Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 18:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Ro9’s Indie-Fi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 16 August 2011 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Tråden
Så er kabinetterne færdige
findes ikke ved søgning på den i søgefeltet her på stedet?

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 August 2011 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

hmm, nu skal jeg hjælpe dig :-)

Så er kabinetterne færdige!

-Ronni
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih

High sky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 August 2011 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Hej

Hold op det er flot, og lyder sikkert fedt. Det eneste som lige fanger mit øje er på din super flotte pladespiller. Den PU ser noget høj ud, har du ikke haft brug for at hæve armbasen med nogle spacere.

Mvh
Til top Vis High sky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af High sky

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2011 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Hejsa!
Tak for kommentar :)

Jeg har en VTA adjuster (origin live) - men jeg har afmonteret den fordi at de fleste kontrolmålinger med en 180grams LP viser
at den er så tæt på vater som overhovedet muligt.

Derudover har jeg prøvet at smide filtmåtte på.
Både VTA løft og filtmåtte ændrer lyden - men den ene gør lyden for diskantet, og den anden for "sumpet".

Lige nu er der en god balance, måske en anelse mere bass, men med den dynamik som PU'en giver gør det ikke spor :)

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 16 August 2011 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Du er kun til lp'er, kan man se. Eller har du dine cd'er/digitaltlyd på netværket. Fint set up og indretningen er som taget ud af Bo Bedre. Gnæg gnæg

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2011 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Du er kun til lp'er, kan man se. Eller har du dine cd'er/digitaltlyd på netværket. Fint set up og indretningen
er som taget ud af Bo Bedre. Gnæg gnæg

Hej Allan, tak for dine komplimenter
Primær musikkilde er LP, dernæst CD.
Streaming foregår pt via mit lydkort - men det er ikke optimalt - hvorfor jeg på et tidspunkt skal have fikset mig en DAC.

Dog er jeg ved at skille mig af med min PU, fordi pladepspilleren er placeret således at den frister de yngste medlemmer af
familien . Det er ellers en super fed PU, som spiller virkeligt musikalsk - til trods for det er en MC!

Reservere PU'en er en Tekni-fi k1 som skal skal bruges såfremt ZYX'en ryger afsted :D

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 August 2011 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Jan Eskildsen skrev:
Er de mig, der ikke er vågen, eller er det hemmeligt, hvilke højttalere det er?

Jeg tillader mig lige at hjælpe til her Det er et sæt Amphion Prio 620...

Det ser lækkert ud Ronni.. Som altid

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2011 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Hejsa!
Takker :D

Ahh jeg troede af Jan mente de selvbyg højtalere, mener jeg nævner min Amphion i første tråd.. :) ellers retter jeg den da lige
til. :)

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2011 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Der testes pickuper:

De emner som er på "testbænken" er:
Audio-Technica AT-OC9ML/II   (MC)
Audio-Technica AT440ML/OCC (MM)
Denon DL103D (beige udgave) (MC)
Benz Micro Ace L (MC)

Første pu som er monteret er OC9 - som er næsten ny, hvorfor den lige får lov til at køre et par dage inden jeg kan danne
mig indtryk af den...

Men super sjovt at få lov til at danne sig lidt indtryk af hvordan de forskellige PU'er lyder i mit setup :)

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2011 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Godaften!
Så har jeg fået taget et par billeder af hvordan mit system nye system – eller det som er på vej til at blive det!

Det hele startede med at at jeg – efter at have haft mine Amphion Prio 620 i knap to måneder aftalte med kollegaer (og
hifinørder) at vi skulle bygge vores egne højtalere.

De har – som nævnt tidligere i tråden – haft stor success med at bygge deres egne højtalere – som man kan læse meget
mere om på diy tråden på h4a link: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3729&PN=2

Vores plan er at bygge en rigtig lækker højtaler – men mere om det senere.
Jeg har nu fået solgt mine Amphion + alt mit Roksan. Og det nye system er ved at falde på plads. Tråden er nu døbt ”indie-
Fi” mest fordi jeg ikke har så meget mainstream inde i mit setup.

Pt. er følgende dele på plads.

Pladespiller – DIY rega The Quest upgrade, med AT OC9 pickup.
MC stepup – Thorhauge MC stepup (low cost udgaven) som jeg lige skal have opgraderet med et større batteri – når jeg
finder et passende monacor kabinet som kan stå oven på stepupen.

Preamp: DPA A-3, en i særdeleshed indie Preamp, lavet af en Ungarer, som findes på tubeguru.hu.
Her er tale om en rørforstærker med rør riaa.

Effekt: DOXA 72, som de fleste nok kender.

DAC: (endnu ikke ankommet) Northstar DAC 192, som har alle tænkelige indgange. Skal primært bruges til computer audio
fra mediecentret. + går med tanker om at anskaffe mig et godt drev – såfremt at den kan levet op til det.

CD: (Låner) er en Cayin, som faktisk spiller ganske godt.

Højtalere: Er Nørds kreation – de ser ikke ud af meget – men tag ikke fejl, her er tale om en ikke mindre end fantastisk
højtaler. Den spiller fantastisk detaljeret og med en rigtig lækker mellemtone. Bassen går ikke dybt – qua størrelsen, men
tag ikke fejl!
Faktisk er det nørds udviklingsmodel som jeg har til låns – men han har lovet at lave en til mig i et ”rigtigt” kabinet som skal
bruges i ”jazz stuen” indtil de nye højtalere er bygget færdig. Herefter skal de ned og stå i stuen – hvor de skal underholde
resten af huset. :) - Dont just a book by its cover!

Nok snak – hermed et par billeder:

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Modtog denne mail fra Ronni fredag aften (eller var det lørdag.

Emne: For satan... kompliment

Bliver simpelthen nød til at skrive! 

Sidder med en varm varm rørforforstærker og et lunt Doxa trin og lytter til musik. 

Det lyder simpelthen bare så godt! Jeg har næsten ingen ord for hvordan jeg skal beskrive det! 

Det er simpelthen nogle virkeligt imponerende højtalere!! 

Det er så vildt - jeg har flere gange være oppe for at kigge om du skulle have gemt en ekstra enhed ekstra et sted. 

Med mindre der bliver smidt tung rock på - så mangler jeg absolut ingen ting. 

Pt er det kun mig og tina dickow som er i stuen :) 

Rigtig god weekend. 

Vh 

Ronni 

_____

Det kan da kun varme en gammel højttalerbyggers hjerte

Kan endvidere fortælle, at der er tale om en lille lukket højttaler på 3½ liter intern volumen.
Og det er prototypen til denne:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13617&K W=gemli

Mvh

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2011 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Nørd skrev:

<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Modtog denne mail fra Ronni fredag aften
(eller var det lørdag.

<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Emne: For satan... kompliment

<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Bliver
simpelthen nød til at skrive! 

<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Sidder med
en varm varm rørforforstærker og et lunt Doxa trin og lytter til musik. 

<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Det lyder
simpelthen bare så godt! Jeg har næsten ingen ord for hvordan jeg skal beskrive det! 

<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Det er
simpelthen nogle virkeligt imponerende højtalere!! 

<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office"
/><o:p><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2> </o:p>

<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><?:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" />
<v:shape id=_x0000_t75 stroked="f" filled="f" path="m@4@5l@4@11@9@11@9@5xe" o:preferrelative="t" o:spt="75"
coordsize="21600,21600"><v:stroke joinstyle="miter"></v:stroke><v:ulas><v:f eqn="if lineDrawn pixelLineWidth 0">
</v:f><v:f eqn="sum @0 1 0"></v:f><v:f eqn="sum 0 0 @1"></v:f><v:f eqn="prod @2 1 2"></v:f><v:f eqn="prod @3
21600 pixelWidth"></v:f><v:f eqn="prod @3 21600 pixelHeight"></v:f><v:f eqn="sum @0 0 1"></v:f><v:f eqn="prod @6
1 2"></v:f><v:f eqn="prod @7 21600 pixelWidth"></v:f><v:f eqn="sum @8 21600 0"></v:f><v:f eqn="prod @7 21600
pixelHeight"></v:f><v:f eqn="sum @10 21600 0"></v:f></v:ulas><v:path o:connect="rect" gradientshapeok="t"
o:extrusionok="f"></v:path><o:lock aspectratio="t" v:ext="edit"></o:lock></v:shape><v:shape id=_x0000_i1025
style="WIDTH: 11.25pt; HEIGHT: 11.25pt" alt="" ="#_x0000_t75"><v:imagedata
src="file:///C:\DOCUME~1\z3jby\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image001.gif" o:href="cid:517@goomoji.gmail">
</v:image><o:lock v:ext="edit" cropping="t"></o:lock>
</v:shape><v:shape id=_x0000_i1026
src="file:///C:\DOCUME~1\z3jby\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image002.gif" o:href="cid:814@goomoji.gmail">
<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2></v:image></v:shape><v:shape id=_x0000_i1027
src="file:///C:\DOCUME~1\z3jby\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image003.gif" o:href="cid:B60@goomoji.gmail">
</v:shape><v:shape id=_x0000_i1028
src="file:///C:\DOCUME~1\z3jby\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01 \clip_image004.gif" o:href="cid:B68@goomoji.gmail">
</v:shape>

<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2> 
</o:p>

<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 12pt"><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Det er så
vildt - jeg har flere gange være oppe for at kigge om du skulle have gemt en ekstra enhed ekstra et sted. 

<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Med mindre
der bliver smidt tung rock på - så mangler jeg absolut ingen ting. Pt er det kun mig og tina dickow som er i stuen :) 

<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2> 

<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Rigtig god
weekend. Vh 

<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Ronni 

_____

Det kan da kun varme en gammel højttalerbyggers hjerte

Kan endvidere fortælle, at der er tale om en lille lukket højttaler på 3½ liter intern volumen.Og det er prototypen til
denne:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13617&K W=gemli

Mvh

Nørd

Hej Nørd!
De spiller simpelthen også bare godt! - og den mail var - vil jeg lige understrege - skrevet uden at jeg var under påvirkning
af alkohol - det var ren hifi nirvana :-)

Fedt af se billeder af "Gemli" fra den gamle tråd - jeg glæder mig til jeg får mit eget eksemplar i mørk træ :-)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes