Godaften!
Så har jeg fået taget et par billeder af hvordan mit system nye system – eller det som er på vej til at blive det!
Det hele startede med at at jeg – efter at have haft mine Amphion Prio 620 i knap to måneder aftalte med kollegaer (og
hifinørder) at vi skulle bygge vores egne højtalere.
De har – som nævnt tidligere i tråden – haft stor success med at bygge deres egne højtalere – som man kan læse meget
mere om på diy tråden på h4a link: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3729&PN=2
Vores plan er at bygge en rigtig lækker højtaler – men mere om det senere.
Jeg har nu fået solgt mine Amphion + alt mit Roksan. Og det nye system er ved at falde på plads. Tråden er nu døbt ”indie-
Fi” mest fordi jeg ikke har så meget mainstream inde i mit setup.
Pt. er følgende dele på plads.
Pladespiller – DIY rega The Quest upgrade, med AT OC9 pickup.
MC stepup – Thorhauge MC stepup (low cost udgaven) som jeg lige skal have opgraderet med et større batteri – når jeg
finder et passende monacor kabinet som kan stå oven på stepupen.
Preamp: DPA A-3, en i særdeleshed indie Preamp, lavet af en Ungarer, som findes på tubeguru.hu.
Her er tale om en rørforstærker med rør riaa.
Effekt: DOXA 72, som de fleste nok kender.
DAC: (endnu ikke ankommet) Northstar DAC 192, som har alle tænkelige indgange. Skal primært bruges til computer audio
fra mediecentret. + går med tanker om at anskaffe mig et godt drev – såfremt at den kan levet op til det.
CD: (Låner) er en Cayin, som faktisk spiller ganske godt.
Højtalere: Er Nørds kreation – de ser ikke ud af meget – men tag ikke fejl, her er tale om en ikke mindre end fantastisk
højtaler. Den spiller fantastisk detaljeret og med en rigtig lækker mellemtone. Bassen går ikke dybt – qua størrelsen, men
tag ikke fejl!
Faktisk er det nørds udviklingsmodel som jeg har til låns – men han har lovet at lave en til mig i et ”rigtigt” kabinet som skal
bruges i ”jazz stuen” indtil de nye højtalere er bygget færdig. Herefter skal de ned og stå i stuen – hvor de skal underholde
resten af huset. :) - Dont just a book by its cover!
Nok snak – hermed et par billeder: