Forfatter |
|
claushm Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære alle,
Jeg står overfor at skulle udskifte min gamle xbox 360 med den nye "slim" udgave med indbygget wifi m.m. Jeg bliver dog lidt i tvivl om det er en god idé at holde fast i xbox'en da en PS3 koster næsten det samme og så får man jo Blueray drevet oven i hatten. Omvendt er jeg jo rigtig glad for min xbox og har mange fede titler til den.
Derfor skal jeg høre jer om følgende: Kan jeg rippe blueray film over på min pc (alternativt homeserver som jeg overvejer) og dernæst streame eller overføre dem "manuelt" til xbox'en og afspille med lidt eller ingen kvalitetsforingelse? Med kvalitetsforringelse tænker jeg både på billede men også lyd, da jeg gerne vil have lyden i dolby/DTS 5.1 surround.
Hører også gerne hvilke programmer i bruger til at rippe/konvertere BR film med.
Håber nogen kan hjælpe!
/Claus
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her i huset har vi et par hard-core gamer…. Og både X-box og PS-3 og deres holdning er klar –hvis man vil game ”rigtigt” så kommer man ikke uden om X-box ”og noget med deres greb…”
I dag er der så meget priskrig på BluRay afspiller, at man for ret små penge kan købe en stand-alone afspiller, og så behøver man heller ikke høre på blæseren mens man ser film. __________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
claushm Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, I har en pointe. Det kan godt være jeg skal gå efter en medieafspiller i stedet. Hvad er et godt alternativ til Asus'en hvis man skal have wifi og evt. også HDD?
Hvilke programmer skal man bruge til at rippe bluray film med så da kan afspilles på ASUS boksen? Findes der nogle gode gratisprogrammer eller skal man ud og købe sig til det og hvad er prisen så?
Tak for input ind til videre!
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
XBOXen burde nok blive, men den stand alone som den der SONY 370er er meget fedt, men den har faktisk også en lille blæser. Jeg har selv købt en 370er som multimedie-afspiller til bluray, dvd, CDer. Virker fortrinligt og erstatter en noget dyrer Philips 9500, som har fået brændt digital out pga. en dårlig forbindelse...øv øv. Man kan købe en Philips 7500 for under 800 kr. inkl. opscale, bluray....så hvorfor ikke. __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tvix laver flere forskellige mediaafspillere med og uden HDD.
Der findes efterhånden en del derude, og jeg sprang selv på en WD TV Live, som fungerer perfekt til mit behov. Den kan blive wireless med en USB-dongle.
Så er jeg også fri for at have min PS3 og min bærbar tændt, når jeg skal streame film (via PS3 Media Server).
Mht om Xbox 360 er bedre eller ej er en smagssag. Jeg foretrækker selv PS3 - både som underholdsningcenter og spillemaskine.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
QWERTY126 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
QWERTY126 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ASUS kan du rippe til ISO filer...Der findes mange programmer - gratis
WD TV Live har vist problemmer med iso filer...
Vi har diskutteret dette enme meget - i dette forum...prøv søg.....
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
QWERTY126 skrev:
ASUS kan du rippe til ISO filer...Der findes mange programmer - gratis
WD TV Live har vist problemmer med iso filer...
Vi har diskutteret dette enme meget - i dette forum...prøv søg..... |
|
|
Jeg har ingen problemer med ISO. filer. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Niels_arl Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 446
|
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke bare slutte PC'en til TV'et og afspille BD (eller iso-filer) derfra?
Ligesom der er spil, der kun fungere perfekt på XBOX eller PS3 er der jo også spil, der er optimeret til mus og tastatur, så det er da trist at undvære...
X-box 360 har 250 gb harddisk, og de gb får hurtigt ben at gå på med HD film, ikke mindst, hvis man beholder hele BD'en med forskellige lydspor m.m. Men du kan selvfølgeligt bare købe en ekstern harddisk (det går jeg ud fra, at man kan tilslutte).
|
Til top |
|
|
QWERTY126 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skal et super grafik kort i PCén som koster mange penge - hvis du skal have samme kvalitet som WD TV Live eller Asus O´play...
Disse små bokse rykker virkeligt - i sammenligning med en PC...Intet hakkeri, og spiller mange formatter...
|
Til top |
|
|
QWERTY126 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en ReadyNas (får op til 2T diske), som streamer herfra..
|
Til top |
|
|
QWERTY126 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
XBOX 360 er larmende og strøm slugende til film.....
Asus O´play (og WB live) er lydløse og bruger ikke meget strøm, fylder ingenting, og performer perfekt.
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stadigvæk en del mere end WD TV, Tvix, Asus m.fl. Jeg brugte selv PS3 + bærbar med PS3 Media Server indtil jeg fik WD TV Live. Min bærbar kan knap nok følge med, når det kommer til BD-film i 1080p [Mencoder], men WD TV Live æder alt uden at hoste, og uden at blive varm. Og så sparer jeg en masser strøm og unødvendig CPU-kraft. Der er jo ingen grund til at have to computere kørende.  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
claushm Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Tak for super feedback! Jeg er overbevist, det skal være en Asus O!Play Air HDP-R3. Det er sq nok klart det nemmeste og de koster jo ikke alverden. Derudover skal der investeres i en NAS af en slags hvorfra jeg kan streame.
Men det skal dog ikke forhindre mig i at investere i den nye xBox360 alligevel. Synes den er federe end PS3, blandt andet controlleren ligger meget bedre i hånden. Men det er jo nok en smagssag.
/Claus
|
Til top |
|
|
Niels_arl Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 446
|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
QWERTY126 skrev:
Der skal et super grafik kort i PCén som koster mange penge - hvis du skal have samme kvalitet som WD TV Live eller Asus O´play...
Disse små bokse rykker virkeligt - i sammenligning med en PC...Intet hakkeri, og spiller mange formatter...
|
|
|
Det er vist gammel strøm.
Dette til 350 kr er mere end rigeligt i en almindelig lidt ældre PC, det kan også gøres for 250 kr, men så får man ikke den aller nyeste generation, hvilket jeg synes er synd...
Jeg har nu intet hakkeri, når jeg spiller BD og der er på en 2-3 år gammel PC, der ikke er optimeret til formålet (ingen hardware mpeg-4 decodning).
Det kræver virkeligt ikke det helt store af en PC at spille BD / HD DVD uden at hakke og de kan jo tage alle formater, hvis man downloader de rigtige CODEC.
Men fair nok - en mediaplayer er da typisk mere lækker at bruge end en PC...
|
Til top |
|
|