

Nu går jeg og overvejer deres Aura 60. Har du fået hørt den højtaler. Og hvis ja hvordan er den iforhold til din Mantra 60 ;)

Jeg har svaret på den PM du har sendt :)

Morten A skrev:

Flot setup, Primare laver rigtig lækkert grej.

Men det er en misforståelse at små basenheder giver "hurtig" eller mere præcis gengivelse, en 12 - 15" ville kunne gøre det bedre, men det ville blive alt for presset med den plads du har til rådighed.

Ja det har du nok ret i, men det var bare ikke tilfældet med lige præcis de højtt vi havde igennem testmøllen :D

Idanhakak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 April 2010 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Morten. Små enheder vil kunne agere hurtigere det siger sig selv og dermed vil det være nemmere at formå en præcis basgengivelse.
Til top Vis Idanhakak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Idanhakak

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Sendt: 13 April 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Mega flot Setup!
Bare man selv havde råd til primare til sit "begynder" setup

BRAVO

(kæresten synes vel også at det er pænt nok til stuen kunne jeg forestille mig :p - Min kæreste har sagt god for mine SA'er, men synes at min cambridge er grim )
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Sendt: 13 April 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Idanhakak skrev:
Morten. Små enheder vil kunne agere hurtigere det siger sig selv og dermed vil det være nemmere at formå en præcis basgengivelse.

begrebet "hurtig bas" er i de fleste tilfælde en misforståelse. jeg har hørt en masse forskellige sa, og hver gang der er blevet spillet lidt højt og ejeren eller sælgeren står med et smil og siger: "fed bas fra de små enheder ikk?" sidder jeg og tænker over hvor meget de lider under af at være dikteret af design.

når der skrues op begynder de små enheder jo at danse løs, hvilket resulterer i en upræcis og halvkvalt bas. udover det er der jo ingen dybde. selvom sa opgiver 40 hz -3db er der ikke noget niveau og slagkraft i dybbassen og alt i alt giver det bare en helt vildt tam oplevelse.

En stor enhed vil ikke skulle bevæge sig særlig meget i forhold til en højttaler med selv en stribe bashøjttalere på størrelse med ølkapsler. Bla. derfor bliver gengivelsen mere "præcis".

god, ægte bas kræver membran areal, og sådan er det. heller ikke SA har formået at ændre fysikkens love.

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Sendt: 13 April 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:

god, ægte bas kræver membran areal, og sådan er det. heller ikke SA har formået at ændre fysikkens love.

Idéen er jo netop at 4-5 5" enheder har samme membran arial som en 15" (sådant ca.)
Jeg kan godt følge noget af det du siger - SA er ikke basstærke højtalere, men dem der køber SA er som regel heller ikke basfanatikere. Så det passer vel meget godt sammen.
Omvendt vil jeg sige at et eller andet random techno nummer kan være meget federe hjemme på værrelset med SA pga punch, uden hele huset svinger med - modsat fx en fest med 50 * 15" enheder som der overhovedet ikke er kontrol over. Det er bare min mening. Og skal det være kan jeg godt spille mine 1550'ere så det banker i brystbenet

Ja med SA betaler du også for design - Men for mit vedkommende betyder det at min mor accepterer dem og min kæreste ikke synes at jeg er helt åndsvag. og det kan man vel godt smide et par 1000 efter.

Men er det ikke generelt sådant at alle elsker deres eget ht. mærke og synes at det er det bedste?
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Freckles
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 April 2010 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:

jeg har hørt en masse forskellige sa, og hver gang der er blevet spillet lidt højt og ejeren eller sælgeren står med et smil og siger: "fed bas fra de små enheder ikk?" sidder jeg og tænker over hvor meget de lider under af at være dikteret af design.

når der skrues op begynder de små enheder jo at danse løs, hvilket resulterer i en upræcis og halvkvalt bas. udover det er der jo ingen dybde. selvom sa opgiver 40 hz -3db er der ikke noget niveau og slagkraft i dybbassen og alt i alt giver det bare en helt vildt tam oplevelse.

En stor enhed vil ikke skulle bevæge sig særlig meget i forhold til en højttaler med selv en stribe bashøjttalere på størrelse med ølkapsler. Bla. derfor bliver gengivelsen mere "præcis".

God, ægte bas kræver plads! En stor basenhed placeret i en teenagers værelse vil bare aldrig give en præcis bas. Og omvendt vil en lille bas enhed placeret i et stort rum lyde tam. Så i sidste ende er det vel et spørgsmål om at tilpasse bas enhedens størrelse til det rum den skal stå i?

SA højttalerne blev valgt, fordi 1) de er bare lige det pænere end så mange andre højttalere 2) De små bas enheder giver en stram bas, som passer godt, når man bor i en lille lejlighed, da meget bas meget hurtigt sætter sig i al ting og hele rummet og får bassen til at blive meget mudret. Jeg er ikke selv totalt "blown away" af bas performancen fra SA mantra60, men elsker at, jeg kan sætte dem til fjernsyn, spil, musik, you name it og det eneste tidspunkt, hvor jeg mangler bas er, når der mangler lidt rumlen i film eller når der ryger noget vildt techno på. I alle andre tilfælde er jeg bare glad for at slippe for, at hele lejligheden spiller med sammen med bassen.
Til top Vis Freckles's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Freckles

Inside
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2010 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Så blev det tid til at opdatere med hvad der er sket siden sidst!

Har fået købt mig en Primare T22 tuner, så forstærkeren ikke føler sig helt alene ;) Spiller rigtig godt af en analog tuner, og man kan sagtens hører forskel fra DR's netradio som jeg har været vant til at lytte til. Så det var en kærkommen opdatering!

Derudover har jeg kastet mig ud i og ombygge en Primare A31.2 til et Medie Center som skal styre alle mine film og TV serier. Købte kabinet-fronten og toppen af en svensker, og kontaktede SA i Danmark som jeg kunne købe fødder og skruer af. Allierede mig med en mate om at lave de sidste dele selv, som var bundpladen, hvorpå alt hardwaren skulle monteres samt nogle andre dele til montering af hardwaren.

En fin lille detalje er, at Media centeret tændes på samme måde som alt andet Primare udstyr - via on/off switchen i bunden. Herefter styres Media centeret med iPhone/Android telefon eller Bluetooth Keyboard. Programmet som styrer showet kaldes "XBMC" og lyden sendes til forstærkeren via den optiske udgang (DTS og Dolby Digital, desværre kan forstærkeren ikke tage nogen af de nye HD lydformater)

Resultatet kan ses herunder;

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 August 2010 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Mediacenter indbygget i Primare effektforstærkerkabinet: Se, DET er god stil

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 August 2010 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Har selv haft et Primare A30.1/CD30.2 setup og må da nok erkende at jeg savner det lidt selvom det nu er et par år siden jeg skilte mig af med det. Synes ikke at der er meget der kan være med Primare i forhold til designet og kvalitetsindtrykket ummmm..

Gad godt at høre de nye højttalere fra SA (Master udgaverne og Mantra)især over noget Primare da de to mærker matcher hinanden perfekt næsten, men synes nu at GamuT er et ligeså godt bud

Må godt nok erkende at det er meget stilfuldt udført dit setup især med mediacenteren du har pakket ind i et Primare kabinet WauW..

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2010 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Men synes da næsten at din "Primare Mediecenter" skulle kombineres/stilles ved siden af det andet Primare gear men kan det være pga. at den udsender for meget støj og har behov for at stå i skabet?

Inside
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Brok skrev:

Ja, ville jo gerne have at det hele matchede så godt som muligt, og ville så se om det var muligt at bygge media centeret end i et af Primare's kabinetter. Og det vidste sig så ikke at være noget problem

Usse skrev:
Men synes da næsten at din "Primare Mediecenter" skulle kombineres/stilles ved siden af det andet Primare gear men kan det være pga. at den udsender for meget støj og har behov for at stå i skabet?

Ja ville også gerne have den op at stå, da det faktisk er ret synd og stille den ind i skabet. Men den kan lige præcis ikke nå at stå oven på tuneren, og stiller jeg den ved siden af ser det mærkeligt ud da møblet er så lille som det er (damn you 55m2 lejlighed)

Hvad angår Mantra og Primare, så er det nok det bedste setup jeg har hørt i sin prisklasse! Havde jeg en større lejlighed og pengene ville jeg virkelig gerne prøve at spænde de nye Explorer Master foran forstærkeren :D

staffi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2006
Sendt: 16 August 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

ja det er en super fed ide... men hvor har du fået fat i det kabinet henne, jeg har forhørt mig lidt omkring, og man skal
slippe med mellem 1800 og 2500 for Primare kabinettet ALENE..??
Til top Vis staffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af staffi

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2010 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Inside skrev:
Brok skrev:

Ja, ville jo gerne have at det hele matchede så godt som muligt, og ville så se om det var muligt at bygge media centeret end i et af Primare's kabinetter. Og det vidste sig så ikke at være noget problem

Usse skrev:

Ja ville også gerne have den op at stå, da det faktisk er ret synd og stille den ind i skabet. Men den kan lige præcis ikke nå at stå oven på tuneren, og stiller jeg den ved siden af ser det mærkeligt ud da møblet er så lille som det er (damn you 55m2 lejlighed)

Hvad angår Mantra og Primare, så er det nok det bedste setup jeg har hørt i sin prisklasse! Havde jeg en større lejlighed og pengene ville jeg virkelig gerne prøve at spænde de nye Explorer Master foran forstærkeren :D

Men hvad med om tuneren og din mediecenter stod oven på hinanden ved siden af forstærkeren og så centreret i midten? :)

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes